Ervaring gewenst?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
K_x
I have no life
I have no life
Geslacht: Man
Contacteer:

Ervaring gewenst?

Bericht door K_x » 18 okt 2007 15:54

De topictitel geeft al weg waar ik naartoe wil met dit topic, maar een beetje verduidelijking kan nooit kwaad. De vraag is: wat verkies je - een sekspartner met ervaring, of zonder? Gezien die vraag veel te algemeen is, wat meer uitleg.

Af en toe kom je mensen tegen die specifiek op zoek zijn naar een sekspartner zonder (veel) ervaring - naar maagden, vaak. Dit zijn mensen die duidelijk niet wensen dat hun partner al veel bedervaring heeft; halen zij hun kick uit het "nieuw" zijn van die zaken voor hun partner? Uit de mogelijkheid om hem "te leren hoe het moet"? Of is dit eerder om eigen onkunde te verdoezelen?

Anderzijds: mensen die enkel seks willen met iemand die al veel ervaring heeft. Worden zij afgestoten door onbeholpenheid? Willen ze geen tijd verdoen met iemand alles te moeten leren en uitleggen?

Wat verkies je zelf? Liever iemand met al wat ervaring, die weet waar hij mee bezig is? Waarbij het geen 5 minuten duurt om een condoom rond te doen? Waarbij je geen kwartier rustig en traag bezig moet zijn alvorens je kan neuken? Iemand die weet hoe hij moet pijpen? Of vind je onbeholpenheid net leuk? Kan het geen kwaad dat het allemaal wat langer duurt, dat je af en toe eens een tandafdruk in je penis kan tegenkomen?

Als je vindt dat het er niet toe doet: ga je er dan van uit dat je alles wel kan leren? Bestaat er zoiets als iemand die "van nature" een God in bed is? Omgekeerd: kan het dat iemand, ongeacht een hoeveelheid ervaring, heel z'n leven slecht zal blijven?

Nu, ik wou hier nog bijschrijven dat je seks objectief moet proberen bekijken, maar da's natuurlijk bullshit - dan dacht ik: misschien schrijf ik dan gewoon dat je seks moet proberen loskoppelen van eventuele verliefdheidsgevoelens, maar ook dat lijkt me nogal moeilijk.

Vandaar, een bijvraag: is seks per definitie beter met je lief? En indien ja: is seks met je lief beter omdat je hem graag ziet? Of wordt seks met je lief beter omdat je er vaker seks mee hebt, en dus elkaar beter leert aanvoelen?

Bottom line: wens je ervaring van je bedpartner, of niet? En: hoeveel? Absoluut geen, weinig, veel, heel veel?

Shoot! :-)

(btw, voor de meisjes: gelieve de tekst in gedachten aan te passen naar z'n vrouwelijk equivalent ;-))
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

koksmuts

Bericht door koksmuts » 18 okt 2007 17:21

zoveel vragen en ik kan op geen enkel antwoord geven :P (best wel smalend grappig, eigenlijk)

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 18 okt 2007 17:40

hmm, tricky tricky, waarom eerst te antwoorden.

voor mag iemand best wel ervaring hebben, maar ook daar is een grens, ik zou ook niemand willen die zo goed is dat ge u eigenlijk al begint af te vragen met hoeveel mensen die wel niet al seks heeft gehad.

Niet dat ik een megaseut ben, een one night stand gebeurd, casual sex kan fun zijn (nu niet voor mij, aangezien in een relatie dat zeker neits is voor mij.), maar ik zou nu ook niet nummer zoveel willen zijn in een rij.
Moest die 21 zijn en al aan 15-20 mensen zijn, dat vind ik eigenlijk best wel veel.

Ik ben dan meer een voorstander van véél seks, maar met minder mensen :-)
Seks wordt ook wel beter na een tijdje met een persoon, in het begin is het altijd wel wat raar en anders enzo, en na een tijdje weet ge echt wel wat die persoon graag heeft enzo.
Eens afwisseling kan mss dan wel een leuke ervaring zijn ? Ik weet het eigenlijk zelf nog niet goed hoe ik daartegenover sta. Momenteel ben ik nog niet in staat om seks en liefde van elkaar gescheiden te houden, toch niet mijn mijn vriendje nu.
Ik denk wel dat dat mindert met ouderdom, dat ik over 2 jaar ofzo daar helemaal anders tegenover zal staan, minder seutig enzo.

Is seks met u vriendje daarom de beste seks ?
niet noodzakelijk.
ge hebt twee soorten seks. Ge hebt de lieve tedere, zachte, intieme love-you seks (die ge vaak hebt met u vriendje, waarbij mensen vaak de kotselijke term "de liefde bedrijven" gebruiken) en dan hebt ge nog de andere seks. de geile hongerige hete harde fuck-me seks. (die zou ge vlugger hebben met iemand waar ge neit super op verliefd zijt, alhoewel dat niet wil zeggen dat ge dat nooit hebt met u vriendje, want soms wilt ge echt gewoon die hete hongerige fuck-me seks. want die is vet geil)

Dus conclusie: geef mij maar een mooi gemiddelde. Niet iemand met absoluut geen ervaring, zeker omdat ik liever heb dat de andere persoon mee de leiding neemt in het hele gebeuren enzo, en iemand met echt geen ervaring zou niet echt weten hoe of wat. Maar dan aan de andere kant ook niet iemand me té veel ervaring. Want té is nooit goed ! Behalve in tevreden :ibi:

JaN-PeNaAn™
Senior user
Senior user
Contacteer:

Re: Ervaring gewenst?

Bericht door JaN-PeNaAn™ » 18 okt 2007 20:36

wat verkies je - een sekspartner met ervaring, of zonder?
Euh, ervaring...
Af en toe kom je mensen tegen die specifiek op zoek zijn naar een sekspartner zonder (veel) ervaring - naar maagden, vaak. Dit zijn mensen die duidelijk niet wensen dat hun partner al veel bedervaring heeft; halen zij hun kick uit het "nieuw" zijn van die zaken voor hun partner? Uit de mogelijkheid om hem "te leren hoe het moet"? Of is dit eerder om eigen onkunde te verdoezelen?

Anderzijds: mensen die enkel seks willen met iemand die al veel ervaring heeft. Worden zij afgestoten door onbeholpenheid? Willen ze geen tijd verdoen met iemand alles te moeten leren en uitleggen?
ja, als ik geil ben dan ga ik ni eerst nog een uur sexuele opvoeding geven ze, geeft wel een domper op de sfeer... Of ze moeten al spelend leren, maar da ga nogal moeilijk bij mij :P
Wat verkies je zelf? Liever iemand met al wat ervaring, die weet waar hij mee bezig is? Waarbij het geen 5 minuten duurt om een condoom rond te doen? Waarbij je geen kwartier rustig en traag bezig moet zijn alvorens je kan neuken? Iemand die weet hoe hij moet pijpen?
deze hierboven dus!
Of vind je onbeholpenheid net leuk? Kan het geen kwaad dat het allemaal wat langer duurt, dat je af en toe eens een tandafdruk in je penis kan tegenkomen?
Hell no I won't go
Als je vindt dat het er niet toe doet: ga je er dan van uit dat je alles wel kan leren? Bestaat er zoiets als iemand die "van nature" een God in bed is? Omgekeerd: kan het dat iemand, ongeacht een hoeveelheid ervaring, heel z'n leven slecht zal blijven?
die mensen bestaan natuurlijk, maar je kan steeds een extra les geven he, liefst in de praktijk dan natuurlijk :oops:
Nu, ik wou hier nog bijschrijven dat je seks objectief moet proberen bekijken, maar da's natuurlijk bullshit - dan dacht ik: misschien schrijf ik dan gewoon dat je seks moet proberen loskoppelen van eventuele verliefdheidsgevoelens, maar ook dat lijkt me nogal moeilijk.

Vandaar, een bijvraag: is seks per definitie beter met je lief? En indien ja: is seks met je lief beter omdat je hem graag ziet? Of wordt seks met je lief beter omdat je er vaker seks mee hebt, en dus elkaar beter leert aanvoelen?
ja en nee
de sex word beter, maar je gaat volgens mij wel zoeken naar nieuwe uitdagingen, zodat de sex uitdagender wordt 8)
Bottom line: wens je ervaring van je bedpartner, of niet? En: hoeveel? Absoluut geen, weinig, veel, heel veel?
ik/wij verlangen toch wel wat ervaring, liefst redelijk wat, anders gaat het echt moeilijk met 21 cm 8) (ja er zijn getuigen)
Shoot! :-)
met plezier!
JaN-PeNaAn™
Afbeelding
Some things are better whit attitude!

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 18 okt 2007 23:27

Wel... ik weet het niet.

Eigenlijk wil ik me er ook niet echt een mening van vormen. Wat als ik me me fixeer op het feit dat die ervaring moet hebben of omgekeerd, ga ik dan niet ontgoocheld zijn als het anders is. Seks voor mij is sowieso meer dan lust en het feit dat ik overga tot seks wil meestal zeggen dat ik die gewoon wil.

Al spreken ik hier over uit ervaring met vrouwelijke bedpartners, die waren meestal wel meer bedreven dan ik al ervoer ik dat niet als een nadeel en zij mijn onbedrevenheid ook niet echt.
In de toekomst zal het ook wel eens gebeuren met een gast en persoonlijk denk ik dat ik dan liever iemand zou hebben met minder ervaring. Ik heb al een volledig verkeerd beeld dat jongens het perfecte lichaam in bed verwachten, laat staan dat er dan nog ene op - of over - me ligt die verwacht dat ik nog eens een seksprins ben. Mijn zelfvertrouwen zou evenredig met mijn goesting zakken... dus voor sommige hier ben ik te mijden :D

Of seks beter is met je lief... iemand zei het hier al zeker... het is anders. Ik had ooit iets met een getrouwde vrouw en ik had toch de indruk dat die wat 'geweldiger' stond dan ze gewoon was... als u begrijpt wat ik bedoel.

Gegroet Outro
[Outro_Spective]

Nicy
New user
New user

Bericht door Nicy » 18 okt 2007 23:38

Ok ik mag dan wel maagd zijn en waarschijnlijk niks op dit topic te zoeken hebben. En ik heb waarschijnlijk ook geen flauw benul waarover ik bezig ben ... maar ale just for the fun toch proberen antwoorden :P .

Zou ik, volledig onwetend en onbekwaam, liever iemand hebben die even veel ervaring heeft als mij (geen dus) of liever iemand die weet waar hij mee bezig is? Moeilijke vraag. Waarschijnlijk iemand met iets, maar zeker niet teveel ervaring. Ik zou me anders waarschijnlijk toch al ni op mijn gemak voelen.
http://www.youtube.com/watch?v=fcbazH6aE2g

Live by heart, not by mind. Never look back, never regret. There is no past, no future ... only the present.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 19 okt 2007 09:16

Mij maakt dat allemaal niet uit eigenlijk, of de persoon veel ervaring heeft, of weinig... Het is alletwee leuk en het is alletwee seks.

Of seks met uw lief beter is?
Goh, dat denk ik eigenlijk niet. De ene keer heb je een fantastische nacht in bed en de andere keer niet, net zoals dat kan zijn bij iemand waar je niet van houdt.

[StoFFel]
New user
New user

Bericht door [StoFFel] » 19 okt 2007 11:11

Omicron schreef:Mij maakt dat allemaal niet uit eigenlijk, of de persoon veel ervaring heeft, of weinig... Het is alletwee leuk en het is alletwee seks.
Second that ;)
On ne voit bien qu'avec le cœur.
L'essentiel est invisible pour les yeux.

J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door J-La » 19 okt 2007 12:51

ik hoef geen partner die - bij wijze van spreken - al half 't stad heeft gehad.. maar langs de andere kant: verliefdheid kan je niet tegenhouden.. dus moest ik die persoon voldoende vertrouwen om te weten dat ik niet gewoon een zoveelste in de rij ben, zou het mij weinig uitmaken dat zij zoveel meer ervaring heeft dan mij..

even een bedenking: je hoeft niet veel partners gehad te hebben om veel ervaring te hebben.. je moet maar 1 partner treffen die alles wil uitproberen, om een ervaringsdeskundige te worden :wink:

het tegenovergestelde lijkt me ook wel raar: iemand die nog totaal geen ervaring heeft op seksueel vlak.. maar uiteindelijk is de eerste keer seks met een nieuwe partner altijd een hele ontdekking, of die persoon nu weinig of veel ervaring heeft.. je moet elkaar leren kennen, en de eerste keer ken je elkaars lichaam nog niet dus is het logisch dat dat kan tegenvallen..

wat mij belangrijker lijkt dan ervaring, is het gevoel dat je bij elkaar hebt.. dat zal bepalen of ik wel of niet seks wil hebben met die persoon, en niet het aantal bedpartners vóór mij..

Julia
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Julia » 26 okt 2007 16:40

volledig mee eens met bovenstaande :!:
Ik had er laatst nog een discussie over en ben toen tot het besluit gekomen dat er voor mij toch veel met gevoel heeft te maken. Vroeger dacht ik dat seks en liefde niet per se beter was dan seks om seks maar ik heb mijn mening doorheen de jaren moeten bijschaven. Het emotionele facet dat seks met een persoon waar je van houdt meebrengt, doet me fysiek nog meer genieten. Al moet ik wel toegeven dat het leuk is als je partner wel al wat ervaring heeft, maar niet alleen op seksueel vlak maar ook op relationeel. Als ik nu single zou zijn zou iemand met totaal GEEN ervaring me mss toch wat afschrikken.
Een pessimist is een optimist met ervaring.
No victory without suffering..

marvm01
New user
New user
Contacteer:

Bericht door marvm01 » 27 okt 2007 13:59

en wat met iemand die wel al hetero- maar nog geen holebi-ervaring heeft?

ik zou waarschijnlijk liefst gaan voor iemand in ongeveer dezelfde situatie als mezelf. al maakt het uiteindelijk niet zóveel uit, 't is het gevoel dat telt, zoals jullie al zo mooi zeiden ;)

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 27 okt 2007 14:39

Ik moet zeggen dat dit een kwestie is waar ik niet zo mee bezig ben. Ik denk dat ik in theorie het liefst iemand in mijn bed heb die ongeveer op hetzelfde "niveau" staat als mij, maar in de praktijk heb ik het nog nooit zo bekeken en zijn er voor mij toch belangrijker zaken om over na te denken.

koksmuts

Bericht door koksmuts » 27 okt 2007 16:09

seks moet gewoon leuk zijn.
ervaring, geen ervaring, het heeft beiden wel zijn voordelen.

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 27 okt 2007 20:20

Eigenlijk wel een vreemd uitgangspunt... ik vraag me af of het überhaupt wel uitmaakt als je op iemand verliefd bent. Als ik op iemand verliefd ben, denk ik toch niet echt: "zou hij al ervaren zijn in bed?" +, stel van niet, dan is het misschien wel leuk om iemand anders iets nieuws te leren, en indien omgekeerd, voor uzelf om bij te leren!!

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 28 okt 2007 18:11

Maakt eigenlijk niet zoveel uit, het heeft allebei voordelen en nadelen. Soms is het leuk als hij al ervaring heeft en het allemaal iets vlotter gaat. Maar een beetje geklungel en onzekerheid zijn ook wel schattig :)
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 28 okt 2007 23:07

Iemand die evenveel ervaring heeft als mij, met andere woorden nul de botte

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 29 okt 2007 12:04

Ik zal zelf ook maar eens antwoorden op m'n eigen vraag zeker? :-)

Als ik verliefd ben op iemand, kan ervaring me niet zo veel schelen. 'k Zou het wel leuk vinden als hij wat ervaring heeft natuurlijk, maar al bij al kan ik best het "half uur geprul alvorens er geneukt kan worden" opbrengen. Soit, in het geval van verliefdheid: 0 partners of 100 partners, it'll do.

Qua maximumgrens: dat heb ik niet. Waarom zou het iets moeten uitmaken of hij 10, 100 of 1000 partners gehad heeft vóór mij?

In het geval van een date, mja, dan verkies ik toch duidelijk iemand met ervaring. Het is géén conditio sine qua non, het is ook niet iets wat ik op voorhand zal vragen - maar het verschil in bed is toch wel overduidelijk. Alles hangt ook wat af van het type seks waar je naar op zoek bent - lieve seks vereist andere daden dan geile seks ;-)

<klong> it's gay

Annesofie
Regular user
Regular user

Bericht door Annesofie » 30 okt 2007 13:53

Liefst iemand met een beetje ervaring maar niet teveel; iemand die al 30 mensen heeft afgewerkt vind ik maar een afknapper
Entre ciel et terre

IntoTheBlue
Regular user
Regular user

Bericht door IntoTheBlue » 31 okt 2007 03:33

samen dingen ontdekken vind ik prachtig.
ik zou me maar slecht voelen bij iemand dat al jaren ervaring heeft.

bij een vrouw mag dat wel al wat meer zijn.
Success is not final. Failure is not fatal. All that matters is the courage to go on.

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 31 okt 2007 12:59

Annesofie schreef:Liefst iemand met een beetje ervaring maar niet teveel; iemand die al 30 mensen heeft afgewerkt vind ik maar een afknapper
Annesofie, ik neem nu toevallig jouw post om te quoten, maar ik had er evengoed een van de de vele andere kunnen nemen. Mijn vraag, naar iedereen die iets gelijkaardigs vindt, is eigenlijk simpel: waarom? Waarom is iemand die veel partners gehad heeft een afknapper? (zie daarvoor oa terug mijn beginpost)

Ik zou het echt graag weten trouwens, want ik snap het niet.

Is het onzekerheid ("ga ik wel goed genoeg zijn?")? Is het angst ("wie zegt dat ik niet gewoon 1 van de vele ben?")? Is het een vorm van bezitterigheid, bij gebrek aan een beter woord? Is het nog iets anders?

Enlighten me! ;-)

<klong> it's gay

Gesloten