Help! Grootouders!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
The Black Rose

Help! Grootouders!

Bericht door The Black Rose » 06 aug 2007 20:57

ik denk dat ik nooit mij ga outen bij mijn oma
ze is veel te ouderwets voor die dingen
ik denk dat ze dan spontaan een hartaanval krijgt

Same shit here... Als mijn oma iets over holebi's op tv ziet begint ze meteen te preken over hoe onnatuurlijk en geschift die mensen wel niet zijn... Ze gelooft niet dat zoiets vroeger bestond. Wat ik haar ook probeer duidelijk te maken, het mag niet baten! Als ze begint te fantaseren over mijn prins op het witte paard en een huwelijk en kindjes later slik ik toch wel even...

Zelfde hier, ik denk dat mijn opa het wel doorheeft (toen hij thuis in de tuin aan het werken was zei hij ineens: Ik denk dat gij nie echt voor de meisjes zijt), maar als ik en mama bij bomma thuis zijn en ze zien of horen iets over homo's begint ze er toch weer over dat het een 'afwijking' is en nog blablabla.. Ik hou mij dan gewoon stilletjes op de achtergrond..

Dit heeft een topic nodig volgens mij... Grootouders! Ga je het hen ooit vertellen? Al positieve reacties gehad? Of is de oudere generatie nog steeds oerconservatief? Hier kan je je verhaal kwijt!

J-La
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door J-La » 06 aug 2007 21:00

mijn grootouders langs de ene kant hebben er weinig tot geen problemen mee.. die langs de andere kant zeggen er niets van, maar denken er wrs het hunne van.. maar alle 4 hebben ze het wel zowat 'aanvaard' denk ik..

het is gewoon wel handig en leuk als ze het weten.. dan hoef je niets te verzwijgen.. en in het begin denken ze mss nog raar daarover, maar na een tijdje aanvaarden ze het wel.. en gaan ze het zelf als normaal ervaren :wink:

dutske*
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door dutske* » 06 aug 2007 21:02

Ik durf het nog niet tegen mijn vrienden te vertellen, laat staan tegen mijn grootouders!

En volgens mij zijn mijn grootouders van het type dat nog niet weet dat holebi's bestaan. Dus laat ik het nog maar even uitstellen.
Freedom comes when you learn to let go.

P4N-fanneke
Regular user
Regular user

Bericht door P4N-fanneke » 06 aug 2007 21:06

oh mijn grootmoeder, amaai da zou nooit geod komen verzeker :P

ik ben dus de enige kleinzoon van haar en anders zijn het vijf meiskes, dus ja, nu ja aangezien ik 'aarne wesley' ben zou ze het mischien na een tijdje aanvaarden, nadat ze de hartaanval zou overleeft hebben... :P
I’m Mrs. Oh my God that Britney’s Shameless

You want a piece of me ( go BRITNEY)

Mysterio

Bericht door Mysterio » 06 aug 2007 21:09

Mijn opa en oma van Nederlandse kant hadden er helemaal geen problemen mee, verre van, zelfs.

Mijn opa langs Belgische kant ook niet, maar mijn oma wel min of meer. Ze doet heel hard haar best om het niet te laten merken, maar toch merk je het. Ze vraagt er nooit niets over, maar het liefje zal bv wel een nieuwjaarskadootje krijgen. Er wordt niet over gesproken, toch niet waar ik bij ben, maar je mérkt gewoon dat ze zo hard haar best doet om het toch ok te vinden..

Ach, ik vind dat niet erg. je kan nu eenmaal niet van iedereen verwachten dat ze het ok vinden.

Kelly 1985
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kelly 1985 » 06 aug 2007 21:13

Nee mij Grootvader weet het niet maar ik denk wel dat hij een vermoeden heeft.
Ik ga het vroeg of laat toch wel eens zeggen.

En ja aan de reserende grootouders kan ik het niet meer zeggen die zijn er jammer genoeg niet meer.
Afbeelding

Saren
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Saren » 06 aug 2007 21:22

Och enige grootouder die ik nog heb is de moeder van mij pa. ik zou het haar ook nooit vertellen, niet zij zou sterven aan een hartaanval maar ik omdat ik dan een geweldige preek ga moeten aanhoren. het is zo'n vrouw die overal commentaar op heeft en haar overal mee moet moeien. als er 1 sprietje haar op mijn hoofd niet ligt zoals zei zegt dat het moet liggen is er al commentaar. buiten dat kan het mij niet schelen wat ze er van denkt hoor, kheb er toch niet veel mee van doen.
And if I need a rhythm. It’ll be to my heart I listen. If it don’t put me too far wrong.
Afbeelding

Laiho
New user
New user

Bericht door Laiho » 06 aug 2007 23:03

mijn grootouders lopen al tegen de 90, en hebben lekker ouderwetse opvattingen 8) maar ze zijn dol op mij, dus kweet niet wat hun ractie zou zijn
toen ik me geout heb thuis heb ik mijn moeder beloofd te wachten tot ik een vaste relatie heb om het hen te zeggen, kwestie van de schok wat uit te stellen en direct een goed voorbeeld bij te hebben
sindsdien zijn er niet bepaald veel vriendjes-in-spé meer gepasseerd, dus het is nog altijd niet ter sprake gekomen

svanroos

Bericht door svanroos » 07 aug 2007 01:20

wees blij dat je nog grootouders hebt.
Ik heb er maar 1 gekend volgens onze bloedlijn, en daarmee hebben we geen contact meer door een ruzie tussen mijn ouders en hem, I DON'T BLAME THEM? Die stak een sigaar in mijn mond toen ik 5 was en ik kotste, waarop hij zei dat ik geen familie van hem was. maar ensoite, ik zou het wel mijn grootvader langs moederskant hebben kunnen gezegd hebben als hij nog zou leven. Hij was een nederlander, wat je niet merkte van hem. Mijn moeder, die zelf bi is net zoals ik, heeft er ook tegen kunnen zeggen over haar geaardheid, behalve tegen haar moeder missschien, die van franse komaf was. maar mijn opa langs vaderskant wil ik niet meer kennen, ook al is hij nu chronisch ziek. Hij noemde mijn moeder een hoer omdat zij een drukke businessvrouw is en hij probeerde mijn ouders uit elkaar te halen.
Ik was nooit goed in de ogen van die opa, de enigste in bloedlijn die heb gekend en nooit zou willen kennen. Ik heb blijkbaar stiefneven maar heb hen nooit gekend en die profiteren van mijn opa zijn geld.MAAR ik moet dat van hem niet. Mijn vader heeft eigenlijk nooit een vader gehad en moest als oudste voor zijn broers zorgen. Mijn moeder haargeld, echt alles werd afgepakt door haar moeder toen ze afgestudeerd was van het middelbaar ( haar vader weet het waarschijnlijk nog altijd niet, maar zij is vroeg gestorven) . Ik zou eigenlijk willen weten hoe het is om eigenlijk een echte opa te hebben. Mijn opa langs vaderskant had er helemaal niets op tegen, want hij en zijn vrienden verkleedden tijdens carnaval allemaal als vrouw, wat een geinig plaatje zou geweest moeten zijn. µ

Dus ik zou niet echt kunne meepraten over deze topic maar zou wel weten hoe zij zouden gereageerd hebben als ze wel nog zouden leven.

La dolce vita
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door La dolce vita » 07 aug 2007 20:17

Ik heb maar eentje meer: mijn grootvader langs moeders kant. Misschien vertel ik het als ik een relatie heb, maar anders ga ik het niet zeggen denk ik. Hij is nogal oud 83, en begint af te takelen. En ik twijfel of hij het wel zou begrijpen (in de zin van verstaan) want als ik ga zeggen: 'ik ben bi' dan gaat hij mij maar raar bekijken.

Danika
Regular user
Regular user

Bericht door Danika » 07 aug 2007 20:38

Mijn grootouders reageerden er heel positief op... Die langs m'n mama's kant hadden het al lang door.
Langs m'n papa's kant had m'n pepe het iets moeilijker, maar zijn vriendin (mijn oma is gestorven) reageerde iets positiever (lees: "maar die is ook zo, en de zoon van de slager ook, en..." :D )
Dusja.. Maar ondertussen hebben ze er allevier geen probleem mee...

IORR
Regular user
Regular user

Bericht door IORR » 09 aug 2007 20:41

Ik heb het nog niet aan mijn ma verteld, en waarschijnlijk zullen grootouders de laatsten zijn die het zullen horen. :wink:

Ik weet niet hoe ze zullen reageren, maar ben ook zeker niet van plan om het hen te vertellen voor ik een vaste relatie heb die ik aan familie voorstel.

Wat ze erover denken kan mij niet zoveel schelen, ze kunnen mij niet veranderen en moeten dan ook maar content zijn met de kleindochter die ze hebben. ( al hoop ik dat ik hen dat nooit zo zal moeten zeggen)...

Snicky
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Snicky » 10 aug 2007 10:28

mijn enige levende oma is die langs mijn moeder haar kant ...
de enige levende opa is die langs papa zijn kant - maar daar hebben we totaal geen contact meer mee ...

ik weet eerlijk gezegd niet hoe mijn oma zou reageren ...
Ze kan héél kwaad worden soms, maar al bij al is het een begripvolle, fijne vrouw ...
ze zal het wel weten binnenkort, als ik het haar eens vertel ...
Nu mijn relatie de 5 maand heeft bereikt, zal ze het miss "serieuzer" opnemen, dan dat het 1 maandje geweest zou zijn :wink:

mijn tante weet het, via mijn moeder die erover aant 'klagen' was, dus als die haar welbekende grote kwèèk niet kan houden - zoals ALTIJD - dan zal mijn oma het misschien wel al weten :D

kan mij niet schelen, die wonen toch in Brugge, als die er ni mee kunnen leven, dan ga ik er gewoon ni meer naartoe ... en naar hier (Limburg) zullen ze wel niet eigenhandig komen om mij een preek te geven :wink:
* Proudly So *

audrey_x
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door audrey_x » 10 aug 2007 12:10

Langs de ene kant zouden ze het aanvaarden omdat hun eigen zoon,mijn nokel dus homo is.
De andere kant zwijg mij daar van.Als ik dat ooit vertel aan hun weet ik zeker dat ik de nagel aan hun dooskist ben.
greetz audrey
blijft met uw fikken van mijn hart

Omicron
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Omicron » 10 aug 2007 13:20

mijn grootmoeder heeft er nooit veel problemen van gemaakt.
Het enige waar ik het van krijg is dat eindeloos gezaag over wanneer ze mijn vriendje eens gaan zien.
Maar aangezien ik mijn familie langs mijn vaders kant niet kan uitstaan zullen mijn vriendjes mijn familie zelden of nooit zien.

Jurii

Bericht door Jurii » 10 aug 2007 15:01

MIJN OMA IS GEWELDIG!! :rock:

Maar aangezien men ouders gescheiden zijn, heb ik redelijk veel grootouders. Men oma aan vaderskant is de leukste <3 Daar ga ik mee shoppen, en praat ik over vanalles mee.
Ik zou eigelijk niet weten hoe ze denkt over holebi's... maar ze zou het zeker accepteren als ik het haar zou zeggen.

Laurenti

Bericht door Laurenti » 10 aug 2007 15:31

Onlangs op reis in Oostenrijk waren mijn grootouders mee en op een avond in het restaurant zei mijn grootmoeder het volgende. 'Ken je dat programma's met die homo's die een huis inrichten, die hebben tenminste smaak!' Zo'n opmerking had ik nooit verwacht ook al waren ze nog zo modern.

Ik ga zeker niet iedereen aanraden om zich nu te outen bij zijn oma en opa, maar ik denk dat er tussen zitten die erg modern zijn. Ik zelf heb dit nog niet gedaan, omdat ze de laatste tijd al genoeg hebben moeten verwerken. Maar echter verbergen zou ik niet doen.

Persoonlijk denk ik dat ouders en tieners er soms meer problemen kunnen van maken. Vooral tieners dan wel omdat die er nog niet klaar voor zijn. Grootouders hebben daarentegen al zoveel meegemaakt dat ze dit ook wel zullen kunnen aanvaarden?

Greets, Laurenti

blacktear
Regular user
Regular user

Bericht door blacktear » 10 aug 2007 18:38

ik moet het ook nog aan mijn grootouders en familieleden vertellen.
kweet eigenlijk niet hoe ze zullen reageren, kdenk da mijn tante en nonkel enzo daar niet echt problemen mee zullen hebben, of andere, want ik ben niet de enigste holebi in de familie.

maar mijn grootouders..kdenk da mijn meme toch wel ffkes een sjok zal moeten verwerken en ze middelmatig zal reageren ( ja, tis u keuze, en u leven, maar aan de andere kant : is dat wel normaal? zijde zeker? is da geen ziekte? )

kdenk da mijn vader en moeders kant ongeveer hetzelfde zullen reageren, maarja, we zien wel hé :)
A genius can get from A to D , without passing
through B and C.
I need the B and C...

The Black Rose

Bericht door The Black Rose » 10 aug 2007 19:27

Mijn grootmoeder huurt spontaan een exorcist in!

Fly-ing

Bericht door Fly-ing » 11 aug 2007 20:42

The Black Rose schreef:Mijn grootmoeder huurt spontaan een exorcist in!
:D gezellige familie :wink: hihihi
Misschien zachtjes beginnen hen erop voor te bereiden, es terloops vertellen over een vriendin die lesbisch is en kijken hoe ze daarop reageren. Ik denk dat jouw kledingskeuze voor hen toch ook al een schok moet zijn geweest ;) en ze niet zo snel meer achterover zullen vallen van jou... of toch wel?

Ik zou het nooit wagen het aan mijn opa te vertellen, kans op een hartaanval is volgens mij veel te groot! En ik zie hem maar 1x per maand, wil niet riskeren dat ik hem dan nog minder zal zien.

Gesloten