Nog muzikanten op't forum?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Welk (type) instrument bespeel je?

Strijkinstrument (viool, altviool, cello, contrabas, ...)
19
10%
Houtblazer (piccolo, dwarsfluit, hobo, klarinet, fagot, ...)
28
15%
Koperblazer (hoorn, trompet, trombone, tuba, ...)
10
5%
Slagwerk/drum
17
9%
Tokkelinstrumenten (gitaar, harp, ...)
71
39%
Piano
39
21%

Totaal aantal stemmen: 184

Kore
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Nog muzikanten op't forum?

Bericht door Kore » 10 mar 2009 21:59

Ik heb ooit gitaar gespeeld (ik zou beter zeggen: ik heb ooit een beetje gitaar gespeeld), maar nooit serieuze lessen genomen... Alleen wat samen gespeeld met mijn toenmalige vriend en daarna mezelf wat proberen aanleren. Ik kan geen ene noot lezen, ik heb het meeste van na-apen en improviseren.
Nu heb ik mijn gitaar al een hele tijd niet meer aangeraakt. Onlangs ben ik ze wel beginnen pimpen en opfleuren, maar dat is om mijn kamer op te fleuren. :P
Af en toe schuif ik wel eens aan de piano/keyboard (meer keyboard dan piano aangezien die laatste al een jaar of twee dringend gestemd moet worden :lol:), maar dat is ook meer improviseren.

't Feit is eigenlijk dat ik niet lang genoeg gepassioneerd ben door een instrument om het echt supergoed te leren bespelen. Ik amuseer me liever op het moment zelf met wat te improviseren en dingetjes te spelen die goed klinken (eventueel met een tekstje erbij :P).

Ergens heb ik wel spijt dat ik niet echt muzikaal geschoold ben, maar ja... Ik ben vrij tevreden met mijn muzikaal gevoel dat ik van nature heb, dat is genoeg om af en toe wat te tokkelen...

Groot respect voor mensen met een grote passie voor hun instrument/muziek en mensen die veel meer tijd in het oefenen kunnen steken dan ikzelf.

Marre
Experienced user
Experienced user

Bericht door Marre » 11 mar 2009 00:14

Ik zou mezelf als trompettiste omschrijven. :wink:
Ik speel nu al 12 jaar trompet, dus dat begint wel al te tellen. Ik ben begonnen in de plaatselijke fanfare, waar ik nog steeds speel.
Sinds enkele weken speel ik wel bugel in de fanfare, omdat de dirigent nog iemand zocht om zijn tekort aan bugels aan te vullen. :roll:

Verder speel ik ook in 't symfonisch jeugdorkest van de muziekschool. Ik geloof ik dat ik nu 8 á 9 jaar bij de muziekschool zit.

5 jaar geleden ben ik ook gestart met pianolessen op de muziekschool en dat bevalt me echt ongelofelijk goed. Ik kan daar veel meer emotie in kwijt.
Bovendien vind ik piano ook veel gemakkelijker: het is niet lastig voor je ademhaling, het is niet lastig voor je lippen... Een veel menslievender instrument. :lol:
Desondanks zweer ik trouw aan mijn trompet. :wink:
Afbeelding

Dowriaantje
Regular user
Regular user

Bericht door Dowriaantje » 16 apr 2009 00:05

Yes, leve muziekinstrumenten!
In 't vierde leerjaar ben 'k begonnen met dwarsfluit te spelen. 2 jaar geleden ben ik daarvoor afgestudeerd, en nu speel ik nog steeds in het symfonisch orkest van de muziekschool.
In 't vijfde leerjaar wou 'k persee piano leren spelen. Dat heb 'k in 't derde middelbaar opgegeven omdat 'k nimeer wou oefenen en 'k het dan helemaal nimeer zag zitten om verder te doen. Maar daar ben 'k sinds dit schooljaar weer mee begonnen en daar heb 'k absoluut geen spijt van!
Sinds enkele jaren heb 'k me ook een gitaar aangeschaft en probeer 'k op mezelf zo wa te leren.

Hadrian
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Bericht door Hadrian » 17 apr 2009 23:30

Ik heb zowaar middelbaar diploma in de edele kunst van het trompetspelen! :mrgreen:

Ik ben wel gestopt daarna wegens orthodontische redenen genaamd de beugel! Niet dat je met beugel geen trompet kan spelen maar dat zou erg veel oefening kosten endat deed ik daarvoor al niet :p

Trompetspelen is trouwens zwaar onderschat! Da is bijna sporten :D zo uitputtend!

Mij Stomvi-trompet staat nu te verwelken in mijn kast ^__^ Ik weet het, ik ben een slecht mens :(

(Mijn beugel is trouwens wel al lang verwijderd met het gewenste resultaat)
You pass this on, won't you?

icaras
Regular user
Regular user

Bericht door icaras » 18 apr 2009 22:08

Ik heb nog zes jaar viool gedaan :D Twee redenen waarom ik gestopt ben: Die verplichte saaie notenleer lessen (twee keer per week); Een andere lerares (een nogal ambetant mens, qua karakter quasi totaal tegenovergesteld van m'n vroegere).
Wat later heb ik een jaar gitaarlessen gevolgd (ook op een academie). Ik was er goed door voor het examen... Toen ik echter besloot unief te volgen, ben ik geen tweede jaar gitaar meer begonnen. Ik dacht nl. dat die twee moeilijk te combineren waren. (Het eerste jaar wou ik er zeker door zijn.) Helaas heb ik zo stilletjes aan ook m'n gitaar verwaarloosd :-?
Maar ik heb me voorgenomen in de grote vakantie m'n gitaar terug op te pikken. Eerst zelf nog wat oefenen, om vervolgens weer lessen volgen :)
lead us not into temptation

Max
Experienced user
Experienced user

Bericht door Max » 03 mei 2009 20:27

Ik speel sinds mijn 8ste piano (dus 9jaar).

Spoiler! :
Yes, it's me 8)
Lost whispers awaken within me and fly...

Aquarius

Bericht door Aquarius » 03 mei 2009 21:29

Max schreef:Ik speel sinds mijn 8ste piano (dus 9jaar).

Spoiler! :
Yes, it's me 8)
Dat liedje is best wel moeilijk te spelen...het lukt mij maar half.
Thumbs up!

gj
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door gj » 03 mei 2009 22:03

Max schreef:Ik speel sinds mijn 8ste piano (dus 9jaar).

Spoiler! :
Yes, it's me 8)
Trouw met mij! :o
Haha. :P Neen, echt goed gedaan!

Ik speel helaas geen enkel instrument.
JE VEUX QU'ON BAISE SUR MA TOMBE.

TheBright
Senior user
Senior user

Bericht door TheBright » 10 mei 2009 10:07

Slagwerk studente hier
(Kso)
en eigenlijk ook Piano want neveninstrument is verplicht
(Maar niet dat ik dat erg vind, dat dat verplicht is)
Yesterday I woke up sucking a lemon

lady_vampirella
Regular user
Regular user

Bericht door lady_vampirella » 18 mei 2009 14:28

Hadrian schreef:Ik heb zowaar middelbaar diploma in de edele kunst van het trompetspelen! :mrgreen:

Ik ben wel gestopt daarna wegens orthodontische redenen genaamd de beugel! Niet dat je met beugel geen trompet kan spelen maar dat zou erg veel oefening kosten endat deed ik daarvoor al niet :p

Trompetspelen is trouwens zwaar onderschat! Da is bijna sporten :D zo uitputtend!

Mij Stomvi-trompet staat nu te verwelken in mijn kast ^__^ Ik weet het, ik ben een slecht mens :(

(Mijn beugel is trouwens wel al lang verwijderd met het gewenste resultaat)
Als je het weer ziet zitten, kan je altijd je 'embouchure' weer wat opbouwen en gaan voor de hogere graad :)

Ik heb dit jaar trouwens openbaar examen voor de M3. Slaag ik, dan ga ik naar hogere 1. Yay!

Trompet is inderdaad een uitputtend instrument, maar het is minder lastig als je het regelmatig bespeelt. Zoals met alles, oefenen en onderhouden anders bouw je geen stamina op.

GrtZ.
“Look down at me and you see a fool;
look up at me and you see a god;
look straight at me and you see yourself” Charles Manson

matt_enz
Regular user
Regular user

Bericht door matt_enz » 20 mei 2009 16:31

euhm de pol was redelijk moeilijk in te vullen
ik speel nu mijn 6de jaar sax (ben echt verliefd op mijn saxie!)
ik speel nu ook mijn 2 de piano (met overgangsexamen, maar ja partituren kon ik al lezen dus ik was een stapje voor op die kleine snotters h!h!)
en ik heb mij een viool gekocht en speel op mezelf, dat lukt mij eigenlijk niet zo goed maar... ik kan toch al a castle on a cloud (van les miserables) spelen, dus in die paar maand heb ik al iets bereikt mag ik zo zeggen
Kspeel in een bandje met de sax, we spelen een beetje blues en dixie (vrolijke '60 fanfaramuziek) en we doen ons eigen ding met de muziek stukken, dus af en toe spelen we in swing en soms zit er jazz in ... eigenlijk is het nog allemaal slordig maar zolang we maar ons amuseren en veel kunnen optreden :p
funny, how people smile and think about sad things

brechteken
New user
New user

Bericht door brechteken » 22 mei 2009 15:27

ej

ik speel al 2 jaartjes gitaar en schrijf nu en dan eens een eigen liedje, maar kweet niet echt of het ''op iet trekt'' :). Speel overigens ook wat piano.

http://www.youtube.com/watch?v=Z4khNtd4B9Q
das e zelf gemaakt liedje, gewoon ma wa basis ze

x brecht

Camelia
New user
New user

Bericht door Camelia » 22 mei 2009 15:33

ik speel basklarinet en basgitaar :D
kheb ook n half jaar cornet gespeeld...
momenteel zit ik in men H1, ng 2 jaartjes te gaan!

Passer
Regular user
Regular user

Bericht door Passer » 21 jun 2009 23:15

Ik speel al kweetniehoelang alt saxofoon, mocht ik nu ook nog kweetniehoegoed zijn (maar doe het wel kweetniehoegraag :D )

Recentelijks ben ik wel overgeschakeld op baritonsax, een beest van een machine hoor! 'k ga wel mogen oefenen want in september nemen we met de fanfare deel aan een wedstrijd in Jezus-Eik, ben benieuwd!
Οὖτις ἐμοὶ γ' ὄνομα

Ομνύω Δία Γήν ΄Ηλιον ΄Αρη Αθηνά καί τούς άλλους θεούς πάντας καί πάσας

Aquarius

Bericht door Aquarius » 24 jun 2009 11:46

Passer schreef:Ik speel al kweetniehoelang alt saxofoon, mocht ik nu ook nog kweetniehoegoed zijn (maar doe het wel kweetniehoegraag :D )

Recentelijks ben ik wel overgeschakeld op baritonsax, een beest van een machine hoor! 'k ga wel mogen oefenen want in september nemen we met de fanfare deel aan een wedstrijd in Jezus-Eik, ben benieuwd!
Heb je ooit Bakerstreet gespeeld op uw saxofoon? :)

Passer
Regular user
Regular user

Bericht door Passer » 24 jun 2009 12:36

neen, maar da's wel een zalig saxstukje! zou dat eens moeten opzoeken...
ik kan wel een klein beetje het saxstukje uit 'your latest trick', een zalig lied van de dire straits!
Οὖτις ἐμοὶ γ' ὄνομα

Ομνύω Δία Γήν ΄Ηλιον ΄Αρη Αθηνά καί τούς άλλους θεούς πάντας καί πάσας

CandlelightChaos
New user
New user

Bericht door CandlelightChaos » 05 jul 2009 23:28

Ik bespeel een aantal instrumenten maar hoofdzakelijk klassieke gitaar en bass.
Met mijn elektrische gitaar (clean dan wel te verstaan) heb ik een folk groepje, daar speel ik ook nog mondharp, didgeridoo en ierse bouzouki in.
Met bass speel ik in een metalbandje dat het wel goed aan het doen is.
Voor de rest sla ik af en toe wel eens een pianotoets aan :wink:

Angelheadje
New user
New user

Bericht door Angelheadje » 06 jul 2009 11:52

Ik speel piano.
Ik heb de muziekschool afgewerkt, dus das een jaar of 9 les gehad. En in mijn laatste jaar heb ik Jazz piano erbij gedaan. Dit vond ik super interessant. Niet dat ik het kan, want stiekem heb ik maar een heel slecht gevoel voor ritme :roll: , maar hier heb ik geleerd los van mijn blad te spelen!
Nu, 5 jaar later, speel ik nog wel, maar enkel voor mijn eigen plezier :D .
Klassieke stukken spelen is een uitdaging die ik nu niet meer zoveel aanga. T duurt echt lang voor je zo iets onder de knie hebt zonder les. Maar popliedjes spelen, doe ik nog wel.
Like a weightless flying snowflake
Floating through the trees
You just want to feel free
Just want to be yourself
You're trying to lose
These gravity blues

The Black Box Revelation

LiveLoveDie
New user
New user

Bericht door LiveLoveDie » 16 jul 2009 21:09

ik speel elektrische gitaar.
9 maanden zoiets
maar 'k heb nooit les gevolgd, alles zelf geleerd met internet en van vrienden enzeu
ik ga toch is les gaan volgen met een vriend,
maar ik vrees dat ik er geen tijd voor ga hebben.

lars op de maan
New user
New user

Bericht door lars op de maan » 19 jul 2009 03:02

Ikzelf word met de dag kundiger op mijn favoriete basgitaar. Daarnaast werk ik aan mijn melodica-skills en speel ik ook met elk stuk percussie dat in mijn handen valt (op het moment geniet de koebel mijn voorkeur). En ik zing ook als ik fiets.
Autodidacten, verenigt u!

Gesloten