Eurosong 2006

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Dr.Feel
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door Dr.Feel » 06 feb 2006 14:53

Omg die Noorse drags:
"I can be your Galliano-queen"
mhmh :roll: ben ik ff blij met onze vlaamse smaak ;)

B

Bericht door B » 06 feb 2006 14:58

ze zijn hilarisch!
de amusementswaarde is enorm... dat eb ik hier nog niet meegemaakt...
plus denk ook eens aan dana international die ooit won en een pr jaren geleden de 'margret thatcher look-a-like-oostblok-travs' ... die zijn ook hoog in de ranking geraakt :P

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 06 feb 2006 15:07

Ja maar denk da het concept 'drag' wel uitgemolken is op ESC. En dana was geen drag, da's een echte omgebouwde ;)

anyway, om terug te komen op vlaanderen, hier ons kate in volle glorie :D

Afbeelding

Geef toe, wie heeft er al zo op het liedje staan shaken?

B

Bericht door B » 06 feb 2006 15:10

dana leek wel een drag :P

en eigenlijk lijkt kate op die foto ook wel een drag... zeker met dat soort haar... :lol:

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 06 feb 2006 15:15

crazy schreef:en eigenlijk lijkt kate op die foto ook wel een drag... zeker met dat soort haar... :lol:
wie weet :o en is het eigenlijk Dave Ryan of zo... of Ryan Kate... o ow

B

Bericht door B » 06 feb 2006 15:17

wie weet en is het eigenlijk Dave Ryan of zo... o ow
:P
dan zeg ik
lang leve dave ryan!

Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Bericht door Dr.Feel » 06 feb 2006 15:23

bon, Malta's got my vote, die hadden ze vorig jaar ook al... die oversized drama-diva met een heerlijk nummer...

Nielske
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Nielske » 06 feb 2006 18:49

Lai'ke schreef:
Dr.Feel schreef:
Lai'ke schreef:Zweden gaat net hetzelfde sturen (zelfde beat, zelfde vrouwmens) maar dan 1000 keer beter!
Ah is het Zweeds liedje dan al gekozen?
Nie da ik weet, maar Zweden is gekend voor dat soort muziek, en ze sturen elk jaar iets in dat genre...
Het Zweeds nummer is nog niet gekozen. De preselecties starten op zaterdag 18 februari en de grote finale van Melodifestivalen is op 18 maart. Het staat al in de sterren geschreven wie daar als winnaar uit de bus zal komen : De winnares van het songfestival 1991, CAROLA. Nog steeds megapopulair in eigen land, ze waagt na 15 jaar opnieuw haar kans.

HET argument om voor Kate te stemmen is dat ze gewoon veel bekender is dan Fabrizio, Sandra, etc... Dat zijn Europese "nobodies", terwijl Kate bekendheid geniet van Noorwegen tot Israel en van Rusland tot Portugal. Dat het nummer op de radio gespeeld zal worden in practisch alle deelnemende landen in de aanloop naar het festival is ZEKER een groot voordeel, twijfel daar maar niet aan.
Bovendien heb ik "Je t'adore" al gestuurd naar een heel pak van mijn Zweedse MSN buddies en iedereen vond het super en was zeker dat het in Zweden een hit zou worden. Dus het land wat muziek in hetzelfde genre maakt die zogezegd "1000x beter is" was blijkbaar toch overtuigd...
Du är perfekt, precis som du är!

Nielske
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Nielske » 06 feb 2006 18:51

Dr.Feel schreef:
crazy schreef:i do! i do! i do! i do! i do! i doooooooooooooooooooooooooooooo...
mijn kotgenootjes gaan dit net leuk vinden 8)
haha, geweldig he :D (btw: net leuk of niet leuk?)

ff zien dan op die site v nielske want ik vond geen video'kes dernet...
Je kan trouwens de finale in noorwegen en alle halve finales nog volledig herbekijken op de NRK site (Noorse TV)

http://www.nrk.no/mgp/

En dan gewoon klikken op "MGP i Nett-TV" links. En dan het mapje "MGP 2006" openen. :)

Mijn favorieten buiten Christine Guldbrandsen zelf dan :
Birgitte Einarsen - Saturday : 100% Disco, van het zuiverste soort. Geweldig nummer, heb het nu al zo dikwijls gehoord en het blijft super.
Jorun Erdal & Geir Rønning - Lost and found : 100% schlager, ook van het zuiverste soort. :wink: Dit is zo zweeds, da het pijn doet! :P I love this so much... :)

Nielske
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Nielske » 06 feb 2006 19:10

crazy schreef:ja da had ik door... ik bedoelde die vn slovenië... :-?
is d nu een vent of mijn allerliefste sasa?
Das dus die vent. De Sloveense finale was weer een mooi staaltje van de televoters buiten spel zetten... :roll:
De punten kwamen van een vakjury (1/3), televoters (1/3) en sms'rs (1/3)

Televoters en sms'rs (de kijker thuis dus in feite) gaven 12p aan Sasa. De vakjury, die de televoting en sms resultaten ziet VOOR ze punten geeft, gaf uiteindelijk NUL aan Sasa (en aan de kandidaat die 10p kreeg vd televoting) en gaf het maximum aan die vent, dus dus 7p kreeg in de televoting.
Inside bronnen zeggen dat de Sloveense omroep het nummer van Sasa "te kroatisch en te balkan" vond (was ook geschreven door een Kroaat)... Joy! :roll:

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 06 feb 2006 19:30

Gisteren zat ik te kijke naar de 1e halve finale en echt het trok op nie veel. De enige die ik echt goe vond was Els De Schepper. Echt een mooi liedje!

JaN-PeNaAn™
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door JaN-PeNaAn™ » 06 feb 2006 19:55

de laatste jaren volg ik de voorrondes niet echt meer...
maar zo nu heb ik wel m'n licht eens opgestoken, en ik moet zeggen,
kate ryan en els hebben echt wel recht op hun finale plaats...

heb het een beetje meer voor kate, sorry els, maar ik vrees dat je met een nederlandstalige tekst nergens meer staat op het ESC
+ kvind die move met de arm en been zalig...
JaN-PeNaAn™
Afbeelding
Some things are better whit attitude!

Yeah

Bericht door Yeah » 06 feb 2006 20:40

Nielske schreef:
Noorwegen : Christine Guldbrandsen - Alvedansen

Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://www.nrk.no/url/565245.jpeg

Estland : Sandra Oxenryd - Through my window

Malta : Fabrizio Faniello - I Do

Afbeeldingen vervangen door URL bij quote http://www.eurosong.be/fotos/sfe2005liv ... iello2.jpg
Noorwegen: Beste nummer heeft gewonnen, heb naar de finale gekeke op zaterdag en ze hadden er betere leidejs in kunnen steken. Maar de performance mist juist da kleine extra (wat Israel vorig jaar wel had, of lag het aan haar veel te diepe decolté :roll: ) En ze heeft paardengebit (dit geheel terzijde)

Estland, blaaah, been there done that

Malta: Rip of van Zweden 2003 (Fame - Give me your;ove) compleet hetzelfde refrein alleen in een hogere versnelling). Ik heb gewoon iets tegen fabrizio, zijn act is ook vreselijk goedkoop( door papieren platen springen) en hij lijkt beetje op een rat :roll:

Slovenië: Redelijk nummer, goede stem. Maar Sasa had meoten winnen :cry: Komaan een mandolien die opengaat wie doet dit haar na !!! En een lederhosen-, boobieshaking-, rondedans !!!

BTW: Hup Hup Kate
En Fuck off Belle

Gwendolina

Bericht door Gwendolina » 06 feb 2006 21:53

Lai'ke schreef: Nu, Els De Schepper RULEZZZZZZZZZ!!!!
Go, darling, go :rock:!!

We zouden echt Els De Schepper moeten sturen! Met dat liedje zouden we tenminste opvallen! Degelijk gezongen, originele song en eindelijk nog eens een nummer in het Nederlands! 'k vond dat toch één van de charmes van het songfestival: het feit dat elk land in één van de landstalen zong! Ik ben sowieso een voorstander van die diversiteit aan talen en ik vind het een beetje spijtig dat de meesten nu kiezen voor het Engels als taal voor hun liedje!
Conclusie: stuur een madam met 'attitude' en met een song die er zeker gaat uitschieten, stuur ons Els 8)!

moon_man
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door moon_man » 06 feb 2006 22:33

Gisteren live de eerste halve finale in Schelle meegemaakt en moet zeggen het was echt een mooie aflevering.

Zoveel berichten ook dat ik heb gekregen dat ze me gezien hebben, mja kstond recht tegenover de jury. Dus het was een beetje te verwachten he :lol: :lol:

De beste heeft gewonnen :wink:, ik ben ervan overtuigd dat we geen afgang hebben daarmee. Noorwegen stuurt geen Zweedse kloon, Finland zal dat ook niet doen en dan zitten we goed ze. Krijgen we dan eindelijk weer eens een goede score van Zweden??

Ben echt blij da Els door is, ze is voor mij de ontdekking van Eurosong 2006.
De top 3 van mij heeft ook gewonnen, alhoewel dak het jammer vond dat Eve er niet bij geraakt is.

Volgende week zal de strijd wa spannender zijn en denk ik dat het zal gaan tussen Barbara, Belle, La Shakra en Peter. Als ik op eigen gevoel af ga, dan hoort Peter er niet thuis, maar denk dat de kijker daar anders zal over beslissen.

Wildcard zal dan eventueel naar iemand vanuit de 2de halve gaan.

Ik ben ervan overtuigd dat Kate ons terug op de kaart kan zetten en eens een goed resultaat kan neerzetten.

Ik hoop dak nog altijd dat ik me kan vrijmaken voor het ESC in Athene. Maar stage begint de maandag na het ESC :cry:
Ik ben anders en gestoord.......

Nielske
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Nielske » 06 feb 2006 23:07

moon_man schreef: De beste heeft gewonnen :wink:, ik ben ervan overtuigd dat we geen afgang hebben daarmee. Noorwegen stuurt geen Zweedse kloon, Finland zal dat ook niet doen en dan zitten we goed ze. Krijgen we dan eindelijk weer eens een goede score van Zweden??

Ik ben ervan overtuigd dat Kate ons terug op de kaart kan zetten en eens een goed resultaat kan neerzetten.
En IJsland stuurt waarschijnlijk Silvia Nott, een echte rebelse bitch, helemaaaaaal geen Zweedse sound. :P
Hoge punten van Zweden? Waarschijnlijk, maar dan wel maximaal een 8, want dit jaar doen er al zeker 3 Zweden mee : Zweden zelf, Sandra Oxenryd voor Estland en Andreas van Alcazar in een groepje voor Zwitserland. :wink:

Enja, dat Kate een deftig resultaat zal behalen is quasi zeker : Een internationale ster, een nummer dat geweldig goe blijft hangen, een grappig en opvallend danske. Cliché of nie, face it, dit is gewoon de succesformule van de afgelopen jaren...

B

Bericht door B » 07 feb 2006 01:37

jezus!
die van ijsland lijkt wel een kruising tussen nina hagen en cyndi lauper...
van de jaren 80 wel te verstaan :roll:

Apomes
Senior user
Senior user

Bericht door Apomes » 07 feb 2006 08:08

Els de schepper de gekste!
Maaar dat Kate Ryan gewonnen heeft vind ik ook wel goed!

Alleen heeft Els de Schepper iets magisch vind ik en ik hoop ten zeerste dat ze de singel uitbrengt op 12 feb!
Ik bevorder u bij deze officieel tot Held van Springbal!

zoem
Senior user
Senior user

Bericht door zoem » 07 feb 2006 10:39

La Shakhra naar Athene!!!!

heb ze deze morgen nog gespot in de Panos!
yeah!

*kuch*
I read a magazine
that said by seventeen
your life was at an end
I'm dead and I'm perfectly content

bomarilyn

Bericht door bomarilyn » 07 feb 2006 11:50

Ik ben de enige echt UNofficial Kate Ryan webmistress!
I'm evil, but anyway..

KAte rules !

Neh neh neh neh !

La Shakra is een platkop, Els de Schepper:heb ik al VEEL te veel (tieten) van gezien, Kay Styles (what the hell?!), Peter Evrard (maybe ?)
en.. van al die mensen is Kate Ryan de enige absolute Internationale topper. Wisten jullie dat nog niet ? Nou so ho, ik weet het toevallig wel want ik heb in de voorbije jaar niet anders gedaan dan KR-info opgezocht! Voor elke Vlaamse fan heeft ze er 20 in Spanje, Polen of Duitsland !

Afbeelding

Gesloten