roken

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

(Lees eerst de uitleg hieronder) Rook jij?

ja, ik rook relatief veel.
40
13%
ja, ik rook af en toe.
42
13%
ja, ik rook zelden.
34
11%
neen, ik rook niet.
198
62%
neen, maar later wil ik het wel doen.
4
1%

Totaal aantal stemmen: 318

Miésterken
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Miésterken » 10 sep 2008 23:01

WalkerInc. schreef:Never ever :-) mijn moeder is fervent kettingrookster en dat heeft z'n effect gehad op mij... de stank, de vieze bek, de vale huid, de gele tanden en vingers blegh!

Ga er zo ver in dat een jongen die 'k misschien reuzeknap vind gans zijn sex-appeal verliest alstie er eentje opsteekt. :-?
²

Mijn beide ouders zijn kettingrokers en zie genoeg wat het aan ze doet.

Ik en men broers moeten niets van sigaretten weten. Vroeger heb ik meermaals sigaretten aangeboden gekregen van vrienden en altijd netjes geweigerd :)

Mr Johansson
Senior user
Senior user

Bericht door Mr Johansson » 10 sep 2008 23:56

WalkerInc. schreef: Ga er zo ver in dat een jongen die 'k misschien reuzeknap vind gans zijn sex-appeal verliest alstie er eentje opsteekt. :-?
Dat vind ik juist niet. Zelf rook ik niet en hoop ik er nooit mee te beginnen, maar het kan iemand wel wat extra sex-appeal geven, sommigen roken zo zwoel en sensueel :). Met sociaal roken heb ik echt geen probleem, het heeft iets afstandelijks en tegelijk aantrekkelijk.

spaceface
Experienced user
Experienced user

Bericht door spaceface » 11 sep 2008 00:37

Njaa, misschien ergens oppervlakkig, maar roken maakt sommige mensen erg sexy :love:

Voor de rest vind ik het voornamelijk stinkerig. En het irriteert mijn ogen (echt waar). En 't is duur.
Dat hele kankergedoe geloof ik er niet van. Da's een complot van de joden om de dokterskosten omhoog te krikken.
I wish I were a Warhol silk screen, hanging on the wall
Or little Joe or maybe Lou, I'd love to be them all
All New York City's broken hearts and secrets would be mine
I'd put you on a movie reel and that would be just fine.

Enfant Terrible
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Enfant Terrible » 11 sep 2008 00:59

Ik rook soms.
T'is allemaal niet zo ongezond als ze zeggen..tzijn complotten tegen de rokers hé. Tabak is plantaardig dus elke dag een sigaretje en je hebt je vitamientjes binnen!

kikkerkop2
Experienced user
Experienced user

Bericht door kikkerkop2 » 11 sep 2008 08:12

Enfant Terrible schreef:Ik rook soms.
T'is allemaal niet zo ongezond als ze zeggen..tzijn complotten tegen de rokers hé. Tabak is plantaardig dus elke dag een sigaretje en je hebt je vitamientjes binnen!

:lol:
De ochtendstond heeft voor Bettina stront in de mond.

Blyss

Bericht door Blyss » 11 sep 2008 13:39

dat is toch een grap hoop ik

koksmuts

Bericht door koksmuts » 11 sep 2008 14:51

zalig. :)

Margaux

Bericht door Margaux » 11 sep 2008 18:25

koksmuts schreef: high? :P
Yep. Zo'n beetje licht in je hoofd. Zo'n ja, boost...? Weet niet goed hoe het te verwoorden, alleszins, aangenaam!

Quietus
Experienced user
Experienced user

Bericht door Quietus » 11 sep 2008 18:34

Teer, anyone? Polonium 210?
Starry, starry night, paint your pallets blue and gray

Nickodemus
Regular user
Regular user

Bericht door Nickodemus » 11 sep 2008 19:36

Quietus schreef:
Mmmmm teer
Ik mis het echt ! :cry:

koksmuts

Bericht door koksmuts » 11 sep 2008 20:53

moresweetmusic schreef:
koksmuts schreef: high? :P
Yep. Zo'n beetje licht in je hoofd. Zo'n ja, boost...? Weet niet goed hoe het te verwoorden, alleszins, aangenaam!
aha, maar nu snap ik ten minste wat je bedoelt. :)

Apomes
Senior user
Senior user

Bericht door Apomes » 11 sep 2008 21:46

Quietus schreef:
Take some drops lol.

Tegenwoordig bestaan er druppels, die je telkens op je filter moet doen (1 per sigaret) en door een chemische reactie komt er 99% MINDER teer en nicotine in het lichaam! Hierdoor ga je drastisch verminderen en zelfs stoppen na 6 weken. Eind september komen ze in België uit bij de apotheek!
dus volgende phenomena ga ik telkens idioot staan als ik mijn sigaret aan het bedruppelen ben :lol:
Ik bevorder u bij deze officieel tot Held van Springbal!

Moskva
New user
New user

Bericht door Moskva » 12 sep 2008 19:19

Ik rook niet :wink: maar kheb ook helemaal niks tegen mensen die dat wel doen. Dat is je eigen keuze vind ik :wink:.

21st Century Kid
Regular user
Regular user

Bericht door 21st Century Kid » 13 sep 2008 15:02

Twee maanden rookvrij!

Nog een maand en het vorige record ligt aan diggelen 8)

Nickodemus
Regular user
Regular user

Bericht door Nickodemus » 13 sep 2008 16:15

21st Century Kid schreef:Twee maanden rookvrij!

Nog een maand en het vorige record ligt aan diggelen 8)

Volhouden !!! :greenthing:

koksmuts

Bericht door koksmuts » 30 sep 2008 18:23

al 12 dagen smokefree.

dit moet en zal ik volhouden.

Aquarius

Bericht door Aquarius » 30 sep 2008 19:16

koksmuts schreef:al 12 dagen smokefree.

you will! I know it! :hugs:

nr 6426

Bericht door nr 6426 » 03 okt 2008 11:26

franske schreef:

ik heb dan wel nooit gerookt, maar kan me wel goed inbeelden hoe moeilijk ermee stoppen wel niet is. Ik duim voor je.

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 25 okt 2008 09:47

nr 6426 schreef:
franske schreef:

ik heb dan wel nooit gerookt, maar kan me wel goed inbeelden hoe moeilijk ermee stoppen wel niet is. Ik duim voor je.
En hoe zou je dat dan wel kunnen inbeelden?

Nicotine is zo verslavend als cocaine, ik vermoed dat je nog nooit van coke bent afgekickt en zoals je al zei ook niet van sigaretten.

Alleen echte rokers weten hoe erg zoiets is (ik vind het al erg als ik een paar dagen niet mag roken, maar bon, ik ben dan ook nog altijd een roker met gebrek aan zelfdiscipline + ik rook gewoon ook graag)

PS: vraag in het wilde weg: een collega was vorige weken door een Europese studie aan het gaan die stelde dat als je na je 35ste nooit nog een sigaret aanraakt, je kansen om daarna longkanker te krijgen IDENTIEK zijn als die van een nooit-roker-geweest-zijnde-persoon!! Heeft iemand daar ook al van gehoord? Zoja, dan betekent dat gewoon dat de rokers tot 35 kunnen doen wat ze willen!
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 25 okt 2008 11:28

Piui schreef:
nr 6426 schreef:
franske schreef:

En hoe zou je dat dan wel kunnen inbeelden?

Nicotine is zo verslavend als cocaine, ik vermoed dat je nog nooit van coke bent afgekickt en zoals je al zei ook niet van sigaretten.

Alleen echte rokers weten hoe erg zoiets is (ik vind het al erg als ik een paar dagen niet mag roken, maar bon, ik ben dan ook nog altijd een roker met gebrek aan zelfdiscipline + ik rook gewoon ook graag)

PS: vraag in het wilde weg: een collega was vorige weken door een Europese studie aan het gaan die stelde dat als je na je 35ste nooit nog een sigaret aanraakt, je kansen om daarna longkanker te krijgen IDENTIEK zijn als die van een nooit-roker-geweest-zijnde-persoon!! Heeft iemand daar ook al van gehoord? Zoja, dan betekent dat gewoon dat de rokers tot 35 kunnen doen wat ze willen!
't Is heroïne, niet coke - nicotine is zowel lichamelijk als psychisch verslavend, coke enkel in the head. Maar soit, da's muggenzifterij.

Wat dat andere betreft: 's nogal moeilijk om te zeggen, veel hangt af van hoeveel je rookt & wanneer je begonnen bent. Een arbitraire leeftijd als 35 erop plakken lijkt me dan ook niet zo'n goed idee. Maar er zit wel iets in: je kan 'n tijdje roken zonder dat er onherstelbare schade aangericht wordt. Hoe lang dat is: geen idee. In ieder geval, ik rook ondertussen 'n jaar of 11-12, à rato van 10-15 sigaretten (roltabak) per dag. Ben onlangs nog bij m'n dokter geweest, en die heeft 'n full check-up gedaan, waarbij onder andere m'n longen bekeken en getest zijn. Haar conclusie is dat ik kerngezond ben, en dat er nog niks erg aan de hand is met m'n longen - maw, als ik nu zou stoppen, heb ik nog geen echte schade opgelopen. Máár: volgens haar zou 'k best wel niet te lang meer blijven roken, want dan beginnen er longblaasjes ofzoiets af te sterven, en die komen niét terug.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

Gesloten