overbeharing

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Chemistje
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Chemistje » 05 aug 2007 17:49

gj schreef: met een lelijker woord noemt men het ook een 'sekslijn'.

Het streepje haar dus aan de navel...
Ha, het suivez-moike dus :)

P4N-fanneke
Regular user
Regular user

Bericht door P4N-fanneke » 05 aug 2007 20:11

Chemistje schreef:Ha, het suivez-moike dus :)
prachtige naam, prachtig :P
I’m Mrs. Oh my God that Britney’s Shameless

You want a piece of me ( go BRITNEY)

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 06 aug 2007 02:19

B schreef:ik dacht dat je 2 soorten treasure trails hebt ^^
1 vanvoor en 1 vanachter... een weg naar 'de schat' ^^
Die vanvoor wordt inderdaad ook de suivez-moi genoemd, en vanachter (aangezien rughaar doorgaans niet zo geliefd is :D ) de suivez-pas.
Bij mijn weten noemt men echter enkel het streepje vanvoor een treasure trail, maar het is natuurlijk ook maar een kwestie van 'het kind een naam te geven'.

Enfin: Om terug te komen op de oorspronkelijke vraag. Ik denk dat intussen wel blijkt dat er heel wat mensen beharing zeker ook weten te appreciëren, op z'n zachtst gezegd :)
Zeker aangezien je lichaam nog in volle ontwikkeling is, zou ik dus afzien van (vaak dure) behandelingen. Als het je echt stoort dat je felbehaard bent, zou ik veeleer bijtrimmen aanraden. Als je scheert, wel, vooreerst vind ik - en allicht velen met mij- het effect niet zo mooi (doet me denken aan een geplukte kip), en bovendien krijg je ook te maken met stoppels en lijkt het me een heel werkje om frequent opnieuw te scheren. Bijtrimmen is mooier (vind ik), en kost je minder moeite.

B

Bericht door B » 06 aug 2007 02:22

Faramir schreef:
B schreef:ik dacht dat je 2 soorten treasure trails hebt ^^
1 vanvoor en 1 vanachter... een weg naar 'de schat' ^^
Die vanvoor wordt inderdaad ook de suivez-moi genoemd, en vanachter (aangezien rughaar doorgaans niet zo geliefd is :D ) de suivez-pas.
Bij mijn weten noemt men echter enkel het streepje vanvoor een treasure trail, maar het is natuurlijk ook maar een kwestie van 'het kind een naam te geven'.
:ibi:

mijn ondervinding is dat als een man een suivez-moi vanvoor heeft, hij dat ook heeft vanachter ^^
al is het maar donshaar enzo ^^

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 06 aug 2007 02:35

B schreef:mijn ondervinding is dat als een man een suivez-moi vanvoor heeft, hij dat ook heeft vanachter ^^
al is het maar donshaar enzo ^^
Ik heb er nog geen grootschalig onderzoek naar uitgevoerd, maar het lijkt me niet onrealistisch dat als je *ergens* behaard bent, dat je dat op andere plekjes van je lichaam ook zal zijn. In de meeste gevallen.

Laat suivez-pas maar donzig -of evt. afwezig- blijven, anders vind ik het ook niet wat het moet zijn :D

AndrogyneMaria
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door AndrogyneMaria » 06 aug 2007 18:03

Wat een leuke naam, Suivez-Moi :D De eerste naam die ik daarvoor hoorde was 'Vruchtbaarheidsboom'.

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 06 aug 2007 18:43

Faramir schreef:Laat suivez-pas maar donzig -of evt. afwezig- blijven, anders vind ik het ook niet wat het moet zijn :D
Ervaring leert dat termen als "veel", "weinig", "afwezig" en "donzig" hoogst relatief zijn... zo heb ik een hele tijd met complexen gezeten omdat ik uit allerlei gesprekken meende af te leiden dat ik "veel" had, terwijl het bij nader inzien aan de "weinige" kant bleek te zijn (bij de meeste toch ;)). Da's misschien ook wel de hoofdoorzaak van het probleem hier (post #1).

pieter101010
Experienced user
Experienced user

Bericht door pieter101010 » 06 aug 2007 18:53

een man zonder beharing vind ik afgrijselijk, een man met teveel beharing is ook weer niet mooi. Voordeel is wel dat haren wegdoen net iets makkelijker is dan haren inplanten...

Maar weet je (oooh oh cliché), iedereen is gemaakt zoals hij/zij moet zijn, je kan wel wat bijschaven, maar het allerbelangrijkste lijkt me dat je jezelf probeert te aanvaarden en ook je minder mooie kanten (allemaal zo relatief) probeert te appreciëren... Mensen gaan je echt niet laten vallen omdat je hier of daar een haartje teveel (of te weinig) hebt :wink:
One day... when you wish for true love to come. Then, remember me.

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 06 aug 2007 19:32

pieter101010 schreef:een man zonder beharing vind ik afgrijselijk, een man met teveel beharing is ook weer niet mooi. Voordeel is wel dat haren wegdoen net iets makkelijker is dan haren inplanten...
Bij implanting word je tenminste verdoofd! Waxen is des duivels zeg ik u!

Twijfelaar

Bericht door Twijfelaar » 06 aug 2007 19:37

Om getalletjes te noemen: het haar op mijn benen is 4 centimeter lang. Persoonlijk zou ik er een stuk afdoen want het is te lang naar mijn goesting (van alle jongens die ik ken van mijn leeftijd heb ik toch het langste :-? ) Maar na al die 'laat dat staan' antwoorden twijfel ik toch wel hoor.

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 06 aug 2007 19:56

4 is lang.

trim het tot 1 cm ofzo.

Chemistje
Senior user
Senior user

Bericht door Chemistje » 06 aug 2007 20:23

Prince Igor schreef:4 is lang.

trim het tot 1 cm ofzo.
Ma, stopt es met zinloze tips te geven :-? :wink:
Wie weet past 1,3cm beter bij zijn persoonlijkheid

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 06 aug 2007 20:28

Chemistje schreef:
Prince Igor schreef:4 is lang.

trim het tot 1 cm ofzo.
Ma, stopt es met zinloze tips te geven :-? :wink:
Wie weet past 1,3cm beter bij zijn persoonlijkheid
:roflmao:

I'm pro body hair, maar 4 is inderdaad wel lang.
ik wist zelfs niet dat dat zo lang kon worden.

nouja :)

Mr. Brightside
New user
New user

Bericht door Mr. Brightside » 06 aug 2007 22:28

Als ge uw beenhaar te lang vind kunt ge natuurlijk ook atlijd lange broeken aandoen :D Ma das dan wel als het echt ni anders kan...
En int zwembad, tja, dan is da nog wel sexy 8) Armhaar is trouwens óók sexy

Hanneke

Bericht door Hanneke » 07 aug 2007 10:15

Awel, ik heb mijn broer zijn been er bij gehaald en dat van hem is gemiddeld 5 cm, hij laat het staan. Nu moet ik wel zeggen dat hij op de rest van zijn lichaam minder behaard is (welgeteld 3 borsthaartjes, al 2j een beginnende snor en 1 baardhaartje) :) Hij wordt in december 17.

pieter101010
Experienced user
Experienced user

Bericht door pieter101010 » 07 aug 2007 10:59

wel, ik heb er nu ook eens een lat bijgehaald 8) (omg, waar ben ik mee bezig), en mijn langste beenhaar (langste! dan heb ik het over een 'uitschieter' hé) was zo ongeveer 3 cm (iets langer). En geloof me, mijn benen zijn meer behaard dan de gemiddelde jongen. Maar 5 cm lijkt toch héél erg lang voor beenhaar... Al denk ik niet dat als je iemand ziet met beenharen van 5 cm dat je zal denken "iejw" ofzo. Het is maar het beenhaar tenslotte...

Voor mensen die zich te behaard vinden en gecomplexeerd rondlopen:

Afbeelding

hij is voor 96 % van zijn lichaam behaard heb ik gelezen ... :-?

mensen die complexen hebben over hun gewicht, kunnen dan weer mijn avatar bewonderen 8)
Laatst gewijzigd door pieter101010 op 07 aug 2007 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
One day... when you wish for true love to come. Then, remember me.

Hanneke

Bericht door Hanneke » 07 aug 2007 13:11

pieter101010 schreef:wel, ik heb er nu ook eens een lat bijgehaald 8) (omg, waar ben ik mee bezig), en mijn langste beenhaar (langste! dan heb ik het over een 'uitschieter' hé) was zo ongeveer 3 cm (iets langer). En geloof me, mijn benen zijn meer behaard dan de gemiddelde jongen. Maar 5 cm lijkt toch héél erg lang voor beenheer... Al denk ik niet dat als je iemand ziet met beenharen van 5 cm dat je zal denken "iejw" ofzo. Het is maar het beenhaar tenslotte...
Het is idd lang, hij krijgt dat dan ook wel geregeld te horen :wink: Eigenlijk best grappig omdat'ie voor de rest er redelijk 'jongetje' uitziet. Ik denk trouwens niet dat'ie meer beenhaar heeft dan andere jongens, het is gewoon langer (mss omdat hij het ooit toch eens een keer of 2 heeft afgeschoren?).

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 07 aug 2007 13:11

pieter101010 schreef:wel, ik heb er nu ook eens een lat bijgehaald 8)
Voor de gelegenheid heb ik dat ook eens gedaan 8) Ik haal de 3,5 cm

La dolce vita
Experienced user
Experienced user

Bericht door La dolce vita » 07 aug 2007 20:21

Sebiet wordt er nog een nieuw topic geopend met als onderwerp: 'hoe lang is jouw beenhaar' :lol:

Dit geheel :offtopic:

lynx
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door lynx » 07 aug 2007 20:45

Hi,

Ik ben persoonlijk ook pro haar, maar niet te veel. In geval van te veel naar je eigen zin heb ik wat tips.

Ik ben een voorstander van Veet ontharingscrème. Als je scheert, krijg je de dag erna al stoppels, bij ontharingscrème niet. In die zin is het wel ietsje beter, voor de rest haalt het geen fluit uit. En je bent minder tijd kwijt dan met scheren. Dat ook.

Volgens m'n ma ben je heel goed af als je je haar 10 jaar lang epileert en waxt. Dan moet je er achteraf, dus na die 10 jaar, niets meer aan doen. Maar dat zie je nu vast net zo min in als ik, want je bent zelfs nog wat jonger.

Epileren vindt ze superefficiënt, m'n ma. Ik doe het alleen voor m'n wenkbrauwen omdat ik het daar het handigst vind. On my legs it hurts like hell. Voor de rest raad ik waxen aan, da's de zeer korte pijn (je moet wel durven trekken natuurlijk), maar 't kost meer geld dan één apparaatje voor je hele leven en je moet achteraf - als je wilt besparen of als je telkens veel strips nodig hebt - je strips uitspoelen. Resultaat is een bruine smurrie in een emmer en heel veel lapjes stof om uit te spoelen, maar 't loont wel de moeite.

Als je tegen epileren kunt: bij de Braun Silk Épil krijg je een gratis "ijszak" (met soort van gel in) meegeleverd waarmee je op voorhand de huid kunt verdoven die je gaat ontharen. (Wel op tijd in de diepvriezer leggen.) Dat helpt bij mij wel een beetje, maar dan nog kom ik niet verder dan 3 vierkante cm huid per keer.

Ik heb gelezen dat een laserbehandeling het effect heeft van allemaal kleine elastiekjes die tegen je huid geshot worden. Als je daartegen kunt, ga je gang. Anders heb je zonet de minder pijnlijke/pijnlijkere alternatieven gekregen.

Ik wens je nog veel succes ermee. Ik weet hoe vervelend zoiets kan zijn, dus ik leef met je mee.
The Lynx Effect.

Gesloten