S.O.S outingstips

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
steph
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

S.O.S outingstips

Bericht door steph » 02 mar 2006 16:43

hallo!!! Na 4 jaren van getwijfel en angst, zou ik me zaterdag graag outen bij mn papa gewoon omdat ik op ben. Kheb geen energie meer, ik studeer nie meer (kverbrod mn laatste middelbaar!!) de ene huilbui na de andere enzo... hebben jullie anders wat hints ofzo om mij te outen? kweet dat er hier al veel soortgelijke topics bestaan, maar kom... groetjes xxxx
Soulmates never die !

*Saarke
New user
New user
Contacteer:

Re: S.O.S outingstips

Bericht door *Saarke » 02 mar 2006 17:27

steph schreef:hallo!!! Na 4 jaren van getwijfel en angst, zou ik me zaterdag graag outen bij mn papa gewoon omdat ik op ben. Kheb geen energie meer, ik studeer nie meer (kverbrod mn laatste middelbaar!!) de ene huilbui na de andere enzo... hebben jullie anders wat hints ofzo om mij te outen? kweet dat er hier al veel soortgelijke topics bestaan, maar kom... groetjes xxxx
Wees gewoon je eigen, wees trots op je eigen!
heb 100% vertrouwen in jezelf
en ga er gewoon voor meid!!!
het komt allemaal wel inorde...
en wat je laatste jaar betreft,
ik zit ook in men laatste jaar en kheb ook een slechte periode gekent, maar heb me toen ook geout en vanaf toen ging alles veel beter!
ben nu volop bezig om er nog een geslaagd jaar van te maken!
ik wens jou in ieder geval het allerbeste beste toe!
greetz xxx
(ps: laat iets wete hoe het zaterdag is gegaan)

bieke007
I have no life
I have no life

Bericht door bieke007 » 02 mar 2006 17:57

liefst niet teveel op voorhand bezig zijn over hoe het zou kunnen verlopen.

Je moet er op de moment zelf voor gaan en je zal dan wel zien hoe het uitdraait.

Als het te moeilijk blijkt kan je nog altijd een brief schrijven, maar persoonlijk vind ik dat een noodoplossing.
Als je het zelf verteld kan je onmiddellijk reageren op zijn reactie.

kwens je in elk geval veeeeel succes.

katrien
every new beginning comes from some other beginning's end

stefkeee
New user
New user

Bericht door stefkeee » 02 mar 2006 20:16

Mss moet je gewoon op een gegeven moment het eruit smijten en idd niet te veel over nadenken... En ook niet wachten tot het perfecte moment, want geloof mij ... dat komt er nooit hoor... 't Is mss best dat je't zo vlug mogelijk doet... je zal je erna echt veel beter voelen hoor !!! En laat zeker je laatste jaar hierdoor niet verbrotten !!!

Ik duim voor jou !!!

Veel sterkte !!!

Stefke
I was just hanging around, thinking 'bout nothing at all ...

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 03 mar 2006 10:04

Kan beamen wat al gezegd is, en verder lees misschien eens rond wat hier nog al overal gezegd is, er zijn ook goede boeken over als je daar wat aan hebt 'Thuiskomen' en 'Begrijp je me?'

Alvast heel veel succes gewenst en weet dat je hier steeds terecht kan :wink:
*He who laughs last, thinks slowest*

ChibiFirli

Bericht door ChibiFirli » 05 apr 2006 07:42

In perfecte momenten geloof ik idd ook ni. Zo'n dingen maakt ge zelf. Veel tips kan ik niet echt geven, uiteindelijk loopt het toch nooit zoals ge gepland had :). Op zen best kunde een beetje nadenken over wa da ge exact wilt zeggen. Meer kan ik u ook ni aanraden.

In ieder geval, succes ermee ;).

Tinseltoy
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Tinseltoy » 25 mei 2006 00:03

Begin bij het begin: een vriend of vriendin, da's vaak de eerste stap, iemand die je kan vertrouwen, waarmee je het er eindeloos over kan hebben en die eerste dam toch al is verbroken en het water wat kan wegebben.

Je kan ook direct bij je vader beginnen, want, ook al ken ik je vader niet, reageren ouders vaak wel positief, je bent tenslotte zijn kind en zijn vlees en bloed. Maar die eerste stap bij een vriend of een vriendin is vaak wel het handigste, als het dan niet zo 100% zoals gewenst loopt met je pa, kan je op hen terugvallen.

Misschien kan je ook is met de groene leerkracht op jouw school of met de aanspreekpersoon van de jongerenwerking in jouw buurt praten, die kan je vaak ook erg goed helpen met nuttige tips of boekjes ofzo.

En tips zelf... Blijf kalm. Vooral dat, kalm en redelijk en houd in je achterhoofd dat alles sowieso wel goed komt, wat er ook gebeurt.

Er zijn eindeloos verschillende manieren om zo'n gesprek te beginnen waaronder: 'ik moet iets zeggen en nadat ik dit gezegd heb ben ik nog altijd dezelfde. Ik ben lesbisch'
of 'Papa? Je houdt toch van mij hé? Ik moet je iets vertellen. Ik val op meisjes'
of 'Papa, ik kan het nimeer verzwijgen, het vreet mij op vanbinnen. Ik hoop da ge mij ni anders bekijkt, maar het is nu eenmaal zo, ik he het er zefl moeilijk mee gehad en er om geweend etc. Ik hoop da ge het begrijpt. Ik val op meisjes'

Of een combinatie van dat alles. Ik persoonlijk verkies de 'ik ben homo' of te praten over mijn ex-lief ofzo, dan hebben de meeste het ook vaak door. 't Is ieders zijn manier, maar ik hoop dattik je wat geholpen heb.
Beam this!
Afbeelding

Pedagoogje

Bericht door Pedagoogje » 25 mei 2006 13:59

Hoi,
Ikzelf heb het in een brief geschreven aan men ouders. Ik was toen slechts 15 en wist begot niet hoe ik daar aan moest beginnen. tip: doe dit niet!!! Zie het echt als een laatste noodmaatregel, mr zeker niet als een evidentie! Ik wil je nie bang maken, maar ik heb er tot op de dag van vandaag nog steeds spijt van. Men ouders hebben heel positief gereageerd en het zijn echt schatten van mensen, ze hebben het me ook nooit kwalijk genomen dat ik dat in een brief heb geschreven, mr ik voel dat ze meer respect verdienden dan dat. Zoals reeds gezegd, je bent hun vlees en bloed. Misschien zullen ze op het eerste moment verschieten, maar uiteindelijk zal dat wel bekoelen. De meeste zeggen "het perfecte moment bestaat niet"... ik zou het anders zeggen: als je je ogen opendoet zal je zien dat elk moment het perfecte moment is. Het zijn namelijk je ouders. EN, jij loopt constant met een innerlijk gevecht rond, welk moment is nu niet perfect om daar van af te komen? Hoe je ouders ook zullen reageren, je zal in elk geval veel rustiger worden eens het er uit is. Daar kan je van op aan.
Ik wens je veel succes, geloof in jezelf en geloof ook in je ouders, dan komt alles wel in orde!
dikke knuffel xxx

sunflower
Forum addict
Forum addict

Bericht door sunflower » 25 mei 2006 14:05

Mooi gezegd pedagoogje, kzou al meteen naar mn ouders lopen om het te zeggen na het lezen van deze verklaring, ware het niet zo dat ik het al gezegd heb :lol:

en idd ik kreeg ook geen te beste reactie maar voelde me toch wel minder in strijd, op begin heb je dan mss ergens de neiging spijt te hebben, door de problemen die k er door kreeg, ma uiteindelijk voel k me vele rustiger se...
*He who laughs last, thinks slowest*

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Dr.Feel » 25 mei 2006 14:09

Ik heb't ook via een brief gedaan en dat heeft niets met minder respect of zo te maken. Ik kon het gewoon na al die jaren (was 22) niet gezegd krijgen.
Dat ik ze respecteer en graag zie weten en merken ze wel, en dat ik het nu zei dmv een brief doet niet in het minst afbreuk aan dat respect.

Conclusie: doe het op de manier die jij wil en waar je klaar voor bent, je ouders zullen eender welke manier wel oké vinden, en blij zijn dat je het tout court gezegd hebt.

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict

Bericht door Neleuh1985 » 25 mei 2006 18:19

Het belangrijkste is toch da ze et weten é dus de manier waarop daj dat doet is toch minder belangrijk...

Nuja mijn ma weet et nu al mor mijn pa goat erger reageren dus verkies ek bij em eigenlijk ook wel nen brief :wink: :oops:

Ik zie wel oe dat em der ip goat reageren é...

Grtzzzzzzzzz

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 27 mei 2006 00:25

:offtopic: Neleuh dit is geen West-Vlaams forum... Waarvoor dank ;) :offtopic:

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 28 mei 2006 03:18

Will schreef:Een brief lijkt voor jou wel gemakkelijk (lees: voor laffe mietjes)
grof.

Neleuh1985
Forum addict
Forum addict

Bericht door Neleuh1985 » 28 mei 2006 13:18

@ Will : bedankt voor jouw goede raad maar ik denk toch dat ik het mijn pa ga vertellen per brief,ook al is dit volgens jou een manier voor laffe mietjes. :wink: Ik weet hoe hij in elkaar zit en ik weet gewoon zeker dat ik de eerste moment de volle lading ga krijgen... Ik ga de kans nie krijgen om mijn verhaal te doen en per brief denk ik dat ik eerder die gelegenheid ga krijgen...

Nu ja ik kom er wel uit en is het vandaag niet, dan is het morgen 8)

Grtzzzzz

matti
Forum addict
Forum addict

Bericht door matti » 30 mei 2006 18:27

@neleuh, probeer de woorden ik ben lesbisch zo ver mogelijk achteraan je brief te zetten. zo vermijd je dat ze maar een deel van de brief lezen. begin gewoon bij het begin. over je gevoelens,...

en @ will, nen brief is niet voor mietjes.
als de toekomst even leuk wordt als het verleden blijf ik liever in het duister tasten
Afbeelding

Gesloten