Help! Grootouders!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Genner
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Help! Grootouders!

Bericht door Genner » 21 jul 2010 19:48

Ik heb geen grootouders meer - mijn ene grootvader is gestorven toen m'n moeder 15 was, m'n grootmoeders zijn gestorven toen ik 3 was en m'n andere grootvader toen ik 7 was en toen wist ik het nog niet. Zelfs als hij nog lang genoeg geleefd had, weet ik niet of ik het wel gezegd zou hebben. We hadden niet echt een band.

Nooit een grootouderouting meegemaakt dus en het zal ook niet gebeuren.
And since the roof fell in, I'll lean on what matters
Caught in the slightest wind, everything else unravels
You're standing in my doorway, seven cities ago
The days are racing, but you come back too slow
Mr Johansson schreef:Hoera voor Genner!
perfect verwoord

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict

Bericht door Neleuh1985 » 24 jul 2010 18:30

Grootvaders heb ik niet meer.

Ene grootmoeder is dement (alzheimer). Mijn vriendin is er wel altijd bij op familiefeestjes maar ik denk dat ze dat niet beseft.

Andere grootmoeder vindt het al een schande dat van mijn neef (die niet getrouwd is) maar dat hij toch samenwoont met zijn vriendin. :o Bijgevolg heeft zij mijn vriendin dus ook nog nooit gezien. En eerlijk gezegd, ik vind het ook niet echt erg want ik heb toch niet echt een hechte band met mijn grootmoeder.
Don't regret the things you've done but regret the things you didn't do!!!!

Live4Life
Regular user
Regular user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door Live4Life » 25 jul 2010 12:41

Mijn grootouders langs men moeder haar kant zijn behoorlijk katholiek. Elke dag (soms twee keer) naar de mis (hoewel ze intussen zo slecht te been zijn dat het maar enkele keren per week meer is). Langs men vader z'n kant was men grootmoeder gekend voor haar theatrale uitspraken tegenover alles wat niet kan (scheidingen, buitenechtelijke relaties, buitenechtelijke kinderen, blah blah blah).

Dus ik wist dat als het ging uitkomen er wel reactie op ging komen. Maar al bij al viel het goed mee. De theatrale uitspraak die kwam er. Men moeder heeft die nooit tegen mij herhaald, maar zoals wel vaker gebleken waren het weer maar eens lege woorden. Een maand later ben ik voor het eerst terug over de vloer gekomen, en er was geen vuiltje aan de lucht. Heb wel nog nooit een vriend meegebracht, maar ik heb een sterk vermoeden dat ze intussen oud genoeg zijn om er zich niks meer van aan te trekken.

Langs men moeder haar kant is er nooit een probleem van gemaakt. Ze vonden het erger toen ik destijds verklaarde dat ik men plechtige communie liever niet deed (heb ze uiteindelijk wel gedaan, ben geplooid door het vooruitzicht van de cadeautjes). Ook zij hebben nog nooit één van men vriendjes gezien, maar ook hier verwacht ik niet echt problemen. Zij hebben er zelfs al naar gevraagd ('nog geen vriend?').
Afbeelding
Það Besta Sem Guð Hefur Skapað, er Nýr Dagur...

Darja
New user
New user

Bericht door Darja » 30 jul 2010 22:04

Eindelijk geout bij mijn 'ouderwetse" grootouders, het zijn wel toffe mensen, ik zie ze graag, maar ik wou het ze ook niet vertellen. Nu ik bij hun ga inwonen moesten ze de waarheid wel kennen. Ze hebben het wel gehoord, maar ze zeggen er niets over, en ik vermoed niet dat ze ooit iemand accepteren, maar al bij al is het wel iets makkelijker als je niets moet verbergen.
If You Love Someone, Set Them Free. If They Come Back They’re Yours

analyse
Experienced user
Experienced user

Bericht door analyse » 07 aug 2010 11:49

Mijn grootmoeder langs vaders kant probeerde mij lange tijd zelf duidelijk te maken dat ik "anders" was, nog voor ik het zelf goed en wel besefte, schat van een mens, spijtig genoeg al een tijdje overleden.
Grootouders langs moeders kant hebben nogal "theatraal" gereageerd, maar ondertussen pak 'k m'n vriendin al jaren mee als er familie-toestanden zijn. Wel dik ok, dus, het kon veel slechter :-).
call me easy, say i'm strong..
Love me my way, it ain't wrong...

Gesloten