Gay(lesbian)dar?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Pink Lady -the 1&only
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Pink Lady -the 1&only » 17 aug 2007 16:23

Laat ons 'gaydar' gebruiken voor de vaardigheid om waar te nemen of een persoon heteroseksueel dan wel holebiseksueel is; ongeacht of dat nu aangeleerd of aangeboren of bovennatuurlijk is, en ongeacht welke zintuigen je daarvoor dan wel gebruikt..

En ik denk, Domenico, dat je er dan effectief vanuit mag gaan dat sommige mensen die vaardigheid hebben: nogal wat mensen kunnen immers met meer kans dan op zuiver toevalsniveau inschatten of iemand hetero dan wel holebi is.
Cute... but psycho :o

Domenico

Bericht door Domenico » 17 aug 2007 19:57

Pink Lady -the 1&only schreef: En ik denk, Domenico, dat je er dan effectief vanuit mag gaan dat sommige mensen die vaardigheid hebben: nogal wat mensen kunnen immers met meer kans dan op zuiver toevalsniveau inschatten of iemand hetero dan wel holebi is.
Ik ben het daar helemaal mee eens.. Laten we toch maar even het woord gaydar gebruiken als de term voor het herkennen van holebi's. In dat geval werkt mijn gaydar meestal wel als het neerkomt op oogcontact, observeren van de oogcontacten die de persoon in kwestie probeert te hebben, verwijfdheidstrekjes (hoewel deze niet echt meer te vertrouwen is [denk dan maar ff aan het oestrogeengehalte die gestegen is bij de man]).. Maar soit, dan heeft iedereen een gaydar als ie een beetje moeite doet.

Pink Lady -the 1&only
Experienced user
Experienced user

Bericht door Pink Lady -the 1&only » 18 aug 2007 09:04

Domenico schreef:Maar soit, dan heeft iedereen een gaydar als ie een beetje moeite doet.
Mja, dat is waar.. maar niet iedereen heeft een even sterk ontwikkelde gaydar. Denk maar aan hetero's, die hebben er in feite weinig belang bij of iemand nu holebi is; en die hebben vaak dan ook véél later door dat iemand holebi is - soms best wel grappig.. :)
En anderzijds volstaat 'een beetje moeite doen' ook niet, denk ik.. Allez, je moet ook leren aanvoelen waarop je allemaal moet letten, en volgens mij leer je dat toch vooral door je regelmatig in 't holebimilieu te begeven.
Cute... but psycho :o

Domenico

Bericht door Domenico » 18 aug 2007 18:01

Ik ben nog nooit in het homomilieu uitgegaan en toch kan ik het bijna altijd zien..
In mijn geval:
* Kijkt een man geregeld lang en doordringend naar mij; homo.
* Bestaat de vriendengroep uit enkel meisjes; minstens bi
* Kijkt hij naar de voorbijgaande mannen; homo
* ...

En zo zijn er nog dingen.. Tis gewoon een kwestie van analyseren en logisch nadenken.

Maar voor hetzelfde kan ik het ook helemaal mis hebben. Er zijn bvb genoeg hetero's die ontzettend verwijfd zijn..

Achja..

Mijn beste vriendin en ik hebben het meestal tegelijk door.. En dan lachen we daar altijd mee (zij is hetero). :)

silencev
New user
New user

verwijderd bericht

Bericht door silencev » 19 aug 2007 19:56

GONE
:merci:
Laatst gewijzigd door silencev op 25 aug 2007 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.

vin_cent
New user
New user

Bericht door vin_cent » 19 aug 2007 20:50

Bij mij is de gaydar toch nog iets dat nog veel ontwikkeling nodig heeft want globaal gezien zie ik het niet. De overduidelijke gevallen wel maar daar blijft het dan ook bij. Als ik al weet dat iemand holebi is dan kan ik achteraf al wel trekjes zien.
Ik denk wel dat het handig zou zijn moest ik het wel/ beter kunnen zien.

Mehaah
Regular user
Regular user

Bericht door Mehaah » 21 aug 2007 21:51

Ik heb toch al verschillende keren (vooral bij meisjes) na een aantal momenten van contact (dat wil zeggen: haar zien en horen praten met andere mensen of mezelf) het gevoel gehad van "oké, ze is wss lesbisch" en die keren zat ik er toch telkens op.
Van sommige jongens heb ik ook dat gevoel gehad, maar ik weet intussen nog steeds niet of die nu homo (of bi) zijn :d
De 'typische' gays haal ik er natuurlijk ook wel uit :p

Ik denk dus wel dat ik een radartje heb dat behoorlijk werkt... :d

blue capoeira
Regular user
Regular user

is not simple but i have a dar that is mostly correct

Bericht door blue capoeira » 22 aug 2007 23:37

hey hello iedereen

die is niet simpel!
hoe zie je dat iemand gay is! mijn gay dar is meestal wel correct!

soms zie je het aan de styl kledij, haar, attitude!
soms ook helemaal niet maar dan kan je et zien aan de manier van kijken naar je!
soms ligt et er dik boven op! soms ook niet!
je weet et niet als je het niet met je eigen ogen ziet!

groetjes bc

PersonalxDrugx3
New user
New user

Bericht door PersonalxDrugx3 » 23 aug 2007 15:16

herken ze ook niet:( alhoewel 1ne keer is wel , op de kermis in de botauto's ,was wel een meisje die altijd naar mij keek enz, dus dacht ik al dat ze lesbisch was en ja dat was ze , ze stapte op mij af en vroeg of ik iets mee ging drinke:)

Me myself and I
New user
New user

Bericht door Me myself and I » 23 aug 2007 15:39

Ik heb het dus absoluut niet, ik weet niet hoe het komt mar ik zou het wel handiger vinden moest ik het wel hebben... helaas, dan maar gewoon vragen en hopen op een positief antwoord!

Eraser
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Eraser » 23 aug 2007 15:51

Ik heb het veel door. En van diegene van wie ik het doorheb klopt het ook ALTIJD. Zelfs als ze het zelf nog ontkennen, dan blijkt het achteraf toch zo te zijn...

Als ik iemand 'detecteer' dan heb ik het dus nooit mis.. Maar het kan wel dat een homo door mijn gaydar geraakt zonder dat die afgaat. Maar eens mijn gaydar pinkt, dan scheelt er zeker wat aan.
Live 4 Music, Live life to the maximum!

B_Out
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door B_Out » 23 aug 2007 16:09

Eraser schreef:Ik heb het veel door. En van diegene van wie ik het doorheb klopt het ook ALTIJD. Zelfs als ze het zelf nog ontkennen, dan blijkt het achteraf toch zo te zijn...
Toemme het lijkt vandaag wel of ik je stalk, maar ik wou daarnet iets gelijkaardigs schrijven... tot mijn baas me wegriep voor een bespreking.

Anyway als mijn gaydar al een foutje maak dan vertel ik gewoon dat die jongen het nog niet van zichzelf weet. Eerder grappig bedoeld, maar ergens blijf ik die dan toch verdacht vinden.

Zo had ik gisteren een klant - ergens mijn leeftijd - die met zijn vrouwtje in onze zaak was. Ik heb hem nu al een paar keer ontmoet en dan hebben we een 2u durend gesprek. Wel telkens als ik die in de ogen keek begon er een groot licht boven mijn hoofd te flikkeren. Er klopt iets niets, dat kan ik wel vinden... maar ondertussen is die wel getrouwd. Zo'n schattig en lief ventje :D

Meestal zit ik dus wel goed, soms zie ik het al als iemand een cafe binnenkomt. Mijn vrienden verklaren me dan gek, maar als we die toevallig dan leren kennen krijg ik meestal gelijk.
[Outro_Spective]

Artanis
Regular user
Regular user

Bericht door Artanis » 23 aug 2007 18:10

Pink Lady -the 1&only schreef:
krunchy schreef:http://www.blackwell-synergy.com/doi/fu ... 05.01598.x
hierop zou je het hele artikel kunnen vinden.
Van daar haalde ik inderdaad de abstract, maar voor het hele artikel in PDF of HTML moet je een account hebben bij Psychological Science (en dat kost je 29 dollar.. :roll: ).
Ik kan aan het hele artikel, als iemand interesse heeft... pb want ik kan het hier niet uploaden ;).

ontopic: ik heb (naar mijn idee) compleet géén gaydar. Ik heb wel zo af en toe een 'gevoel', maar dat gaat dan over mensen die op straat passeren, maar 'k heb het nog nooit kunnen controleren, dus dat zegt weinig. Maar toen ik tegen een (hetero)vriendin zei dat ik er net achter was dat een gemeenschappelijke vriend homo was, zei ze : oh, maar dat had ik al lang zien aankomen! :o
Tot zover mijn gaydar :D.
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep!

silencev
New user
New user

heel leuk

Bericht door silencev » 23 aug 2007 19:23

[quote="Domenico"]Ik ben nog nooit in het homomilieu uitgegaan en toch kan ik het bijna altijd zien..
In mijn geval:
* Kijkt een man geregeld lang en doordringend naar mij; homo.
* Bestaat de vriendengroep uit enkel meisjes; minstens bi
* Kijkt hij naar de voorbijgaande mannen; homo
* ...

En zo zijn er nog dingen.. Tis gewoon een kwestie van analyseren en logisch nadenken.
silencev ja allemaal leuk die berichten maar nog niemand heeft me echt gezegd op wat ik moet letten want ik ga niet alleen uit in het holebi milieu en als ik in de rapsody zit is het met haar. het is in het gewone leven dat ik holebi's wil leren onderscheiden gewoon om contacten te leggen. op wat moet je nu eigenlijk letten? PLEASE IEMAND TOCH EEN ANTWOORD HIER OP? ik herken wel gay's aan hun manier van praten gewoon de "intonatie" van een vrouw een beetje. lesbo's ken ik dus totaal niet he...

silencev
New user
New user

?gaydar?

Bericht door silencev » 23 aug 2007 19:28

leuke berichten echt wel. maar ik word er niets wijzer van is er nu iemand die mij kan tips geven op wat ik moet letten om een holebi te herkennen in het gewone leven? echt een gay herken ik wel soms aan z'n praten beetje vrouwelijk. een lesbo herken ik dus niet he please iemand toch tips of gewoon een website waar je kan tips lezen? ja ik ben nog groen en wil graag bij leren. :roll: :roll: en ja ik zaag een beetje :merci: :lol: doei kusjes :grouphug:

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 23 aug 2007 19:30

ik moet je terleurstellen hoor.. we hebben geen stiekem merkteken waaraan we elkaar herkennen. Het is een feeling, fingerspitzengefühl, je hebt het of je hebt het niet en niemand kan het jou aanleren.

silencev
New user
New user

Bericht door silencev » 23 aug 2007 20:17

mateo schreef:ik moet je terleurstellen hoor.. we hebben geen stiekem merkteken waaraan we elkaar herkennen. Het is een feeling, fingerspitzengefühl, je hebt het of je hebt het niet en niemand kan het jou aanleren.
verdorie weer geen sjanse is het kwestie van ervaring mss? i do'nt know maar ik vind het wel creepy dat sommige holeib's het al wisten van mij voor dat ik het zelf wist... :oops:

Mateo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Mateo » 23 aug 2007 20:19

een combi van ervaring en daar feeling voor hebben.. Er zijn zelfs hetero's die een gaydar hebben dus zelf hebben die ook geen enkele ervaring met holebi zijn ...

blue capoeira
Regular user
Regular user

Bericht door blue capoeira » 25 aug 2007 07:18

ik heb deze week iets meegemaakt en het heeft een beetje te maken met gaydar of het waarnemen van iemand die homo is!

Ik was met een vriendin dus gewoon aan het wandelen in het stad!
Er loopt dus een jongen van mijn oude school voorbij altijd gezegt tegen haar die is homo! maar nooit zeker geweten! maar goed!

Daar gaat het niet om e!

Er loopt nog iemand achter ons een heel mooi jong gastje en die van voor ons loopt langs mij en loopt dus naar die gast en krijg dus een kus op zijn kaakjes!
kwilde haast tegen hem zeggen je geeft de verkeerde een kuske!

dus na al die jaren heb ik nog gelijk gekregen die jongen is dus homo!

khad haar dat al 3 jaar geleden voorspeld dus heb niet gefaald in mijne gaydar

groetjes bc tje
you are who you are
not who they want you to be

Love isn't worth a thing
it only brings you unhappyness
it gets your heart broken

captain D
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door captain D » 25 aug 2007 10:55

voor mij was de tweede wereldoorlog nog geen slechte tijd geweest. Toen moesten alle homo's met een roze driehoek rondlopen iets wat me wel handig lijkt soms. Voor de rest moeten mannen elkander al zitten kussen of met een grote plaat rondlopen van "ik ben homo" eer ik het zie.

vreemd genoeg heb ik het bij lesbo's wel altijd door :lol:

hoewel verleden week zaterdag stonden ik met r. op pukkelpop te babbelen en was hij me nog zo half aan het troosten toen een meisje een hele tijd zat te zien. Haar vriendinnen keken ook opeens en begonnen te lachen. Had zoiets van hey domme heterowijven ga homo's produceren dan ben je nog van enig nut maar was niet in de stemming om grof te zijn dus kwamen we op het fantastische idee om nog wat verder te gaan en even te staan kussen. toen stond een van die wijven recht en zei ze dat ze dat niet storend vond zenne omdat ze zelf lesbisch is. Hebben haar dan ineens naar enof gestuurd dus onze promoactiviteit was meer dan geslaagd :D
alles is een raadsel
maar ik weet nog niet in wat voor vorm
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Gesloten