Welk boek lees je momenteel - part IV

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Isokrates
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Isokrates » 20 aug 2007 01:20

Mijn Nederland van Geert van Istendael uitgelezen. Net als Mijn Duitsland een erg onderhoudend boek in korte hoofdstukjes, te beginnen met het rampjaar 1830 (De zogenaamde Belgische omwenteling was een scherts van de geschiedenis en had scherts moeten blijven 8)). Maar ook over curieuze verschijnselen als het Reformatorisch Dagblad, een vergelijkend onderzoek van bitterballen, de Fiets, de voor de auteur stedenbouwkundige ramp Almere, Waalse kerken, Nescio, of tact (waaraan het onze noorderburen zou ontbreken :)). Nice! Geen clichés, ook de kritiek wordt niet gespaard: Van Istendael gruwt van het Randstedelijke accent dat de bovenhand krijgt (je weet wel, saaai cheloowft in maaai :)), de slaafse onderwerping aan de Angelsaksische wereld en zijn taal, en de nogal pretentieuze idee van het 'gidsland' die niet kapot te krijgen is. Desalniettemin hou ik net als de auteur erg van het Koninkrijk der Nederlanden. Tussen die twee laatste woorden mag voor mijn part ooit opnieuw het woord 'Verenigde' verschijnen 8)
Moedig voorwaarts

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 20 aug 2007 10:16

Debbie's Roddelblog & Barpraat (Grey's Anatomy-spinoff-boek) ben ik momenteel aan het lezen. Het is enorm licht om lezen, maar tegelijk ook zo vreselijk vermakelijk. Net als roddelen/opcafézitten in het echt is 8) En meer moet dat niet zijn.

JOWKE
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door JOWKE » 20 aug 2007 12:31

Het Mysterie van Marianne Frederikson

IORR
Regular user
Regular user

Bericht door IORR » 20 aug 2007 16:05

'Harry Potter and the deathly hallows'

en

'Roald Dalh: alle verhalen'

Florre

Bericht door Florre » 21 aug 2007 08:16

Black van Dirk Bracke

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 21 aug 2007 20:18

nu momenteel niks , maar ik ga vanavond beginnen met anna's kind

Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user

Bericht door Knight_of_Cydonia » 21 aug 2007 23:12

Het is vakantie. The Shipping News lijkt mij nogal serieus. Ergo, ander boek.

En het is Wicked van Gregory Maguire geworden, het verhaal van de Wicked Witch of the West (U weet wel, de groene Flying Monkeys-lady uit The Wirzard of Oz) voordat ze de Wicked Witch of the West werd, maar gewoon een vreemd, groen meisje was.
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 22 aug 2007 11:37

matti schreef:Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://www.nnbh.com/base/13/images/9022992713.jpg

na een aftelspelletje tussen vijf boeken is het broeikaseffect van kim stanley robinson als winnaar uit de bus gekomen.

ik heb veel te veel mooie boeken liggen die wachten om gelezen te worden :cry:
uitgelezen. en ik zit met een groot dilemma. veel rampenscenarios heb ik in het boek niet gevonden. de eerste 250bladzijden worden vooral gebruikt om de personen te beschrijven, hun werk en een hele hoop zever over algoritmes, eiwitmanipulaties,...... als je weet dat het boek maar 300p telt. :-?

maar vanaf p250begint de ramp en hoewel er de eerste 250p niet veel spectaculairs gebeurde heb ik me toch niet echt verveeld met het boek. alleen als ik het vergelijk met bvb frank schatzings "de zwerm" wel het broeikaseffect komt nog niet aan de enkels van dat boek.

daarmee weet ik dus niet of ik het erop volgende boek (de nieuwe ijstijd) of zoiets zou kopen. mensen die het gelezen hebben die kunnen zeggen of het de moeite waard is of niet?
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 22 aug 2007 11:39

enfin, nu wil ik echt eens thrilleren en dat ga ik doen door moordmotieven van elizabeth george :love: benieuwd wat het wordt wan george is gewoontegetrouw van kloefkappers van 600+ bladzijden te schrijven en dit boek bevat vijf kortverhalen op ong 250p
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Laiho
New user
New user

Bericht door Laiho » 22 aug 2007 11:58

ik ben uit verveling tussen de herexamens door de Anderland boeken van Tad Williams nog maar eens aan het lezen. Ik heb ze vroeger al eens gelezen, het zijn best goede boeken die prachtig weglezen, en laat ik dat nou net kunnen gebruiken tussen al die wiskunde.

De nieuwe serie van Robin Hobb staat als volgende op mijn menu geprogrammeerd, van zodra ik de Lineaire Algebra mag wegleggen...

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 22 aug 2007 12:04

mei_meisje schreef:nu momenteel niks , maar ik ga vanavond beginnen met anna's kind
daar moet ik nog altijd aan beginnen :roll:

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 22 aug 2007 12:06

Laiho schreef:De nieuwe serie van Robin Hobb staat als volgende op mijn menu geprogrammeerd, van zodra ik de Lineaire Algebra mag wegleggen...
Zeker en vast een aanrader. Al raad ik je aan om toch de eerste reeks ook nog eens door te nemen want er komen dezelfde hoofdpersonages in voor.

Zelf ben ik in het laatste boek van de wetten van de magie bezig. Fantoom. Ik heb de volledige reeks nu eens achter elkaar gelezen en ik heb er van genoten. De volgende reeks dat ik ga lezen is Harry Potter in het engels. Ik heb het laatste boek nog niet gelezen dus lees ik snel de eerste 6 ook nog wel eens.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

Erebos
Regular user
Regular user

Bericht door Erebos » 22 aug 2007 13:31

Knight_of_Cydonia schreef:
En het is Wicked van Gregory Maguire geworden, het verhaal van de Wicked Witch of the West (U weet wel, de groene Flying Monkeys-lady uit The Wirzard of Oz) voordat ze de Wicked Witch of the West werd, maar gewoon een vreemd, groen meisje was.
Ik moet eerlijk zijn dat ik nogal teleurgesteld was in het boek. Ik ben geobsedeerd door de musical (ik ben ervoor naar London geweest) en had het boek grotendeels uit voordat ik die gezien had. Ik moet zeggen dat ik de musical veel beter vond dan het boek en dat ik daarna de rest van het boek echt niet zo fantastisch meer vond. Het idee is schitterend gevonden, er zitten heel wat leuke twists in, maar het hoofdpersonage in het boek stelde me gewoon teleur qua karakter. Het boek is zeker niet slecht en zonder de vergelijking had ik het waarschijnlijk beter gevonden.

Een paar dagen geleden Rebecca uitgelezen en hij wordt steeds beter naar het einde toe. Met beter bedoel ik dan dat de beloofde spanning volop aanwezig is. Het was boek was zeker de moeite waard, nu ben k benieuwd naar de film.
De Huurster van Wildfell Hall van Anne Brontë heb ik ondertussen ook bijna uit. In de bib hadden ze hem niet in het Engels, dus ben maar voor de Nederlandse versie gegaan. Dat gaat toch iets sneller dan de vorige Engelse boeken. Een weduwe, mevrouw Graham (de huurster van in de titel) trekt in Wildfell Hall met haar zoontje. Het vreemde gedrag van de vrouw begint bij de bewoners van het nabijgelegen dorpje argwaan op te wekken en er blijkt meer aan de hand te zijn dan ze wil toegeven.
Het boek bestaat uit het omkaderende verhaal van de vrouw die in Wildfell Hall intrekt en gaat op een bepaald moment over op haar dagboek en zo komt de lezer meer te weten over het verleden van de mysterieuze Mevrouw Graham.
Anne Brontë wordt vaak als de minst begaafde Brontë-zus bestempeld, en misschien haalt ze inderdaad niet het niveau van Charlotte en Emily. Niettemin behoort ze voor mij dan nog steeds tot de literaire top. Het verhaal is interessant en de thema’s bevallen me wel. Natuurlijk is het vooral de positie van de vrouw in die periode dat me als thema hevig aanspreekt. Verder leef ik ook helemaal mee met het hoofdpersonage. Je voelt gewoon verontwaardiging en woede bij de manier waarop ze behandeld wordt en bewondering voor de zelfbeheersing en opoffering die ze aan de dag legt. Het enige minpunt vind ik een beetje dat de religieuze achtergrond van de schrijfster (haar vader was dominee) misschien iets teveel invloed heeft. Het verhaal is doordrongen met het idee van juist handelen, onzelfzuchtigheid, moraliteit, ... Vaak ondersteunt dit het verhaal goed, maar bij momenten komt het toch wat prekerig over.
Sur les ailes du temps, la tristesse s’envole - Jean de la Fontaine

Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user

Bericht door Knight_of_Cydonia » 22 aug 2007 13:45

Erebos schreef:
Knight_of_Cydonia schreef:
Ik moet eerlijk zijn dat ik nogal teleurgesteld was in het boek. Ik ben geobsedeerd door de musical (ik ben ervoor naar London geweest) en had het boek grotendeels uit voordat ik die gezien had. Ik moet zeggen dat ik de musical veel beter vond dan het boek en dat ik daarna de rest van het boek echt niet zo fantastisch meer vond. Het idee is schitterend gevonden, er zitten heel wat leuke twists in, maar het hoofdpersonage in het boek stelde me gewoon teleur qua karakter. Het boek is zeker niet slecht en zonder de vergelijking had ik het waarschijnlijk beter gevonden.
De musical wou ik ook gaan zien in Boston, maar die was al helemaal uitverkocht. Dus tot dat die naar België komt, of ik eens naar London ofzo ga, zal ik het met het boek moeten stellen. :wink:
Ik heb nu de eerste 2 hoofdstukken gelezen, and so far, so good. Maar dat wil natuurlijk nog niks zeggen!
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

Winter*
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Winter* » 22 aug 2007 20:33

Liefde in tijden van cholera van Gabriel García Màrquez
Ontroerd
is met
een
lepeltje

* Lune *
Experienced user
Experienced user

Bericht door * Lune * » 22 aug 2007 20:58

Winter* schreef:Liefde in tijden van cholera van Gabriel García Màrquez
:love: :adore:

OT: Mijn status is positief
Iedereen is Napoleon, dus vergeet de poëzie

Als klinkt goed.

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 23 aug 2007 05:08

enfin, nu wil ik echt eens thrilleren en dat ga ik doen door moordmotieven van elizabeth george benieuwd wat het wordt wan george is gewoontegetrouw van kloefkappers van 600+ bladzijden te schrijven en dit boek bevat vijf kortverhalen op ong 250p
Heerlijk!! Ben nu bijna weer door t eerste boek, totdat de dood ons scheidt
Moest het gewoon herlezen. Verslavende boeken!
*He who laughs last, thinks slowest*

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 23 aug 2007 18:03

sunflower schreef: Verslavende boeken!
zeg wel
Afbeelding

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 23 aug 2007 19:24

TrashedBeauty schreef:
funkfish schreef:
Echo schreef:Ik ben al even bezig in De schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafón. Het lag hier thuis op tafel en uit verveling er in beginnen lezen. Het bleek zowaar een mooi boeiend verhaal te zijn.
Goh, die heb ik gisteren gekocht en ben er daarna meteen in beginnen lezen. Het is enorm meeslepend geschreven hé. Love it!
Schaduw van de wind is een mooi boek, spanning verzekerd, mooi taalgebruik, én genomineerd als Boek van augustus van de splinternieuwe WJNH-leesclub!
De euforie die ik in het begin voelde over "De schaduw van de wind", ebde geleidelijk aan weg & uiteindelijk was ik zelfs content dat ik het aanslepende verhaal doorsparteld had. Ik vind het te langdradig, iets te veel voor de grote massa geschreven... Ik vond het dus maar matig goed. Ik had er misschien te veel van verwacht :-?.

En nu lees ik weer verder in "De Opwindvogelkronieken" van het al-vaker-genoemde-Japannertje :D. Het gewicht en de omvang van het boek hebben mij verhinderd om m mee op reis te nemen :wink:. Maar nu moet ie eraan geloven: nog 400 blz. te gaan :D.

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 23 aug 2007 19:26

'de mensen die weggingen' van Nicci French uitgelezen en eigenlijk vond ik er niet zo veel aan.. het eerste deel 'verlies' was véél beter!

Gesloten