vakantiewerk

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
fill my little world
Regular user
Regular user

vakantiewerk

Bericht door fill my little world » 11 apr 2007 10:37

Wat doen jullie van vakantiewerk? (en hoe ben je aan dat werk geraakt?, waarom koos je voor die job?, Welke maand?, vorige vakantjobs waren...?)

Laartje
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Laartje » 11 apr 2007 10:48

wat ik dit jaar ga doen weet ik nog niet, heb gesolliciteerd voor een job bij de GB, als laborant in het labo microbiologie in een ziekenhuis, en hopelijk eind van de maand ook nog bij't rode kruis in't bloedtransfusiecentrum...
De voorbije twee jaar heb ik als verzorgende gewerkt in het revalidatiecentrum, maar dat wil ik dit jaar echt ni meer doen, 'k was het echt kotsbeu vorig jaar.
Daarvoor ben ik een aantal keer meegeweest op kampen met mentaal en meervoudig gehandicapte kindjes, soms 5 weken in één zomer, behoorlijk slecht betaald, maar wel superfijn!

Dit jaar werk ik in juli, net zoals vorig jaar, omdat ik in augustus op kamp en vakantie ga, het jaar daarvoor heb ik in augustus gewerkt omdat ik dan in juli op kamp ging, en omdat ik daardoor pas een vakantiejob heb gezocht toen ik zeker was dat ik erdoor was en dus geen blokvakantie aan m'n been had :)

Hoe geraak ik aan werk: mails sturen, vdab-site in de gaten houden, formulieren invullen (GB) en er langs gaan, meestal worden de vacaturen uitgeschreven eind maart-begin april, het rode kruis is een uitzondering, zij stellen hun vacatures pas open eind april, omdat ze eerst de jobstudenten van vorige jaren de kans willen geven, samen met kinderen van werknemers. Op zich is't écht ni zo moeilijk om aan vakantiewerk te geraken, gewoon ogen open houden!
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.

smukkel

Bericht door smukkel » 11 apr 2007 11:10

Gehandicaptenzorg.. :) maar heb er vorig jaar gesolliciteerd voor vakantiebaantje en ik heb het gehouden als weekendbaantje :D

bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door bieke007 » 11 apr 2007 11:19

Ik doe hetzelfde als vorig jaar, omdat het moet van thuis!

Terug in de Kruidvat in het shoppingcenter in de maand Augustus. (zodat ik in Juli naar de koers kan zien! 8) )

Goh ja, echt goed betaald is het niet, je moet er lang zijn om weinig te werken, 1 uur middag pauze en 2x een kwartier doorheen de dag, allen onbetaald natuurlijk! Daarbij komt nog eens dat ik ook zaterdags moet werken... En vaak tot 18u of 20u. Maar bon ja het is nu zo en ik verdien toch he.
every new beginning comes from some other beginning's end

Shorty

Bericht door Shorty » 11 apr 2007 11:47

ik was vorig jaar receptioniste bij bacardi.. pakjes versturen entelefoon opnemen voornamelijk.. maar wel bijna alles int frans omdat dat in brussel is..
dus kga eerst eens horen bij footlocker ofzo voor ik mij terug als voorbeeldige secretaresse in rokje enal aanbied :P

Edith
Experienced user
Experienced user

Bericht door Edith » 11 apr 2007 12:15

Hetzelfde als vorig jaar: Blokker here I come! 8)

oswald

Bericht door oswald » 11 apr 2007 12:31

bij de gemeentelijke groendienst
tuinieren ten top! Vorig jaar ook gedaan, en bij goed weer is dat reuze!

captain D
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door captain D » 11 apr 2007 16:47

ik doe constant interim werk. Best erg soms want wat voor mensen je daar soms tegenkomt. Nu werk ik tussen allemaal vrouwen wat nog wel leuk is. Vandaag zei er zelfs iemand dat ik toch zeker gene homo was :D ze moesten eens weten.

wat ik moet doen is plastiekskes vouwen latjes beplakken en dozen inpakken. Heb zo al biffibakjes zitten maken en nu ben ik displays aan het maken voor de keyn verf. Slecht werk veel te weinig betaald naar mijn goesting maar dat is altijd zo met studentenarbeid he.
alles is een raadsel
maar ik weet nog niet in wat voor vorm
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Callisto
Experienced user
Experienced user

Bericht door Callisto » 11 apr 2007 17:12

oswald schreef:bij de gemeentelijke groendienst
tuinieren ten top! Vorig jaar ook gedaan, en bij goed weer is dat reuze!
Ik heb vorig jaar ook bij de groendienst gestaan, en dat was dan meteen de laatste keer. Luk en Jos waren twee toffe peren, maar neen dank je, tuinwerk is voor mij niet weggelegd.
Het jaar daarvoor ben ik jobstudent geweest in de plaatselijke bibliotheek: balie, kaften, kopiëren, boeken terugzetten, boeken bestellen,... enfin, een beetje eentonig op den duur, maar hemels in vergelijking met de groendienst.

Dit jaar hoop ik weer op (prettig) vakantiewerk in de buurt.

Het allerliefste zou ik iets willen doen met cultuur/media of de beestjes in de dierentuin gaan eten geven ofzo 8) Maar dan ben ik elke dag mijn verdiende centen weer kwijt aan treintickets.
Girl gets boy, girl loses boy, girl gets cute girl back.

biebel
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door biebel » 11 apr 2007 18:30

Aha, net waar ik al een paar dagen mee bezig ben. Ik heb weinig vertrouwen in die interimkantoor-tuttebellen die meestal hun vriendinnen zitten te telefoneren tijdens de werkuren, dus heb'k dit jaar het heft in eigen handen genomen. Ik zoek naar labowerk in de buurt, en dus zocht ik ff de helft van't internet af naar chemie- en voedingsbedrijven hier in de buurt (leve de Gentse kanaalzone!), met als resultaat dat ik deze ochtend 29 ceeveetjes en bijhorende motivatiebrieven in de brievenbus heb gestoken! 8)

NutAssBitch
Experienced user
Experienced user

Bericht door NutAssBitch » 11 apr 2007 19:01

kampen bij sporta, bartending, administratief werk, je kan vanalles doen! fruitpluk is ook geweldig! zolang het handenarbeid is ben ik tevreden, achter een bureau kruipen doe ik echt niet meer, das ongelooflijk saai!

Sharkske
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Sharkske » 11 apr 2007 19:09

Ik wil geen vakantie job doen.. maar ik moet (jammergenoeg) van mijn ouders.. 't is toch vakantie voor iets he :o

Saartjeuh
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Saartjeuh » 11 apr 2007 20:33

Ik ga dit jaar in kortrijk werken in een bank bij de verzekeringafdeling.
Ik heb die job via mijn tante gekregen omdat ik in het weekend vrij wil zijn en in de avond vroeg thuis kon zijn.

Ok, het klinkt saai, maar al mijn vorige baantjes waren in restaurants en die uren waren niet te doen als vakantiejob.
Ik kon op den duur gwn ni uitgaan tijdens mijn verlofdagen van vermoeidheid. en ik moest werken op mijn verjaardag :(.

*ananas*
Experienced user
Experienced user

Bericht door *ananas* » 11 apr 2007 21:30

kheb nog nooit gewerkt, MAAR dit jaar ga ik daar eens verandering in brengen! (tmoet er toch ooit van komen hé :lol: )
khoop dat ik iets vind ofzo van vakantiewerk. Kheb een paar cv'tjes in wa winkels binnengedaan en me ingeschreven in een interimbureau.
(maar.. bellen interimbureaus je ook als je via het internet ingeschreven bent? of kan je echt beter naar die mensen daar gaan? )

Laartje
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Laartje » 11 apr 2007 22:05

Als je een job wil via een interimbureau loop je er best elke week eens binnen om te vragen of ze al iets hebben, ze gaan u misschien gedegouteerd bekijken, maar je krijgt wel veel sneller een job!
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.

roel.
Experienced user
Experienced user

Bericht door roel. » 11 apr 2007 23:00

ik heb dit jaar opnieuw gesolliciteerd voor n vakantiejob op de hoofdzetel van proximus.. dat zou het derde jaar op rij zijn, ik geraak er binnen via een kennis op de personeelsdienst [handig]
voor de maand juli, want da's de enige maand da ik zeker ben van vakantie, heh..

de job zelf is elk jaar anders [zo'n grote 'boite' heeft van alles wat], voor mij zat er nooit een echte bureaujob in, wegens andere 'vaardigheden'.. wel leuk, je nuttig kunnen maken

trouwens, de zielig weinig mensen die de vollédige maand september vrij hebben en een deftige vakantiejob zoeken in brussel (2 stappen van het noordstation) steek bij mij gerust je licht ns op [uiteraard, hoe vroeger hoe beter]

-roel
..

Stilicho
Forum addict
Forum addict

Bericht door Stilicho » 11 apr 2007 23:02

Ik heb vorig jaar 7 dagen in het magazijn van Standaard Boekhandel gewerkt. Ik heb gezworen dat nooit meer te doen. Onderbetaald, saai, vermoeiend werk. :x Ik vrees dat ik een levenslang trauma opgelopen heb. Dit jaar kan ik aan een beter betaald bureaujobje geraken. :)

PokerFace
Experienced user
Experienced user

Bericht door PokerFace » 12 apr 2007 09:23

Vorig jaar heb ik in augustus in de bibliotheek gewerkt. Best nog een relaxe, sociale en aangenome job. (wel 2 dagen werken tot 19u en op zaterdagnamiddag - van het weekend had ik dus niet veel.)

Dit jaar wordt het een accountancy en fiscaliteitsbureau, ook in m'n eigen gemeente. Ze vonden het spontaan en gedurfd dat ik zelf naar hun ben gekomen met de vraag of ze een jobstudente konden gebruiken. Het leek mij gewoon de efficiëntste manier om snel aan werk te geraken. :D Ik wou eigenlijk in augustus werken, wegens kleine plannen in juli, maar omdat juli nog in het 2de kwartaal valt... :wink: is het dus juli geworden.

@ Oswald: De groendienst! Als ik een gast zou geweest zijn, zou ik dat ook zeker doen! Das 't chill. 8) -zeker als het goed weer is- Je moet dan ook twee weken om 6u 's morgens beginnen en dan heb je nog 'k weet niet hoeveel van je dag. Lucky you! :D
Once the music hits your system, there's no way you are gonna stop.

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 12 apr 2007 11:16

Stilicho schreef:Ik heb vorig jaar 7 dagen in het magazijn van Standaard Boekhandel gewerkt. Ik heb gezworen dat nooit meer te doen. Onderbetaald, saai, vermoeiend werk. :x Ik vrees dat ik een levenslang trauma opgelopen heb. Dit jaar kan ik aan een beter betaald bureaujobje geraken. :)
Oh, dat Standaard Boekhandel, dat zou ik graag doen!
every new beginning comes from some other beginning's end

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 12 apr 2007 11:36

ik werkte vroeger als jobstudent voor Proximus en HP

enkele dagen in de week werken van 10 to 18, ze vroegen per week wanneer je wel en niet kon.
Het enige wat ik moest doen was in bepaalde winkels gaan staan en de producten verkopen.
En voor HP werd ik basically betaald om de hele dag foto's te trekken en uit te printen. Het betaalde vrij goed, maar niet super. En het voordeel was dat ik dat het hele jaar door kon doen.

Gesloten