Bah! Anaal!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
musicboykeuuh
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door musicboykeuuh » 16 aug 2007 20:43

siegie schreef:Gewoon ja zeggen voor zijn wensen is hoe je samen tot een beslissing komt? How baas! En ik maar altijd een compromis zoeken :o De tijdverspilling!
Ik doe het allebei, maar als ik moet kiezen, dan oraal.. Als hij liever oraal heeft dan is dat voor mij hélemaal oké!!

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 17 aug 2007 10:37

Wat het hygiënische aspect betreft, dat valt allemaal best mee hoor. Ok, shit happens, maar soit, als je er echt niet mee omkan dat dat ooit eens kan gebeuren kan je 'r maar beter niet aan beginnen. Als je tijdens 't neuken heel de tijd aan 't hopen bent dat er niks blijft plakken is de fun er ook snel af hoor ;-) En btw: glijmiddel is hier ook weer 'n heel goed idee, want ook de eventuele "vuiligheid" blijft minder goed "plakken"!

In feite maak ik me daar nooit zorgen over, en ik hou me ook niet bezig met darmspoelingen enzo. Lijkt me al bij al nog de best mogelijke benadering.

Dan nog even iets over die seksuele compatibiliteit: het is een illusie om te denken dat een langdurige relatie gaat blijven werken als het op seksueel vlak niet klikt. Je kan proberen een compromis te zoeken indien mogelijk, als bvb iemand wat twijfelachtig staat tov anale seks kan je proberen achterhalen waarom die persoon het op 't eerste zicht niet ziet zitten. Als hij bijvoorbeeld een heilige schrik heeft voor "vuiligheid" kan je misschien toch eens zo'n darmspoeling proberen.

Maar indien de ene persoon echt absoluut nood heeft aan anale seks, en de andere er onder geen beding iets van wil weten, tjah, dan heb je wel degelijk een probleem. Je kan jezelf nog 'n tijdje wijsmaken dat "de liefde voor elkaar dat wel zal overwinnen", maar eerlijk gezegd: dat wordt vooral gezegd door mensen die nog geen langdurige relaties met zo'n incompatibiliteit achter de rug hebben. Alle goede bedoelingen ten spijt moét het nu eenmaal ook op dat vlak klikken - anders lijkt een breuk me uiteindelijk onafwendbaar.

Laat ik het even opentrekken naar een iet of wat "extremer" voorbeeld, kwestie van het wat duidelijker te laten overkomen.

Stel dat je een relatie hebt met iemand die af en toe graag aan wat meer kinky seks doet, en dan bedoel ik: SM, uitgescholden worden, plasseks, een halve dag vastgebonden worden en slaafje spelen, ... En jij bent eerder te vinden voor lieve, romantische seks met lange massages, kaarsjes, liefdevolle woordjes, ...

Jullie zien elkaar doodgraag, maar jij bent echt op geen enkele mogelijke manier te overtuigen om zulke dingen te doen, omdat het je simpelweg niet aantrekt of zelfs afstoot. En je vriend kan af en toe wel eens aan die romantische seks doen, maar blijft uiteindelijk een onbevredigde indruk hebben. Dan zit je volgens mij simpelweg vast: tenzij je toe gaat laten dat je vriend zijn verlangens in die richting af en toe op een andere manier (bij iemand anders, maw) kan bevredigen, geloof ik niet dat zo'n relatie zal blijven standhouden.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 17 aug 2007 12:37

siegie schreef: Het meest logische zou zijn dit te outsourcen. Als je liever een gesloten relatie hebt, moet je afwegen hoeveel dit doorweegt.
Lees dit nu eens opnieuw. Ik vond het ronduit stuitend. Ik hoop echt dat je dat zelf ook inziet.

Met de rest van je post, ben ik het eens.
K_x schreef: Stel dat je een relatie hebt met iemand die af en toe graag aan wat meer kinky seks doet, en dan bedoel ik: SM, uitgescholden worden, plasseks, een halve dag vastgebonden worden en slaafje spelen, ...
Misschien moet er nog iemand aan introspectie doen. We hebben allemaal geweld- en dominantieneigingen in ons, ik pleit als eerste schuldig en ik wil niemand veroordelen, maar ik vind wel dat je die verlangens niet moet cultiveren, omdat het voor jou plezierig is.

Integendeel, ik vind dat het de menselijke waardigheid van beide partijen aantast en dat geweld onder alle omstandigheden verwerpelijk is.

On topic: Ik vind dat liefde ook over opgeven (versterving met een oud woord) gaat, ook op seksueel vlak. Hoewel het natuurlijk redelijk moet blijven.

Om mijn gecultiveerd conservatief imago op dit forum een beetje te onderstrepen: ieder huisje heeft zijn kruisje. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een kruis niet ondragelijk kan zijn om te dragen, dus ik heb ook begrip ervoor als het om die reden fout loopt.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 17 aug 2007 14:38

Mr Cash schreef:
K_x schreef: Stel dat je een relatie hebt met iemand die af en toe graag aan wat meer kinky seks doet, en dan bedoel ik: SM, uitgescholden worden, plasseks, een halve dag vastgebonden worden en slaafje spelen, ...
Misschien moet er nog iemand aan introspectie doen. We hebben allemaal geweld- en dominantieneigingen in ons, ik pleit als eerste schuldig en ik wil niemand veroordelen, maar ik vind wel dat je die verlangens niet moet cultiveren, omdat het voor jou plezierig is.

Integendeel, ik vind dat het de menselijke waardigheid van beide partijen aantast en dat geweld onder alle omstandigheden verwerpelijk is.
Hmm, dat lijkt me een gevaarlijke redenering. Wat jij hier in feite zegt is dat mensen die aan SM edm doen daar maar best mee stoppen, omdat jij vindt dat geweld- en dominantieneigingen hun waardigheid aantasten?

Mij lijkt het wat logischer dat noch jij, noch ik ons te bemoeien hebben met de zaken die zulke mensen in hun privéleven met toestemming van alle partijen doen. Bovendien zie ik absoluut niks mis met vormen van dominant zijn/gedomineerd worden, gaande van heel onschuldig tot relatief extreem - op voorwaarde dat allen zich er goed bij voelen.

Als jij vindt dat zij aan introspectie moeten gaan doen om hun neigingen te verklaren en te onderzoeken waar ze vandaan komen, hang je er eigenlijk een impliciet waardeoordeel aan vast - zijnde dat het geen "normale" seks meer is, en dat er dus ergens iets "mis" mee is. Welaan dan, wat ís normale seks? Is SM-seks minder normaal dan vanille-seks? En waarom zou dat eigenlijk zo zijn?

Soit, volgens mij bestaat dat niet, "normale seks".
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 17 aug 2007 14:48

K_x schreef:Soit, volgens mij bestaat dat niet, "normale seks".
Dit vind ik een uitspraak om in te kaderen ;) Al zou je seksuele preferenties eventueel kunnen gaan vergelijken met een normaalverdeling (met feitelijk meerdere dimensies), waar er toch een bepaald middenpunt is dat door de overgrote meerderheid gesmaakt wordt.
Misschien is dat wat ver gezocht, maar ik vind het wel eens een leuke andere benadering. 8)

Hoe het ook zij: Ieder heeft nu eenmaal andere noden en voorkeuren. Als je pertinent iets ontzegd wordt waar je nood aan voelt (in deze discussie dus anale seks), dat hou je nu eenmaal niet vol... :)
Je daarin enigszins aan je partner aanpassen, is op lange termijn -volgens mij- dan ook enkel mogelijk als die aanpassing wederzijds is (maw: elk om beurten een toegeving doen is niets te veel gevraagd ;) ).
Als de aanpassing volledig van jouw kant moet komen (dus ofwel dat je steeds tegen je zin anale seks hebt, ofwel dat anale seks je ontzegd wordt), dan vrees ik - hoe sterk de liefde ook is- dat zo een situatie uiteindelijk gewoon barst.

Mr Cash
Experienced user
Experienced user

Bericht door Mr Cash » 17 aug 2007 15:42

K_x schreef:
Mr Cash schreef:

Hmm, dat lijkt me een gevaarlijke redenering. Wat jij hier in feite zegt is dat mensen die aan SM edm doen daar maar best mee stoppen, omdat jij vindt dat geweld- en dominantieneigingen hun waardigheid aantasten?

Mij lijkt het wat logischer dat noch jij, noch ik ons te bemoeien hebben met de zaken die zulke mensen in hun privéleven met toestemming van alle partijen doen. Bovendien zie ik absoluut niks mis met vormen van dominant zijn/gedomineerd worden, gaande van heel onschuldig tot relatief extreem - op voorwaarde dat allen zich er goed bij voelen.

Als jij vindt dat zij aan introspectie moeten gaan doen om hun neigingen te verklaren en te onderzoeken waar ze vandaan komen, hang je er eigenlijk een impliciet waardeoordeel aan vast - zijnde dat het geen "normale" seks meer is, en dat er dus ergens iets "mis" mee is. Welaan dan, wat ís normale seks? Is SM-seks minder normaal dan vanille-seks? En waarom zou dat eigenlijk zo zijn?

Soit, volgens mij bestaat dat niet, "normale seks".
Ik wilde me nergens mee bemoeien. Mijn uitspraak ging ook helemaal niet over seks alleen, maar over hoe je als mensen met elkaar omgaat.

Wij hebben daar fundamenteel andere opvattingen over. Ik meen, maar je mag me corrigeren, dat jij de mening toegedaan bent dat alles wat je leuk vindt en wat andere mensen niet schaadt of niet erg vinden, dat je dat mag doen.

Ik zou niet krachtiger met iets oneens kunnen zijn. Mensen hebben een aangeboren waardigheid en die mag je nooit compromitteren, ook niet als die mensen daar zelf om vragen. In dit geval, vind ik dat elkaar pijn doen, proberen de macht over iemand te krijgen, de vrijheid en dus de waardigheid van die persoon aantast.

Of die persoon daar nu zelf om vraagt of niet is, voor mij, naast te kwestie, je kan daar ethische vraagtekens bijzetten. Soit, ik heb ethische bezwaren tegen hedonisme tout court.

Dat wilde ik even melden. Dat gezegd zijnde, maak ik me hier dus ook schuldig aan (niet SM natuurlijk, maar je weet wat ik bedoel). Ik vind dus niet dat mensen die dergelijke neigingen vertonen ziek zijn, niets menselijk is ons vreemd, maar wel dat we dat deel van ons beter in de koelkast stoppen.
Darjeeling, Assam, Lapsang -
Kenya, India, Ceylon -
The Empire flows like rivers through your living room

Chemistje
Senior user
Senior user

Re: Bah! Anaal!

Bericht door Chemistje » 19 aug 2007 17:42

koksmuts schreef: wel, er bestaan zo van die standjes, hoor. :P
Inderdaad :D Nu zie ik het nut in van die gay-voorlichtingssessies :wink:

Chemistje
Senior user
Senior user

Re: Bah! Anaal!

Bericht door Chemistje » 19 aug 2007 17:58

pieter101010 schreef:het zegt me niets , zoals ik altijd heb gezegd hier , denk niet dat ik ooit van mening ga veranderen.
Goh, ik ken er anders genoeg die dat bij hoog en bij laag volhielden. Na een paar jaar zijn de meeste toch wel "bekeerd".
pieter101010 schreef:Wie me écht graag ziet laat anale seks wel vallen
Well, als het voor u zo belangrijk is dat die ander dat laat vallen, maar voor die ander is het zo belangrijk om het te doen (zelfde standpunt, the other way around), hebt ge dan geen groot probleem? Moet het in een relatie zo niet van de twee kanten komen? Maar je hebt wel gelijk dat ge nooit iets zou moeten doen wat ge niet wilt.
pieter101010 schreef:relaties op seks en lust gebaseerd zijn toch waardeloos.
Er zijn evenveel relaties als koppels, een relatie die op seks gebaseerd is is ook een relatie en is niet persé waardeloos omda gij da vindt. Maar de meeste mensen zullen zeggen dat een relatie niet helemaal steunt op seks, maar dat seks wel een zeer belangrijk onderdeel is van de relatie. Dus met uw vorige paragraaf erbij zit ge eigenlijk in een cirkelredenering vast.

pieter101010 schreef:ik ben ervan overtuigd dat anale seks niet nodig is voor een goed seksleven.
Dat is dan erg overtuigend vanuit uw gevoel, wat enkel voor uzelf geldt. Iedereen heeft toch andere noden? Hoe kunt gij nu over iemand anders zeggen dat anale seks voor hem onbelangrijk is?

koksmuts schreef: wel, er bestaan zo van die standjes, hoor. :P
Inderdaad :D Nu zie ik het nut in van die gay-voorlichtingssessies :wink:
Kikkerkop schreef: wa mij eventueel zou tegenhouden is het hygienische aspect.
Het is en blijft natuurlijk de endeldarm en elke keer zon darmspoeling zitte doen zou het nie echt waard zijn.
Darmspoelingen zijn sterk af te raden en helemaal niet nodig bij anale seks. En zoooo onhygiënisch is het ook weer niet, zeker niet als ge een condoom aanhebt (wat meestal wel aan te bevelen is).
Ter informatie: er zitten meer ziekteverwekkende bacteriën op uw tong dan in de endeldarm, dus eigenlijk is kussen minder hygiënisch ;)

Tomleuven
New user
New user

Bericht door Tomleuven » 30 aug 2007 15:02

Ik ben ook niet zo'n fan van het anale. Ik heb al een aantal keer geprobeert, maar als ik bottom ben doet het echt erg veel pijn. Als top vind ik het vooral veel gedoe.
Mijn vent en ik proberen het af en toe nog eens maar we hebben gewoon liever sex op andere manieren.....

Om even Shakespeare te citeren "much a do a bout nothing", dat is dat neukgedoe voor mij.

gele_badeend

Bericht door gele_badeend » 30 aug 2007 15:43

ik vind anaal op zich wel ok, maar vooral top dan, want bottom, daar voel ik niet veel van (of te veel, het is te zien hoe je het bekijkt :D)

De Paus
Senior user
Senior user

Bericht door De Paus » 30 aug 2007 22:12

Tomleuven schreef:Ik ben ook niet zo'n fan van het anale. Ik heb al een aantal keer geprobeert, maar als ik bottom ben doet het echt erg veel pijn. Als top vind ik het vooral veel gedoe.
Mijn vent en ik proberen het af en toe nog eens maar we hebben gewoon liever sex op andere manieren.....
MAAR ALEH GENE FAN?? HEEFT U PIJN? VEEL GEDOE?....

SPIEKT NE KERE!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XlBwiVp-9KA[/youtube]

*gaat weer op de grond liggen vant lachen*

koksmuts

Bericht door koksmuts » 30 aug 2007 22:14

:lol: dien heeft precies al ervaring. :P

Gesloten