Wat is het laatste concert waar je naartoe bent geweest?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
dieterr
Experienced user
Experienced user

Bericht door dieterr » 07 nov 2007 19:14

Hoeveel mensen ook hen niet kunnen uitstaan, toch stond ik gisteren vol enthousiasme voor de deuren van de hallen van Schaarbeek voor niemand minder dan...My Chemical Romance!!

Het voorprogramma Mindless Self Indulgences was één en al actie wat ervoor zorgt dat deze opvulling voorbij vloog qua tijd.

Uiteindelijk om 21.15 begon My Chemical Romance hun optreden voor anderhalfuur lang plezier!!! En owee, ze speelden gewoon songs uit hun drie albums. De pret kon gewoon niet op.

Hoe dan ook, ik heb me geamuseerd!! (En neen, ik was niet in het zwart en had geen maquillage aan:D)

http://nl.youtube.com/watch?v=gFCM_wNI7CE

miss brightside
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door miss brightside » 08 nov 2007 08:59

Kwas er ook bij Feist! Ik vond dat ze live eigenlijk nog beter klonk dan op cd, haar stem was precies veel krachtiger..
Voor de rest sluit ik me helemaal bij voorgaande commentaren aan.

Luno
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Luno » 11 nov 2007 12:32

surferke schreef:Arcade Fire, vandenaaf, in Vorst!

En zeggen dat het niet uitverkocht was, what a shame :-?

Ja ik was daar ook! En in tegenstelling tot sommige commentaren die niet geheel positief waren, vond ik het toch super goed!
Was de eerste keer dat ik ze live zag en een fantastische ervaring.

En nu woensdag bloc party! woohoo 8)
life is like the surf, so give yourself away like the sea

dancehallchicca
Experienced user
Experienced user

Bericht door dancehallchicca » 11 nov 2007 13:07

Dez Mona in de vooruit(vond ik niet zo goed), maar een vriendin die mee was gelukkig wel.Het was toch gratis men ticket dus ik vind het niet erg :lol:

De dag daarvoor naar think of one in de vooruit hun cd voorstelling van camping Shabi, met marokaanse zangeressen en muzikanten.Het was zallig ik heb gedaznst van het begin tot het einde :merci:

Groetjes Bieke

surferke

Bericht door surferke » 11 nov 2007 13:15

Luno schreef:En nu woensdag bloc party! woohoo 8)
Check! ^^

Illias
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Illias » 11 nov 2007 22:22

Ik ben naar Laïs gaan kijken in Gent. Hun nieuw repertoire viel me eigenlijk wat tegen. Ze waren nogal experimenteel bezig, met heel veel lange solo's van hun muzikanten enzo. En op een gegeven moment stonden ze daar echt te gillen gelijk drie heksen.
Gelukkig zaten er ook een aantal toffe oude dingen tussen. En op het einde hebben ze 't Smidje nog gespeeld. Daarmee ben ik toch nog content buitengegaan. :D
I'm not lost, just undiscovered

the switch
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door the switch » 13 nov 2007 00:30

The National (AB) - Indierock met scherpe hoekjes in een uiterst sombere sfeer gehuld. Mooi en tegelijkertijd net vuil genoeg. Intiem en fragiel. De setlist was heel gevarieerd opgebouwd met zorgvuldige aandacht voor de oudere nummers tussen het afgeborstelde, nieuwe porseleinen werk. Als het glas vooralsnog beslist te breken, laat het dan asjeblieft met The National zijn. Wat mij betreft: show van het jaar.

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 13 nov 2007 00:52

En mijn T-shirt past perfect. :)

Ja 't was zéker nice! Wat een sterke opener! Azo spanning opbouwen.. De violist was ook nie licht'n zot! ;) En we konden onder het hemdje kijken van de linkse gitarist.
Ik heb zes kippen en een zus.

exitMusic
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door exitMusic » 13 nov 2007 09:11

Tot nu toe: The National, béste optreden van het jaar (ze deden het voor mij zelfs beter dan hun passage op Rock Herk): About today! Fake Empire! Ada! Start A War! Mr November! Abel! enz.
There's always a siren, singing you to shipwreck

aardbeitje

Bericht door aardbeitje » 14 nov 2007 01:00

Mika. Zonet.

8)

Grace
Regular user
Regular user

Bericht door Grace » 14 nov 2007 01:10

Siouxsie (van - and the Banshees) in de AB de 27e oktober;
En die vrouw kan zich nog geven like hell... nondedoeme toch. Geweldig optreden.
-Jammer van de hyperasociale, en toch ook een beetje sociale, hyperactive, stereotype pot die voor ons stond, maar bon, Siouxsie wist het goed te maken. (Het was iemand die ofwel zat te smsen (veelvuldig) of uitgebreid 'danste' en geen rekenschap gaf van het feit dat de zaal heel erg volgepakt stond en dat haar arm en hoofd vervaarlijk dicht andere mensen naderden...Als ge al zo enthousiast zijt over een optreden, smst dan ni... en wie gaat er dan ook nog drinken halen tijdens een optreden dat toch uiteindelijk veel te kort duurt, alleehjoenge! Die franstalige potten toch!)-
precious, precious silver and gold
and pearls in oyster's flesh
drop down we two to serve and pray to love

Jaguar
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Jaguar » 14 nov 2007 14:42

The Arcade Fire in Vorst Nationaal

en we zagen dat het geweldig was. wat een power, wat een spelplezier, en bleitogen opgelopen bij een kippevelversie van Ocean of Noise. Stadionhymnes staan hun ook nog wel :-)

next: Interpol in Vorst. eindelijk zie ik ze live. nu al doodsbang dat het zou tegenvallen ( hoop op veel oud werk..)

gemist en nog te missen wegens ontploffende agenda en verplichtingen:
-The National, maandag
-Bloc Party, vanavond... :o
Knijp nu je ogen dicht, mijn luie luipaard, en strek je heupen naar je lust. Ach du... du.

Hilke

Bericht door Hilke » 14 nov 2007 23:44

Net terug van Beirut

En wel, het was een aangenaam concert - weliswaar geen topconcert - dat meer openbloeide naarmate de 21-jarige zanger meer dronk en het concert vorderde.

The Flying Club Cup vind ik een uiterst aangenaam plaatje, maar tijdens het concert is me toch opgevallen dat het allemaal een beetje meer van hetzelfde is. Maar toch blij dat ik het gezien heb!

Vooral meerdere keren mezelf erop betrapt dat ik met volle bewondering naar de jonge Zach Condon aan het staren was, een muzikaal "genie", toch voor zijn leeftijd.

surferke

Bericht door surferke » 15 nov 2007 09:25

Gisteren naar Bloc Party geweest in de Lotto Arena.

Zeer degelijk concert. Een leuk publiek met een zeer hoog "Tien om te Zien" gehalte: Kele die bijvoorbeeld de microfoon aan een meisje gaf en die zich echt niet kon houden "I worship you, I adore you", my gooossshhh ... Zijn antwoord was ook geweldig: "Real Bloc Party fans flash their breasts" :lol: Allez, 't geweldigste van 't concert was toen Kele voor de bisronde terug kwam verkleed in een knalrood apenpak, om na enkele nummers de tribunes in te duiken :) Geweldig!

Sid
Senior user
Senior user

Bericht door Sid » 15 nov 2007 15:27

surferke schreef:Gisteren naar Bloc Party geweest in de Lotto Arena.

Zeer degelijk concert. Een leuk publiek met een zeer hoog "Tien om te Zien" gehalte: Kele die bijvoorbeeld de microfoon aan een meisje gaf en die zich echt niet kon houden "I worship you, I adore you", my gooossshhh ... Zijn antwoord was ook geweldig: "Real Bloc Party fans flash their breasts" :lol: Allez, 't geweldigste van 't concert was toen Kele voor de bisronde terug kwam verkleed in een knalrood apenpak, om na enkele nummers de tribunes in te duiken :) Geweldig!
Hij was gewoon CUTE. I touched him :love:
Anyway, genoeg mietjes-gedoe. Het was een heel goed concert (hoewel ik eender wat van Bloc Party wsl nooit slecht zou noemen :) ) en ze hebben de 2 nummers waar ik op hoopte, Luno en Pioneers (op de valreep) gespeeld, dus ik ben gelukkig :rock:
If you'd been a dog, they would have drowned you at birth

Amplifico
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Amplifico » 15 nov 2007 15:56

KT Tunstall in Londen :D

wat een stem!

the switch
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door the switch » 15 nov 2007 17:54

Bloc Party - Ik miste eerlijk gezegd wat de intimiteit van een zaal zoals de Ancienne Belgique. Bovendien werkte de 'magie' niet echt vond ik. Daarvoor was de zaal veel te groot, en de band eigenlijk nog een beetje te jong (discografie-gewijs). Maar in general een goed optreden dat wel (ook al duurde het tot Banquet vooraleer er echt los gegehen kon worden gegaan)

exitMusic
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door exitMusic » 15 nov 2007 20:07

Beirut, Botanique.
Maakte voor mij één van de platen van dit jaar (en zijn debuut was ook al zo'n voltreffer), dus verwachtingen lagen torenhoog. En dat maakte misschien dat het optreden niet dat was wat ik gehoopt had. Inzetten met Nantes was wel een slimme zet, maar al vlug bleek dat de stem van Zach Condon live gemakkelijk verdween in het overdonderende geluid van de zeven andere muzikanten. (in zijn verdediging: hij was ziek). Maar de setlist was best ok (de nummers ZIJN al van nature sterk, dus een makke uitvoering is nog altijd aangenaam om horen), de stukken zonder zang overweldigend, en hem vlak voor m'n neus te zien staan (toen ie het publiek indook bij de tweede bis) was ook wel aangenaam.
There's always a siren, singing you to shipwreck

Jeffrey
New user
New user

Bericht door Jeffrey » 16 nov 2007 00:59

aardbeitje schreef:Mika. Zonet.

8)
Ik ook en het was ONGELOOFLIJK! Ik dacht dat hij goed was en nu ben ik er zeker van :P Ik stond met ons moeder op de tweede rij :lol: En owja hij heeft in mijn ogen gekeken, ZEKER! :P :P

the switch
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door the switch » 17 nov 2007 12:56

Rufus Wainwright (Cirque Royal) - Drama en queerness. Zowel op het podium al in de zaal. Wat moet een mens nog meer hebben op een vrijdagavond? Heel goed optreden, met andere woorden.

Gesloten