het nieuwsblad: Limburgers staan minder open voor holebi's

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Moongarm
New user
New user

Bericht door Moongarm » 10 nov 2007 18:23

Uiteindelijk zit er wel wat waarheid in, Limburg heeft geen grote aantrekkingspool waar er een open atmosfeer heerst. Hasselt is uiteindelijk maar een voetbalveld groot..
Veel landelijke gemeenten, waardoor mensen niet altijd in touch zijn met de realiteit en vasthouden aan een meer traditionele levensstijl. Vandaar dat ik zo blij was dat ik er weg kon trekken. Als je buiten Limburg gaat, merk je direct het verschil in mentaliteit. Leuven, Gent, het is daar allemaal progressiever.

Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Faramir » 11 nov 2007 11:33

Goh, maar ben je dan niet appelen met peren aan 't vergelijken (bij manier van spreken)? Tenslotte lijkt het me niet onrealistisch dat vergelijkbare landelijke gemeenten in pakweg Oost-Vlaanderen (of welke andere provincie dan ook, for that part) eveneens meer vasthouden aan een traditionele levensstijl.

Ok, Hasselt is maar een voetbalveld groot, maar Gent ook maar twee voetbalvelden...

Op die manier kan je élke provincie uit de bus doen komen als "minst holebivriendelijk". Ik ben alleszins nog niet overtuigd ;)

Apomes
Senior user
Senior user

Bericht door Apomes » 11 nov 2007 11:56

Moh wa voor een bende jeanetten zitten hier toch :lol: . Sorry hoor, maar als ge u onveilig voelt in HASSELT dan is het toch wel erg hoor!
Ik heb me werkelijk nog nooit onveilig gevoeld in Hasselt en als het toch zo was dan was het mijn eigen schuld. Als ik hand in hand loop krijg ik hoogstens eens het woord 'jeanet' te horen maar dat is zelden. en met die hangjongeren heb ik nog nooit problemen gehad en helemaal niet aan scholen. Ik geef nu les aan een niet nader te noemen school in Hasselt, de beruchtste school van Hasselt met dagelijks klasseraden wegens een lln die voor de rechtbank moet verschijnen wegens diefstal, drugs,...of ene die ze in een instelling gaan zetten! Geef ik daar les aan de ergste klas van heel de school en bovendien weten ze dat ik homo ben! En weet je wat ze zeiden?: 'Hoe Cool is da!'....ik stond te beven op mijn benen :roll:.

Volgens mij is het de manier hoe je er mee omgaat en hoe jij je angsten toont! Van de mondial tot in een negertent in Portugal en van Londen by night tot Barcelona by night nog nooit heb ik schrik gehad wegens mijn geaardheid en moest het wel zo zijn laat ik het niet merken en doe ik wat ik wou doen.

Dan voel ik me veel eerder ongemakkelijk in het marginale Sint-Truiden dan in Hasselt. Maar misschien is dat ook wel omdat ik de mentale staat van de gemiddelde Truienaar ken en niet die van de gemiddelde Hasselaar :lol:
Ik bevorder u bij deze officieel tot Held van Springbal!

Snicky
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Snicky » 11 nov 2007 14:18

nou moet je St Truiden ook niet gaan bekritiseren é ...

de meeste tijd breng ik door in Hasselt én Sint Truiden ...

IEDEREEN weet dat ik bi ben én dat ik een vriendin heb en ik heb eigenlijk nog noooooooooit - zelfs in brussel niet - problemen gehad ...

in hasselt zie je ZOVEEL homo's en lesbiennes hand in hand over straat lopen ... het enige wat ik daarop zeg is: goed voor hen!

in St Truiden net hezelfde ... nooit problemen gekend.
* Proudly So *

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 11 nov 2007 19:08

En TOCH is het voor lesbische vrouwen gemakkelijker dan voor homomannen op dat vlak
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

duckje
Regular user
Regular user

Bericht door duckje » 11 nov 2007 20:19

SilverBlade schreef: Ik heb vijf jaar in Hasselt school gevolgd en 2 jaar in Gent. Het verschil is immens.
Ik denk: hoe groter de stad, hoe anoniemer je bent, dus hoe minder scheve gezichten je krijgt!

Zelf heb ik Limburgse routs; de sfeer en openheid van het Limburgse volk is echt nergens anders zo zichtbaar als daar!

Silverblade, je pakt er uiteraard ook weer de opvallendste universiteit uit denk ik; de Gentse universiteit heeft door haar geschiedenis een volk aangetrokken dat net anders denkt dan de strenge (toenmalige) Katholieke Uniefs. Iets dat zich op gay-openlijk vlak tevens gemanifesteerd heeft.

SilverBlade
Senior user
Senior user

Bericht door SilverBlade » 12 nov 2007 01:05

Hogeschool Gent, niet Uni.

Daarbuiten gebruik ik m'n ervaringen van de verschillende scholen waar ik gezeten heb in mijn jeugd niet als referentiepunt, omdat scholen... Nu wel dat zijn scholen. Practisch sociale mini-wereldjes met hun eigen regeltjes en wetten als het over tolerantie en aanvaarding gaat. Ik had het effectief over rondlopen op straat, meerijden met het openbaar vervoer en zo voort. Op school is me immers nooit iets overkomen. Daar had je nu eenmaal altijd het wakend oog van de faculteit. Op straat? Oh yes. En ik denk niet dat de grootte van een stad echt een bijzondere rol draagt. Tenslotte kom je in een stad als Hasselt of Gent niet overal, je beperkt je gewoonlijk tot een paar blokken en straten. En net zoals jij je gewoonlijk tot een paar winkels, café's, parken, routes op bepaalde tijdstippen beperkt, doen anderen dat ook. Dus kom je uiteindelijk grotendeels dezelfde mensen tegen. Ze hoeven je naam niet te kennen om te weten wie je bent.

Hoe dan ook, het contrast is me duidelijk. Je moet iets aan de hand gehad hebben. Zolang je nooit iets overkomt is alles roos en zoet. En wanneer dat wel gebeurt merk je dingen op die je eerder niet opvielen. Ik zou het naief noemen, maar dan noemt iemand anders mij gewoon bitter. Weet ik veel, ik steek het maar op menselijke aard.
Better to Rule in Hell,
then Serve in Heaven.

-Marius-

Gesloten