Wat is het laatste concert waar je naartoe bent geweest?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
surferke

Bericht door surferke » 13 dec 2007 15:11

Gisteren Bruce Springsteen in 't Sportpaleis! Het nieuwe album stond centraal, dat was duidelijk. En aangezien ik 't nieuwe album een pareltje vind, was ik ook content om het allemaal in 't echt te horen. En de nummers stonden er ook! Serieus genoten van Devil's Arcade (lang leve het witte licht), Long Walk Home (lang leve Stevie), Magic (lang leve Soozie), Santa Claus is Coming to Town (lang leve Clarence), Badlands en Born to Run met de zaallichten aan! Maar nog 't meest van al genoten van drummer Max Weinberg. Die kerel is een show op zichzelf :D

Apomes
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Apomes » 15 dec 2007 09:45

jowein schreef:Vorige week,
Eva De Roovere.

Wat had ze lelijke schoentjes aan.
In Leuven? dan hebben we elkaar gespot wss :angelface:

Mijn laatste concerten/theatertours:

Eva De roovere: ik vond ze uberspontaan! :love:

Yevgueni en het 6de metaal: Meneer Klaas heeft een stomme kop maar zijn muziek is wel :love:. De bende west-vlamingen van het 6de metaal waren wel hip ondanks de zanger volgens mij beetje last heeft van ADHD!

Athlete in het Depot: :love: :love: :love:
Ik bevorder u bij deze officieel tot Held van Springbal!

Chaja
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Chaja » 15 dec 2007 11:04

Mijn laatste optreden was St. Vincent en Windmill in de Botanique.

De volgende zullen zijn:

Immaculate Machine (geweldig gewoon dat ze gecancelled zijn in Nederland en daardoor komen spelen in ons landje)
Okkervil River (alweer - hiphoi)
Stars

Ibi
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Ibi » 17 dec 2007 19:20

De Scissor Sisters in Hasselt (wel al een half jaar geleden). 'k Ga niet zo vaak naar concerten, geef mij maar festivals!

surfergirl
New user
New user
Contacteer:

Bericht door surfergirl » 17 dec 2007 21:54

deze staan op men lijstje voor de komende maanden:

alicia keys
kt tunstall
kylie minogue

surferke

Bericht door surferke » 18 dec 2007 12:54

Oh gaan we met lijstjes beginnen? :D Mijn lijstje dan maar:

- Spice Girls
- Editors
- Lenny Kravitz
- The Bravery
- The Cribs
- The Cure
- Bruce Springsteen

funkfish
Senior user
Senior user

Bericht door funkfish » 19 dec 2007 21:56

surferke schreef:Oh gaan we met lijstjes beginnen? :D
ja :D (was hier vroeger niet ergens een apart topic voor zo'n dingen?...)!!
- Tim Vanhamel
- Hooverphonic
- The Mars Volta
- Band of Horses
- [lijstje wordt ongetwijfeld nog verder aangevuld, zoals misschien met John Mayall, Lou Rhodes, Joe Jackson.]

Ik was op reis toen de VVK startte voor Editors en QOTSA. Dus daarvoor was ik helaas te laat.
Als iemand een overbodig ticketje kwijt zou willen, mag dat altijd gemeld worden :angelface:.

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 20 dec 2007 00:11

Alela Diane in de Botanique (Rotonde) daarjuist
Alela zelf was heel goed, mooie stem en al. Heel down to earth en pretentieloos, 't was er wel aan te zien dat et een van de eerste keren was dat ze tourde. Soms durfde ze wel eens veel uithalen met haar stem, ma da's precies ook geen bad thing.. Mooie afsluiter met The Rifle :) en dan nog eens met Oh Mama, en dan nog eens (ze mocht twee keer terugkomen en ze was zo gelukkig :)) met n onbekend (ma schoon) nummer.
Ze had Alina Hardin (het meisje met maar 1 gelaatsuitdrukking - denk 'Sylvie Melody') mee als tweede stem tijdens de meeste nummers. Een mooie hoge stem!
Ze mocht ook het voorprogramma doen. Haar liedjes zijn eigenlijk ook wel pretty neat, redelijk 'Marissa Nadler' eigenlijk, een beetje veel zelfs. Maar da's helemaal niet erg. 't Was mooi.

En o ja, we've got autographs ;) we're fanboys
Ik heb zes kippen en een zus.

surferke

Bericht door surferke » 21 dec 2007 11:48

Gisteren naar de Spice Girls gaan zien in de Kölnarena!

Geweldige show! Maar voor de muziek moet ge 't natuurlijk niet doen éh :)

nurse betty
New user
New user
Locatie: heverlee (maar in mijn hart nog steeds in limburg!!!)

Bericht door nurse betty » 21 dec 2007 18:10

24 november in eindhoven ... Within Temptation :rock: :love:

miaaaaaaaaaauwkes voor sharon!!! :D

kben r nog nie goe van...
deceiver of hearts, deceiver of fools he rules with fear...

deceiver of hearts, deciever of fools he rules again!!!

vixen

Bericht door vixen » 23 dec 2007 20:59

Ibi schreef:De Scissor Sisters in Hasselt (wel al een half jaar geleden).
ik was daar ook!
goed concert. meer dan fijn om de Sisters eens live aan het werk te zien. op het eind stond Jake (zoals gewoonlijk) nog enkel in een goud-glitter broekje op het podium te shaken.
en Ms Ana Matronic mag er ook best wezen...

verder op 11/10/07 naar Ani DiFranco in de AB gaan kijken. gewoonweg excellent! Ani had het publiek volledig op haar hand. de bindteksten die wel eens aardig kunnen uitlopen zijn zoals de nummers enorm te smaken, het is duidelijk dat 'the little folksinger' het hart op de tong heeft.
deze tournee kwam er naar aanleiding van haar nieuwe album "Canon", een door Ani geselecteerde verzameling van de in haar ogen beste songs, zoals gewoonlijk uitgegeven door haar eigenste Righteous Babe Records label.

volgende op het programma: KT Tunstall op 22/04/08--als verrassing voor mijn liefjes verjaardag! (al een geluk dat ze dit forum niet leest of daar ging de verrassing, heheh).

Kwinten
Regular user
Regular user

Laatste concert

Bericht door Kwinten » 25 dec 2007 23:51

Naar Clouseau, en da was super!

een aanrader voor iedereen!

Piui
New user
New user

Bericht door Piui » 26 dec 2007 09:57

surferke schreef:Gisteren naar de Spice Girls gaan zien in de Kölnarena!

Geweldige show! Maar voor de muziek moet ge 't natuurlijk niet doen éh :)
Bwa, videoke gezien van ne maat, de ambiance zat der toch wel in :D
Don't steal a ferrari if you don't know how to drive it - Gabrielle Solis

pinkelotje
New user
New user

Bericht door pinkelotje » 06 jan 2008 16:07

Jaaaaaaaaaa Clouseau!
t'was dit jaar weer superdemax! kijk al uit naar volgend jaar
Just think PINK and be yourself!

captain D
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door captain D » 19 jan 2008 11:19

gisteren naar de preselectie geweest van humo's rock rally :rock: in aldegem of all places. Maar een van de groepen waar ne maat van me drumt was geselecteerd en dan gaan we volledig mee om te supporteren he.
De meeste groepen waren nog wel ok maar er zaten er ook slechte bij. Een van de betere groepen was toch wel "de predikanten" een hip hop groepje en hoewel hip hop niet mijn stijl is waren ze wel goed. Rewind (die waar die maat bij drumde) was ook een van de betere :) ) samen met een of ander jong gastje van 17 die alleen met zijn gitaar was en die echt wel een knap iets neerzette.
alles is een raadsel
maar ik weet nog niet in wat voor vorm
en in welke taal.
Ik ben al heel erg oud
en ik mis mijn vrouw

Vitamin
New user
New user

Bericht door Vitamin » 19 jan 2008 11:58

Gisteren in het kader van TAZ#PLUS naar de cd-voorstelling van Wim De Wulf gaan luisteren. Vijf schitterende live-muzikanten die met een mix van jazz, funk, blues, rock, zigeuner en fanfare-muziek de amper 30 aanwezigen in lichterlaaie zetten. Ik stond - shame on me - dan nog op de guestlist maar ik heb met plezier zijn dubbelcd Grensgeval/ Cas limite gekocht. Dit was voor mij, zoals wel vaker op Theater aan Zee, een ware ontdekking. Zoals ook hier te lezen staat, noemen sommigen hem het best bewaarde artistiek geheim van België, zeker niet links laten liggen als de gelegenheid zich zou voordoen dus. Ik ben ontzettend blij dat ik dit heb leren kennen.
Tot ik vergeet en nog alleen maar lijk te dromen.

surferke

Bericht door surferke » 20 jan 2008 05:36

Vanavond Editors in 't Orpheum Theater, met in 't voorprogramma Louis XIV en Hot Hot Heat.

De beide supports waren goed! Hot Hot Heat is zich weeral een plekje in Werchters Marquee aan 't solliciteren, heb ik den indruk. En die schattige krullebol - kom eens hier dat ik in uw wangskes of iets anders knijp - werkt toch zo aanstekelijk :)

Editors waren zeer goed! Ze hebben vrijwel volledig hun tweede album - An End Has a Start - gespeeld waardoor de eerste cd wat op de achtergrond verdween, zonder erg natuurlijk! Racing Rats was geweldig: Tom was echt wel vreemde dingen aan 't doen met de piano. En in de bisronde zorgde Smokers Outside the Hospital Door voor een serieus hoogtepunt in een redelijk korte maar zeer krachtige set.

De setting was ook geweldig: 't Orpheum Theater. Een theater gebouwd in 1852 en als ge 't zo bekijkt zoudt ge denken dat 't sindsdien niet meer gerenoveerd is (kwatongen zeggen zelfs dat de airco dezelfde is als die van toen :) ). 't Heeft in elk geval een groot Gentse Vooruit gevoel. En heimwee (not!) had ik dan ook bij 't aanschouwen van 't tourt-shirt: Hof ter Loo, Vooruit en AB mooi onder elkaar.

surferke

Bericht door surferke » 01 feb 2008 05:29

Eén van de beste gigs in mijn leven! Lenny Kravitz, vanavond in het inmiddels beruchte Orpheum Theater. I even touched him 8) En de solo van zijn gitarist tijdens z'n nieuwe "I'll be waiting" was fenomenaal (hijzelf zat achter de piano). Bovendien zat hij wat te preken, volgens mij over de verkiezingen, en dit tijdens een 15-minuten uitgesponnen versie van "Let Love Rule" (waarin hij dus ook de zaal indook en voor mijn neus voorbij kwam, I have it on tape :) ). "We're at a cross roads!" enzo van die dingen ... Een zeer extatische sfeer in 't Orpheum Theater, jeetje :-)

:rock:

dieterr
Experienced user
Experienced user

Bericht door dieterr » 02 feb 2008 20:50

Gisteren in de AB Reel Big Fish en het is inderdaad een Real big Party geworden. Alhoewel ik vernomen heb van vrienden dat hun vorige passages in het land beter waren.
Desalniettemin, na het optreden stond ik alvast in schuim en zweet.
GEENwaardezoeker

Ik ben een JOCHIE, weliswaar een GROOT jochie.

Dreamkeuh_v
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dreamkeuh_v » 04 feb 2008 20:54

De koninklijke harmonie onze taal van kumtich olv dirk schoofs met als special guest mama's jasje... :p
hoe stoer is dat? :o
maar het was mooi!!!
The One Who Is Worth Your Tears Would Never Make You Cry...

Gesloten