Dagboek

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Hou jij een dagboek bij?

Ja
40
40%
Nee, geen behoefte aan
58
57%
Nee, ei, zo meisjes- / kinderachtig!
3
3%

Totaal aantal stemmen: 101

coin-operated boy
Experienced user
Experienced user

Bericht door coin-operated boy » 07 apr 2006 16:53

Ik vind het idee je gevoelens op papier te schrijven vreemd en niet echt aantrekkelijk.

Ik hou mijn leven wel op een andere manier bij (foto's, souvenirs, blabla)
nobody ever warned you, or told you what to do.

cémy

Bericht door cémy » 07 apr 2006 17:19

diaries are gay.

coin-operated boy
Experienced user
Experienced user

Bericht door coin-operated boy » 07 apr 2006 17:23

cémy schreef:diaries are gay.
Da ook ja.
nobody ever warned you, or told you what to do.

Lady
Forum addict
Forum addict

Bericht door Lady » 07 apr 2006 17:34

Van mijn 14 tot mijn 18 schreef ik bijna dagelijks hele teksten over allerlei gebeurtenissen (met veel details). Bijgevolg zit ik met zo'n 15 atomaschriften die nogal veel plaats innemen en regelmatig in de weg liggen. Het heeft mij wel goed geholpen en ik denk niet dat ik ze ooit zou kunnen wegdoen.

Momenteel schrijf ik zo een keer elke 1 à 2 weken. Ik ben het ook een beetje verleerd vrees ik soms :-? 8)
Women are so beautiful,
but my man even more.

Like the mighty river, flowing from the stream
Let our love shine a light, in every corner of my dreams

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 10 apr 2006 15:29

Ik hou gewoon een schrift bij met mijn gevoelens bij bepaalde zaken. Vooral depressieve gedachten en zo staan daar bijgevolg in. Ma zo echt (onbelangrijke) gebeurtenissen opschrijven, daar heb ik geen zin. Meestal bennek dingen die gebeurd zijn tegen 's avonds vergeten.

Het helpt wel om mijn gevoelens op die manier te uiten omdat ik niet echt een prater ben.
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

kleintje
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door kleintje » 10 apr 2006 16:53

Ik hou een groot schrift bij waar ik zo vaak mogelijk ( soms dagelijks) in schrijf. Eingelijk zijn het brieven aan een verzonnen persoon, het gaat meestal over wat er die dag gebeurt is , hoe ik me voel, enz.
Life is beautiful.
I am great, i am super , oh no i am a lunatic.
Zot zijn doet geen zeer, het jeukt alleen een beetje.

Faramir
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Faramir » 10 apr 2006 18:20

cémy schreef:diaries are gay.
So are we. :lol: :lol:

Jens

Bericht door Jens » 17 apr 2006 21:12

Wat zijn de keuzes weer uitgebreid :roll:!

Ik hou af en toe wat gedachten bij die ik meestal in mijn agenda (niet schoolagenda) schrijf. Maar op de meeste dagen zijn de gebeurtenissen niet echt aangenaam om nog eens te overlopen :(...

= Lil' Red =
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door = Lil' Red = » 17 apr 2006 22:10

Yep. Met periodes. Ik heb nu al zo'n 3 boekjes volgeschreven.

Het huidige boekje is eind augustus in gebruik genomen en bevat nu 96 beschreven pagina's: net over de helft.

Ik gebruik het om ideëen op te schrijven en later uit te werken en om mijn gevoelens, ervaringen en veranderingen te bestuderen.
coin-operated boy schreef:Ik hou mijn leven wel op een andere manier bij (foto's, souvenirs, blabla)
Alle plakbare stuff komt er bij mij ook in! :D

Heel aangenaam om achteraf te herlezen en te merken waar ik nu sta.

En natuurlijk ook gewoon OMDAT 'T RETECOOL IS!!!

:wink:

bomarilyn

Bericht door bomarilyn » 28 apr 2006 11:47

Op mijn 17e ben ik begonnen met mijn eerste lief (allez, don't ask cos it was hell) en daarvoor had ik een plakboek waar ik ALLE mogelijk foto's en teevee-bladknipsels van Wittekerke in plakte. Echt wel komisch hoe zot ik toen was :D Heb ik ook van de Spice Girls gehad.
Raar maar kben pas beginnen schrijven toen die relatie ontstond. En sindsdien heb ik altijd een dagboek gehad. Eerst van die kleine atoma-schriften, toen ben ik overgestapt naar mini-atomaschriften.. en weblogs heb ik nu al enkele van.. :S

Ik heb nood aan retrospectie, en ik wil alles bijhouden wat er gebeurt in mijn leven. En ik schrijf graag (maar redelijk onleesbaar..) En achteraf... weet ik niet wat ik ermee ga doen. Kep nu alle digitale schrijfsels online in mijn weblog gezet, van 1998 tot nu.

Wel grappig om te herlezen:
Ik had op de unief code-namen voor mijn (6) vlammen, en ik heb nu ontdekt dat ik 1x al mijn vlammen in een tabel had gezet om ze te vergelijken op verschillende punten en dan een gemiddelde te maken (twas in de periode dat ik statistiek kreeg, dus om te oefenen.. ;))

Kuikentje
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Kuikentje » 01 mei 2006 12:46

het helpt me mijn trauma's te verwerken
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

Janinah

Bericht door Janinah » 01 mei 2006 12:56

ik heb dat ooit wel gedaan, toen ik zo'n jaar of dertien was. Mijn ma was van dat nieuwsgierige type, en kreeg het ding los, ook al was het op slot. Ze citeerde te pas en te onpas citaten als ze venijnig werd.

Privacy met zo'n ma? No way... Ik had het vaginaboek aangeschaft op de beoekenbeurs, en n mn nachtkastje op kot gestoken. Ze loopt er driemaandelijks binnen, maar heeftet dus wel gezien he...

no diaries for this girl...

Eight
Regular user
Regular user

Bericht door Eight » 01 mei 2006 15:14

Vroeger had ik zo'n übercool dagboekje, slotje inclusief maar helaas gebruikte ik het ding ongeveer nooit.. en als ik het dan al gebruikte was het om mijn schuldgevoel tov mijn dagboek (errreeuugg) weg te werken.

Nu, ik kan me wel voorstellen dat zo'n ding voor sommige mensen een soort "uitlaatklep" kan zijn. Maar voor mij toch maar niet.

the switch
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door the switch » 01 mei 2006 18:34

ne livejournal he, jonges.

:adore:

Deemer
Forum addict
Forum addict

Bericht door Deemer » 12 mei 2006 23:37

Dagboek? Nee.

Livejournal? Ja.

Privé? Ja. Ongeveer 3 mensen hebben er toegang toe en ik betwijfel dat het er meer gaan worden, zijn er al drie teveel eigelijk.

Waarom? Voor mezelf. Als ik erdoor zit schrijf ik er iets in, anders niet. 'Tis meer psychologisch dan wat anders, heb het opgestart specifiek om die reden. En ik moet me helemaal niet inhouden om te zeggen wat ik heb te zeggen. Da's zowat het beste : )

Geen idee wat er meisjesachtig is aan een dagboek trouwens. Stoopid.
We eat our young.

coolgirl

Bericht door coolgirl » 20 mei 2006 23:59

hoi
ik heb een soort dagboek, maar overlaatst heeft mijn moeder erin gelezen :evil: erg eh, zo heeft ze ontdekt dat ik lesbisch ben. kwas echt boos op haar, omdak zelf nog ni klaar was om et te zeggen. maar nu ist al veel beter en ze hebben eigelijk beter gereageerd dan verwacht. dus tipje voor degene met een dagboek: verstop hem goed :P
Groetjes Magali XxX

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict

Bericht door Neleuh1985 » 25 mei 2006 20:36

Een dagboek das nixke vo mij zenne. Ik zoen dor toch vergeten in te schrijven mor vo diegene dien da wel doen : RESPECT :!:

grtzzzzzzzzzzzzz

MaT

Bericht door MaT » 25 mei 2006 20:43

Neleuh1985 schreef:Een dagboek das nixke vo mij zenne. Ik zoen dor toch vergeten in te schrijven mor vo diegene dien da wel doen : RESPECT :!:

grtzzzzzzzzzzzzz
Zoen terug!

GrtzAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Om toch nog even on topic te komen: ik hou geen dagboek of iets van die aard bij.

Condorcet
Regular user
Regular user

Bericht door Condorcet » 25 mei 2006 21:00

Heb vroeger nog pogingen gedaan. Onder andere grappige verhaal van grote liefdes uit het vijfde leerjaar. Maar de discpline ontbreekt gewoon. Af en toe stuur ik eens een lange mail naar een contactpersoon veraf, om nog eens een samenvatting te geven van wat er allemaal gebeurt. Dat is dan een soort "surrogaat"-dagboek. Maar uiteraard zet je daar niet alles in wat je denkt en zéker niet wat niemand mag/moet weten, wat met een "echt" dagboek natuurlijk wel zou kunnen... Op termijn leidt het natuurlijk tot een selectief geheugen. Je vergeet de kleine gebeurtenissen of hoe een gewone dag er eigenlijk uitzag in illo tempore en gaat je dingen mooier/saaier voorstellen dan ze eigenlijk waren. Met andere woorden: geef mij een ghost writer die elke avond een half uurtje komt babbelen en ik hou voortaan een dagboek bij :).

Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Kuikentje » 19 aug 2006 12:59

ik heb een dagboek waar ik m'n gevoelens voor Annemie Van der Voort uitgebreid beschrijf

voila c'est ça en 't staat erop
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto

Gesloten