Wat is het laatste concert waar je naartoe bent geweest?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
exitMusic
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door exitMusic » 07 apr 2007 15:41

The Shins in de Botanique,

(voorprogramma Viva Voce deed niet echt veel stof opwaaien, één nummertje ca va, de rest...)

Optreden The Shins zelf: begon n beetje afwachtend met 'sleeping lessons', gevolgd dr de nr 2,3 en 4 van de nieuwe plaat. de angst voor een optreden waarbij de volledige tracklist van de cd zou gevolgd worden werd met 'kissing the lipless' gelukkig gebroken: wat volgde was een zeer leuk optreden met veel nummers uit Chutes too narrow en Oh, inverted world. 'New Slang', 'The Past and pending', de nieuwe rustige versie van 'Caring is creepy' en fijne afsluiter 'So says I' behoorden tot de hoogtepunten.
There's always a siren, singing you to shipwreck

Grace
Regular user
Regular user

Bericht door Grace » 08 apr 2007 23:56

joan as police woman
en goh

-wauw-

kreeg ik even de tranen in m'n ogen tijdens real life, my gurl, I defy en save me. (Maar ik ben dan ook melig en al)

en ik heb zelfs een handtekening! (eigenlijk twee ,maar één is voor m'n ma omdat ze zo lief is om mijn tickets na te brengen die ik op een stupide manier vergeten was mee te nemen naar Louvain, en waarop staat 'you have a beautiful daughter' gehandtekend 'vrij onleesbare Joan APW')

Gewoon een feit: ik ben helemaal verkocht. De humor, de klasse, de stem, de briljantie, (en de schoenen :D) -zwijmel-!
(mss dat ik een andere keer betere zinsconstructies maak als ik helderder en nuchterder ben, niet totally hyper van gelukzaligheid etc)
precious, precious silver and gold
and pearls in oyster's flesh
drop down we two to serve and pray to love

sporty-
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door sporty- » 09 apr 2007 14:26

lalalover in dendermonde
binnen een week of twee nog twee keer
tommy rules!
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

Anoniempje

Bericht door Anoniempje » 09 apr 2007 22:59

Ook Joan as Police Woman hier, was inderdaad super! Grappig dat ze het ei dat ik en mijn vriendin haar gegeven hadden meenam op het podium :P Ze heeft trouwens een nummer aan ons opgedragen (My gurl) :D

Von
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Von » 13 apr 2007 10:29

120 days, in de AB, ter gelegenheid van Domino 07

Absoluut fab optreden, al was het publiek uitermate waardeloos. Desalniettemin hebben we ervan genoten! Een splinternieuwe song, zeer fijne act, enzomeer...

Het hoofdprogramma - !!! - had daarenboven de hoogste sweat-to-music-ratio voor een band waar ik nog nooit iets van gehoord had, en dat is goed :!:
Good just doesn't cut it. There's no point in being good if you can be great.

I don't think so!

TSEliot
Experienced user
Experienced user

Bericht door TSEliot » 13 apr 2007 11:01

Von schreef:120 days, in de AB, ter gelegenheid van Domino 07

Absoluut fab optreden, al was het publiek uitermate waardeloos. Desalniettemin hebben we ervan genoten! Een splinternieuwe song, zeer fijne act, enzomeer...

Het hoofdprogramma - !!! - had daarenboven de hoogste sweat-to-music-ratio voor een band waar ik nog nooit iets van gehoord had, en dat is goed :!:
Ik was van 120 days weinig onder de indruk eigenlijk. Maar het is niet echt mijn genre muziek.

!!! was zalig goed. Nog veel beter live als op hun cd's. Ik denk niet dat iemand daarbij stil kon blijven staan. :rock:
All right, Mr. DeMille, I'm ready for my close-up.

Von
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Von » 13 apr 2007 11:05

TSEliot schreef:!!! was zalig goed. Nog veel beter live als op hun cd's. Ik denk niet dat iemand daarbij stil kon blijven staan. :rock:
Dat deden we dan ook niet 8) Al vond ik het publiek niet overly actief, dan is op en neer staan springen en doen toch al vlug een stuk vermoeiender :lol:

Wat de 120 betreft is het natuurlijk zo dat ze nog jammerlijk onbekend zijn - waardoor 't al moeilijker is 't volk mee te krijgen - en waarschijnlijk lichtelijk minder mainstream zijn. Nuja, ik heb genoten, sod it :D

I don't think so!

Sharkske
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Sharkske » 13 apr 2007 11:11

Het laatste 'echte' concert was Shakira..
Voor de rest ben ik nog naar Hadise geweest..
*Just Be Yourself*

cinderella
New user
New user

Bericht door cinderella » 14 apr 2007 11:06

mijn laatste concert was dat van Lily Allen in het AB Brussel..aangezien ik een superfan van haar ben vond ik het GENIAAL :D maar je moet er wel voor zijn ..voor haar muziek :wink:

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 14 apr 2007 11:28

The Go Find, woensdag in Gent. Die waren leuk! Niets wereldschokkends, maar wel goed. Daarna nog ergens een zweeds postrockgroepje, die ons vertelde dat dagcrème en stembanden hetzelfde is in het zweeds! No shit? Die waren ook wel nog goed.
The Shins (zie enkele posts terug) waren :sun:
Ik heb zes kippen en een zus.

Von
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Von » 16 apr 2007 17:40

Van der Graaf Generator, afgelopen zaterdag, Paradiso.

In een woord: Graaf! (haha :roll: )

Zéér memorabel gebeuren! Fantastisch hoe een band na veertig (!) jaar nog zo ongelofelijk spot on kan zijn, daarenboven is Paradiso een zaal waar iedere zichzelf respecterende mens ooit geweest moét zijn!

Waar donderdag lichamelijk meer bevredigend was, wist zaterdag dit ab-so-luut muzikaal te overtreffen. 't Is te zeggen, als ik op concerten op gevoelige plaat raak lijk ik wel altijd uitermate extatisch te zijn :lol: Zo'n optredens als deze willen we elke dag wel zien!

I don't think so!

Barnaby
Senior user
Senior user

Bericht door Barnaby » 17 apr 2007 00:34

juist terug van de abbox, met een geweldige bony king of nowhere: vooral dan de akoestische nummers, waar de gitaar zijn t-shirt omhoog trok en er goed veel inkijk was. Verder speelde hij ook liedjes.

Vervolgens Gruff Rhys van Super Furry Animals, met een set die veel van dezelfde gimmicks had als 2,5 jaar terug in de abclub, maar wel zo'n 10 keer beter was, misschien omdat het publiek nu wel luisterde. Een geweldige trippy cycle of violence was een schitterende afsluiter.

Tenslotte Daniel Johnston, met mooie versies van Hey Joe, Speedy Motorcycle, Living Life, True Love Will Find You In The End, veel nummers uit Fear Yourself; Das Pop die even begeleidden en tegen de verwachtingen in geen black hole of suckiness waren en een a capella afsluiter in de vorm v Devil's Town, wat daarna door het publiek bleef door gezongen worden. Owkay.

Princess
Forum addict
Forum addict

Bericht door Princess » 17 apr 2007 13:14

het publiek dat deviltown bleef doorzingen toen daniel al van het podium was vond ik zo schitterend. die man bezig zien was vrij aandoenlijk. zingen kan hij amper, maar toch is de muziek geweldig!

respect voor bony king of nowhere! schitterende muziek voor zijn leeftijd.
en ik volg barnaby volledig: tegen de rand van het podium staan, lekker dicht om z'n tshirt omhoog te zien kruipen. gezellige troep!

Gruff Rhys van Super Furry Animals...deed me een beetje denken aan Akron/Family op Domino vorig jaar: het absurde en het echt óveral muziek mee maken. zeer gezellig!

vorige week op domino:
Bunny Rabbit: de eerste keer dat ik na een optreden direct een cd kocht, zegt genoeg!

Cocorosie: viel een beetje tegen. ikr aakte helemaal niet mee in het optreden. het leek allemaal zo stroef te verlopen, er was niet veel contact met het publiek, de visuals die bijzonder chaotisch door elkaar liepen,... ik was wel sterk onder de indruk van de (opera)stem van sierra!

Morgen nog een laatste keer Domino met Joanna Newsom. ben benieuwd!
Before the dawn heals us

Freud

Bericht door Freud » 17 apr 2007 13:39

Von schreef:
TSEliot schreef:!!! was zalig goed. Nog veel beter live als op hun cd's. Ik denk niet dat iemand daarbij stil kon blijven staan. :rock:
Dat deden we dan ook niet 8) Al vond ik het publiek niet overly actief, dan is op en neer staan springen en doen toch al vlug een stuk vermoeiender :lol:

Wat de 120 betreft is het natuurlijk zo dat ze nog jammerlijk onbekend zijn - waardoor 't al moeilijker is 't volk mee te krijgen - en waarschijnlijk lichtelijk minder mainstream zijn. Nuja, ik heb genoten, sod it :D
TSEliot was er ook! :o

Veel heb ik echter niet meer toe te voegen aan bovenstaanden 8)

120 Days
vond ik echt wel goed, die knappe Noortjes hadden een zeer goeie sound, en om al die elektronica live in bedwang te houden :o ... chapeau! Naar het einde toe hadden ze hun publiek wel wat meer mee vond ik (vooral bij hun steengoeie nieuwe nummer!), maar ik denk toch dat vooral dat éne selecte groepje (:angelface:) het applaus gemaakt heeft.

!!!
was idd een hevig feestje 8) :rock: Die mannen hebben gewoon ongelofelijk veel plezier op het podium, en dat was op z'n zachtst gezegd redelijk aanstekelijk :D En die frontzanger :adore: ik vond hem een hyperactieve lookalike van Tom Barman (beetje tubbier wel) :lol: Heerlijk hoe die kerel kon dansen!

Lang geleden nog zo'n feestje meegemaakt :arrow: meer van dat graag!

Ehlin

Bericht door Ehlin » 17 apr 2007 22:55

Joan as policewoman,
en nu weet ik dus waarom ze met een paasei op het podium zat.
(ik stond naast Saskia de coster en vriendin, overigens)

en Cocorosie, idem, ik heb ze al beter gezien.
Morgen Joanna Newsom.

Anoniempje

Bericht door Anoniempje » 18 apr 2007 14:28

Ik wil ook naar Joanna Newsom, maar geen tijd + geld :(

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 18 apr 2007 14:50

marco borsato en iets ala cirque du soleil in gent
twas nice

http://www.myspace.com/sportysspace

gepenetreerd_konein
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door gepenetreerd_konein » 19 apr 2007 01:24

Joanna Newsom in AB was zo mooi!
Voorprogramma (Ned Collette), soort kruisbestuiving tussen Nick Drake (de liedjes), Josh Ritter (de stem, al mocht t vocaler wel wa beter soms) en Jeff Buckley (de in reverb (yeahh!) gedrenkte gitaren). Was wel oké, oké op de goeie manier!

Dan Joanna Newsom. In plaats van in de verwachte middeleeuwse gawn, deze keer met middeleeuws hemdje, skinny jeans, hakken, en strak haar in een staart! Ze was zo grappig, witty en lief tussen de liedjes door. Ze keek ook soms zo mooi naar de drummer naast haar. Ze was om te stelen. Het optreden zelf, ze begon met Bridges & Balloons, nice! Tweede of derde lied was Emily. Ze speelde Ys helemaal, met hier en daar iets van The Milk-Eyed Mender (Clam Crab Cockle Cowrie!, The Book Of Right-On!, etc..). Na ieder lied volgde telkens een applaus dat gelijk dubbel zo lang was dan t gemiddelde applaus op een optreden. En oh zo terecht. Did I tell you dat ik zo verliefd ben op Joanna?
De liedjes werden ingekleurd (oee! ingekleurd!) door een violiste (mooie kousen, lelijk kapsel!), een banjo(en nog iets)-speler, en een drummer. That's right! Een drummer (die zeer mooie voeten had trouwens,... anyhoo), De drums waren minimaal, maar soms gaven ze wel n meerwaarde aan de liedjes. Soorten climaxen ofzo.

Bissen waren iets (ik denk Sadie) en Cosmia. En Cosmia was ook verrassend mooi.
Ik heb zes kippen en een zus.

surferke

Bericht door surferke » 20 apr 2007 00:39

Vanavond Yevgueni in Het Depot! Geweldig!

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 20 apr 2007 14:38

gisteren lalalover in de werf
tweer de max
tommy is een goofball but i like it :D
two thumbs up