Wat is het laatste concert waar je naartoe bent geweest?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Sofie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Wat is het laatste concert waar je naartoe bent geweest?

Bericht door Sofie » 02 sep 2006 12:37

Hier kan je alles kwijt over de concerten waar je naartoe bent geweest en wat je ervan vond.

Topics met 25+ pagina's worden vanaf nu gesloten en herstart.
[Doctor] What are you doing here, honey? You're not even old enough to know how bad life gets.
[Cecilia] Obviously, Doctor, you've never been a 13-year-old girl.

surferke

Bericht door surferke » 04 sep 2006 02:38

Vanavond naar Madonna geweest in de Amsterdam ArenA!

Echt wel een leuk concert! Veel beter dan haar vorig concert in Arnhem, twee jaar terug! 't Was een dansfeestje! Ook enkele oude hits zoals Lucky Star, La Isla Bonita en Like a Virgin zaten in een swingend jasje. Buiten die keer dat de boxen uitvielen vanvoor (jawel!) was er dus niets op aan te merken :)

En 'k snap de fuzz nie over die kruisigingsact tijdens Live To Tell. Voor het concert waren er enkele jonge gelovigen wat onnozel aan 't doen (plakkaten met "Jezus loves you" enzo, soit, voer voor de bek van de talloze media die erop afgekomen waren natuurlijk). Maar het zingen van het nummer "terwijl ze aan het kruis hing" was eigenlijk nie zo choquerend. De sarcastische teksten op de achtergrond daarentegen ...

Een leuk concert om de feestweek mee af te sluiten dus! En nu slapen!

\\//\\//olter

Bericht door \\//\\//olter » 04 sep 2006 13:37

Deconstruction tour 06 in Herne (Duitsland)

met o.a. D-Sailors, Bouncing Souls (True Believers oeh yeah!) en Boy Sets Fire

Moth
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Moth » 05 sep 2006 02:53

Madonna in Amsterdam

Serieuze anticlimax. Ik vond er echt niet zo veel aan. Heb zelfs heel vaak gegeeuwd en op klok gekeken. Much to do about nothing, veel blablablabla. Dit kan ik schrappen van 'Thing to do before I die' maar ik zal niet vlug teruggaan.

Wat 'n geluk dat onze 96eurokaarten voor 50euro kunnen kopen hebben, wat een hartzeer anders!

Disco inferno was schitterend wel!
Afbeelding

Ekki Vandamal
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Ekki Vandamal » 05 sep 2006 15:45

the Paranoics, Red Zebra en the Kids in Heule op 2 september.
Punk van het goeie soort op z'n tijd doet steeds deugd!
Du kan bli min venn, eg kan bli din
Hvis det viser seg at du passer inn

Siouxsie
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Siouxsie » 05 sep 2006 17:00

Aidi, gezien op het Theaterfestival

winnaar van het muziekonderdeel Jong Muziek van TAZ 2006
geboren in Zuid Afrika, woont al jaren in België en maakt geëngageerde muziek zonder vals sentiment en met een zweem afrikaanse roots. groovy en een stem als een klok : terecht gewonnen i guess
sus me met je hartslag
wij ons wij ons wij ons

Schaap
Senior user
Senior user

Bericht door Schaap » 16 sep 2006 10:04

schaap schreef:15 september Amp Fiddler (soul/funk) in het Depot.

Ik verwacht er best veel van hoewel dat mss nooit goed is op voorhand.
Dat was dus gisteren en hij heeft mijn verwachtingen helemaal ingelost. Heel erg energiek optreden, geweldige funk bij zen momenten en zijn stem klinkt live heerlijk. En aan de rest van het publiek te zien was ik toch niet de enige die er half wild van werd. :)
Ik heb de indruk dat ik er sterk aan toe ben. Waaraan, het blijft de vraag die het antwoord mankeert.

zoem
Senior user
Senior user

Bericht door zoem » 16 sep 2006 10:12

Gisterenavond Joan as Policewoman in de Handelsbeurs.

Wel, ik kende enkel de ceedee en nu was het optreden met enkel Joan een vleugelpiano of een gitaar. Super. Zeer grappige dame ook en enkele kippenvelmomenten!
Mijn verwachtingen werden meer dan ingelost en ik denk dat ik niet de enige was die met een zeer fijn gevoel naar buiten ging..
Laatst gewijzigd door zoem op 18 sep 2006 15:24, 1 keer totaal gewijzigd.
I read a magazine
that said by seventeen
your life was at an end
I'm dead and I'm perfectly content

ursa minor

Bericht door ursa minor » 16 sep 2006 23:18

zoem schreef:Gisterenavond Joan as Police woman in de Handelsbeurs.

Wel, ik kende enkel de ceedee en nu was het optreden met enkel Joan een vleugelpiano of een gitaar. Super. Zeer grappige dame ook en enkele kippenvelmomenten!
Mijn verwachtingen werden meer dan ingelost en ik denk dat ik niet de enige was die met een zeer fijn gevoel naar buiten ging..
dat was je zeker niet! :D

Anoniempje

Bericht door Anoniempje » 17 sep 2006 01:19

Nope het was een geweldig concert! Super!

Hoi Ursa Minor by the way, ik ben Erika, moderator van Joan's message board (Jaja je vindt mij overal :P )

Barnaby
Senior user
Senior user

Bericht door Barnaby » 28 sep 2006 01:23

mogwai, kid606 in koninklijk circus.
Kid606 heb ik al veel slechter geweten, wat niet echt veel zegt.
Mogwai was beter dan de vorige twee optredens op Werchter en in de Botanique, dankzij fuck-off lichten, de Mogwai Young Team/Wicker Man podium versiering, Luke Sutherland v Long Fin Killie op viool in 2 nummers, het koninklijk circus zelf en i know you are but what am i/2 rights make 1 wrong/my father my king. Langs de andere kant zakten zelfs die twee op het einde in elkaar ipv traditioneel te ontploffen. Ook geen Helicon 1 of Fear Satan. Ze hebben een beetje al verteld wat ze te vertellen hebben.

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 28 sep 2006 21:24

marktrock
yihaa
the revelation: lalalover
daarna verpletterd,doch overleefd om een spetterende sarah b te zien
scream!
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

Princess
Forum addict
Forum addict

Bericht door Princess » 29 sep 2006 09:54

Dinsdag: Kraakpand #1 (handelsbeurs)
kleine beloftevolle bands mogen zichzelf komen voorstellen
deze maand was er Suspensores (iets te experimenteel naar mijn zin), Fables of Fungus (best coole jazz) en SimpleSongs (zalige singer-song-writer!)

Woensdag: Student Kick Off
veel optredens heb ik niet gezien, enkel een stukje DelaVega gehoord en het enige wat me opviel was de stem van de zangeres...Die was minder overtuigend dan die van de vorige.

Donderdag: Apparat Organ Quartet. (vooruit)
Ze hadden iets weg van Kraftwerk en ook wel wat 65Days of static. En aldus vond ik ze best goed!
Before the dawn heals us

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 29 sep 2006 11:06

hebt ge toevallig ook aiko gezien?
wa vond je daarvan?
http://www.aikoband.be
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

exitMusic
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door exitMusic » 29 sep 2006 21:26

Apparat Organ Quartet in Vooruit. Tweede maal dat ik ze zie, en opnieuw fijn en tof en al.
Romantika en cruise control springen er als vanouds bovenuit, maar de andere nummers klonken opnieuw doordacht uitgesponnen en grappig (iets eigen aan hun geluid). ergens tussen kraftwerk en mogwai in. Alvast massa's beter kafeeconcert dan Barbara Morgenstern (een week of twee ervoor): pijnlijk duits. Nochtans goed begonnen, maar ja...enfin, volgend kafeeconcert in vooruit dat ik ga zien is final fantasy, s benieuwd wat dat live zal geven...
There's always a siren, singing you to shipwreck

exitMusic
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door exitMusic » 04 okt 2006 11:26

Het Kronos Quartet in de Bijloke. (festival van vlaanderen).

Het begon met een 'eigen' interpretatie op strijkers van Inuit keelklanknummers: op het eerste gehoor irritant, maar na een tijdje herkende je idd wel die typische nummers. tof, maar niet 'waaw', totdat ze het volgende'onderdeel' inzetten: een interpretatie van 'the fly freer' van Sigur Ros: subtiel, meeslepend, fascinerend etc etc. Ook de nummers die volgden, (onder meer een fijne 'traditional') riepen vooral veel 'beelden' op, gaande van desolate havens tot de Schotse highlands. Het tweede deel eiste iets meer concentratie, maar bij de twee bissen was het weer volop genieten (het feit dat ze Lux Aeternae speelden- u weet wel, uit de soundtrack van requiem for a dream- maakte dit concert subliem en 'af').

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 04 okt 2006 15:17

Hier was t laatste Pink int sportpaleis, duidelijk dat het immens zalig was :P
*He who laughs last, thinks slowest*

exitMusic
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door exitMusic » 06 okt 2006 19:14

I love you but I've chosen darkness in 't Stuk.

Mja, ca va. De linkse gitarist had wel iets. En het eerste nummer ook. En de (denk ik) single vond ik nog wel fijn. En hier en daar een riff,.... en het einde van het laatste nummer mocht er ook wel zijn. Maar in feite ontgaat de hype mij een beetje...

Barnaby
Senior user
Senior user

Bericht door Barnaby » 06 okt 2006 22:21

Gisteren, Casiotone for the painfully alone + the dead science in de witlofbar van de bota. Het voorprogramma the dead science was sub-xiu xiu avant-artwank navelgazing die bijna zo irritant was als 10 uur lang opgesloten te zitten in economy class vanuit Canada met een corpulente Rus naast u die overvloeit in uw stoel, uw koptelefoon telkens uitsteekt met zijn vetrollen en als bonus snurkt als het begin van een tsunami (maw er waren nog ergere dingen woens-/donderdag).
Casiotone maakte veel goed, was charmant geestig en speelde zo goed als het volledige (geweldige) etiquette met in de tweeede helft the dead sscience als begeleidingsgroep, waar ze blijkbaar ontdekten dat ze ook een gebruiksmode "niet enorm sucky" aankonnen.

Barnaby
Senior user
Senior user

Bericht door Barnaby » 08 okt 2006 00:37

juist: parts & labour, hidden cameras en i love you but i've chosen darkness in de orangerie vd botanique.
Parts & labour was redelijk generische noise rock, maar toch best goed. Een soort kruising tussen wolf eyes, dead science en vroege stereolab zonder de navelstaarderij van de eerste twee.
Hidden cameras was zeer entertainend en sympathiek, niet zo goed als de vorige, ecstatische passage in de witlofbar, maar wel barstend van de energie. Wel bijna volledig nieuwe band, waarbij we touche hadden met de cellist (ok) en een violist (bwa).
Daarna speelde i love you bla het ideale optreden: direct beginnen met we choose faces zodat wij op onze beurt het direct konden afbollen.

Gesloten