zie het niet meer zitten!

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
Tibau

zie het niet meer zitten!

Bericht door Tibau » 12 mar 2007 00:01

Help! Ik zie het echt niet meer zitten . Ik kan het maar niet aanvaarden voor mezelf.
Na lang lang twijfelen heb ik mezelf gisteren uiteindelijk eens kunnen overtuigen om naar een holebifuif te gaan.
Op zich was het wel plezant alleen werd ik geconfronteerd met de feiten. Ik ben homo!

Na een tijdje ben ik met tranen in de ogen vertrokken. Ik kan het nog steeds niet aanvaarden voor mezelf.
Ben nu 26 jaar en eigenlijk weet ik al vanaf mijn 14de dat ik jongens val maar na al die jaren heb ik het nog steeds niet aanvaard. Ik kan het gewoon niet!!

Hoe kan ik het in hemelsnaam aanvaarden? Ik word er zo zot van, heb al bijna gans de dag zitten wenen. Weet echt niet meer wat ik moet doen.
Kan er met niemand over praten. Wie kan mij proberen te helpen?

Stein
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Stein » 12 mar 2007 08:35

Hoj Tibau,

Bij mij heeft het ook een aantal jaren geduurd voor ik mezelf aanvaarde. Ik kon het maar niet verwerkt krijgen. Uiteindelijk is het een gesprek met één van mijn beste vrienden dat mij kunnen overtuigen heeft dat het echt niet erg is om holebi te zijn. Hij aanvaarde me helemaal, en vond het zelfs cool da ik zo was. Kort daarna heb ik het aan een hele groep vrienden gezegd, en er kwam geen enkele negatieve reactie! Blijkbaar had ik het er moeilijker mee dan iedereen rondom mij :!: Vanaf dat moment ben ik het zo geleidelijk aan beginnen aanvaarden.

Weet je, het lijkt me het beste dat je er net als ik gedaan heb met iemand over praat. Mensen die je echt kan vertrouwen, en waar je je echt goed bij voelt. Die kunnen je echt op je gemak stellen. Daarna pas zou ik naar holebi-gerelateerde dingen gaan, en liefst eerst iets anders dan een fuif. Beter is een plaats waar je goed kan praten (bv een praatcafé van een jongerengroep)Je zal wel snel doorhebben dat het heus niet zo erg is om holebi te zijn. Weet je, nu heb je het er nog moeilijk mee, maar er komt waarschijnlijk ooit een moment waarop je zelfs blij zal zijn om je geaardheid :wink:

Ik hoop dat het snel in orde komt. Veel succes! :hugs:

bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door bieke007 » 12 mar 2007 11:19

Praat er met mensen over...! Je doet je best om het te aanvaarden en dat is goed maar het is duidelijk dat je er nog lang niet bent. Ook al ben je 26j, je verdient tijd, en ja in jouw geval is het wat meer dan bij anderen, maar je komt er wel!
every new beginning comes from some other beginning's end

Monkey
New user
New user

Bericht door Monkey » 12 mar 2007 11:46

--> Zoals bieke 007 zei praten... Als je er met anderen over praat en je het gevoel krijgt dat je vriendenkring of dergelijke achter je staat (steunt). Denk ik dat je het veel vlugger zelf zal aanvaarden. Maar dat verschilt dan ook weer van persoonlijkheid tot persoonlijkheid.
When I'm not in my right mind, my left mind gets pretty crowded

Scarlett
Experienced user
Experienced user

Re: zie het niet meer zitten!

Bericht door Scarlett » 12 mar 2007 12:10

Tibau schreef:Ben nu 26 jaar en eigenlijk weet ik al vanaf mijn 14de dat ik jongens val maar na al die jaren heb ik het nog steeds niet aanvaard. Ik kan het gewoon niet!!
Waarom niet? Waar heb je het moeilijk mee? Is er een bepaalde reden dat je het niet kan aanvaarden?
Zijn er mensen uit je omgeving die het weten?

Leer mensen kennen die hetzelfde meemaken. Praat erover. Druk op de één of andere manier je gevoelens uit.
Als je goede vrienden hebt waar je goed mee kan praten, waarom niet met hen? (ook al zijn ze zelf misschien hetero)

En ja... jezelf tijd geven. Tijd verteld de waarheid.

Gast

Bericht door Gast » 12 mar 2007 13:04

[quote="Scarlett"][quote="Tibau"]Ben nu 26 jaar en eigenlijk weet ik al vanaf mijn 14de dat ik jongens val maar na al die jaren heb ik het nog steeds niet aanvaard. Ik kan het gewoon niet!![/quote]

Waarom niet? Waar heb je het moeilijk mee? Is er een bepaalde reden dat je het niet kan aanvaarden?

Leer mensen kennen die hetzelfde meemaken. Praat erover. Druk op de één of andere manier je gevoelens uit.
Als je goede vrienden hebt waar je goed mee kan praten, waarom niet met hen? (ook al zijn ze zelf misschien hetero)

En ja... jezelf tijd geven. Tijd verteld de waarheid.[/quote]

Ik weet het niet!
Gewoon de gedachte denk ik en het idee.
En je toekomstverhaal dat voor een groot stuk in duigen valt.

Met wie kan ik erover praten. Met mijn vrienden kan ik er zowieso al niet over praten en mijn familie zeker niet.
Die wil ik niets vertellen zolang ikzelf het niet aanvaard heb.
Een praatcafe, daar ben ik te oud voor veronderstel ik. De holebi jongerengroepen is tot 26 jaar zodus.
De holebifoon heb ik ook al aan gedacht maar dat vind ik niet persoonlijk...

Het is gewoon, ik begin dit allemaal zo beu te worden. Het duurt allemaal ook zo lang. Het is nu al twaalf jaar dat ik ermee sukkel en het blijft maar duren.
Ik wou gewoon dat het zo een stuk eenvoudiger was.
En ja, dan komen er plots van die momenten dat ik het allemaal niet meer zie zitten. Dat het niet meer hoeft voor mij.

Misschien maak ik het mezelf veel te moeilijk maar kan er ook niet aan doen.
Ik geraak er gewoon niet meer aan uit.

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 12 mar 2007 13:16

Anoniem schreef:
Scarlett schreef:
Tibau schreef:Ben nu 26 jaar en eigenlijk weet ik al vanaf mijn 14de dat ik jongens val maar na al die jaren heb ik het nog steeds niet aanvaard. Ik kan het gewoon niet!!

En ja... jezelf tijd geven. Tijd verteld de waarheid.
Ik weet het niet!
Gewoon de gedachte denk ik en het idee.
En je toekomstverhaal dat voor een groot stuk in duigen valt.

Met wie kan ik erover praten. Met mijn vrienden kan ik er zowieso al niet over praten en mijn familie zeker niet.
Die wil ik niets vertellen zolang ikzelf het niet aanvaard heb.
Een praatcafe, daar ben ik te oud voor veronderstel ik. De holebi jongerengroepen is tot 26 jaar zodus.
De holebifoon heb ik ook al aan gedacht maar dat vind ik niet persoonlijk...

Het is gewoon, ik begin dit allemaal zo beu te worden. Het duurt allemaal ook zo lang. Het is nu al twaalf jaar dat ik ermee sukkel en het blijft maar duren.
Ik wou gewoon dat het zo een stuk eenvoudiger was.
En ja, dan komen er plots van die momenten dat ik het allemaal niet meer zie zitten. Dat het niet meer hoeft voor mij.

Misschien maak ik het mezelf veel te moeilijk maar kan er ook niet aan doen.
Ik geraak er gewoon niet meer aan uit.
Het klopt dat je niet echt meer bij de meeste jongerengroepen terecht kunt maar er zijn jongerengroepen waar de leeftijdgrens op 30 jaar staat. Maar ik weet niet van buiten dewelke dat zijn. Verder kun je ook eens in het oog houden wat Plan B allemaal doet. Daar is de leeftijdgrens van 24 jaar tot 30 jaar. Daar kunnen ze je ook wel opvangen.
Verder weet ik niet goed wat je allemaal nog kunt doen maar wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom je niet met je vrienden kunt praten. Is er niemand in je vriendenkring die je daarmee zou kunnen vertrouwen? Ik heb het ook pas volledig aanvaard toen ik er met mijn vrienden over kon praten. Ik zag toen dat ze mij niet anders zouden behandelen dan ze al bezig waren. Ik bleef dezelfde persoon met als enigste verschil dat ik op jongens val ipv meisjes. En doordat mijn vrienden dit onvoorwaardelijk aanvaarden, kon ik hetzelfde doen. Ik zou je toch aanraden om er eens met iemand erover te spreken. Dat kan echt enorm hard opluchten. En als je wilt, wil ik mijn luisterend oor wel aanbieden als je er nood aan hebt.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

Wardje
Experienced user
Experienced user

Bericht door Wardje » 12 mar 2007 22:24

Ik zou je graag eens spreken Tibeau.

Je mag altijd mailen wardseynaeve@hotmail.com
Laatst gewijzigd door Wardje op 13 mar 2007 23:30, 1 keer totaal gewijzigd.
All it takes is faith and trust. And a little bit of Pixie dust.

Tibau

Bericht door Tibau » 13 mar 2007 15:45

[quote="Apollo"]
Het klopt dat je niet echt meer bij de meeste jongerengroepen terecht kunt maar er zijn jongerengroepen waar de leeftijdgrens op 30 jaar staat. Maar ik weet niet van buiten dewelke dat zijn. Verder kun je ook eens in het oog houden wat Plan B allemaal doet. Daar is de leeftijdgrens van 24 jaar tot 30 jaar. Daar kunnen ze je ook wel opvangen.
Verder weet ik niet goed wat je allemaal nog kunt doen maar wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom je niet met je vrienden kunt praten. Is er niemand in je vriendenkring die je daarmee zou kunnen vertrouwen? Ik heb het ook pas volledig aanvaard toen ik er met mijn vrienden over kon praten. Ik zag toen dat ze mij niet anders zouden behandelen dan ze al bezig waren. Ik bleef dezelfde persoon met als enigste verschil dat ik op jongens val ipv meisjes. En doordat mijn vrienden dit onvoorwaardelijk aanvaarden, kon ik hetzelfde doen. Ik zou je toch aanraden om er eens met iemand erover te spreken. Dat kan echt enorm hard opluchten. En als je wilt, wil ik mijn luisterend oor wel aanbieden als je er nood aan hebt.[/quote]

Ik heb niet veel vrienden meer. Ik ben in het middelbaar jaren aan een stuk gepest geweest en uitgemaakt voor homo.
Niet dat je het aan mij kon zien ofzo hoor maar heeft met iets anders te maken.
Dit was een zeer zware en moeilijke periode in mijn jeugd waaraan ik dus geen vrienden aan heb overgehouden. Jammer genoeg.
Maar het heeft me wel doen beseffen dat ik wel degelijk homo ben.
Dit is toch het enige positieve eraan dan.

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 13 mar 2007 16:07

Tibau schreef:
Apollo schreef: Het klopt dat je niet echt meer bij de meeste jongerengroepen terecht kunt maar er zijn jongerengroepen waar de leeftijdgrens op 30 jaar staat. Maar ik weet niet van buiten dewelke dat zijn. Verder kun je ook eens in het oog houden wat Plan B allemaal doet. Daar is de leeftijdgrens van 24 jaar tot 30 jaar. Daar kunnen ze je ook wel opvangen.
Verder weet ik niet goed wat je allemaal nog kunt doen maar wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom je niet met je vrienden kunt praten. Is er niemand in je vriendenkring die je daarmee zou kunnen vertrouwen? Ik heb het ook pas volledig aanvaard toen ik er met mijn vrienden over kon praten. Ik zag toen dat ze mij niet anders zouden behandelen dan ze al bezig waren. Ik bleef dezelfde persoon met als enigste verschil dat ik op jongens val ipv meisjes. En doordat mijn vrienden dit onvoorwaardelijk aanvaarden, kon ik hetzelfde doen. Ik zou je toch aanraden om er eens met iemand erover te spreken. Dat kan echt enorm hard opluchten. En als je wilt, wil ik mijn luisterend oor wel aanbieden als je er nood aan hebt.
Ik heb niet veel vrienden meer. Ik ben in het middelbaar jaren aan een stuk gepest geweest en uitgemaakt voor homo.
Niet dat je het aan mij kon zien ofzo hoor maar heeft met iets anders te maken.
Dit was een zeer zware en moeilijke periode in mijn jeugd waaraan ik dus geen vrienden aan heb overgehouden. Jammer genoeg.
Maar het heeft me wel doen beseffen dat ik wel degelijk homo ben.
Dit is toch het enige positieve eraan dan.
:hugs:
Nu raad ik je zeker en vast Plan B aan. Daar kun je mensen ontmoeten die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt als u ofwel die het ook zo laat als jou hebben aanvaard of nog in hun aanvaardingsproces zitten. Daar zul je zeker en vast mensen vinden waar je wel eens mee kunt praten. Wat je ook kan doen is je hier registreren en zo proberen vriendschappen te starten. Want ik merk op dat je nood hebt aan een goed gesprek. Dat gaat je toch zeker en vast helpen met je aanvaardingsproces. Mijn aanbod blijft nog altijd geldig. Ik wil gerust een luisterend oor aanbieden, moest je hier nood aan hebben.
Verder zou ik je willen aanraden om ergens proberen vrienden te vinden. Vrienden kunnen het leven zoveel aangenamer maken. Maar ik weet ook dat dit gemakkelijker gezegd is als gedaan. En ik zou ook niet direct weten hoe je daar aan moet beginnen. Bij mij lukt het meestal vrij gemakkelijk om vriendschap te sluiten met iemand. Maar ik weet ook niet juist hoe ik dat doe.
Ik hoop dat je snel uit deze situatie bent. En vergeet niet. Ik ben er voor jou. :hugs:
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

steph
Regular user
Regular user
Contacteer:

....

Bericht door steph » 13 mar 2007 18:57

hey jongen,
ik begrijp heel goed wat je doormaakt. Ik weet het nu zo'n 6 jaar en nee hoor nog steeds ben ik er niet over. Er zijn dagen waarop ik alles supergoed zie zitten en werkelijk gelukkig ben. Andere dagen ben ik heel ongelukkig en denk ik vaak: "waarom leef ik nog" :cry: maar we moeten hierdoor en mss kun je mij mailen of toevoegen op msn? like_the_way_i_do_1988@hotmail.com

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 06 apr 2007 18:29

Heej Tibau

Okee, de vraag die je jezelf moet stellen is, waarom kan ik het niet aanvaarden ? Beantwoord die vraag en probeer er een oplossing op te vinden. Je probleem op deze forum zetten was al een goed begin. Je moet zeker naar de commentaren die hierop te vinden zijn luisteren, aleja, lezen dus, en doen wat er gezegd wordt. De meeste mensen hierop zijn mensen met ervaring. Iedereen heeft jouw probleem gehad, maar de meerderheid heeft het gewoon sneller aanvaard. Het begin om het te leren aanvaarden, is je gewoon laten gaan en niet tegen jezelf zeggen, dit kan niet, het past niet in de maatschappij. Want tegen deze gedachte vechten wij allemaal. Wij proberen mensen over heel de wereld te zeggen, dat dit wel degelijk normaal is. EN dat is iets wat je je in je hoofd moet halen. Je moet tegen jezelf zeggen: Ik ben hoe ik ben, en niemand kan me dat verwijten. Je moet niet luisyteren naar boys met een groot bakkes die naar homo's roepen: Vuile janetten. Dt is trouwens iets wat minder en minder wordt gedaan. Je moet vertrouwen in jezelf hebben, en trots zijn op jezelf. Alles begint bij jezelf. Niet bang zijn dat je niet aanvaard zult worden zoals je bent, want zoals je op dit forum al kan lezen, ben je verre van de enige die holebi is. Probeer ook in je naaste vriendenkring en tegen je ouders je te outen. Maar HEEL BELANGRIJK: Je coming out niet forceren. Maar als je jezelf wilt leren aanvaarden zoals je bent, zal je het aan iemand moeten vertellen. Sluit je eventueel aan bij een WJNH-groep, ga meer naar holebi fuiven, en vooral, op die fuiven, MAAK FUN. Zorg dat als je er naartoe gaat, dat je niet al met de gedachte zit, wat doe ik hier. Je moet leren plezier maken met de ECHTE JIJ. En op het moment dat je je amuseert met mensen zoals jij, zal je jezelf leren aanvaarden. Bouw op die fuiven een vriendenkring op, waar je mee kan praten als je ergens mee zit. Ze zullen je ook helpen om jezelf te leren aanvaarden zoals je bent. Meer kan ik niet zeggen. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Oh ja nog 1 ding. Maak plezier en laat opmerkingen als Homo je niet down brengen. Gewoon negeren is de boodschap.

Ciaokes XxX.
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

Gesloten