verliefd op ... leraars/leraressen

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Wipke

Bericht door Wipke » 21 jul 2007 13:01

Anoniem schreef:
Sheep schreef:Maar hoe heb ik da nu opgelost, vrij simpel eigelijk. Ben naar de vertrouwensleerkracht gegaan en daar heel mijn verhaal aan verteld.
Ik lees hier vaak dat verliefde mensen het aan hun leerkrachten opbiechten, hetzij in een gesprek of via briefje ...

Anderzijds hoor je wel eens dat leerkrachten niets met leerlingen mogen hebben want dat dat nefast is voor hun carrière en dat de leerling in kwestie zijn diploma kan vergeten.

Dan vraag ik me af hoe schadelijk dat opbiechten is? Kunnen ze de leerkracht en leerling daar iets mee maken?
Zoals ik het zie is een relatie tussen leerkracht en leerling niet schadelijk, vanaf het moment dat afwel de leerkracht van de school weg is, of de leerling. Als beide dan meerderjarig zijn, is er geen probleem.
MAARRRRRRR voor velen is het nog steeds een vreemd gegeven en worden mensen gemakkelijk afgerekend op iets dat 'vreemd' is.
Het wordt in dit geval als 'onetisch' bestempeld en daar moet je het dan mee doen ...
Langs de andere kant: waarom zou je een ware liefde moeten mislopen? Omdat andere vinden dat het 'onetisch' is?? Nee toch; dan hadden alle holebi's op de dag van vandaag nog steeds hun liefde niet openlijk kunnen maken.

Maar dat is uiteraard mijn idee hé :)

Chemistje
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Chemistje » 28 jul 2007 15:38

Akkoord :) Maarrr... het gegeven van groot leeftijdsverschil (wat wel vaak voorkomt in dit soort situaties) is voor veel mensen nog altijd een moeilijk onderwerp heb ik de indruk. Hopen dat het betert :)
Het zijn nu eenmaal mensen en die dingen gebeuren hoe dan ook (iem. da'k ken heeft in een of andere cursus didactiek gezien dat erotiek inherent verbonden is aan het leerproces. Grappig! )

En verder is het ook wel een beetje "goeie praktijk" dat ge als leraar uzelf een beetje onder controle houdt, kwestie van geen bevooroordeelde positie te hebben t.o.v. de leerling. Maar tja, daar kan je tegen opwerpen dat er geen relatie nodig is om een bevooroordeelde positie te hebben, en onderdrukte gevoelens zijn soms nog erger.

Vandaar dat ik vind dat het onderwerp dringend uit de taboesfeer gehaald moet worden. Als leerkrachten niet meer moeten vrezen voor hun job of zelfs de rechtbank, en de leerling niet voor slaag thuis ( ;) ) dan zou er veel beter over gepraat kunnen worden vind ik (en voor de duidelijkheid spreek ik van de gevallen waar geen sprake is van misbruik).

Wipke schreef:
Anoniem schreef:
Sheep schreef:Maar hoe heb ik da nu opgelost, vrij simpel eigelijk. Ben naar de vertrouwensleerkracht gegaan en daar heel mijn verhaal aan verteld.
Ik lees hier vaak dat verliefde mensen het aan hun leerkrachten opbiechten, hetzij in een gesprek of via briefje ...

Anderzijds hoor je wel eens dat leerkrachten niets met leerlingen mogen hebben want dat dat nefast is voor hun carrière en dat de leerling in kwestie zijn diploma kan vergeten.

Dan vraag ik me af hoe schadelijk dat opbiechten is? Kunnen ze de leerkracht en leerling daar iets mee maken?
Zoals ik het zie is een relatie tussen leerkracht en leerling niet schadelijk, vanaf het moment dat afwel de leerkracht van de school weg is, of de leerling. Als beide dan meerderjarig zijn, is er geen probleem.
MAARRRRRRR voor velen is het nog steeds een vreemd gegeven en worden mensen gemakkelijk afgerekend op iets dat 'vreemd' is.
Het wordt in dit geval als 'onetisch' bestempeld en daar moet je het dan mee doen ...
Langs de andere kant: waarom zou je een ware liefde moeten mislopen? Omdat andere vinden dat het 'onetisch' is?? Nee toch; dan hadden alle holebi's op de dag van vandaag nog steeds hun liefde niet openlijk kunnen maken.

Maar dat is uiteraard mijn idee hé :)

Seriul7

Bericht door Seriul7 » 31 jul 2007 11:25

Kwas gwn zoooooo verliefd op men leerkr8 fysica ni normaal! Opeens haalde ik allemaal 10/10 vr zen vakkuh nu is da over, maar echt da was gwn ni normaal opeens vond ik fysica leuk (khaat da gwn zo saai :p)

grtz

pluis
New user
New user

Bericht door pluis » 01 aug 2007 17:04

Bij dit topic kreeg ik gewoon een heerlijk glimlach rond mijn lippen. Ik kan me zo nog voorstellen hoe een vriendin (ook lesbisch) zich te pletter liep, achter een leerkracht. We hebben samen een heerlijke periode gekend. Ook toen wist ik al dat ik gevoelens had voor vrouwen en er zijn heel wat juffen of leerkrachten geweest waar ik verliefd op ben geweest. De een al met een mooiere herinnering dan de andere.

Maar ik denk dat er bij elk lesbisch meisje wel zo'n verhaal is te vinden of toch een zweempje ervan hihi.

Wat ik me afvraag zijn er eigenlijk ook verhalen die wel goed aflopen of waar wel een mooie relatie is uit ontstaan?

grtz
pluis

Mehaah
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Mehaah » 22 aug 2007 15:47

Ook ik ben verliefd geweest op een leerkracht, deze van wiskunde, toen ik in het vijfde middelbaar zat. Maar ze was afgelopen zomer getrouwd en halverwege het jaar bleek ze zwanger te zijn. Al bij al ben ik behoorlijk vlot over die verliefdheid heen geraakt :)
Maar in het zesde jaar ben ik vreselijk verliefd geworden op mijn lerares godsdienst (en het is nog steeds niet helemaal over, maar het "betert" :p). Mijn gaydar vertelde mij ook onmiddellijk dat zij lesbisch of bi was, maar in theorie wist ik het niet van haar en zij het niet van mij (ik heb me nog niet geout, behalve aan 5 mensen).
Ik heb wel heel het jaar door veel contact met haar gehad en we kunnen het best goed vinden met elkaar, ook nu (in de vakantie) heb ik af en toe contact en daardoor ben ik ook "officieel" te weten gekomen dat ze effectief lesbisch is en ze weet het ook van mij (maar niet dat ik een crush had op haar).
Ze heeft wel een vriendin en is toch een pak(je) ouder dan ik, dus ik vrees ervoor of het ooit iets zou kunnen worden, ik denk het niet en dat besef ik :) dus ik hoop er ook niet echt meer op.
Maar toch krijg ik een fijn gevoel als ik haar in de buurt heb...

Sweet Sugar
Regular user
Regular user

Bericht door Sweet Sugar » 24 aug 2007 19:57

Nooit tot over mijn oren verliefd geweest op een lerares, maar, nu ik erover nadenk, heb'k het altijd meer gehad voor vrouwelijke leerkrachten. Mss zelfs toch wel een bewondering/aantrekking gevoeld.

In mijn 2 laatste jaren had'k 2 leerkrachten en zussen van elkaar :) .. Eén voor nederlands & één voor godsdienst. Ik denk dat ik soms wel keihard heb zitten staren 8) .
Omdat ik toen in mijn verwarde periode zat en wij tijdens godsdienst vaak over persoonlijke gevoelens/angsten/.. moesten schrijven (je koos natuurlijk zelf hoe persoonlijk je het maakte), heb'k m'n twijfels opgeschreven, voor een deel in de hoop dat ze naar mij toe zou komen, om daarover te praten, maar ook gewoon om eens persoonlijk met haar te kunnen babbelen .. Wat ik toen zelf niet doorhad denk'k. Dat is weliswaar nooit gebeurd. Ik weet dus niet wat de eerste persoon die'k het subtiel 'vertelde' (via wat omwegen enz) erover dacht.

Maar bon, dit alleen maar omdat ik het grappig vind, mij na dit topic te realiseren, dat er wel degelijk meer aan de hand was dan ik indertijd zelf dacht :) zelfs toen ik op het eind van het middelbaar er al ongeveer uit was dat ik lesbisch was.

Ik ben wel verliefd geweest op enkele anderen waar'k enorme bewondering voor had/heb. Het is dus toch de bewondering die bij mij overgaat in verliefdheid. Maar tot nu toe altijd onbereikbare liefdes :roll: .

X
"The Reward for our Work is not what we get, but what we become"
(Paulo Coelho)

Atopos
Experienced user
Experienced user

Bericht door Atopos » 24 aug 2007 21:55

Ik vind het ook wel grappig als ik eraan terugdenk...ik kan er zelfs nog posts hier op het forum over terugvinden. Gelukkig is het allemaal voorbij (hoewel ik best tevreden was met de situatie, lekker onbereikbaar dus ook geen zorgen aan je hoofd). Achja, waar ik dan wel weer spijt van heb, is dat ik het gezegd heb tegen haar (allé of ze het ooit gelezen heeft weet ik niet). Je geeft je dan volledig bloot aan een wildvreemde die er eigenlijk niets aan heeft en jah...het terugkeren naar mijn oude school is niet iets wat nu echt nog op mijn to do lijstje staat...helaas!

Anoniempjeuh*

Bericht door Anoniempjeuh* » 26 aug 2007 22:31

Hallo, ik ben een meisje van 18 en heb ook ( denk ik toch ) een crush ( nog altijd ) op een lerares van int 5de.. T'zit dus zo, vorige zomer, begonnen de twijfels al of ik bi was of niet.. Heb nog niets gedaan of gehad met een meisje hoor, maar toch.. En heb er toen nog met niemand over gepraat, maar wel es opt internet gezocht enzo, zoals deze forum :) etc.. En ik ging dus naar het 5de middelbaar, en had veel nieuwe vakken en dus ook nieuwe leerkrachten.. Maar toen ik haar zag had ik echt een raar gevoel in m'n buik.. En ik zou ni kunnen zeggen dat het vlinders waren, twaren meer gewone 'kriebels' :roll: Nuja, in de 1ste les zat ik naast een meisje die bleef zitten, dus haar al als leerkracht heeft gehad, en de leerkracht stelde haar voor enzo..
En we waren aan het lachen toen ze zei dat ze 2 van die ratten ( chiwuawua's :lol: ) had.. En toen zei da meisje tegen mij: " Wist je dat zij les was?" En ik : neen :) :P :D :lol: En toen keek ik haar opnieuw aan, maar met andere ogen gelijk dan ze zeggen, kvoelde me echt goe bij haar, vanaf de 1ste dag eh !! Nuja.. En wat ik ook leuk vond, is dat zij wel veel meer naar mij keek ( als ze les gaf, want we schreven nooit iets op ) dan naar de rest :-? Da vond ik heel raar.. Maar ook leuk natuurlijk, maar ik had daar wat meer problemen mee, niet omdat zij het was, maar in het algemeen, ik kan niet lang in iemands ogen kijken zonder te lachen enz.. :p En ik deed natuurlijk ook wat 'stoerder' in haar les dan de andere en was ook losser enzo.. Je kent het wel eh :lol:

Nuja, kzal maar afsluiten
The point is : zij heeft mij doen inzien dat ik ook voor meisjes val.. Vinden jullie da raar of hebben sommigen het ook al meegemaakt? Of ben ik echt een raar wezentje ?

Sorry dat het zo lang is :o maar ik moest het even kwijt.. :roll:
Jammer genoeg, heb ik haar niet meer in het 6de maarjaaa.. Ik zal m'n best doen om haar te doen lachen op de hoedjes dit jaar :oops:

Allé, kzal jullie maar es jullie ogen laten rusten ! :D
Bye, en merci om te lezen en eventuele reacties he! *kiss*

Speciaal_Gevalleke
New user
New user

Bericht door Speciaal_Gevalleke » 27 aug 2007 14:06

@ Anoniempjeuh ;

Mijn verhaal => pagina 11 ^^
Er was al veel vroeg iets raar met mij :)
Ben altijd zo een beetje een raar geval geweest ^^
Ne Kwai jong ,zoals ze het bij ons zegge ^^
Half jong half meiske ^^
Ahja,...ik peis da ge ng vree normaal zijt in vergelijking me mij
:roflmao: :roflmao: :roflmao:

pluis
New user
New user

Bericht door pluis » 04 sep 2007 16:36

En zijn er alweer nieuwe verliedheden opgedoken... of verliedheden waarvan reeds opnieuw kan genoten worden?

Daarvoor is t begin van tschooljaar wel erg aangenaam eh :-)

spaceface
Experienced user
Experienced user

Bericht door spaceface » 04 sep 2007 16:43

Toen 'k in het vierde middelbaar zat (en dus nog last had van razende hormonen) was ik een beetje verliefd op twee leraars. Eigenlijk had ik het pas later door, toen ik inzag waarom ik altijd wou dat die mens(en) met míj zouden bezig zijn en dat ik altijd happy was als ik van hen les gaf en dat ik hier en daar een beetje probeerde op te vallen en zo na de les met hen ging babbelen. Maar ja, zoals ik al zei, 't was niet echt echt echt verliefdheid/liefde. Gewoon een onnozele en kleine crush!
I wish I were a Warhol silk screen, hanging on the wall
Or little Joe or maybe Lou, I'd love to be them all
All New York City's broken hearts and secrets would be mine
I'd put you on a movie reel and that would be just fine.

Kayasan

Ben haar nu nog niet vergeten!

Bericht door Kayasan » 07 sep 2007 10:35

Ik ben nu 28 jaar en k'was 12 jaar toen ik wist dak lesbisch was.
We kregen een nieuwe lerares en ja van het eerste moment dak haar zag binnen komen in het lokaal sloeg m'n hart op hol!!!

K'was verliefd tot over m'n oren.
Ze is het te weten gekomen en we hebben er samen veel overgepraat maar ze was hetero natuurlijk.
Voor een lang verhaal kort te maken ik heb in een heel diep dal gezeten!
Schoolresultatan heel slecht,ik veegde m'n broek aan alles!!!
Ik kon haar niet krijgen...

Nu zelfs ga ik niet naar de opendeurdagen van m'n oude school omdat ik weet dak ze zal zien en k'zou het niet aankunnen.

Ik kan haar na al die jaren nog altijd niet vergeten.
Het gevoel is wel niet zo extreem meer maar toch
zie ik haar nog altijd graag.Ze blijft in m'n hart en hoofd tot de dag dak sterf...

Kayasan x

Emilie
New user
New user

Bericht door Emilie » 07 sep 2007 17:12

ik heb hier al een paar keer gepost
k denk dat ik in totaal al op 3 leerkrachten verliefd ben geweest
nu het weer school is , denk ik weer de hele tijd aan haar
onder de vakantie heb ik haar een beetje it m'n hoofd kunnen zetten
maar nu is het niet meer om aan te zien
ik loop zelfs elke speeltijd door de gang met de leraarkamers om haar te zien

gelukzakske

Bericht door gelukzakske » 10 sep 2007 11:10

pluis schreef: Wat ik me afvraag zijn er eigenlijk ook verhalen die wel goed aflopen of waar wel een mooie relatie is uit ontstaan?
Je zou eens moeten weten.

wenneke
Experienced user
Experienced user

Bericht door wenneke » 10 sep 2007 17:32

ik wil het wel weten :D

pluis
New user
New user

Bericht door pluis » 10 sep 2007 22:49

gelukzakske schreef:
pluis schreef: Wat ik me afvraag zijn er eigenlijk ook verhalen die wel goed aflopen of waar wel een mooie relatie is uit ontstaan?
Je zou eens moeten weten.
dat zou ik wel willen :-)

wenneke
Experienced user
Experienced user

Bericht door wenneke » 17 sep 2007 17:36

Heeft er iemand raad die kan voorkomen dat een goed gevoel bij een leerkracht niet omslaat in verliefheid? :-?

Mehaah
Regular user
Regular user

Bericht door Mehaah » 17 sep 2007 22:23

Anoniempjeuh* schreef:Hallo, ik ben een meisje van 18 en heb ook ( denk ik toch ) een crush ( nog altijd ) op een lerares van int 5de.. T'zit dus zo, vorige zomer, begonnen de twijfels al of ik bi was of niet.. Heb nog niets gedaan of gehad met een meisje hoor, maar toch.. En heb er toen nog met niemand over gepraat, maar wel es opt internet gezocht enzo, zoals deze forum :) etc.. En ik ging dus naar het 5de middelbaar, en had veel nieuwe vakken en dus ook nieuwe leerkrachten.. Maar toen ik haar zag had ik echt een raar gevoel in m'n buik.. En ik zou ni kunnen zeggen dat het vlinders waren, twaren meer gewone 'kriebels' :roll: Nuja, in de 1ste les zat ik naast een meisje die bleef zitten, dus haar al als leerkracht heeft gehad, en de leerkracht stelde haar voor enzo..
En we waren aan het lachen toen ze zei dat ze 2 van die ratten ( chiwuawua's :lol: ) had.. En toen zei da meisje tegen mij: " Wist je dat zij les was?" En ik : neen :) :P :D :lol: En toen keek ik haar opnieuw aan, maar met andere ogen gelijk dan ze zeggen, kvoelde me echt goe bij haar, vanaf de 1ste dag eh !! Nuja.. En wat ik ook leuk vond, is dat zij wel veel meer naar mij keek ( als ze les gaf, want we schreven nooit iets op ) dan naar de rest :-? Da vond ik heel raar.. Maar ook leuk natuurlijk, maar ik had daar wat meer problemen mee, niet omdat zij het was, maar in het algemeen, ik kan niet lang in iemands ogen kijken zonder te lachen enz.. :p En ik deed natuurlijk ook wat 'stoerder' in haar les dan de andere en was ook losser enzo.. Je kent het wel eh :lol:

Nuja, kzal maar afsluiten
The point is : zij heeft mij doen inzien dat ik ook voor meisjes val.. Vinden jullie da raar of hebben sommigen het ook al meegemaakt? Of ben ik echt een raar wezentje ?

Sorry dat het zo lang is :o maar ik moest het even kwijt.. :roll:
Jammer genoeg, heb ik haar niet meer in het 6de maarjaaa.. Ik zal m'n best doen om haar te doen lachen op de hoedjes dit jaar :oops:

Allé, kzal jullie maar es jullie ogen laten rusten ! :D
Bye, en merci om te lezen en eventuele reacties he! *kiss*
Herkenbaar! :d dus je bent niet raar (ofwel zijn we het allebei :P )

until_the_end
New user
New user

Bericht door until_the_end » 19 sep 2007 20:32

ik ben dus kei verliefd op mijn niuwe leeraar gedrags :roll:
ik vind hem o mooi en cute .. en kan men ogen niet van hem afhouden ^^
de lessen gedrags zijn nog leuker geworden zeker

ik dacht dus echt dat ie homo was want hij had veel stijl qua kleding nzo en gedraagde zich ook zo een beetje .. dacht ik zeker is bij hem te gaan om over m'n homo zijn te praten ..

maarja spijtig genoeg zei hij van bij de kennismaking dat ie binnenkort ging trouwe me zijn vriendin :cry: !

MissTwinkle

Bericht door MissTwinkle » 22 sep 2007 12:22

Hey,

Door dit allemaal te lezen wil ik ook wel eens mijn verhaal doen.

Toen ik in het 2de middelbaar zat had ik een hele lieve wiskunde lerares. We moesten opschrijven wie onze vertrouwnspersoon zou worden en ik schreef haar op. Ik keek altijd uit naar haar lessen en deed beter mijn best dan andere jaren. Ze deed stijldansen en met mijn verjaardag ging ik naar een wedstrijd van haar kijken. Het was een van de mooiste dagen uit mijn leven. Ik babbelde ook na de les met haar af en toe en maakte complimenten als bijvoorbeeld haar haar geknipt was. Toch hield ik mezelf voor dat ik zeker niet verliefd op haar was. Ik vond haar gewoon tof, dat was alles. Dan ging ik naar het 3de middelbaar en ik had haar niet meer als mijn leerkracht. Dat vond ik enorm spijtig. Door haar te zien dansen ging ik ook op stijldansen in dezelfde dansschool als zij ging. Er was elke zondag 'dansavond' en ik heb haar daar 2 keer gezien. De eerste keer ging ik naar haar toe en zei dat ik de groeten moest doen van mijn mama. (gelijk een goed excuus om met haar te praten :wink: ) We praatten wat over school en het dansen en dan ging ik naar huis. De tweede keer kwam zij naar mij toe. Ik zat op een zachte bank en ineens kwam ze naast me zitten. Ze vroeg hoe het op school ging en we hadden (vond ik) wel een vrij lang gesprek. Tijdens dat gesprek nam ze even mijn arm vast. Leuk! :wink: Het 3de en het 4de middelbaar is bij ons op een andere locatie dan het 1ste, 2de, 5de en 6de. Ze geeft alleen in de eerste graad les dus buiten die 2 keer zag ik haar bijna niet meer. Ik dacht bijna elke dag aan haar, maar was er nog steeds van overtuigd dat ik niet verliefd op haar was. Nu zit ik in het 4de middelbaar en er gaat nog steeds geen dag voorbij zonder dat ik aan haar denk. Ik had er hiervoor bijna nog niet aan gedacht dat het wel eens kon dat ik verliefd op haar ben. Ik ben er eigenlijk nog steeds niet uit, of ik nu bi ben of hetero. Ik zit dus met twijfels, maar vooral ook veel pijn, omdat ik haar 'kwijt' ben. Ik heb zo'n stil vermoeden dat ze mij al lang vergeten is... :(
Dat lucht op even mijn verhaal kunnen doen.
Weet er iemand een methode op de pijn te kunnen verzachten?
Bedankt aan de eventuele lezers.

Groetjes,
MissTwinkle[/quote]

Gesloten