Geen echte vrienden

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gast

Geen echte vrienden

Bericht door Gast » 19 jul 2007 15:04

Hallo allemaal,

Ik ben een gelukkig meisje, heb een vriendin,...
Maar 1 ding loopt wat minder in mijn leven.
Ik ben niet zo heel sociaal, en toch op school heb ik wel toffe klasgenoten, maar die hebben een heel leger van vriendinnen buiten school, dus dat is ook niet echt een optie.
Wel dat mis ik nu, ik heb enkel kennissen. Niemand waarmee ik mijn diepste zielenroerselen kan mee delen, waarmee ik kan lachen, huilen, ... buiten mijn vriendin dan natuurlijk.
Ik zou hier heel graag iets aan veranderen voor ik sterf in eenzaamheid :) .

Misschien is het antwoord voor de hand liggend naar een sportclub ofzo trekken, maar ik vind het nogal frustrerend dat iedereen daar dan al jaren lid is en jij daar dan zo bij komt en kan die sport helemaal niet.

Iemand tips?

Apollo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Apollo » 19 jul 2007 15:17

Je haalt het zelf al aan. Ga een hobby zoeken dat je in clubverband kunt doen. Je moet geen schrik hebben dat je daar anders zult bekeken worden omdat je het in het begin minder goed zult doen als degene die dat al wat langer doen. Met training leer je dat allemaal snel genoeg zelf allemaal wel. Gewoon je angsten overwinnen en doen. In een (sport)club zul je veel gemakkelijker vrienden maken omdat daar meestal een teamgeest hoort. Vooraleer je er erg in hebt, ben je betrokken in die teamgeest en dan kun je daar gemakkelijker vrienden maken.
Andere tips kan ik niet echt geven. Ik heb een grote vriendenkring waarvan de langste vriendschappen 21 jaar al duren. En ik leer nieuwe mensen kennen via die vrienden. Eenmaal je zelf vrienden hebt, groeit die groep vanzelf. Gewoon durven de eerste stap te zetten om vrienden te zoeken.
Ik hoop dat alles in orde gaat komen. :hugs:
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

stientje
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door stientje » 19 jul 2007 17:34

stuur me eens een pbtje ;)
mag ik nog 1 keer, hier bij jou,
mag ik nog 1 keer,voor het leven,
mag ik in stilte, hier bij jou,
mag ik nog 1keer om je geven?

schatteke
New user
New user

Bericht door schatteke » 25 jul 2007 23:09

ey je kan zoals het hier boven al vermeld hebben een hobby gaan doen of via de chat maak je ook vaak vrienden of door regelmatig weg te gaan als je dat wil maak je ook vrienden na een tijd

ik heb dat ook zo gedaan door weg te gaan en door te chatten en ik moet zeggen ik vond dat wel leuk want ik heb zo hetzelfde gevoel als u in begin gehad en dat is niet leuk maar probeer dit al eens
je moet niet veel vrienden hebben maar goede vrienden die je steunen en waar je op kan rekenen veel vrienden is natuurlijk leuk

xxxxxxxjes schatteke

ev
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door ev » 26 jul 2007 08:45

Vrienden hebben kan je nu eenmaal niet forceren. Dat is wel iets belangrijks om te onthouden. Als je er bewust op zoek naar gaat, vind je ze meestal toch niet.

Verder denk ik dat je je wat sociaal moet engageren, hoe moeilijk je dat ook vindt. Ga eens mee op stap met je klasgenoten, zo leer je hun vrienden ook kennen. Doe iets in clubverband. Ga naar holebi-activiteiten. Ergens nieuw binnenkomen is nooit gemakkelijk, maar die drempel zal je toch over moeten. Anders blijf je in je coconnetje leven.

Succes
Enterrando Sombras en la profunda soledad,
el viento de la noche gira en el cielo y canta.
Y mi alma baila herida,
porque sigo el camino que se aleja de todo...

Shorty

Bericht door Shorty » 26 jul 2007 09:02

Ik heb dat ook een paar jaar gehad. Als je zo vastzit in het middelbaar, waar je eigenlijk geen nieuwe mensen tegenkomt, is het vrij moeilijk om nieuwe vrienden te maken..
Maar zoals ev al in haar goede raad aanbracht: ga eens naar activiteiten waar je totaal niemand kent.. Je komt daar in een nieuwe groep terecht en dan zul je altijd wel met bepaalde mensen een hechtere band creeëren.. en ooit vind je dan een paar beste vrienden :wink:
En heb geen schrik om op iemand af te stappen want het feit dat die anderen ook naar die activiteiten komen wilt zeggen dat ze ook daar zijn om vrienden te maken..
Veel succes alvast!

drit100%
Regular user
Regular user

Bericht door drit100% » 26 jul 2007 17:58

stuur ns een pb :D

Rouge
New user
New user

Bericht door Rouge » 26 jul 2007 18:31

En mij mag je ook al pb'en als je wilt! :P

katrien_d_r
New user
New user

Bericht door katrien_d_r » 26 jul 2007 22:26

Rouge schreef:En mij mag je ook al pb'en als je wilt! :P
²

Siouxsie
Experienced user
Experienced user

Bericht door Siouxsie » 27 jul 2007 18:37

Ik heb liever drie echte vrienden dan aan elke vinger een tiental. Dat zijn meestal toch geen échte vrienden te noemen dan, eerder kennissen of kameraden die je 1 keer op een paar maanden ofzo ziet.

Vriendschap vergt werken, zoals elke relatie. Tijd, energie, en niet altijd moeiteloos. Dus je kan ook niet echt tig aantal echte vrienden hebben. Mensen die dat beweren, die geloof ik dus echt niet. Vaak bloeden die 'vriendschappen' dan ook met de loop van de tijd dood.

En geforceerd mensen leren kennen om er toch maar te kunnen kennen, nee dankje. Komt vaak weinig oprecht over.
Het moet 'vanzelf' komen.

En uiteraard; soms lopen vriendschappen stuk. Door misbruik, wantrouwen, jaloezie, geroddel, ruzie, of zoals zovaak een gebrek aan tweerichtingsverkeer. Of dat dan échte vrienden waren? Ik denk het wel, maar soms groei je eenmaal uit mekaar, en da's meestal maar het beste ook. Want van elke mens die je in je leven tegen gekomen bent, leer je iets, goedschiks of kwaadschiks.

Weet dat je gewoon uit elke periode sterker tevoorschijn komt: na eender welke breuk, en ook na eender welke eenzame periode. Je komt er wel !
sus me met je hartslag
wij ons wij ons wij ons

kiwitjen
New user
New user

Bericht door kiwitjen » 27 jul 2007 18:57

Mij mag je ook een pb'tje sturen. :D

Halia
New user
New user

Bericht door Halia » 27 jul 2007 19:42

Ik sta ook open voor pb'tjes
It's no big deal. It's just the feeling's real

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 28 jul 2007 23:56

die mensen die pb'tjes willen, zijn die ook op zoek naar vrienden ofzo?

sorry, ik vroeg het mij even af..

vrienden maak je niet zomaar, snel even.. daar kruipt tijd in, maar meestal heb je weinig tijd nodig om te weten of iemand een vriend zal worden of niet.. verwacht gewoon niet dat iedereen je 'beste vriend' zal worden, en probeer dan ook je tijd te steken in de mensen die het verdienen.. probeer niet iedereen te vriend te houden, dat wordt op het einde veel te vermoeiend.. sommige mensen zijn nu eenmaal je tijd niet waard.. enzovoort met de goede raad..

gast!

Bericht door gast! » 29 jul 2007 13:21

Je mag mij ook altijd pb-en :angelface:.

Danika
Regular user
Regular user

Bericht door Danika » 29 jul 2007 13:41

gast! schreef:Je mag mij ook altijd pb-en :angelface:.
Dat zal moeilijk worden eh :wink:

Afijn, meisje, je raakt er wel uit, niets forceren ofzo...Het is misschien gewoon een fase in de puberteit... Ik denk dat iedereen dat wel eens heeft :P Zich verlaten voelen... Ik alleszins wel :P
Probeer wat meer weg te gaan, durf mensen aan te spreken, bouw aan je zelfvertrouwen. Als je zelfvertrouwen uitstraalt trek je mensen aan :wink:
Veel succes er mee :wink:
Zoen!
Freya

Me myself and I
New user
New user

Bericht door Me myself and I » 29 jul 2007 18:16

Naar een sociale bedoeling gaan is idd een goede oplossing! En vergeet niet dat je je beste vrienden op de meest rare mannier vindt!

In mijn geval: een ex van in het 1ste middelbaar is nu 5 jaar later mijn beste vriendin en ik beschouw haar zelfs als zijnde mijn zus! (vreemde zinsconstructie)

P4N-fanneke
Regular user
Regular user

Bericht door P4N-fanneke » 29 jul 2007 20:34

ja inderdaad, ik denk ook dat eht best is dat je je aansluit bij verschillende verenigingen en al van die toestanden... zo begin je meer mensen te kennen enzo e, ik zou da beter ook eens doen ze :wink: :roll: :lol:
I’m Mrs. Oh my God that Britney’s Shameless

You want a piece of me ( go BRITNEY)

captain D
Senior user
Senior user

Bericht door captain D » 30 jul 2007 17:00

vrienden maken is gewoon iets waar veel tijd insteekt. Je hoeft je vrienden echt niet perse in een sportclub of een andere club gaan zoeken. hoewel dat opsluiten in je kamer ook niet bevordelijk is :)

vrienden maken waar je alles bij deelt is gewoon een groeiproces. Je moet die persoon kunnen vertrouwen en zij/hij moet jou ook kunnen vertrouwen. Gewoon buiten komen en dan komt dat wel inorde :D
alles is een raadsel
maar ik weet nog niet in wat voor vorm
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Lady Ignasia
Regular user
Regular user

...

Bericht door Lady Ignasia » 30 jul 2007 19:53

Het eerste berichtje zou zo uit mijn mond kunne komen.. behale dat ik ook geen lief heb, ik vin het zelf ook zeer moeilijk om vriende te maken en heb er daarom ook dus eigelijk bijna geen, ben niet echt sociaal en leef nogal in mijn eigen wereldje...

Hoemeer ik mij eigelijk druk maak hierover en hoe meer ik mij fixeer op het feit dat ik zo graag vriende wil hebben en nieuwe mense wil lere kenne hoe minder het eigelijk lukt, daarom hebbek beslist dak niemer zo gefixeerd ga probere zijn en gwn er iets aan ga probere doen...

Vanaf september wil ik ook een hobby zoeken (hint zijn altijd welkom^^) en ik ik ga proberen om ook wat meer naar holebiactiviteiten te gaan, mss kan dat ook helpen... ?

x
nevermind my mistakes... I'm just dyslexic!

Dance like no-one is watching!
Where can you run to escape from yourself?

Blyss

Bericht door Blyss » 01 aug 2007 14:04

ik heb weinig echte vrienden, gewoon omdat vriendschap een unicum is. soms krijg ik via internetprofielen vriendschapsaanvragen en denk ik "dit kan toch niet" dat mensen nu al via het net aan iemand vragen of ze je vriend willen zijn.

Het rare aan vriendschap is: je ontmoet iemand op een moment en plaats waar je nooit had verwacht iemand te ontmoeten, je praat wat en als het klikt, komt uiteindelijk uit dat het op praktisch alle vlakken klikt.
voor mij is vriendschap iets zeer waardevols, zeker zo waardevol als de liefde. Je kan geen vriendschap kopen. Had bv. in het verleden slechte vrienden die me wel constant met cadeautjes overladen, maar in wezen hadden ze geen respect voor mij.

Gesloten