roken

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

(Lees eerst de uitleg hieronder) Rook jij?

ja, ik rook relatief veel.
40
13%
ja, ik rook af en toe.
42
13%
ja, ik rook zelden.
34
11%
neen, ik rook niet.
198
62%
neen, maar later wil ik het wel doen.
4
1%

Totaal aantal stemmen: 318

koksmuts

roken

Bericht door koksmuts » 07 aug 2007 13:50

Er bestaat een topic over passief roken, maar deze gaat over actief roken 8)

Vragen zijn simpel:

Roken jullie of niet? > Duid in poll aan.

Wat roken jullie? > Zet het apart hieronder als 'nieuw antwoord'.
a. sigaretten > welk merk?
b. sigaren > welk merk?
c. joints > hoeveel keer?

Begin aub geen zever over 'roken is ongezond' en met bewijzen en al. het gaat gewoon over de vragen hierboven. (anders maak je maar een aparte topic hiervoor :wink: )

koksmuts

Bericht door koksmuts » 07 aug 2007 13:53

ik rook Fortuna (één van de goedkoopste sigaretten die er bestaan, maar ik vind het ni slecht)

en rook enkel als ik uitga (fuif/café/bij vrienden). thuis is NOT DONE.

Mateo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Mateo » 07 aug 2007 13:54

ik vind uw poll wel grappig: 'neen ik rook niet maar wil het later wel doen' :roll:

Mysterio

Bericht door Mysterio » 07 aug 2007 13:56

Wat roken jullie? > Zet het apart hieronder als 'nieuw antwoord'.
a. sigaretten > welk merk?
b. sigaren > welk merk?
c. joints > hoeveel keer?

Ik rook tigra! En af en toe een Black Devil, maar daarvoor moet ik in de mood zijn. Dat smaakt ook niet altijd.

Sigaren doe ik niet, net zoals joints en pijpen. (enkel waterpijpen soms! Ik heb dan ook een stoere op mijn kot staan!)

Op mijn kot mochten de mensen roken van mij. Op mijn appartement niet meer. Diegene die willen roken, moeten dan maar naar buiten gaan. Nah. :)

Hoeveel rook ik? 2 tot 3 per dag.

koksmuts

Bericht door koksmuts » 07 aug 2007 14:04

mateo schreef:ik vind uw poll wel grappig: 'neen ik rook niet maar wil het later wel doen' :roll:
tss ons gezegd en gezwegen: da's voor de kindjes onder ons, he :wink:

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 07 aug 2007 14:06

koksmuts schreef:
mateo schreef:ik vind uw poll wel grappig: 'neen ik rook niet maar wil het later wel doen' :roll:
tss ons gezegd en gezwegen: da's voor de kindjes onder ons, he :wink:
mja, ik zal het niet verder vertellen :wink:

Laiho
New user
New user

Bericht door Laiho » 07 aug 2007 14:51

ik rook ooit (dat is, één tot twee keer in het jaar) wel eens wiet. Dat beperkt zich dan niet tot 1 joint, maar mondt uit in een paar avondjes stond wezen, waarna de stop er weer opgaat voor ettelijke maanden.

Tabak roken heb ik altijd al vuil gevonden (hoewel ik het als stoere twaalfjarige wel even gedaan heb, tot mn zakgeld op was, dat is, na twee pakjes), en iemand kussen die gerookt heeft is zo mogelijk nog vuiler, dus laat dat maar zitten. Tabak roken heb ik eenderhoe nooit begrepen... Het effect grenst aan nul, en de bom die zoiets onder je gezondheid en conditie legt...

Archie
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Archie » 07 aug 2007 14:52

Marlboro light,

redelijk veel de laatste tijd...

Joints, zelden. Enkel als de sfeer er in zit en iemand ze bij heeft.
It's indy rock and roll for me!

Blyss

Bericht door Blyss » 07 aug 2007 15:12

ik heb net dat beetje respect voor mijn lichaam dat mij ervan weerhoudt ooit een sigaret op te steken. Ook passief roken vermijd ik zoveel mogelijk.

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 07 aug 2007 17:41

Ik rook af en toe als ik uitga, nooit thuis. Aantal sigaretten is dus moeilijk te zeggen, soms weken niets en dan tien op één avond (al kunnen er dat dan ook één of twee zijn hoor). Meestal rook ik Tigra of Fortuna, soms ook gewoon eentje van iemand anders (als het geen Marlboro of L&M is :x ).

K_x
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door K_x » 07 aug 2007 18:43

Sigaretten: Belgam 20, roltabak dus. 15-tal per dag.

Joints: 's avonds, maar niet elke avond. Laten we zeggen elke 2 dagen ofzo, meestal met m'n lief of wat vrienden. En het aantal hangt af van hoeveel volk er is. ;-)

Oh, en af en toe eens een waterpijpje, met tropische vruchten of appels ofzo - m'n lief heeft er een staan, en die vindt dat fantastisch.
good music / i dance / no good music / i not dance. (december 2007 mix online)

<Bobo> what's wrong with being a homosexual?
<klong> it's gay

Kelly 1985
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kelly 1985 » 07 aug 2007 19:03

Neen ik rook niet.
Afbeelding

Aiko
Experienced user
Experienced user

Bericht door Aiko » 07 aug 2007 19:47

Ik heb ongeveer hetzelfde rookgedrag als Keyser Soze.
Thuis niet. Op het werk niet.
Op café soms wel.
Eigenlijk vooral alleen als er alcohol meegemoeid is. Soms rook ik mij dan dood, soms ook helemaal niet.

Maar och, ik kom van 15 sigaretten per dag dus dan vind ik dit best ok :)
-One snap of my fingers and I can raise hemlines so high the world's your gynaecologist-

fedexpress
New user
New user

Bericht door fedexpress » 07 aug 2007 19:54

Kort en bondig gezegd: ik rook niet en heb er ook geen behoefte aan
eenheid in verbondenheid

roosej

Bericht door roosej » 07 aug 2007 19:59

fedexpress schreef:Kort en bondig gezegd: ik rook niet en heb er ook geen behoefte aan
idem
ooit eens rond mijn 12 jaar eventjes geprobeerd en toen gezegd: nooit meer, heb er ook geen behoefte aan :)

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 07 aug 2007 20:25

ik rook niet.

ik vind het vies ruiken, en ik vind het eigenlijk ook gewoon een verspilling van geld.

das zo mijn reden om niet te roken :P
ik ga liever winkelen

alpha

Bericht door alpha » 07 aug 2007 20:35

ik heb geopteerd voor: "ja, ik rook zelden" omdat ik niet kan zeggen dat ik helemaal niet rook, al is 'roken' wel een groot woord voor die vijftal sigaretjes per maand :o

hoger zal dat aantal zeker nooit komen te liggen, ik wil niet afhankelijk worden van een sigaret want het nadeel dat eraan verbonden is (zeker bij regelmatig gebruik) weegt eigenlijk niet echt op tegen het voordeel - toch heeft het zeker iets gezelligs en lekkers af en toe

joints: ik moet er welgeteld al twee gerookt hebben
dus van regelmatig gebruik is ook hier geen sprake :wink:

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 07 aug 2007 20:47

Ik rook nie

het Stinkt, het is Duur , Ongezond, en ge wordt er Lelijk van.

mijn lichaam mijn tempel en zonne rommel komt er nie in

Luno
Regular user
Regular user

Bericht door Luno » 07 aug 2007 21:51

Ik heb 'ik rook nooit' aangeduid, hoewel ik in het verleden (puberjaren) wel eens gerookt heb en ook de vorige jaren nog wel eens in een heel zatte bui (ja zwak he... :-? ). Maar nu ben ik van plan om het voor eens en voor altijd af te zweren, om drie redenen: het is ongezond, het stinkt, en vooral ook: ik vind het totaal niet lekker.
Joints is wel eens gebeurd... maar door de combinatie met alcohol had het toch niet echt het gewenste effect... Werd er eerder angstig van en zag dingen die er niet zijn... Nu is het al meer dan een jaar geleden...
Mijn enige drug blijft alcohol :lol:
life is like the surf, so give yourself away like the sea

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 07 aug 2007 22:40

Ik rook. Meestal Camel en soms Pall Mall. Het aantal varieert. In juli had ik door m'n werk een vast rookschema (eentje tijdens het wachten op de bus voor het werk, eentje in de namiddagpauze, eentje terug tijdens het wachten op de bus, en dan 's avonds buiten nog een). Nu is dat weer anders, want tijdens het blokken heb ik soms de neiging om bijna om de twee een sigaret op te steken. En als ik uitga, rook ik massa's veel. Niet echt gezond, I know.
Een sigaar is echt lang geleden, ik heb daar eigenlijk nog wel eens zin in.
Joints gebeuren ook wel af en toe. Hoeveel hangt er echt van af, soms is dat één keer in drie maanden, soms is dat drie keer per maand; hangt er een beetje van af welke mensen is vaak zie en zo.
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

Gesloten