start to run

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
captain D
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

start to run

Bericht door captain D » 03 jun 2007 20:23

enige tijd geleden was dit een grote hype. En nu ben ik er ook aan begonnen :lol: (meer info zie banner ) wie doet dit ook? hoe lopen de vorderingen?en wat zijn jouw resultaten? het mag natuurlijk over lopen gewoon gaan he
alles is een raadsel
maar ik weet nog niet in wat voor vorm
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Jesse
Forum addict
Forum addict

Bericht door Jesse » 03 jun 2007 20:49

net zoals captain D. ben ik sinds kort ook beginnen lopen. ik wou dit doen via start to run, maar na de eerste 4 minuten was ik dat schema (1111222233) zo kotsbeu dak gewoon heb besloten om te lopen en te luisteren naar wat mijn lichaam zegt. zo heb ik op mijn 5de training 18 minuten gelopen 3 minuten gestapt 5 minuten gelopen en 4 minuten gestapt. het beste is ook dat ge een parcour loopt dat ge kent, kwestie van niet constant te moeten stoppen of terug te keren omdat het doodloopt ofwat dan ook. en als je beslist met muziek in je oren te lopen, kies dan up tempo liedjes, dat werkt pakken stimulerender dan slows of iets in die aard.

captain D
Senior user
Senior user

Bericht door captain D » 03 jun 2007 20:55

ik was ook eerst gewoon begonnen met lopen. Maar de tweede week lukte het me echt niet meer. Ik had spierpijn kon echt amper stappen. dan ben ik op woensdag terug gaan lopen en dat lukte echt niet. heb dan een kortere tijd gedaan.
vrijdag dan mee met beliefje het start to run programma gedaan en ben dan ingepikt bij les 7.
denk nu ook wel dat die eerste lessen best saai zijn. het voordeel is dat ik dat via de mp3 speler doe zodat ik niks in het oog moet houden of de juiste muziek moet kiezen.
alles is een raadsel
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Els1985

Bericht door Els1985 » 03 jun 2007 22:01

kheb het ook een tijdje gedaan.. maar kvond het gewoon te makkelijk eigenlijk; ik kon wel al 20 min zo lopen.

Nu, gewoon de muziekjes laten spelen en de aanmoedigingen van ons Evy zijn ook wel leuk.. ! Doen zou ik zeggen. Als je blijft 'trainen' dan lukt het echt. Echter, ge moet blijven oefenen...

Jesse
Forum addict
Forum addict

Bericht door Jesse » 05 jun 2007 22:17

vanmorgend voor de zesde keer gaan trainen. had me voorgenomen om vandaag mijn tempo een klein beetje te verlagen en zo kon ik een half uur aan één stuk lopen. na een tijdje ging het wel op automatische piloot tot 2 minuten voor het einde, dan voelde ik mijn benen geweldig zwaar worden.

miss brightside
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door miss brightside » 05 jun 2007 23:28

kben ook nog eens gaan lopen vandaag (na n paar zeer luie maanden) en t ging nog vrij goed.. ik hoop alleen na verloop van tijd zonder tomaathoofd over straat te kunnen joggen want nu is het echt geen zicht! :oops:

oswald

Bericht door oswald » 06 jun 2007 00:34

ik loop als een echt verwend nest op de loopband. Ge zou zeggen 'ik loop veel liever buiten.' Ik zei dat vroeger ook. maar als ge tijdens't lopen naar TV kunt kijken dan vliegt den tijd voorbij.

captain D
Senior user
Senior user

Bericht door captain D » 06 jun 2007 10:09

niet iedereen heeft een loopband.

zit ondertussen aan les 10 maar neem dan ook geen rustdagen (rusten is voor watjes) en ons evy maakt dat wel leuk zo van " ik ben echt trots op jou"

:rock: evy is trots op mij
alles is een raadsel
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Hannes.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Hannes. » 06 jun 2007 10:46

captain D schreef: zit ondertussen aan les 10 maar neem dan ook geen rustdagen (rusten is voor watjes)
Die rustdagen staan er wel voor een reden bij. Je moet je lichaam de kans geven om te herstellen en op die manier verbeter je ook veel meer. In het begin van start to run zal dat waarschijnlijk nu wel niet zó nodig zijn, omdat je nooit erg lang aan een stuk loopt. Maar van zodra de afstanden langer worden, kan je beter enkele rustdagen inlassen. Anders ga je ook veel sneller last krijgen van blessures allerhande. En rusten is ook fijn hoor :angelface: [ de Lysias smiley ^^ ]

Trouwens! Nu zondag! Een jogging in Wezemaal. Je kan kiezen tussen 10 km en 3 km. Na het stemmen gaan lopen. I-de-aal. 8) .

Beliefje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Beliefje » 07 jun 2007 23:50

Ik zat vandaag aan de 7de training...'t Is gegaan, ik merk dat ik al sneller loop, en meer een tempo begin te vinden.
Afbeelding

cassini
New user
New user

Bericht door cassini » 11 jun 2007 19:13

Ik dacht ook eens te trainen met die start-to-run. Sedert maart was ik al een tijdje bezig met sporten. Vooral fietsen en zwemmen dan. Lopen zo'n 1x in de week.

Na een maand alleen trainen heb ik dan maar de mp3's van start to run 5-10 km gedownload. Ik weet niet waarom, maar telkens als ik loop met muziek, eender wat, concentreer ik me veel minder. Minder letten op ademhaling, hartslag, ... Na 4 lessen gestopt met die start to run.

Ik sport nu zo'n 4-5x in de week en begin wat conditie te krijgen. Niet echt door het looptraining want dat deed ik te weinig en niet graag.

In mei wat beginnen doorlopen, telkens zo'n 8 tot 10km. Vorige vrijdag wou ik eens testen tot wat ik in staat was. Ik liep 14km zonder problemen en wou nog meer, maar het was te donker buiten (23u in een bos :D).

Gisteren nog eens gelopen. Hartslag heel gecontroleerd vastgeklokt op 160. Na 17 km begon de verzuring en had ik misschien moeten stoppen? Uiteindelijk doorgelopen tot 28km en gestopt omdat mijn ouders te ongerust zouden zijn (die zaten te wachten met hun middageten en 't was ondertussen al 14u). Voor mijn part deed ik er nog een paar km bij.

Vandaag heb ik het zitten: stramme spieren en zo, maar 't is doenbaar. Deze week wat rustiger aan. En dan terug opbouwen (10-15km) voor een maand of 2. Tegen eind dit jaar ga ik voor de marathon, heel zeker :lol:.

En nu vertrekken naar het zwembad... mijn armen zijn nog fris, m'n benen daarentegen :-?.

cassini
New user
New user

Bericht door cassini » 12 jun 2007 21:39

Na 2 dagen komen wat kwaaltjes uit na het lopen van vorige zondag:
een mini-bleine aan mijn linker klein teentje en loperstepels zowaar http://www.blessure-aanwijzer.nl/tepels.htm, auw :lol:

Blyss

Bericht door Blyss » 12 jun 2007 23:26

ken iemand die het heeft mee helpen opstarten en is heel belangrijk je aan de tijdsduur te houden in het begin, zelfs al kan je duidelijk meer! op termijn zou dat in je nadeel kunnen werken. het lijkt allemaal te simpel in het begin, maar uiteindelijk werkt het alleen in je voordeel je aan de tijdstippen te houden.

Jesse
Forum addict
Forum addict

Bericht door Jesse » 13 jun 2007 08:25

ach, ik spreek hier dagelijks met een collega over, zij loopt ondertussen al 8 jaar en heeft ook altijd naar haar eigen lichaam geluisterd en niks tijden gerespecteerd. en zij heeft nooit ergens last van gehad. die tijden kan allemaal tof zijn maar er is maar 1 iemand die uw lichaam het beste kent, en dat ben jezelf.

Hannes.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Hannes. » 13 jun 2007 10:54

Jesse schreef:ach, ik spreek hier dagelijks met een collega over, zij loopt ondertussen al 8 jaar en heeft ook altijd naar haar eigen lichaam geluisterd en niks tijden gerespecteerd. en zij heeft nooit ergens last van gehad. die tijden kan allemaal tof zijn maar er is maar 1 iemand die uw lichaam het beste kent, en dat ben jezelf.
Sommige mensen hebben nu eenmaal meer aanleg om te lopen als anderen.

De tijden op zich zijn inderdaad niet zo belangrijk, wel de rustperiodes. Twee dagen na elkaar lopen is niet altijd even goed. Je moet zorgen dat je lichaam kan recupereren. Maar voor velen zal het start to run schema in het begin véél te makkelijk zijn en om dan niet gedemotiveerd te geraken is het misschien wel beter om direct iets langer te lopen. Zolang er rustdagen worden ingebouwd kan dat niet zo'n kwaad.

Blyss

Bericht door Blyss » 13 jun 2007 12:57

naar je lichaam luisteren is 1 ding, maar je kan je lichaam slechte dingen aandoen en daar pas op langere termijn de schade van ondervinden! vele rokers bv. zullen zich supergezond voelen terwijl hun longen helemaal zwart zien en daar pas later de gevolgen van zullen dragen. is bij het lopen hetzelfde.

Hannes.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Hannes. » 13 jun 2007 13:27

Blyss schreef:naar je lichaam luisteren is 1 ding, maar je kan je lichaam slechte dingen aandoen en daar pas op langere termijn de schade van ondervinden! vele rokers bv. zullen zich supergezond voelen terwijl hun longen helemaal zwart zien en daar pas later de gevolgen van zullen dragen. is bij het lopen hetzelfde.
Blessures waar lopers het vaakst mee geconfronteerd worden zijn het gevolg van overbelasting. Tendinitis, achillespeesontsteking, beenvliesontsteking, .. . De enige manier om deze te voorkomen is voldoende rust nemen, een niet te snelle trainingsopbouw, aangepast schoeisel, regelmatig trainen en een zachte ondergrond. Daarnaast kan je gerust vertrouwen op de signalen die je lichaam geeft en is lopen geen sluimerend kwaad zoals roken het wel is hoor. De fout die lopers echter vaak maken als ze ergens pijn hebben is denken ' het gaat wel over ' . En dat kan natuurlijk wel zijn gevolgen hebben. Maar als je écht naar je lichaam luistert, dan kan lopen zonder schema's en tijden geen kwaad.

Pseudo-Lysias II
Experienced user
Experienced user

Bericht door Pseudo-Lysias II » 13 jun 2007 17:05

Hannes. schreef: En rusten is ook fijn hoor :angelface: [ de Lysias smiley ^^ ]
moh! :angelface:

je doet het lijken alsof ik lui ben :angelface2:

sunflower
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door sunflower » 15 jun 2007 06:39

Hier nog zo een 'her'start met lopen freakske :P so far so good ma dan ook nog maar 2 keer achter de rug, dadelijk op naar de 3de keer *thumbs up* :wink:
*He who laughs last, thinks slowest*

captain D
Senior user
Senior user

Bericht door captain D » 15 jun 2007 09:28

succes. ik zit momenteel aan les 15 maar ga vandaag niet lopen wegens een licht ongemak aan de knie. En dan wacht ik liever een dag om erger te voorkomen. straks eens zeggen wat de dokter zegt. ik moet er toch langs voor pillen (drugs en doping :D )
alles is een raadsel
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Gesloten