Op reis?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Op reis?

Bericht door Faramir » 29 aug 2007 01:28

Wie van jullie gaat er op vakantie, en waarheen vertrekken jullie? Waarom net gekozen voor die welbepaalde streek? Wat ga je er allemaal bezichtigen?
Laat ons ook weten hoe het was! ;)

surferke

Re: Op reis?

Bericht door surferke » 29 aug 2007 04:45

Faramir schreef:Wie van jullie gaat er op vakantie, en waarheen vertrekken jullie? Waarom net gekozen voor die welbepaalde streek? Wat ga je er allemaal bezichtigen?
Ik zit nu in Chicago! Voor m'n werk! En 't is nogal vreemd. Op O'hare werd ik tegengehouden voor een bagage check (geen leuke ervaring, want als ge uit de rij gepikt wordt denkt ge altijd dat er iet mis is). Dan de trein gepakt naar 't centrum en 't Amerika gevoel kwam weer helemaal bovendrijven :) Afgestapt in 't centrum op zo'n houten treinbaan zoals ge die alleen maar in ER of andere Amerikaanse producties ziet! Ingecheckt in een hotel waarin ge u verloren loopt (Hyatt Regency), waar de airco volle bak staat om weerstand te bieden tegen de 32° Celsius die 't hier is geweest vandaag! Vanavond dan een frisse wandeling gemaakt om zo toch ook iets van de stad te zien, langs imposante wolkenkrabbers gehost om uiteindelijk te belanden in Chicago's finest Mexican restaurant. Immens lekkere guacamole, mmh :) Morgenavond pizza op het John Hancock Observation Deck :D

M'n volgende reisje wordt New York, eind november.

En 't reisje daarna wordt Boston, van januari/februari tot mei/juni, zoiets ...

Jeffrey
New user
New user

Bericht door Jeffrey » 29 aug 2007 07:53

Faramir schreef:Wie van jullie gaat er op vakantie, en waarheen vertrekken jullie? Waarom net gekozen voor die welbepaalde streek? Wat ga je er allemaal bezichtigen?
Ik ben een kleine twee weken naar de provence geweest. Het was echt wel leuk! Fantastisch weer gehad, veel gezien, volop kunnen genieten van het vriendje...

En waarop de Provence? Wel ik heb een hekel aan een strand/lig aan het zwembad vakantie, turkije ofzoiets is dus niets voor mij. Ik wou dus iets zien, genieten van het weer,... maar wel aan een betaalbare prijs! Frankrijk is dus ideaal!

ZF
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door ZF » 29 aug 2007 09:36

Voorlopig geen reisje meer gepland. Ben in april met het toenmalige vriendje naar Bali (Indonesië) geweest, 13 dagen ter plaatse. Natuur daar is prachtig, weer fantastische mix geweest van cultuur en rust! Was erg gefascineerd door de geloofsbeleving van de Balinezen! Soite, mooie reis geweest dus, ook wel lang voor gespaard toen!
KNUFFELS

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 29 aug 2007 12:24

ik ben naar parijs geweest...het was zeer romantisch!

ik ga volgend jaar een stuk verder: australie voor een paar maanden!
Kent u dat gevoel? Je wil niet naar buiten, maar je haar zit zo goed!

I've got a nice body, it's in my trunk!

* joy feeds life *

jowein

Bericht door jowein » 30 aug 2007 16:44

NutAssBitch schreef:
ik ga volgend jaar een stuk verder: Australië voor een paar maanden!
Voor het land Down Under kan je bij mij terecht voor info.
Volgend jaar van plan om terug te gaan en ginder terug gaan verder
studeren.

Alleen maar aan te raden.

Volgende week doorkruis ik Europa terug met een tweewielig voertuig.

Shorty

Bericht door Shorty » 30 aug 2007 18:42

ik ga surfen in Frankrijk over een week 8)

Chaja
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Chaja » 01 sep 2007 09:07

Met Kerst en Nieuw waarschijnlijk Marokko om een vriend op te zoeken.
In April naar ergens in Europa. (Vrienden bezoeken)
In Augustus, als ik mijn vakantieperiode van 3 weken kan optrekken naar enkele weken langer, naar ergens in Midden-Amerika/ Zuid-Azië of Israël of Yemen. Dat is dus nog niet duidelijk.

Zolang het maar naar "ergens" is, dan is dit mens wederom content. :)

-M.

Bericht door -M. » 02 sep 2007 13:06

Van 7 tot 14 sept: Venetië :love:.

Met de tent 8). En in cool gezelschap :D.
Eindelijk nog eens op reis. Hip zeg!

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 04 sep 2007 17:30

Ergens in November ga ik samen met mijn vrienden voor een weekendje naar de Ardennen. We gaan daar een huisje/villa huren om daar een leuk weekend mee te maken. Al is de zoektocht naar zo'n huisje/villa toch vrij moeilijk omdat de koppels in mijn vriendenkring het liefste een eigen kamer zouden hebben. En zoek maar eens een huis/villa met een slaapkamer of 6 à 7. Het voordeel is wel dat die huizen/villa's allemaal een binnenzwembad en sauna en toestanden hebben. 8)
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

B

Bericht door B » 05 sep 2007 11:44

Ik zit nu in Krakow! 8)
Na 5 dagen gelift te hebben van België tot hier via Germany and Czech Republic. Fantastische ervaring... maar o zo vermoeiend!

en Krakow is :love:

Luno
Regular user
Regular user

Bericht door Luno » 06 sep 2007 20:29

Volgende week 5 dagen berlijn met een heel goeie vriendin! Heb er zin in. Ben wel geïnteresseerd in de 20ste eeuwse geschiedenis en in moderne architectuur + naart schijnt is het Berlijnse nachtleven wel in orde, dus het wordt wel leuk denk ik.
Als er iemand nog tips heeft, let me know :)

Btw: in juli ook nog een week op trektocht geweest in de pyreneën, was zàlig! Een weekje weg uit de bewoonde wereld, heb er lang deugd van gehad.
life is like the surf, so give yourself away like the sea

fonne

juwjuw

Bericht door fonne » 17 sep 2007 10:01

kben in augustus 24 dagen op weg geweest met de fiets... twas zalig!! (twas den eerste keer dak zo op reis ging. Gelukkig was ik mee met een ervaren trotter.)
We zijn vanuit Iatlië naar slovenië gegaan, dan slovenië helemaal door tot beneden in kroatië. En in koratië nog meer richting tzuiden... dubrovnik. Daar hebben we dan de boot genomen na boven en nog een beetje in istrie gefietst.
Da lijkt natuurlijk lastig en misschien heeft da jullie ni echt een vakantiegevoel... maar das echt helemaal ni waar ( ge moet er natuurlijk wel voor zijn)
Gewoon smorgens vroeg vertrekken; de zon zien opkomen, onderweg alle soorten leuke mensen tegenkomen , supermooie natuur, stilte, drukte,... ge ziet alles, :)
Kmoe wel zeggen dak de eerste dagen fameus gezweet heb, vooral in de bergen, moja ne keer da ge s avonds in de tent ligt zijde blij da ge da weer gedaan hebt.
Kzou da iedereen aanraden om ne keer te reizen met de fiets.
Nog iemand die leuke plaatsen weet om te gaan fietsen?

Fonne

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 17 sep 2007 10:08

Apollo schreef:Ergens in November ga ik samen met mijn vrienden voor een weekendje naar de Ardennen. We gaan daar een huisje/villa huren om daar een leuk weekend mee te maken. Al is de zoektocht naar zo'n huisje/villa toch vrij moeilijk omdat de koppels in mijn vriendenkring het liefste een eigen kamer zouden hebben. En zoek maar eens een huis/villa met een slaapkamer of 6 à 7. Het voordeel is wel dat die huizen/villa's allemaal een binnenzwembad en sauna en toestanden hebben. 8)
Het huisje is al gevonden. Het heeft alle luxe dat je je maar kan voorstellen, verwarmd binnenzwembad, sauna, jacuzzi, stoombad, home cinema, open haard, .... Dat was precies nog het gemakkelijkste van de zoektocht. Nu moeten we enkel nog een datum vinden dat iedereen vrij is. En dat is een groot probleem precies. Een aantal mensen kunnen niet in november, andere niet in december, andere hebben dan weer examens in januari, .... Het is altijd wel iets. Hierover moet ik nog eens nadenken hoe ik dat allemaal ga oplossen.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

elinebieke
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door elinebieke » 17 sep 2007 12:26

ben gaan toeren met den auto in't zuide van frankrijk me nog 3ander vriendinne, twas zaaaaalig. Keigoe weer!
Ramatuelle is trouwes echt nen aanrader, een dorpke tusse de wijngaarde, zo zalig rustig

Annesofie
Regular user
Regular user

Bericht door Annesofie » 17 sep 2007 17:50

Ik ben twee weken naar Barcelona geweest, om (verder) Spaans te leren. Het was met een organisatie voor studenten van over de hele wereld... En het was geweldig :D

Cassiopeia
Regular user
Regular user

Bericht door Cassiopeia » 17 sep 2007 19:23

Ben net terug van 17 dagen Bali (de jetlag is nog altijd niet over), en het was in één woord SUPER.

Na een beetje cultuurshock konden mijn moeder en ik algauw wennen aan het volledig andere leven daar, en begonnen we ons er echt thuis te voelen. Zulke hartelijke, lieve, altijd glimlachende mensen (al hebben ze problemen genoeg, de glimlach blijft, respect!), en zo'n fascinerende cultuur.

Na deze 17 dagen heb ik het nu wel gezien op dat ene betrekkelijk kleine eiland (we zijn echt van hot naar her gesleept, zowel met de lokale bevolking als gids als met de gidsen van het reisagentschap), maar ik zou het iedereen willen aanraden die op een vrouwvriendelijke manier (de rest van Indonesie is hoofdzakelijk moslim, op Bali zijn het hindoeisten, wat ik toch een stuk aangenamer vind, als vrouw) Indonesie wil leren kennen!
Afbeelding

believe
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door believe » 20 sep 2007 20:46

jowein schreef:
NutAssBitch schreef:
studeren.

*mijmer*

Australische info ook bij mij beschikbaar. :wink:
Kheb er net drie maanden gezeten en wil teruuuu-uuuug! :(

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 21 sep 2007 16:10

Gisteravond weergekeerd uit Andalucia. Een overzichtje met hoogtepunten:

Sevilla
- Plaza de España
- Kathedraal met Giralda
- Parque de Maria Luisa
- Basilica de la Macarena
- Alcazar

Cordoba
- Mezquita
- Alcazar de los Reyes Cristianos
- De flamenco-klok op Plaza de las Tendillas

Granada
- Alhambra
- Albayzin
- Monasterio de San Jéronimo
- Monasterio de la Cartuja
- Capilla Real

Malaga
- Castillo de Gibralfaro
- Alcazaba
- Museo Picasso

jowein

Bericht door jowein » 21 sep 2007 17:47

believe schreef:
jowein schreef:
NutAssBitch schreef:
studeren.

*mijmer*

Australische info ook bij mij beschikbaar. :wink:
Kheb er net drie maanden gezeten en wil teruuuu-uuuug! :(
Ik heb opeens beslist dat ik toch tussendoor moest terug gaan.
Heimwee a volonté.
Dus, december, januari, februari ben ik in Ozzie te vinden.

Gesloten