Gay(lesbian)dar?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Iannis
New user
New user

Gay(lesbian)dar?

Bericht door Iannis » 21 jun 2007 11:47

Hoe herkennen jullie gays of lesbiennes op straat? Uiteraard is het aan sommigen duidelijk te zijn dat ze gay zijn door hun gedrag of kledij, maar hoe zit het met anderen?

Ik denk dat ik een gay zou herkennen aan de manier van kijken.

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 21 jun 2007 12:51

:P de manier van kijk. Ge ga mij toch is moge uitleggen wat verschil is tusse homo- en heterokijken

Door de intresses.
Mensen rondom hun.
Manier waarop ze spreken.
Lichaamstaal

angel in heaven
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Bericht door angel in heaven » 21 jun 2007 12:55

het schijnt he, dat sommigen daar een zesde zintuig voor hebben, maar ik geloof daar zelf niet echt in. wat doe je met iemand die jarenlang getrouwd is geweest en dan plotseling zich out? zou je die als holebi herkennen en zeggen dat je het altijd al geweten had? ik denk het niet...

Als ik op straat loop dan kijk ik ook wel, maar of anderen zullen ontdekken dat ik kijk. Misschien voelen ze het wel, maar weten ze nog steeds niet waarom ik kijk.

dus als ik voor me zelf moet spreken, ik herken ze niet... zelfs niet door hun manier van kijken, maarja misschien kijk ik dan wel niet goed :D
A cynic is a man who knows the price of everything and the value of nothing. (O. Wilde)

Stein
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Stein » 21 jun 2007 13:03

Het is een kwestie van smaak waarschijnlijk, maar ik vind gay zo een lelijk woord. Dat even ter zijde :)

Ik herken geen enkele homo, tenzij natuurlijk de gevallen die iedereen er zo gemakkelijk van tussen kan halen. Hoe je aan iemand kan zien dat hij homo is door z'n manier van kijken begrijp ik niet goed. Als je nu zou gaan kijken naar wat hij kijkt dan kan ik er nog in komen, maar dan nog lukt het mij niet om ze te herkennen. Spijtig genoeg :(. Ik zal nog wat meer moeten oefenen.

Prince Igor

Bericht door Prince Igor » 21 jun 2007 13:31

meestal hebt ge dat niet door.

ik toch niet :roll:

Lorenzo
Senior user
Senior user

Bericht door Lorenzo » 21 jun 2007 13:47

Als ik hem 'leuk' vind... 8)

T'is echt, als ik van een jongen denk, van "wauw, if that would be my boyfriend"

dan blijkt dat altijd een homo te zijn...

En nee, ik val niet op hyperoverduidelijke gevallen (als mezelf)
Lacroix, sweetie; Lacroix, sweetie
Lacroix, sweetie; La - La - Lacroix
I'm chanting as we speak.

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 21 jun 2007 14:25

Ik heb meestal het gevoel dat iemand homo kan zijn. En mijn gevoel op dat vlak laat mij niet vaak in de steek. Ik zie dat precies gewoon aan mensen. Ik zal niet zeggen dat ik ze er allemaal uithaal maar ik heb er toch een vrij goed oog voor. Vraag mij niet hoe ik dat doe. Ik zie dat gewoon. En als ik die persoon dan eventjes in het oog hou, zie ik meestal wel dat ze ook ander knap manvolk in het oog houden.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

stephaniej
Experienced user
Experienced user

Bericht door stephaniej » 21 jun 2007 15:40

ik zie dat niet, natuurlijk wel bij duidelijke gevallen maar ja...
kan wel knap lastig zijn als je de "gaydar" niet hebt...
Maar één ding weerhoud je ervan om je dromen te verwezenlijken: de angst om te mislukken…

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 21 jun 2007 15:47

Apollo schreef:Ik heb meestal het gevoel dat iemand homo kan zijn. En mijn gevoel op dat vlak laat mij niet vaak in de steek. Ik zie dat precies gewoon aan mensen. Ik zal niet zeggen dat ik ze er allemaal uithaal maar ik heb er toch een vrij goed oog voor. Vraag mij niet hoe ik dat doe. Ik zie dat gewoon. En als ik die persoon dan eventjes in het oog hou, zie ik meestal wel dat ze ook ander knap manvolk in het oog houden.
dat heb ik eigenlijk ook, ik zie best wel snel of iemand dan wel homoseksueel of heteroseksueel is...

roel.
Experienced user
Experienced user

Bericht door roel. » 21 jun 2007 16:06

ik heb ook een gaydar die af en toe 'bliept', en meestal wel juist zit.. en ik heb er een vrij eenvoudige verklaaring voor hoe die dan zou 'werken':
ik herken verschillende 'dingen' van mezelf in die andere, en die dingen zijn gedragingen, reacties, oogcontact, enzomeer..

moet er wel bij zeggen, het werkt voor mij minder goed bij lesbiennes, en als ik een boon voor iemand heb, dan vertrouw ik mn eigen gaydar compleet niet meer..

-roel
..

noi esquerre
Experienced user
Experienced user

Bericht door noi esquerre » 21 jun 2007 16:29

Als je zelf geen gaydar hebt, is er nog altijd dit beschikbaar ("intuitee in een dosje") :D
Redacteur WJNH Nieuws.

oswald

Bericht door oswald » 21 jun 2007 16:31

Ik heb het dus absoluut niet! Héél lastig.

Emilie
New user
New user

Bericht door Emilie » 21 jun 2007 16:48

ik kan ze oook nooit herkennen

GroenWolkje
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door GroenWolkje » 21 jun 2007 16:52

Ik zie dat ook absoluut niet :(
"Yeah, I like boys and girls, they're all great! There's really no difference is there? Mr. BBC."

dontlikepink

Bericht door dontlikepink » 21 jun 2007 16:55

Muhaha, ik wel 8)

Dan kriebelt er zo iets in m'n buik van 'Opletten! Dat meisje!'

Wappy
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wappy » 21 jun 2007 19:30

Apollo schreef:Ik heb meestal het gevoel dat iemand homo kan zijn. En mijn gevoel op dat vlak laat mij niet vaak in de steek. Ik zie dat precies gewoon aan mensen. Ik zal niet zeggen dat ik ze er allemaal uithaal maar ik heb er toch een vrij goed oog voor. Vraag mij niet hoe ik dat doe. Ik zie dat gewoon. En als ik die persoon dan eventjes in het oog hou, zie ik meestal wel dat ze ook ander knap manvolk in het oog houden.
Idem :D , mij lukt het best ook goed.
Ook op de manier hoe iemand wandelt, kan ik het er soms van afleiden, heel raar :wink:
En vooral op situaties letten, gedragingen, de personen die er bij zijn...
Laatst gewijzigd door Wappy op 21 jun 2007 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
"It doesn't matter what you look like, doesn't matter what you sound like, doesn't matter if they like you, just remember to be kind."

Els1985

Bericht door Els1985 » 21 jun 2007 19:32

ik heb het ook niet.. spijtig, Al eerder van een homo dan van een meisje.. maar dan nog, ik denk altijd dat iedereen hetero is!

AndrogyneMaria
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door AndrogyneMaria » 21 jun 2007 20:19

Maar hoe weten jullie dat dat klopt? Stappen jullie dan op die persoon af en vragen: 'hé, zeg, mijn gaydar piepte toen ik je zag, je bent toch wel homo?'

Kikkerkop

Bericht door Kikkerkop » 21 jun 2007 20:57

AndrogyneMaria schreef:Maar hoe weten jullie dat dat klopt? Stappen jullie dan op die persoon af en vragen: 'hé, zeg, mijn gaydar piepte toen ik je zag, je bent toch wel homo?'
:P Den eerste diej me zon dinges af komt, ga zen eige toch dik mogen excuseren ze.

koksmuts

Bericht door koksmuts » 21 jun 2007 21:03

Kikkerkop schreef:
AndrogyneMaria schreef:Maar hoe weten jullie dat dat klopt? Stappen jullie dan op die persoon af en vragen: 'hé, zeg, mijn gaydar piepte toen ik je zag, je bent toch wel homo?'
:P Den eerste diej me zon dinges af komt, ga zen eige toch dik mogen excuseren ze.
:lol: :P

Gesloten