Welk boek lees je momenteel - part IV

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Welk boek lees je momenteel - part IV

Bericht door Faramir » 17 aug 2007 00:19

Na een voorgaande editie vol leesplezier, presenteer ik u de heruitgave! De succesformule van het onderwerp zal intussen al welbekend zijn: Plaats hier het boek dat je momenteel leest, of net hebt uitgelezen - en laat ons natuurlijk ook weten wat je ervan vond!

sunflower
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door sunflower » 17 aug 2007 08:19

Net begonnen aan een nieuw (oud) boek, namelijk de eerste van Elisabeth George, Totdat de dood ons scheidt
*He who laughs last, thinks slowest*

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 17 aug 2007 08:44

En het eerste boek van De Hyperion reeks is uit.
Prachtig boek zoals altijd, diepgaande karakters, uitgebreide wereld/universum beschrijvingen. Het verhaal gaat aan een degelijke snelheid vooruit, ik kan het boek moeilijk aan de kant leggen.
Een van de meer originele toepassingen van het raamverhaal systeem.
En zoals altijd bij onze vriend Simmons: het boek loopt over van referenties naar klassieke schrijvers (in dit gevan Keats).

Lorenzo
Senior user
Senior user

Bericht door Lorenzo » 17 aug 2007 12:27

De verborgen geschiedenis - Donna Tartt

Krijgt veel lovend commentaar, dus heb ik mij er maar eens opgegooid... Ik zit nog niet zo ver maar ik vind het eigenlijk vrij boeiend, het is vreemd, exentriek... Maar toch schitterend op een manier, maar exentrieke dingen zijn dan ook vaak schitterend!
Lacroix, sweetie; Lacroix, sweetie
Lacroix, sweetie; La - La - Lacroix
I'm chanting as we speak.

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 17 aug 2007 13:01

Lorenzo schreef:De verborgen geschiedenis - Donna Tartt

Krijgt veel lovend commentaar, dus heb ik mij er maar eens opgegooid... Ik zit nog niet zo ver maar ik vind het eigenlijk vrij boeiend, het is vreemd, exentriek... Maar toch schitterend op een manier, maar exentrieke dingen zijn dan ook vaak schitterend!
:love:

Ik heb het een aantal keer gelezen, schitterend boek! Maar niets overtreft toch de eerste keer :) Dus nog veel plezier ermee!

Vencha
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Vencha » 17 aug 2007 14:04

Net Twee Cowboys (Brokeback Mountain) uitgelezen, van E. Proulx, eigenlijk vond ik de film beter :-?

En nu is het Harry Potter and the Half-blood Prince, om voor dat het schooljaar weer begint al wat Engels gelezen te hebben...
Haikus are easy
But sometimes they don't make sense
Refrigerator

Atopos
Experienced user
Experienced user

Bericht door Atopos » 18 aug 2007 11:44

Jan Wolkers - De Walgvogel

Voorlopig vind ik dat er teveel gezaagd wordt over Indië (dat land kan me echt niet boeien), maar dat zal ongetwijfeld nog wel belangrijk worden in het verhaal. (zo niet..dan hoop ik dat hij er gauw over zwijgt!)

Von
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Von » 18 aug 2007 15:29

Afbeelding

De semi-autobiografie van een der grootste namen wat betreft hedendaagse muziek. John Peel, bij ons vooral bekend van zijn sessies met artiesten met naam, maakte namelijk zo'n veertig jaar het mooie weer als het op nieuwe muziek aankwam. Punk, Reggae, Techno, Drum and Bass, noem-maar-op, je kunt er vanop aan dat hij de eerste was om het in de ether te gooien, om het publiek ervan te laten proeven.

Margrave of the Marshes is mogelijk een van de fantastischte boeken die ik ooit gelezen heb, geschreven zonder taboes en schaamte, maar met een flinke overdosis aan zelfrelativering, hopen humor en veel jeugdigheid. John Peel was bij zijn sterven nog steeds jonger van geest dan zijn verzamelde collegae de wereld rond, en daarenboven was zijn rol als pionier nog lang niet uitgespeeld.

Zoals een review die de cover siert meldt eerder een (auto)bio van een goede vriend dan een Groot Man, en dat maakt het net zo charmant.

Niks dan goede woorden, niks dan bewondering :adore:
Good just doesn't cut it. There's no point in being good if you can be great.

I don't think so!

spookje
New user
New user

Bericht door spookje » 18 aug 2007 15:49

De nachtwacht van Sarah Waters

Verlopig kan het mij nog niet echt boeien, maar ik ben nog maar net begonnen. Ik ben benieuwd...

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 18 aug 2007 16:22

boek 2 van hyperion.
Zoals zijn voorganger :-)

sebashan
Experienced user
Experienced user

Bericht door sebashan » 18 aug 2007 19:24

Alice in wonderland juist uit, straks doen we through the looking glass.

Fly-ing

Bericht door Fly-ing » 18 aug 2007 20:55

Eeuwig zwijgen - Guy Didelez

Kreeg ik gisteravond als leestip van iemand en heb hem vanmiddag gevonden in de bib. Heftig thema, maar best wel goed boek(voor zover ik al gelezen heb :wink: )

Florre

Bericht door Florre » 18 aug 2007 21:07

verdwijn van tess gerritsen

AndrogyneMaria
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door AndrogyneMaria » 19 aug 2007 00:06

sebashan schreef:Alice in wonderland juist uit, straks doen we through the looking glass.
<3

Heb ik al een paar keer gelezen, ik kan daar zo van genieten! Ik heb net Alice herlezen trouwens, is aangename lectuur voor tijdens de pauzes op m'n werk.

@ Von: dat boek ziet er boeiend uit, die titel probeer ik te onthouden!

Muziekgeschiedenis <3

maddog
Experienced user
Experienced user

Bericht door maddog » 19 aug 2007 11:39

Keyser Soze schreef:
Lorenzo schreef:De verborgen geschiedenis - Donna Tartt

:love:

Ik heb het een aantal keer gelezen, schitterend boek! Maar niets overtreft toch de eerste keer :) Dus nog veel plezier ermee!
Inderdaad! :love:

Ik ben nu afwisselend bezig in De toekomst volgens Dilbert van Scott Adams en De mooie beloften van de biotechnologie van Kim de Rijck, wetenschapsjournaliste voor de Standaard. Het eerste is heerlijk absurd, hoewel een paar van zijn voorspellingen van tien jaar geleden toch wel raak waren (zie confusopoly) ;) Het tweede boek is best nuttige lectuur. Het geeft een compleet overzicht van alle huidige ontwikkelingen in de biotechnologie, met hun voordelen, maar ook de mogelijke gevaren en ethische bedenkingen die erbij gemaakt kunnen worden.
I wonder if you can refuse to inherit the world. -- Calvin

sisken
Senior user
Senior user

Bericht door sisken » 19 aug 2007 13:22

bezig met serious light reading voor 't moment:

Doortrapt! van Emily Giffin, chicklit met één van de meest enerverende hoofdpersonages in het genre, best wel leuk :)

maar daarna lees ik echte literatuur, beloofd :lol:
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 19 aug 2007 15:23

net schijnbewegingen van floortje zwigtman uitgelezen. ik vond het boek mooier worden naarmate het einde naderde. (en men vermoeden was juist :P ). hoewel ik razend benieuw ben hoe het verder gaat (ik heb tegenspel ook liggen) ga ik toch eerst even overspringen naar een degelijke thriller. welke hoor je wel.

ps weet iemand wanneer het derde en laatste deel uitkomt van "een groene bloem" (een groene bloem is de naam van de drie delige boekenreeks met als eerste deel, schijnbewegingen, 2de deel tegenspel en ....)??
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 19 aug 2007 16:02

Afbeelding

na een aftelspelletje tussen vijf boeken is het broeikaseffect van kim stanley robinson als winnaar uit de bus gekomen.

ik heb veel te veel mooie boeken liggen die wachten om gelezen te worden :cry:
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Knight_of_Cydonia
Senior user
Senior user

Bericht door Knight_of_Cydonia » 19 aug 2007 18:55

Zo! The Golden Compass van Philipp Pullman is uit. En het is zo, maar dan ook zó geweldig! :adore: Spannend, ontroerend, verrassende wendingen,...

En nu moet ik zo vlug mogelijk het vervolg zien te vinden. Want dit boek, het 1e in een reeks van 3, heeft dus geen mooi einde of closure. Aaaargh!

Tot ik dat vind, verdiep ik mij in The Shipping News van Annie Proulx.
Schmeiss die Möbel aus dem Fenster. Wir brauchen Platz zum Tanzen.

jorgio
Regular user
Regular user

Bericht door jorgio » 19 aug 2007 22:23

pfff, veel boeken lees ik niet, enkel de heavy stuff : economics and psychology.

Inleiding in de logistiek. Niet zo geweldig, betreft methodieken die ik al enige tijd toepas
Nu: marketing management (engelse versie) een kluif van zo'n 800 blz. Interessant, al heb ik tot nu toe aan de eerste 4 hoofdstukken nog niet zoveel gehad.

We zien wat het verder te bieden heeft.
Ideas are the salvation by using your imagination

Gesloten