vinden jullie het moeilijk vriendin te vinden?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
x-je

vinden jullie het moeilijk vriendin te vinden?

Bericht door x-je » 08 aug 2007 18:47

heey ik ben een meisje van 15 jaar en weet ongeveer al twee jaar dat ik lesbisch ben
maar nu een vraagje
vinden jullie het niet moeilijk om een vriendin te vinden zo rond die leeftijd
ja op schoon niet iedereen durft er voor uitkomen of is nog niet zeker of het is niet aanvaard
ikzelf raak niet makkelijk aan een vriendin misschien weet ik niet hoe ik het moet doen.. ik vind het in ieder geval niet simpel als je maar 15 jaar bent :-?
kent iemand dit of weet iemand raad??
groetjes
xxx

dutske*
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door dutske* » 08 aug 2007 18:49

Ik ken het, maar raad weet ik niet, want ik zit met hetzelfde probleem...

Je zou wel eens kunnen meegaan naar een activiteit, of mee op kamp? Dat is wat ik nu ga proberen te doen :)

x
Freedom comes when you learn to let go.

blacktear
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door blacktear » 08 aug 2007 21:20

eens een holebifuifje gaan bezoeken zou ik zeggen, daar vind je mensen van alle leeftijd, en ze zijn allemaal heeeeel vriendelijk!
A genius can get from A to D , without passing
through B and C.
I need the B and C...

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 08 aug 2007 22:23

blacktear schreef:eens een holebifuifje gaan bezoeken zou ik zeggen, daar vind je mensen van alle leeftijd, en ze zijn allemaal heeeeel vriendelijk!
Als 15-jarige lijkt me dit toch niet echt evident.

Ik had me altijd voorgenomen om pas aan de Liefde te beginnen eens in Gent zat, want het boerengat waar ik vandaag kom ik precies holebiloos. Maar uiteindelijk ben ik toch iemand tegengekomen. Gewoon afwachten en zien waar je uitkomt. Dit forum is een goed begin, holebi-activiteiten zijn ook plezant zoals vermeld.

Fuiven lijken me trouwens niet de ideale plaats om een serieuze relatie te vinden...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

dutske*
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door dutske* » 08 aug 2007 22:25

Echo schreef: Fuiven lijken me trouwens niet de ideale plaats om een serieuze relatie te vinden...
Dat niet, maar het is misschien wel een grote stap in de richting van het holebi-milieu :)

elinebieke
New user
New user

Bericht door elinebieke » 09 aug 2007 00:08

ik zou is n paar activiteiten van n holebivereniging meedoen, min 19werking ofzo... dat zijn toch mensen van je leeftijd?
Over't feit daje op n fuif geen mense leert kennen voor n serieuze relatie, benk nie echt mee akkoord:) maar ze zulle natuurlijk niet dik lopen.

amitheas
New user
New user

Bericht door amitheas » 09 aug 2007 10:23

dat de fuiven niet de ideale plaatsen zijn om een relatie te beginnen, daar kunnen we een apart topic voor beginnen. Maar 1 ding is zeker er zijn daar mensen die wel de zelfde gevoelens hebben. En ik ben er zeker van dat er veel volk is die het zelfde gevoel en angsten hebben.
Je leerd op deze manier wel nieuwe contacten kennen. Mss ook wat tips uitwisselen. :oops:

Danika
Regular user
Regular user

Bericht door Danika » 09 aug 2007 17:57

Hang er een beetje vanaf eh... Ik ben 15 en heb al 3 vriendinnen gehad... (Nu m'n vierde liefje en ik zie haar graag :love: )
Maar dat komt ook doordat ik op oudere meisjes val... Om echt lesbiennes te vinden van jouw leeftijd die niet op oudere meisjes vallen... Is moeilijk denk ik.
De meeste meisjes die het op die leeftijd al zo zeker weten dat ze een relatie aankunnen vallen meestal op ouder... En je ziet ook niet aan hen dat ze nog "maar" 15 zijn...
Maar maak je er niet te druk in :D Liefde komt als je het minst verwacht (is een cliché maar zooo waar!)
Succes ermee :wink:
Zoen!
Freya

IORR
Regular user
Regular user

Bericht door IORR » 09 aug 2007 20:14

dutske* schreef:Ik ken het, maar raad weet ik niet, want ik zit met hetzelfde probleem...

Je zou wel eens kunnen meegaan naar een activiteit, of mee op kamp? Dat is wat ik nu ga proberen te doen :)

x
Same here, maar die activiteiten of dat kamp kunnen je inderdaad helpen.
Dit forum natuurlijk ook al omdat je op den duur wel eens kunt afspreken op een meeting ofzo en zo ook contacten legt met andere holebi's.

zelientje
Regular user
Regular user

Bericht door zelientje » 10 aug 2007 17:10

nog een met hetzelfde probleem dus ja

Frullie

Bericht door Frullie » 11 aug 2007 00:31

Hoi !
Ik ben nieuw hier , en ik ben 16 jaar..
Ik ben niet echt een forummens maar dit onderwerp sprak me wel aan, omdat ik met ongeveer hetzelfde probleem zit.
Ik heb al een paar vriendinnen gehad (four , to be honest), niet veel maar ben nog maar 16 hé :) Het vreemdste is dat ik mij bij bijna geen enkele op mijn gemak voelde behalve bij mijn eerste vriendin, ik zag ze allemaal doodgraag, maar toch voelde ik mij niet op mijn gemak.. Ik weet niet of je het gevoel kent maar ik probeer het gewoon uit te leggen want ik het ligt toch al redelijk lang op mijn lever.. Ik heb redelijk veel vrienden van alle leeftijden, maar ik heb maar 1 vriendin waarmee ik echt over alles kan praten, de belachelijkste dingen eerst.. en als er tussen ons een stilte valt dan is die niet pijnlijk , maar met mijn ander vrienden.. dat is een heel andere zaak, als ik alleen met hen ben dan weet ik meestal niet wat zeggen, en daar schrikken ze meestal van want ik ben meestal the goofy-one. Normaal staat mijn mond niet stil, maar dat is alleen als er meer dan twee mensen zijn, of als ik bij mijn beste vriendin ben. En bij mijn laatste drie vriendinnen was dat dus exact hetzelfde, als ik dan bij hen ben dan weet ik gewoon niet wat zeggen. Alles dat er die dag gebeurd is, is dan precies niet de moeite waard om te vertellen , gewoon te belachelijk om te vertellen. Mijn laatste vriendin wou constant bij mij zijn, iets wat ik eigenlijk niet goed kan verdragen, maar nu kon ik het helemaal niet hebben omdat ik nooit wist wat te zeggen. Dus in het weekend als ze vroeg om iets te gaan doen wou ik meestal niet omdat ik schrik had (?) ik weet het eigenlijk niet. Ik begon dan excuusjes te verzinnen zoals dat ik ziek was of al had afgesproken met een vriendin en dat werd dus uiteindelijk ook de reden waarom ze mij dumpte.. ze vond dat ik te weinig met haar weg ging en te veel met mijn beste vriendin omging.. Ik weet niet juist wat het is, ik denk dat ik niet snel open voor ander mensen of zo :-? Ik hoop echt dat iemand mij een tip kan geven , zit er echt mee in mijn maag..
Please antwoord..
Alvast bedankt
Frullie
p.s. sorry voor het lange bericht maar ik kon mezelf niet goed uitdrukken :oops:

Marguerite
Experienced user
Experienced user

Bericht door Marguerite » 12 aug 2007 11:59

Ik ben 22 en heb nog nooit een viendin gehad. Ik ben wel al enkele keren serieus verliefd geweest, maar dat is telkens op niks uitgedraaid. Om een of andere reden pik ik er altijd de hetero's uit... Ik ben geen fuifbeest, dus holebifuiven zijn niks voor mij. 's Avonds blijf ik liefst gewoon thuis, of ik ga eens wandelen.
Of ik dat niet mis, een lief? Ik mis iemand om van te houden, om te aanbidden, om bij thuis te komen (figuurlijk dan), ... om heel de wereld voor te zijn. Maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik mij mijn leven alleen zie doorbrengen. Thuis weggaan, een hond kopen en alleen verder gaan. Meer zit er gewoon niet in vrees ik. En hoe meer ik erover ga nadenken, hoe realistischer ik het ga vinden. Ik wordt het oude vrouwtje met haar hond...
Natuurlijk wil ik het anders, maar ja.
I want love, I need love and a little food in my bowl

La dolce vita
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door La dolce vita » 12 aug 2007 12:23

Eerlijk gezegd, ik zit met hetzelfde probleem maar dan in de mannelijke zin :-? Het enige wat ik tegenkom zijn van die 18-jarigen die alleen op seks uitzijn. Maar nog nooit iemand van mijn leeftijd tegengekomen die echt een relatie zou willen :(

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 12 aug 2007 13:22

Marguerite schreef:Ik ben 22 en heb nog nooit een viendin gehad. Ik ben wel al enkele keren serieus verliefd geweest, maar dat is telkens op niks uitgedraaid. Om een of andere reden pik ik er altijd de hetero's uit... Ik ben geen fuifbeest, dus holebifuiven zijn niks voor mij. 's Avonds blijf ik liefst gewoon thuis, of ik ga eens wandelen.
Of ik dat niet mis, een lief? Ik mis iemand om van te houden, om te aanbidden, om bij thuis te komen (figuurlijk dan), ... om heel de wereld voor te zijn. Maar hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik mij mijn leven alleen zie doorbrengen. Thuis weggaan, een hond kopen en alleen verder gaan. Meer zit er gewoon niet in vrees ik. En hoe meer ik erover ga nadenken, hoe realistischer ik het ga vinden. Ik wordt het oude vrouwtje met haar hond...
Deze tekst is precies hoe ik mij ook zou uitdrukken in dit topic...!
every new beginning comes from some other beginning's end

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 12 aug 2007 13:26

ik ben single geweest tot mijn 19de en ik heb het ook overleefd 8)

het is gewoon niet zo evident om op jullie leeftid al vriendjes en vriendinnetjes te hebben. Vele zijn er nog eens uit of ze holebi zijn en anderen zijn het nog aan het verdringen enzo.. Het komt allemaal wel op zijn tijd. Don't ya worry!

dutske*
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door dutske* » 12 aug 2007 21:07

IORR schreef:
dutske* schreef:Ik ken het, maar raad weet ik niet, want ik zit met hetzelfde probleem...

x
Same here, maar die activiteiten of dat kamp kunnen je inderdaad helpen.
Dit forum natuurlijk ook al omdat je op den duur wel eens kunt afspreken op een meeting ofzo en zo ook contacten legt met andere holebi's.
Ik hoop dat ik het ooit echt eens aandurf om mee te gaan naar zo'n activiteit ;)

Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Faramir » 13 aug 2007 13:38

Dutske* en P4nfanneke: Ik heb bijna een volledige pagina berichten van jullie hier weggehaald. Voor een gezellige babbel, kan je altijd terecht in het babbeltopic in post-it, op de shoutbox (onderaan de hoofdpagina :) ), of via iets anders.

Alleen al de "aantallen" maken het je als holebi natuurlijk iets minder makkelijk een lief te vinden, klopt. Maar je bent ook nog maar 15 hé. Vroeg of laat zal je wel iemand leren kennen waarmee het klikt, maar daar is toch helemaal geen haast bij? :)

PersonalxDrugx3
New user
New user

Bericht door PersonalxDrugx3 » 22 aug 2007 13:59

heb da probleem ook :) ma da komt meer omda ik me nog ni helemaal heb geout , men lerares weet het en een goeie vriend van mij:)
en als ik iemand tege kom is da alleen voor de sex ofz en ja da willek nu ook weer ni :p
heb ene keer is geluk gehad op de kermis in herentals, daar ben ik een meisje tege gekome in de botsauto's :D puur toeval,wel raar verhaaltje :)

x

Mehaah
Regular user
Regular user

Bericht door Mehaah » 22 aug 2007 15:17

Marguerite schreef:Ik ben 22 en heb nog nooit een viendin gehad. Ik ben wel al enkele keren serieus verliefd geweest, maar dat is telkens op niks uitgedraaid. Om een of andere reden pik ik er altijd de hetero's uit... Ik ben geen fuifbeest, dus holebifuiven zijn niks voor mij. 's Avonds blijf ik liefst gewoon thuis, of ik ga eens wandelen.
Ik ben 18, ook nog nooit een vriendin gehad, wel al verliefd geweest. Ik slaag er ook telkens in verliefd te worden op mensen waarmee het toch niets zou kunnen worden :) Ook ben ik niet hét fuifbeest, ik ga liever iets drinken of een filmpje zien (zelfs graag gewoon thuis in de zetel)
Ik zie me echter helemaal niet alleen oud worden, omdat ik dat gewoonweg weiger :d
Ik ben van plan aan een of andere activiteit mee te doen om zo in contact te komen met andere holebi's. Natuurlijk is het nog een kwestie van die stap effectief te zetten... :)
Is dat ook geen optie voor jou?

jezebella_001
New user
New user

Bericht door jezebella_001 » 26 aug 2007 14:15

Puf, ik ben blij dat ik niet alleen ben! Ik heb het ook altijd moeilijker gevonden om een vriendin te vinden, dan een vriend.
Ik denk dat dit voor bi's misschien zelfs moeilijker is dan voor echt lesbische meisjes. Ik zie er (volgens lesbische vrouwen) "veel te hetero" uit en ik val eigenlijk ook wel op erg vrouwelijke types, die veelal 100% hetero blijken te zijn. Misschien hebben bi's ook wel een gebrekkige gaydar :D
Lesbische meiden kan ik er makkelijker uithalen omdat die toch vaak een typische look hebben...

Als je echt op zoek bent naar een vriendin, denk ik dat internet een leuke manier is om contacten te leggen. Daar moet geen relatie uit bloeien, maar op die manier kan je wel je holebi-kenissenkring wat uitbreiden en misschien samen naar feestjes of activiteiten gaan. Dan is de drempel minder hoog.

Gesloten