Citytrips

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Wat is jouw favo citytrip?

Amsterdam
6
5%
Barcelona
18
16%
Berlijn
15
13%
Parijs
15
13%
Londen
14
12%
Praag
6
5%
Rome
8
7%
Istanbul
3
3%
Dublin
4
4%
Wenen
3
3%
Andere
21
19%

Totaal aantal stemmen: 113

Beliefje
Forum addict
Forum addict

Citytrips

Bericht door Beliefje » 01 apr 2007 23:02

Zelf ben ik verzot op citytrips.

Mijn lijstje (Van favoriet naar minder)

1. Amsterdam
2. Barcelona
3. Londen
4. Dublin

Over twee maanden ga ik naar Praag voor een weekendje, heeft er iemand "must-see" - tips?

Uiteraard zijn ook alle aan te raden Citytrips welkom op dit topic...
Afbeelding

Stilicho
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Re: Citytrips

Bericht door Stilicho » 01 apr 2007 23:12

Beliefje schreef:Over twee maanden ga ik naar Praag voor een weekendje, heeft er iemand "must-see" - tips?
Eh, wat dacht ge van... alles?

de klassiekers:
Hradcany (burcht)
Mala Strana
Karelsbrug
Oudestadsplein
Wenceslasplein
Josefov (Joodse Wijk)

ook leuk:
de metro
Petrinpark
boottochtje op de Vltava (aka Moldau)
Nove Mesto (art nouveau!)
Mucha-museum
Vysehrad

Ik ben te lui voor diakritische tekens. :oops:

oswald

Bericht door oswald » 01 apr 2007 23:13

waarom zo ver van huis? Ik vind Brugge absoluut een mooie stad!

Guy Taar
New user
New user
Locatie: 1 plaats waar men woont, waar men ingeschreven is in het bevolkingsregister => woonst, woonstede

Bericht door Guy Taar » 01 apr 2007 23:25

Kopenhagen

Lorenzo
Senior user
Senior user

Bericht door Lorenzo » 01 apr 2007 23:41

Parijs, omdat ik het de perfecte stad vind voor een weekendje ofzo...

In verdere steden blijf ik graag wat langer, maar Parijs is iets waar je toch snel over en weer bent, ideaal voor een weekendje...

vorig jaar 4x Parijs, we gaan voor 5 8)
Lacroix, sweetie; Lacroix, sweetie
Lacroix, sweetie; La - La - Lacroix
I'm chanting as we speak.

Mysterio

Bericht door Mysterio » 02 apr 2007 08:23

Mijn favo tot nu toe is Barcelona. Die stad heeft gewoon alles om perfect te zijn !

Daarnaast is ook Wenen absoluut een aanrader. Alleen al de sfeer die die stad uitademt..super.

Voor de rest ook:
- Amsterdam (jaja, toch wel)
- Milaan (shoppen!)
- London (musicals!)
- Parijs (romantiek!)
- Gent (graslei!)

Keyser Soze
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Keyser Soze » 02 apr 2007 17:47

Guy Taar schreef:Kopenhagen
Ik vertrek zondag! En ik ben benieuwd :)

Mijn favoriete stad is ongetwijfeld Wenen :love: Een wereldstad maar toch ook gezellig en niet verzuipend onder de toeristen.

Londen vind ik ook erg tof, ietsje drukker natuurlijk maar daar past het wel. Barcelona is ook altijd fak al speelt het weer daar natuurlijk ook een grote rol in, ik weet niet of ik Barça even tof zou vinden in regen en kou, dat heb ik nog nooit meegemaakt.

Dat is toch wel mijn top drie denk ik.

Tyler Durden
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Tyler Durden » 02 apr 2007 22:50

City trips, love them! 8)

Barcelona vond ik schitterend! Heerlijke sfeer, zovele mooie plekjes, bakken cultuur, gezellig shoppen, en uiteraard Gaudi :love:. Ga ik zeker nog eens naartoe! Daarnaast was ik ook onder de indruk van de veelzijdigheid en schoonheid van Boedapest. Again, wil ik zeker nog wel eens een keertje bezoeken.

Maar mijn absolute favoriet blijft London baby! :rock: De cultuur, de musea, de mensen en de mentaliteit, het Britse accent, de winkels, de 1001 mooie plekjes, enz. Echt, een bangelijke stad!

Voor toekomstige city tripjes zie ik onder andere Stockholm, Kopenhagen, Oslo, Warschau, Praag, Lissabon, Ljubljana, Wenen en Berlijn zeker nog zitten! En Parijs moet ik dringend nog eens een keertje opnieuw bezoeken, al veel te lang geleden ondertussen.

Isokrates
Forum addict
Forum addict

Bericht door Isokrates » 03 apr 2007 00:56

Tyler Durden schreef:Maar mijn absolute favoriet blijft London baby! :rock: De cultuur, de musea, de mensen en de mentaliteit, het Britse accent, de winkels, de 1001 mooie plekjes, enz. Echt, een bangelijke stad!
²
Om dezelfde redenen absolute nummer 1. Binnenkort er weer naartoe ;)

Vandaag was ik voor een dagje in Amsterdam met opperbest gezelschap, is ook een erg aangename stad. Uiteraard volstrekt niet te vergelijken met Londen, want lijkt zo kleinschalig en absoluut niet hoofdstedelijk. Wat ook zijn charme heeft. En ja hoor, het broodje kroket en glas melk hebben mij gesmaakt :lol:. Onze imitaatsie van een vettig Randstedelijk accent was bovendien vrij geloofwaardig 8)

Prossima fermata: Roma 8). Twee weken geleden naar toe getrokken (seizoen van de citytrips hier, love it 8)). Fantastische stad. Zeker voor wie wat in geschiedenis geïnteresseerd is, is dit natuurlijk het walhalla.

Mooiste citytrip ooit was waarschijnlijk toch Sint-Petersburg. Ik hou erg van dat soort steden die vergane glorie van verloren wereldrijken uitstralen. Daarom staan Wenen en Istanbul ook nog op mijn ooit te bezoeken lijstje.

Wil ook nog graag Berlijn, Praag en Stockholm te zien krijgen.
Moedig voorwaarts

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 03 apr 2007 13:41

Praag-tip: er is een zeer fijn, licht-ironisch museum gewijd aan het communisme. Mis de video niet waarop een betogende scholier in '89 door de politie wordt ondervraagd:
- "Wat zijn uw schoolresultaten?"
- (nog nahijgend van het rennen) "Een A voor wiskunde..."
- "Een A voor wiskunde? Dat zoudt ge niet zeggen!" Afbeelding

Als de geschiedenis van het communisme u niet interesseert: duik ook eens de omringende heuvels in, en niet alleen voor de fraaie panorama's. :wink:

Favoriete city trips (buitenland):

1. Parijs
2. Barcelona
3. Firenze (van waaruit je nog kan uitwijken naar Pisa of Siena)
4. Praag
5. Sint-Petersburg
6. Moskou
7. Rome
8. Londen
9. Kopenhagen
10. Amsterdam
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Lorenzo
Senior user
Senior user

Bericht door Lorenzo » 03 apr 2007 13:44

Mysterio schreef:- Milaan (shoppen!)
Helemaal akkoord 8)
Lacroix, sweetie; Lacroix, sweetie
Lacroix, sweetie; La - La - Lacroix
I'm chanting as we speak.

Hannes.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Hannes. » 03 apr 2007 14:07

Mysterio schreef:Mijn favo tot nu toe is Barcelona. Die stad heeft gewoon alles om perfect te zijn !
Idem.

Barcelona is geweldig. Die stad heeft inderdaad àlles. Van cultuur tot strand tot sport tot eten tot shoppen. Jàwel. Zelfs een H&M 8) .

Verder :

* Parijs ( morantisch enal )
* Amsterdam Het seksmuseum is een afrader voor zij die niet Berten zijn!
* Oslo Ahja. Het Vigeland park en ' Edvard Munch museum ' Ideaal om even te bezoeken tijdens het wachten op de boot.
* Praag
* Athene Hier speelde misschien eerder het gezelschap een rol als de schoonheid van de stad ^^

Must do's: Londen, Berlijn, Rome, ...
Twee meisjes op het strand - ze lezen modebladen - ze kijken in het rond - ze dromen van een prins.

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 03 apr 2007 14:40

1. Berlijn
2. Moskou
3. Praag
4 Parijs
5. Barcelona
6. Rome

Julia
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door Julia » 03 apr 2007 15:17

Istanbul>absolute favoriet!! voor de raki
barca vo de cocktails
rome vo de koffie
lissabon vo de porto
parijs vo de wijn
tstrand van knokke :roll: vo de boules de berlins
Een pessimist is een optimist met ervaring.
No victory without suffering..

Apomes
Senior user
Senior user

Bericht door Apomes » 03 apr 2007 18:38

- Athene, tsja het is athene nu eenmaal
- Rome: 7 dagen intensief city-trippin' en nog niet alles gezien! dat moet je kunnen bij mij.
- Londen: cultureel niets te zien, of toch weinig. Maar de drukte <3 <3 <3
- Parijs: de romantiek, het louvre, de kerken <3
- Amsterdam: omdat het zo'n speciale stad is. Weinig cultuur, maar toch bijzonder.

nog te doen:
- Madrid
- Kopenhagen (deze zomer)
- dublin
- Berlijn (probably this summer)

en dan heb ik elke hoofdstad gezien van Europa :o
Ik bevorder u bij deze officieel tot Held van Springbal!

Hannes.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Hannes. » 03 apr 2007 18:51

Apomes schreef: en dan heb ik elke hoofdstad gezien van Europa :o
Elke hoofdstad van Europa zoals in ' alle belangrijke steden van Europa ' of zoals in ' de hoofdsteden van alle landen van Europa ' 8) . Want anders zijt gij in Albanië – Alderney – Andorra – België – Bosnië en Herzegovina – Bulgarije – Cyprus - Denemarken – Duitsland – Engeland – Estland – Finland – Frankrijk - Griekenland – Hongarije – Ierland – IJsland – Italië – Kroatië – Letland – Liechtenstein – Litouwen – Luxemburg – Macedonië – Man – Malta – Moldavië – Monaco – Montenegro – Nederland – Noord-Ierland – Noorwegen – Oekraïne – Oostenrijk – Polen – Portugal – Roemenië – Rusland – Schotland – San Marino – Servië – Slovenië – Slowakije – Spanje – Tsjechië – Turkije – Vaticaanstad – Verenigd Koninkrijk – Wales – Wit-Rusland – Zweden – Zwitserland geweest :o Deze lijst is niet volledig.
Twee meisjes op het strand - ze lezen modebladen - ze kijken in het rond - ze dromen van een prins.

Varkentje Knor

Bericht door Varkentje Knor » 03 apr 2007 20:50

Hannes. schreef:
Apomes schreef: en dan heb ik elke hoofdstad gezien van Europa :o
Elke hoofdstad van Europa zoals in ' alle belangrijke steden van Europa ' of zoals in ' de hoofdsteden van alle landen van Europa ' 8) . Want anders zijt gij in Albanië – Alderney – Andorra – België – Bosnië en Herzegovina – Bulgarije – Cyprus - Denemarken – Duitsland – Engeland – Estland – Finland – Frankrijk - Griekenland – Hongarije – Ierland – IJsland – Italië – Kroatië – Letland – Liechtenstein – Litouwen – Luxemburg – Macedonië – Man – Malta – Moldavië – Monaco – Montenegro – Nederland – Noord-Ierland – Noorwegen – Oekraïne – Oostenrijk – Polen – Portugal – Roemenië – Rusland – Schotland – San Marino – Servië – Slovenië – Slowakije – Spanje – Tsjechië – Turkije – Vaticaanstad – Verenigd Koninkrijk – Wales – Wit-Rusland – Zweden – Zwitserland geweest :o Deze lijst is niet volledig.
Een hoofdstad wordt idd meestal gedefinieerd als de voornaamste stad van een land ;-)

Hannes.
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Hannes. » 03 apr 2007 20:55

Vinnce schreef: Een hoofdstad wordt idd meestal gedefinieerd als de voornaamste stad van een land ;-)
Ik leer hier nog dingen bij ^^

Er_
Experienced user
Experienced user

Bericht door Er_ » 03 apr 2007 21:20

Berlijn staat momenteel bovenaan mijn lijstje...

1 Berlijn
2 Stockholm
3 Praag
4 Moskou
5 Palermo

mijn leukste citytrip tot nu toe was toch Barcelona, echt een hippe stad :)

Wauter de Tuinkabouter
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Wauter de Tuinkabouter » 04 apr 2007 22:08

Van de steden die ik al gedaan heb (zijn er minder dan ik zou willen), is het een echte nek-aan-nek race tussen Praag en Barcelona. Maar zoals gezegd: bij Barcelona speelt ook dat goede weer, wat je bij Praag veel minder hebt, dus misschien is Praag wel hét ultieme.

Maar om dan diplomatisch te zijn, kies ik geen van die twee, maar ga ik voor Parijs. Die stad heeft geen woorden nodig. Parijs is een begrip op zichzelf.

Voor mensen die graag schoon weer hebben maar Barcelona een te grote hype vinden, is Lissabon absoluut een aanrader.

En om verder te gaan: er zijn waarschijnlijk een stuk of honderd steden die ik zou willen aandoen in een city trip, maar deze staan het hoogst op de to-visit-lijst:

1. Berlijn (absolute nummer 1)
2. Krakau
3. Boedapest
4. Stockholm
5. Wenen

En, misschien een beetje raar, maar ik wil ook eens een dag of twee naar Frankfurt (am Main). Dat lijkt mij een beetje een on-Europese stad, wat wel exotisch is.

+ Amsterdam wordt vaak onderschat. Vééééééél meer dan gewoon coffee shops en hoerenkoten. En amper een paar uur reizen vanuit eender welk groot station hier.

En in eigen streek, als we eens een dag weg willen (toch ook een beetje citytrippen), is de keuze doorgaans Antwerpen, Brussel of Rijsel. En als we toevallig massaal veel tijd hebben, ook Luik.
Wie te paard radijzen plukt, geraakt al snel verongelukt.

Gesloten