Open relaties bij hetero's?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Eraser
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Open relaties bij hetero's?

Bericht door Eraser » 29 aug 2007 13:03

Wat ik me nu na al die tijd afvraag is hoe het met de procentuele verhoudingen zit bij open-relaties met betrekking holebi's/hetero's.

In mijn algemene indruk ligt het aantal bestaande open relaties bij holebi's procentueel toch STUKKEN HOGER dan bij hetero's. Ik zeg zo soms wel eens in een post (en anderen ook) van "het zijn weer de gays"... Dat is eigenlijk gezegd uit mijn eigen ervaringen. Vele mensen beginnen dit dan in alle talen te ontkennen en doen " :roll: " zo, terwijl ze het eigenlijk wel nooit onderbouwen.

Wat ik me nu afvraag: wie van jullie kent 1 of meerdere koppels (VOLLEDIG HETERO) die een open relatie hebben?

Om zelf op die vraag te antwoorden: 0,0.

Mocht ik daar nu een juist beeld over hebben: wat is de oorzaak dat holebi's sletteriger (pin u niet vast op dit woord aub, leer er mee leven) zijn dan hetero's? Zijn ze slimmer? Of is het juist door hun coming out dat sommige aan niks anders meer kunnen denken dan aan hun geaardheid en dus aan seks?

Hoogstwaarschijnlijk gaan er nu reacties komen van: holebi's zijn gewoon eerlijker tov elkaar en hetero's bedriegen meer... maar ook mijn ervaringen leert me dat er meer bedrogen wordt in holebi's relaties. Althans het komt meer voor in mijn omgeving. En ik ken dus meer heterokoppels dan homokoppels...

Logische verklaring zou dan alweer "de hormonen" en "de man" zijn. Waarbij 2 mannen dus meer kans maken op bedrog dan een vrouw en een man. Iets dat dit tegenspreekt is dat er hier verschillende meisjes op het forum zitten die ook een open relatie hebben...

Wat denk je zelf?
Live 4 Music, Live life to the maximum!

captain D
Senior user
Senior user

Bericht door captain D » 29 aug 2007 15:41

ik denk dat het vooral iets te maken heeft met het verschil in man en vrouw. tenslotte hoeveel open relaties ken je bij lesbo's 0.0

Vrouwen willen biologisch gezien vooral hun kroost goed grootbrengen. Mannen willen vooral kroost produceren. Zij zien dan het biologisch nut van 1 partner gewoon minder.

Nu zitten we niet meer in de oertijd en heeft de mens ondertussen culturele afspraken gemaakt. In de ene cultuur mag een man meer vrouwen hebben maar bij onze slechts 1. De vrouwen gelukkig want zij kunnen een man strikken om voor hun kinderen te zorgen (ook al zijn de kinderen van een ander)

bij homorelaties ligt dit cultuurgegeven niet zo nauw omdat 'de cultuur' er gewoon van uitging dat dit niet bestond. Homo's moeten dus zelf hun relatie invullen maar zij zitten wel met de biologische driften langs beide kanten. Dus dan komt er een relatie en dan blijkt omdat je toch geen cultuur patroon hebt waar aan voldaan moet worden je eigenlijk gewoon kan kiezen wat je doet. En ze zijn allebei mannen die hun lul achternalopen dus is een open relatie een makkelijke keuze (biologisch gezien) alles in orde want cultureel wordt er geen vragen gesteld

kan me natuurlijk ook vergissen en wil geen waarde oordeel geven maar ziehier mijn mening :D
alles is een raadsel
maar ik weet nog niet in wat voor vorm
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 29 aug 2007 16:05

wel laten we hier eens cliche doorbrekend werken:

aantal open hetero relaties dat ik ken: 4

aantal open homo relaties dat ik ken: 0

gele_badeend

Bericht door gele_badeend » 29 aug 2007 16:08

ik denk dat het zoiezo wel een feit dat holebi's op zich meer sex hebben met verschillende sekspartners. Daarom niet persé tijdens een relatie, maar meer buiten een relatie denk ik.

Mateo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Mateo » 29 aug 2007 17:39

ik ken geen enkel heterokoppel dat een open relatie heeft en ook geen enkel holebikoppel dat een open relatie heeft.. dusja..

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 29 aug 2007 17:44

Ik ken toch ook veel meer holebikoppels dan heterokoppels met een open relatie. Volgens zijn die dingen onder holebi's ook gewoon meer bespreekbaar dan onder hetero's. Ik ken overigens ook wel een aantal lesbo's met een open relatie dus het man-vrouw-verschil is ook niet altijd aan de orde.

In elk geval, mij zegt het niks. Lang leve de ouderwetse romantiek enzo 8)

elinebieke
New user
New user

Bericht door elinebieke » 29 aug 2007 17:52

ik ken ook geen enkel holebi of hetero-koppel met een open relatie en volgens mij heeft da er ook weinig mee te maken of het nu om hetero's of holebi's gaan, das gewoon iet dage beslist he, alle...

Siouxsie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Siouxsie » 29 aug 2007 18:02

ik ken enkele homokoppels met open relatie, geenenkel lesbokoppel met open relatie, en 1 heterokoppel met open relatie

misschien valt het meer op dat er homokoppels zijn met een open relatie omdat je het holebimilieu meer frequenteert? dus de uitgaansgelegenheden specifiek voor holebi's waar je die zaken sneller tegenkomt of waar er rapper over gepraat wordt?

nu, moest het toch zo zijn dat er meer open relaties zijn bij homo's (als dat al zo is), misschien dat dat dan komt door het imago van 'het milieu'? vele dancings en bars die mikken op een gaypubliek hebben darkrooms, topless bediening, erotische acts,... anything goes

maar dat is er dan ook weer voor de hetero's, genre parenclubs (bijna elk dorp heeft er wel een) waar ook ontzettend veel mensen komen..

in ieder geval, zo'n open relatie is een puur persoonlijke keuze, en of bepaalde externe factoren dat in de hand werken? geen idee, ik frequenteer het gaymilieu ook, en dat heeft mij er toch nooit toe overhaald om een open relatie te beginnen.

komt daar nog bij dat een open relatie in mijn ogen géén sletterij is, 't is een keuze die beide partners maken tgo mekaar met goede afspraken en wie zijn wij - de monogaampjes - om daar een oordeel over te vellen?
sus me met je hartslag
wij ons wij ons wij ons

Artanis
Regular user
Regular user

Bericht door Artanis » 29 aug 2007 18:40

Keyser Soze schreef:Volgens zijn die dingen onder holebi's ook gewoon meer bespreekbaar dan onder hetero's.
Ik denk dat daar het grootste verschil ligt - er wordt meer over gesproken. Ik denk dat een holebi-koppel er dan ook sneller voor zal uitkomen een open relatie te hebben dan een hetero-koppel zou doen. 't Is in elk geval iets wat mij ontzéttend is opgevallen toen ik mijn eerste stapjes zetten in het holebiwereldje: hoeveel makkelijker er gepraat wordt over seks en relaties en alles wat daar rond hangt. Bij hetero's is dat meer 'taboe'.
Ik bedoel maar: als een holebi-koppel een open relatie heeft, is dat bijna normaal, want ja "homo's zijn zo wel losser en meer promiscue" (zonder mij erover uit te spreken of dat zo is of niet, het is wel een vooroordeel dat speelt). Terwijl een hetero-koppel dat naar een parenclub gaat... ik ken echt niémand van mijn heterovrienden die niet spontaan "bwéék" zou zeggen, bij wijze van spreken (kan ook aan mijn vriendenkeuze liggen, natuurlijk ;)).

Maar eigenlijk ken ik niemand met een open relatie dus is dat ook allemaal maar theorie :).
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep!

Eraser
Regular user
Regular user

Bericht door Eraser » 29 aug 2007 20:51

Siouxsie schreef: 1.
misschien valt het meer op dat er homokoppels zijn met een open relatie omdat je het holebimilieu meer frequenteert? maar dat is er dan ook weer voor de hetero's, genre parenclubs (bijna elk dorp heeft er wel een) waar ook ontzettend veel mensen komen..

...

2.
komt daar nog bij dat een open relatie in mijn ogen géén sletterij is, 't is een keuze die beide partners maken tgo mekaar met goede afspraken en wie zijn wij - de monogaampjes - om daar een oordeel over te vellen?
1. Zoals in men beginpost dacht ik zei ik al dat ik veel meer uitga in hetero aangelegenheden en driedubbel zoveel hetero's te vriend heb dan homo's. En de helft daarvan zijn ook hetero's die ik ken van 't uitgaan! Dus denk maar niet direct: uitgaan = slet. Want dan ben ik een upperslet.

2. Ik noem een slet naar de betekenis van het woord 'slet'. Vanwaar komt het anders? Een slet (of sloef aan u voetje) dat wisselt soms van voeten en iedereen heeft die wel eens aan. Da bedoelde ik met sletterij, ze zitten toch op veel meer personen dan op één en dezelfde persoon. Slet is niet direct gelijk aan negatief waardeoordeel. Ik zeg toch ook da gij homo zijt! In heteromilieu heeft dat ook een negatieve bijklank. Zoals ik al in't klein duidelijk wou maken: 't KIND MOET EEN NAAM HEBBEN. Hopelijk barst hier nu nie weer de 1000ste discussie rond slet open, open dan een ander topic aub, want daarover ben'k wel uitgediscussieerd! Dus riskeer het u als er hier iemand op puntje 2 wil reageren :P Ik respecteer ondertussen wel al de mensen die een open relatie hebben omdat ze tenminste eerlijk zijn. Zoals ik al zei: veel beter een open dan een gesloten relatie met bedrog.

jo_ke
Regular user
Regular user

Bericht door jo_ke » 29 aug 2007 21:16

Ik ken geen enkel heterokoppel dat er een open relatie op nahoudt, en ook geen enkel holebikoppel dat een open relatie heeft. Dus uwen algemene indruk strookt alvast niet met de mijne. Maar ik zou mijn vrienden- en kennissenkring nu ook niet meteen een representatieve steekproef noemen.

Ik ken wel hetero's en holebi's die hun partner bedriegen, maar dat is een andere zaak natuurlijk.
Living in a vacuum sucks

Siouxsie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Siouxsie » 29 aug 2007 21:49

ik reageerde dan ook niet op uw concrete visie maar op het algemene beeld over open relaties

plus ik wou een of andere verklaring aanreiken voor iets waar volgens mij geen verklaring voor te vinden is, als er al een verklaring moet gezocht worden (enkel wanneer het bij gays idd hoger ligt dan bij hetero's)

enkel een goede steekproef kan hier soelaas bieden :D

ALS het al méér voorkomt bij gays dan bij hetero's, denk ik idd dat je t moet zoeken in het feit dat het ten eerste meer opvalt / meer openlijk en eerlijk over gesproken wordt - ten tweede dat het uitgaansmilieu voor gays een meer seksueel getint imago heeft en vaak de faciliteiten biedt zodat zulk promiscue gedrag, losbandigheid, ... bevestigd en soms zelfs extra in de hand gewerkt wordt
waarmee ik niet wil zeggen dat mensen met een open relatie daarvoor gekozen hebben dankzij het uitgaansleven, maar dat ze, als ze al op stap gaan, sneller bevestiging vinden dat een open relatie ok is en er dus ook zonder schroom (die ze zelfs niet eens hoeven te hebben) voor uit zullen komen.

waarmee we weer bij het eerste punt beland zijn: als je gelijkgezinden vindt in je sociale leven, zal je er makkelijk open over kunnen praten en kenbaar kunnen maken dat je een open relatie hebt - holebi's praten makkelijker en sneller over hun seksualiteit, zodat zulke onderwerpen als relatievormen ook sneller ter sprake komen, en ze gewoonweg meer zichtbaar worden
sus me met je hartslag
wij ons wij ons wij ons

Cowgirl Henk
New user
New user

Bericht door Cowgirl Henk » 30 aug 2007 08:31

Siouxsie schreef:ten tweede dat het uitgaansmilieu voor gays een meer seksueel getint imago heeft en vaak de faciliteiten biedt zodat zulk promiscue gedrag, losbandigheid, ... bevestigd en soms zelfs extra in de hand gewerkt wordt
Is het dan niet een beetje raar dat het uitgangsmilieu voor gays meer seksueel getint is? Wil dit dan niet zeggen dat hetero's hier minder behoefte aan hebben? Anders zou bijv. 'de Versuz' toch ook een darkroom hebben. Geloof me, als hier veel vraag voor was zou die er al lang geweest zijn.
En dan komen we weer op het punt van: waarom hebben holebi's hier nu juist meer behoefte aan?

Eraser
Regular user
Regular user

Bericht door Eraser » 30 aug 2007 10:35

Siouxsie schreef:holebi's praten makkelijker en sneller over hun seksualiteit, zodat zulke onderwerpen als relatievormen ook sneller ter sprake komen, en ze gewoonweg meer zichtbaar worden
Ergens KAN dit wel een punt zijn. Ik weet het niet, ikzelf praat met hetero's ook over seks. Maar 'gewoon' erover praten hé, met goeie vrienden. Ik weet niet of hetero's er zich meer over zouden schamen.
Cowgirl Henk schreef: Anders zou bijv. 'de Versuz' toch ook een darkroom hebben. Geloof me, als hier veel vraag voor was zou die er al lang geweest zijn.
En dan komen we weer op het punt van: waarom hebben holebi's hier nu juist meer behoefte aan?
Inderdaad, dat is iets wat ik mij dus afvraag. De kern van dit onderwerp. Waarom is er geen darkroom in Versuz, kokorico, illusion? En heeft dit te maken met het feit dat er meer open relaties ZOUDEN ZIJN bij holebi's? Interessant.

Ps: chance dat er geen is of ik kon nergens meer uitgaan om uit te gaan en niet om op elkaar te zitten :wink:

Laartje
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Laartje » 30 aug 2007 12:13

ik ken (voor zover ik weet) 1 homokoppel dat een open relatie handhaaft, en geen enkel heterokoppel dat dat doet. Kan ik daaruit besluiten dat het bij holebi's meer voorkomt? Nah. Heb ik behoefte om daarover na te denken? Nah.

Nog even kleine toevoeging: als er in discotheken als de Versuz een darkroom zou zijn, zou't net ietsje ingewikkelder zijn om daar aan seks te geraken dan in pakweg de Red&Blue. Als heterojongen moet je al weten dat je een heteromeisje vasthebt en omgekeerd, dus komt er al een heel ge-voel bij kijken voor je zelfs maar weet dat je misschien eventueel geïnteresseerd zou kunnen zijn...
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.

Eraser
Regular user
Regular user

Bericht door Eraser » 30 aug 2007 13:07

Laartje schreef:al een heel ge-voel bij kijken voor je zelfs maar weet dat je misschien eventueel geïnteresseerd zou kunnen zijn...
Dat moogt ge eens meer gaan uitleggen, want dat begrijp ik niet. 't geen ik er nu van versta is dat hetero's niet seksen om te seksen volgens jou...

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 30 aug 2007 13:32

Eraser schreef:
Laartje schreef:al een heel ge-voel bij kijken voor je zelfs maar weet dat je misschien eventueel geïnteresseerd zou kunnen zijn...
Dat moogt ge eens meer gaan uitleggen, want dat begrijp ik niet. 't geen ik er nu van versta is dat hetero's niet seksen om te seksen volgens jou...
Ze bedoelt dat het in een (gesteld dat iemand het zou invoeren) heterodarkroom de mensen niet zomaar weten of ze een man of een vrouw voor zich hebben. Betasten kan dan leiden tot gênante situaties, don't you think?

Tuurlijk seksen hetero's wel om te seksen (en daarmee bedoel ik niet allemaal natuurlijk, ik claim enkel dat het ook voorkomt). Maar het is gewoon handiger voor hen iemand binnen te doen, en mee te sleuren naar hun auto. Ofzo :roll: :roflmao:

Eraser
Regular user
Regular user

Bericht door Eraser » 30 aug 2007 14:18

Faramir schreef:Ze bedoelt dat het in een (gesteld dat iemand het zou invoeren) heterodarkroom de mensen niet zomaar weten of ze een man of een vrouw voor zich hebben. Betasten kan dan leiden tot gênante situaties, don't you think?
Lol, is het daar dan zo donker? :-? Alweer een reden dat het niks voor mij zou zijn, want 'k zou moeten zien wat ik neuk zu! :evil:

Hanneke

Bericht door Hanneke » 30 aug 2007 14:51

Eerlijk gezegd denk ik niet dat 'het soort mensen' (verkeerde woordkeuze, weet het) dat daar zou naar binnen gaan, vlug geshokeerd zou zijn moesten ze opeens een ander pietje vast hebben :)

Verder vind ik het zo typisch om alles te overrelativeren, bep. stereotypen zijn wel degelijk onstaan vanuit een waarheid :wink:
In het holebiwereldje is seks naar mijn mening idd beter en vlugger bespreekbaar, mijn heterovrienden verschieten nogal vlug als ik 'zo openlijk' over seks praat. Om nog maar te zwijgen over de gekkebekken bij het horen van voor hen nieuwe termen e.d.
Biologisch gezien zijn mannen nu eenmaal meer geprogrammeerd om hun pietje na te lopen en hun genen zoveel mogelijk te verspreiden. Wat geeft dat bij een koppel bestaande uit 2 mannen..
Persoonlijk ken ik 3 homokoppels met een open relatie, geen lesbokoppel met een open relatie en geen heterokoppel met een open relatie. Voor zoverre dat mijn ervaringen representatief zijn voor de hele groep.

En ja, overal zijn er uitzonderingen.

Gast

Bericht door Gast » 31 aug 2007 19:02

Leuke discussie, maar ik vind dat er een nevenvraag aan vast zou moeten hangen. Hoeveel heterokoppels met gesloten relatie ken je waarin één van beide partners al een scheve schaats gereden heeft en hoeveel holebikoppels met gesloten relatie waar dat gebeurd is.

Volgens mij zijn de twee "# open relaties" en "# gesloten relaties waarin reeds scheve schaats gereden is" gecorreleerd.

Gesloten