Nieuwe Cd Sarah Bettens (Shine) gratis bij De Morgen (13/10)

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
eekhoorntje
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Nieuwe Cd Sarah Bettens (Shine) gratis bij De Morgen (13/10)

Bericht door eekhoorntje » 01 okt 2007 15:20

Van de website van de Morgen zelf:

http://www.demorgen.be/dm/nl/cultuur/dm ... n=homeArt3

Primeur voor België: nieuwe cd Sarah Bettens gratis bij krant

Op 13 oktober krijgt u bij De Morgen gratis Shine, de nieuwe cd van Sarah Bettens, die pas enkele weken later via de reguliere kanalen te koop zal zijn. De actie is een samenwerking tussen deze krant, platenmaatschappij Universal Music en Bettens zelf.

Een soortgelijke actie zette een Britse zondagskrant enkele maanden geleden al op met het nieuwe album van Prince, maar voor België is dit een absolute primeur.

De actie past in de zoektocht van de muziekindustrie tijdens dit downloadtijdperk naar nieuwe afzetmogelijkheden. "Je spreekt een publiek aan dat misschien geen platenwinkel meer binnenstapt of überhaupt niet weet dat de cd uit is", zo verklaart Niels Dierckx van Universal Music België de samenwerking.

"De muziekmarkt evolueert nu eenmaal en er wordt volop geëxperimenteerd met nieuwe distributievormen." In de winkels zal de cd pas twee weken later verkrijgbaar zijn. Aan de actie is ook een exclusief concert verbonden, op 10 oktober in de KVS, voor lezers van De Morgen en luisteraars van Studio Brussel.

Sarah Bettens zelf is alvast opgetogen over het initiatief. "Ik beschouw het als een goed teken dat een krant het uitkomen van een nieuw album aangrijpt om een nooit eerder geziene mediacampagne te lanceren in Vlaanderen." (dm)

-------------------------------------------------------------------
***MINGE!***

Coming from the camp I was walking along the dyke smoking a fag thinking how queer it is to feel so gay on such a rainy day!

eekhoorntje
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door eekhoorntje » 01 okt 2007 15:22

Mja, zoiets had ik nooit zien aankomen!
Ik ga alvast de morgen kopen op 13 oktober...

ik vraag me wel af hoe het geregeld is... wie heeft is er bijvoorbeeld voor de kosten opgedraaid? De morgen of universal?
***MINGE!***

Coming from the camp I was walking along the dyke smoking a fag thinking how queer it is to feel so gay on such a rainy day!

surferke

Bericht door surferke » 01 okt 2007 15:31

Pff, wanneer es 'ne goeie cd bij De Morgen?

Radiohead bijvoorbeeld? :)

Maar allez, ik snap het toch nie goe meer. Door zo'n initiatieven moet ge tegenwoordig toch nog wel zot zijn om niets "illegaal" te downloaden. De indruk dat materiaal met auteursrechten tegenwoordig gratis zijn wordt in elk geval serieus gepromoot! De artiesten beginnen zichzelf in hun voeten te schieten!

Omicron
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Omicron » 01 okt 2007 15:43

das ook een manier om exemplaren te "verkopen", ik zal in elk geval de morgen niet speciaal gaan kopen.

Zo zie je wel hoe goedkoop een platenmaatschappij zijn cds kan verkopen als het echt moet (want iets vertelt me dat de morgen niet van plan is om €15 af te dokken voor elk exemplaar van de cd dat verkocht wordt).

eekhoorntje
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door eekhoorntje » 01 okt 2007 16:00

Omicron schreef:
Zo zie je wel hoe goedkoop een platenmaatschappij zijn cds kan verkopen als het echt moet (want iets vertelt me dat de morgen niet van plan is om €15 af te dokken voor elk exemplaar van de cd dat verkocht wordt).
my thought exactly
en het feit dat je ook geen euro meer moet neertellen voor cd erbij te krijgen vind ik vreemd... twee euro erbij en 't zou nog een success zijn, maar zelfs twee euro schijnt een drempel te zijn!
***MINGE!***

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 01 okt 2007 16:09

eekhoorntje schreef:
Omicron schreef:
my thought exactly
en het feit dat je ook geen euro meer moet neertellen voor cd erbij te krijgen vind ik vreemd... twee euro erbij en 't zou nog een success zijn, maar zelfs twee euro schijnt een drempel te zijn!
Mij lijkt het dat De Morgen door die actie een pak meer gaat verkopen, waardoor ze een fee kunnen betalen aan de platenmaatschappij en de artiest.

J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door J-La » 01 okt 2007 16:10

en dan nog wel bij De Morgen :o dat is zowat de laatste krant waarvan ik een dergelijke actie had verwacht..

voor mij een extra reden om die krant niet te kopen op 13 oktober :P

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 01 okt 2007 17:53

graakt ze hare cd anders niet kwijt nee? :roll:

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 01 okt 2007 18:04

Ik had er toch ook liever een CD van Prince bijgekregen dan eentje van Sarah Bettens, eerlijk gezegd.

Lorenzo
Senior user
Senior user

Bericht door Lorenzo » 01 okt 2007 18:35

Keyser Soze schreef:Ik had er toch ook liever een CD van Prince bijgekregen dan eentje van Sarah Bettens, eerlijk gezegd.
Ik was euforisch geweest met de single van Mega Mindy vergeleken met dit... :roll:
Lacroix, sweetie; Lacroix, sweetie
Lacroix, sweetie; La - La - Lacroix
I'm chanting as we speak.

surferke

Bericht door surferke » 01 okt 2007 18:39

Over Mega Mindy gesproken, dat doet me denken aan die spaaractie voor de gratis MP3-speler. 'ne Bevriende krantenboer zei me dat ge daar geen 20 punten voor moet sparen maar ze 20 keer overtekenen mag ook ... vanwege de wet op de koppelverkoop (de MP3-speler is wel gratis maar om dit gratis ding te krijgen zou ge wel twintig Het Laatste Nieuws'en moeten kopen).

Ik vraag me bijgevolg af wat dat de wet op de koppelverkoop hierover zegt ...

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 01 okt 2007 19:05

Ja lap, zo ga ik nog met 'n cd van Sarah Bettens in m'n collectie belanden :-)
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

Kelly 1985
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kelly 1985 » 01 okt 2007 19:49

mateo schreef:graakt ze hare cd anders niet kwijt nee? :roll:
Dit dacht ik dus ook!
Of het is mss een nieuw soort van marketing waar wij nog niet van op de hoogte zijn?!
Afbeelding

dimitri
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door dimitri » 01 okt 2007 20:51

Kelly 1985 schreef:
mateo schreef:graakt ze hare cd anders niet kwijt nee? :roll:
Dit dacht ik dus ook!
Of het is mss een nieuw soort van marketing waar wij nog niet van op de hoogte zijn?!
Misschien wel :), een tussendoortje

koksmuts

Bericht door koksmuts » 01 okt 2007 21:42

K_x schreef:Ja lap, zo ga ik nog met 'n cd van Sarah Bettens in m'n collectie belanden :-)
:P ik wil die zelfs ni eens gratis krijgen. "Cocoon Crash" is mijn grootste miskoop ever. :-?

Beliefje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Beliefje » 01 okt 2007 21:52

K_x schreef:Ja lap, zo ga ik nog met 'n cd van Sarah Bettens in m'n collectie belanden :-)
Als je je cd'tje niet wilt...één adres (uiteraard koop ik De Morgen wat had je dan gedacht :D )
Afbeelding

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 01 okt 2007 22:21

surferke schreef:Over Mega Mindy gesproken, dat doet me denken aan die spaaractie voor de gratis MP3-speler. 'ne Bevriende krantenboer zei me dat ge daar geen 20 punten voor moet sparen maar ze 20 keer overtekenen mag ook ... vanwege de wet op de koppelverkoop (de MP3-speler is wel gratis maar om dit gratis ding te krijgen zou ge wel twintig Het Laatste Nieuws'en moeten kopen).

Ik vraag me bijgevolg af wat dat de wet op de koppelverkoop hierover zegt ...
:offtopic: Ik weet niet wat er exact in de (koppelverkoop- of andere) wetgeving bepaald is...
Maar wat ik wel weet is dat dit in de praktijk inderdaad klopt: je mag bij om het even welke spaaractie perfect zelf je spaarpunten overtekenen.
Vroeger heb ik zo al verschillende spaarkaartjes succesvol ingeruild (weliswaar niet voor Mega Mindy gadgets of zo :P) 8).

dimitri
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door dimitri » 01 okt 2007 22:22

Wat ik me dan afvraag is of haar liekes dan ineens op nummer 1 komen in Vlaanderen ;) 120.000 verkoop is wel veel hé LOL

Kelly 1985
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kelly 1985 » 02 okt 2007 00:34

Beliefje schreef:
Als je je cd'tje niet wilt...één adres (uiteraard koop ik De Morgen wat had je dan gedacht :D )
Je bent vrees ik de enige die de De Morgen gaat gaan kopen!
Afbeelding

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 02 okt 2007 02:28

aangezien ik sarah bettens graag hoor en de morgen bij ons automatisch toekomt zal ik de cd wel willen hebben

ik geloof niet dat het een nieuwe wind zal betekenen in de wereld van de platenverkoop, er zal altijd wel op een of andere manier geld moeten aan verdiend worden. (nog duurdere concerten? subtiele reclame op cdhoesjes ? meer dvd's met extra's ?)

Gesloten