Dagboek

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Hou jij een dagboek bij?

Ja
40
40%
Nee, geen behoefte aan
58
57%
Nee, ei, zo meisjes- / kinderachtig!
3
3%

Totaal aantal stemmen: 101

lynx
Senior user
Senior user
Contacteer:

Dagboek

Bericht door lynx » 03 apr 2006 13:18

Wie houdt hier een dagboek bij? En waarom?
The Lynx Effect.

Sweet Sugah'Lips
Forum addict
Forum addict

Bericht door Sweet Sugah'Lips » 03 apr 2006 13:31

Ik heb dat vroeger keer geprobeerd, maar enige effect dat het gaf was dat ik maar om de paar maand iets inschreef, dus ja....

Ik denk dus dat ik er niet echt behoefte aan heb, maar kan me wel inbeelden dat sommige anderen dat wel nodig hebben...

Bella

Bericht door Bella » 03 apr 2006 13:35

Ik heb dat jarenlang gedaan en dat was eigenlijk wel heel tof. Het was voor mij een goede manier om na te denken over mijn gevoelens en gedachten. Ik heb zo mijn eigen ook veel beter leren kennen. Het was een soort van klaag en zaagmuur. Ik kon er altijd alles in kwijt. Nu neem ik die boeken soms nog eens vast en is het soms wel vrij confronterend als ik bekijk wat ik er toen allemaal in heb geschreven maar langs de andere kant is het ook een mooie herinnering aan vroeger.

fortuna
Regular user
Regular user

Bericht door fortuna » 03 apr 2006 14:53

Geen behoefte aan. Al kan ik mij wel inbeelden dat het voor sommigen een goede "therapie" is.
Afbeelding

bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door bieke007 » 03 apr 2006 15:44

vroeger vond ik dacht echt super, ik wou alle leuke dingen die gebeurd waren zo gedetailleerd mogelijk op schrijven om ze zeker nooit te vergeten, maar op een bepaald moment, ben ik er mee gestopt, mss krijg ik daar later wel spijt van. Maar ik hoop nu dat de mooie dingen me bijblijven zonder ze op te schrijven!
every new beginning comes from some other beginning's end

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 03 apr 2006 16:13

Ooit vroeger heb ik dat weleens gedaan, maar dat was dan bij tijden het heel goed proberen bij te houden en dan ging het weer totaal slabakken...

Misschien is het soms wel eens handig om je gedachten enzo te ordenen, maar nu zie ik daar alleszins een beetje teveel tegenop, om alles op te schrijven... Denk dat het er nu dus ni van zou komen, mss ooit...
*He who laughs last, thinks slowest*

ijskristalletje
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door ijskristalletje » 03 apr 2006 16:29

mijn dagboek is mijn space in feite.. allée, als het over de toffe momenten/gedachten gaat. T'is de bedoeling dat ik dan later kan teruglezen wat voor fijne dingen ik allemaal heb gedaan.

De dipjes die worden neergeschreven op 'n privé-onbekende blog, omdat ik niet wil dat alleman weet wat m'n diepste gedachten en gevoelens zijn. Waarom niet in een boekje dan? omdat ik veel sneller typ, en bijna in staat ben evensnel te typen als dat ik denk, hetgeen dus veel makkelijker is dan neerpennen.

vroeger heb ik talloze pogingen gemaakt om 'n dagboek bij te houden, maar na een week gaf ik het al op. Op pc is zooveeel makkelijker echt!

Mysterio

Bericht door Mysterio » 03 apr 2006 17:03

Ik heb een dagboek. Al is 'dag'boek een verkeerd woord. Ik heb een schrift dat altijd meegaat in mijn schoudertas en waar ik allerlei dingen inschrijf. Belevingen van de dag, een mooie zinsnede die ik ergens ben tegengekomen, een leuke one-liner,...het komt er allemaal in.

En ja, ook een blog. Maar dat is anders. Daar schrijf ik niet alles in, omdat ik (terecht, denk ik) niet geloof in een 100% anonieme blog. Dus alles wat niemand moet weten, komt in mijn schrift.

Ik prefereer toch de geschreven versie boven de getypte. Een schriftje kan je jaren later nog eens vastpakken en herlezen. Een blog op internet is 'tijdelijker'.

eveke

Bericht door eveke » 03 apr 2006 17:42

Ik heb vroeger ook een dagboek gehad. Het heeft me heel erg geholpen om alles te plaatsen en te verwerken toen ik het moeilijk had. Je neemt zo tijd voor jezelf om eens na te denken over allerlei dingen. Het helpt je tot inzicht komen. Maar toch is het ook goed om met anderen over je gevoelens te babbelen.

DagDromer

Bericht door DagDromer » 03 apr 2006 18:13

Geen dagboek, heb ik geen nood aan en 't zou bovendien als een soort van druk uitoefenen. Je hebt er deze week nog niet in geschreven! 'k Heb daarentegen wel een blanco boek (nu minder blanco) en soortgelijke boeken gehad, waar ik zinnen, woorden, concepten, gedichten in schrijf. Heb het al een aantal keer aan andere mensen laten lezen, het mogen dan soms wel eens intiemere dingen zijn die ik er in schrijf, uiteindelijk zijn gevoelens des mensen. Stoor me er niet echt aan dat ze weten wat ik ooit dacht of vond.

Heb ook een blog, maar ben geen frequente blogger. Ik vind dat als ik er iets op zet, dan moet het de moeite waard zijn. Mensen hebben geen nood om mijn dagelijkse belevenissen te lezen, dus schrijf ik daar zeker niet over, behalve als ik het kan doortrekken naar iets algemener. En op m'n blog bepaal ik ook wat er in kan en wat niet, soort van filter op 'n filter.

Wyatt
Regular user
Regular user

Bericht door Wyatt » 03 apr 2006 19:13

ik hou sedert begin maart een dagboek bij,
omdat ik nog maar sinds kort voor mezelf aanvaard heb dat ik op jongens val en ik niet direct iemand heb om tegen te praten ben ik mijn gevoelens ed beginnen op te schrijven, denk echt dat het mij zal helpen
:fire: my mum and her sisters are powerfull witches so you better watch out :fire:

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 03 apr 2006 19:23

ik heb een tijdje een dagboek bijgehouden vooral voor men comming out omdat ik echt af en toe het gevoel had om het op te schrijven of anders zou ik zot komen en beginnen gillen.

maar het is eigenlijk niks voor mij. de goede dingen onthou ik in mijn gedachten en de slechtere vergeet ik.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

leentje25
Regular user
Regular user

Bericht door leentje25 » 03 apr 2006 19:23

Khoud geen dagboek bij. Kdenk dak me dan dagelijks moet forceren om er iets in neer te pennen. Waarschijnlijk gewoon te lui ervoor :D . Kbegrijp dat het voor sommige wel een zekere houvast is. Kprobeer mooie momenten zo wel bij te houden zonder mezelf te verplichten om ze op te schrijven.

Greetz

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 03 apr 2006 19:24

leentje25 schreef:Khoud geen dagboek bij. Kdenk dak me dan dagelijks moet forceren om er iets in neer te pennen. Waarschijnlijk gewoon te lui ervoor :D . Kbegrijp dat het voor sommige wel een zekere houvast is. Kprobeer mooie momenten zo wel bij te houden zonder mezelf te verplichten om ze op te schrijven.

Greetz
volledig met eens. eerlijk gezegd
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Lola Del Puerta

Bericht door Lola Del Puerta » 03 apr 2006 19:53

Ik heb begin dit schooljaar een boekje gekocht met harde kaft en dat zeul ik zo een beetje overal mee naartoe. Als ik ga slapen leg ik het ook meestal op mijn nachtkastje (eigenlijk mijn bureau bij gebrek aan) om zo 's morgens mijn dromen neer te kunnen schrijven. (zou eigenlijk eens een apart dromen boekje moeten kopen)

Gwendolina

Bericht door Gwendolina » 03 apr 2006 21:21

Vroeger heb ik nog een "dagboek" bijgehouden! Enfin, zoals sommigen hier ook al zeiden, ik schreef er niet elke dag wat in maar het bleef meestal beperkt tot de tijden dat ik er echt nood aan had of zin in had! Het heeft wel een therapeutische werking om soms alles eens van je af te schrijven maar nu heb ik daar gewoon geen behoefte meer aan! En vooral: geen zin! Het schrijven neemt me sowieso al teveel tijd in beslag en dan zie ik er gewoon tegenop! Desalniettemin blijft het een leuke herinnering aan mijn puberale beslommeringen van toen :wink:! 'k ben dus wel blij dat ik het een tijdje heb bijgehouden :)!

Callisto
Experienced user
Experienced user

Bericht door Callisto » 03 apr 2006 22:36

Gelijk velen mij hier al voorgegaan zijn: vroeger hield ik een dagboekje bij (en dan nog niet eens elke dag), nu niet meer.
Dit om de simpele reden dat ik er geen nood aan heb en bijgevolg geen tijd of moeite meer in wil steken.
Soms pak ik mijn dagboeken nog wel eens vast..blijft grappig te lezen 8) kinderwensen, tienerdromen, ruzies en gewoon fijne herinneringen, allemaal zwart op wit.

Soms voel ik wel de nood om bepaalde, belangrijke zaken op te schrijven. Ter herinnering ofzo. Maar dan komt het gedacht aandraven dat, eens ze op papier staan, ze niet zo veel meer voorstellen...hmm...raar als ik er zo bij stil sta.

Over dat therapeutisch nut van een dagboek gesproken; dingen die je niet wil of kan vertéllen, en die er toch op de een of andere manier uit, die kan je kwijt in een dagboek. Zolang je daar tevreden mee bent is het een fantastische oplossing natuurlijk!
Dat doet me eraan denken! De periode dat ik voor het eerst verliefd werd op een meiske, de weken ervoor en maanden daarna, heb ik echt veel dagboek-geschreven. Ik schreef wel bijna altijd hetzelfde, en toch heeft het me op een zekere manier geholpen, dénk ik.
Girl gets boy, girl loses boy, girl gets cute girl back.

twijfels
Experienced user
Experienced user

Bericht door twijfels » 04 apr 2006 12:57

kdenk wel dak het ooit heb gedaan, zo n dagboek bijhouden
ma er kwam ni veel in
e paar zinnekes per dag
kben er rap mee gestopt

geen dagboeken voor mij

twijfels
Experienced user
Experienced user

Bericht door twijfels » 04 apr 2006 12:57

kdenk wel dak het ooit heb gedaan, zo n dagboek bijhouden
ma er kwam ni veel in
e paar zinnekes per dag
maar khad rap beslist: dag boek en kben er daarna nooit meer aan begonnen

geen dagboeken voor mij

Apollo
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Apollo » 04 apr 2006 13:02

Zelf heb ik nooit de drang gevoeld om een dagboek bij te houden. Ik zou toch niet weten wat ik er in zou moeten zetten. Maar ik kan best aannemen dat dat voor sommige mensen nodig kan zijn om de dingen op een rijtje te zetten, om bepaalde zaken te verwerken, .... Zelf doe ik die dingen op een andere manier.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

Gesloten