Nog muzikanten op't forum?

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)

Welk (type) instrument bespeel je?

Strijkinstrument (viool, altviool, cello, contrabas, ...)
19
10%
Houtblazer (piccolo, dwarsfluit, hobo, klarinet, fagot, ...)
28
15%
Koperblazer (hoorn, trompet, trombone, tuba, ...)
10
5%
Slagwerk/drum
17
9%
Tokkelinstrumenten (gitaar, harp, ...)
71
39%
Piano
39
21%

Totaal aantal stemmen: 184

~*Oonagh*~

Nog muzikanten op't forum?

Bericht door ~*Oonagh*~ » 05 apr 2005 15:08

Zijn er hier mensen die een instrument bespelen?
Zo ja, in een groepje of solo?
Welk genre?
Eigen nummers of covers?
Al cd'kes uitgebracht?
Optredens? Waar en wanneer?
Of ben je beginnend muzikant en droom je stiekem van bovenstaande dingen?

Ikzelf speel sinds een jaar of 12 drum en allerhande percussie. Navenant dat ik er al zo lang mee bezig ben, ben ik er eigenlijk niet zo bijzonder goed in.(en dit is geen valse bescheidenheid) Maar het belangrijkste is dat ik er echt van geniet om muziek te maken.

Enkele dingen waar ik mee bezig ben:

- Frozen Fish: was tot vorig jaar een vrolijk duo tot ik erbij kwam en nu zijn we een vrolijk trio. genre: iets tussen folk, wereldmuziek en af en toe rock. Valt niet echt een stijl op te plakken.
http://www.frozenfish.be

- Tijuana: ook weer samenraapsel van verschillende stijlen: latin jazz, big band, bossa nova, marriachi,...

- en last but not least...de harmonie! Jaja, dat is pas een stukje vlaamsche cultuur, al hebben we de hoempapa-muziek al lang achter ons gelaten. Vaak staat er filmmuziek op het programma en uiteraard ook veel klassieke stukken => ik heb veel bewondering voor klassieke componisten wiens werken de tand des tijds hebben overleefd en mij nog keer op keer kippevel bezorgen.

Genoeg over mij. Nu jullie!! Ik ben benieuwd.

Milec2
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Milec2 » 05 apr 2005 16:36

Ik ben ook een muzikant!
Joepie de poepie!
Ik speel al 11 jaar cornet.
Ik speel in een harmonie. Ook geen hoempapa muziek. Eigenlijk nog nooit echt gespeeld. Ik weet niet echt waar de mensen dat vooroordeel ooit hebben opgepikt? Ik kan niet goed tegen vooroordelen op gelijk welk gebied(holebi, afkomst,...)
Muziekstijlen: Pop, Filmmuziek, klassiek, Originele muziek zoals dat heet specifiek voor harmonie of fanfare geschreven. Daarom niet minderwaardig, prachtige muziek daarin. Ik speel er de derde partij(Cornet/Trompet), mja iemand moet er het spelen en aangezien ik de minste anciënniteit er heb en we maar met drie/vier zijn...Ik geef er niet echt om welke partij het is eigenlijk, ik heb alles wel wat gespeeld.^^
Maar ik leef me uit bij de Jeugd van de harmonie als solo Cornet/trompet. Over het algemeen gemakkelijkere muziek, maar de eerste partijen is toch moeilijker dan die van de harmonie :)

Voor de rest hmm.. niet veel...Ik ben herbegonnen met de muziekschool in Gent en Sint-Niklaas. Instrument & Samenspel in Gent, AMC in St-Niklaas. Dit heb ik gedaan om mijn niveau eens deftig op te krikken, want het was sterk verwaterd. En nu na een dik half jaar al ferm verbeterd.
Voor de rest, misschien dat ik tijdelijk ga spelen met een brassband. Dat hoop ik toch ooit te doen, toch het summum voor elke koperblazers(en geen trompetten!:D)
De rest speel ik niet echt groepjes. 1 keer gevraagd geweest, maar toen afgeslagen omdat het niet echt paste...
Ik sta ook op een of andere cd met een fanfare waar ik ooit heb meegespeeld.
Dromen, een goeie muzikant worden, in een goeie brassband spelen op een deftige pupiter.
Daarbuiten ben ik wat bezig met muziek te componeren. maar dat is nog in een vroeg stadium, maar dat ga ik wel later uitbreiden.
En gewoon zolang mogelijk muziek maken en er veel plezier mee beleven!!!

~*Oonagh*~

Bericht door ~*Oonagh*~ » 05 apr 2005 17:52

Ahhaaa, dat doet me plezier. Ben ik toch ni de enige holebi in hafabra-land. Ze zijn er wel maar ge ziet ze niet. Allez, ik zie ze toch ni. 't Is ook ni zo belangrijk in een orkest, hé. Alles draait er om de muziek, wat niet meer dan normaal is maar toch...

Voor de rest: veel geluk met de brassband- en andere muzikale plannen.

lynx
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door lynx » 05 apr 2005 19:14

Ik speel harp.

Dit jaar is mijn zesde jaar.
Zit in Eeklo.
Optreden doe ik niet zo veel, zou wel wat vaker willen.

Op 23 april is m'n volgende optreden :-?. Dan is de opendeurdag.
Heb vroeger nog gezongen in 'n duo met gitaar.

Dat was het zowat... Geen bands, niet toeren,...

Wie weet, volgend jaar :D.
The Lynx Effect.

Konijneke

Bericht door Konijneke » 05 apr 2005 19:30

Ik ben geen muzikant,
maar ik heb wel 5 jaar slagwerk gedaan (favorite : pauken + xylofoon). Ik luister liever naar muziek, maar het moet fantastisch zijn als je zelf muziek kan maken.

Greetz

Godazia

Bericht door Godazia » 06 apr 2005 09:37

Ik ben dj... Dat telt ook mee he! Vooral trance en techno, maar op feestjes draai ik er ook wel eens house, elektro en drum 'n base door. Hip hop en r 'n b heb ik bijna niet, kan ik ook niet zo goed mee overweg.

Dus overwegend dingetjes ineenmixen en af en toe zelf iets maken. Remixes en zelfs een paar eigen "tunes"... :D

Ik kan ook piano, maar die kennis gebruik ik eigenlijk alleen om op de keyboards iets in te spelen. :lol: Ik vraag mij af of ik nog wel op een klassieke piano kan spelen....

~*Oonagh*~

Bericht door ~*Oonagh*~ » 06 apr 2005 10:40

Tuurlijk telt da mee.
Goh, da zou ik anders ook graag leren. Ik heb vorig jaar zelfs eventjes met plannen in m'n hoofd gezeten om naar 't RITS te gaan, maar 'k ben op't laatste nippertje nog van gedacht veranderd.

Ik heb al wel een paar keer achter de draaitafels gestaan op van die zotte feestjes, maar voor de rest heb ik er absoluut geen verstand van.
Ik zou eerder een goeie trouwfeest-dj zijn vrees ik. :D

Btw: Geweldige avatar, Godazia!

Princess
Forum addict
Forum addict

Bericht door Princess » 06 apr 2005 13:24

klassieke gitaar (dus geen popgetokkel ;))...ik denk een tien jaar nu

optreden...enkel als't moet (klasaudities in de muziekschool), maarrrr, als we thuis met bezoek zitten durf'k ook wel eens spelen. echt optreden is m'n ding niet!

geen band 'fzo..
Before the dawn heals us

Jaguar
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Jaguar » 06 apr 2005 14:22

eveneens klassieke gitaar gedaan, maar ik zou ze heeel dringend ng es moeten vastnemen :D
Knijp nu je ogen dicht, mijn luie luipaard, en strek je heupen naar je lust. Ach du... du.

J
Experienced user
Experienced user

Bericht door J » 06 apr 2005 17:38

ik heb tien jaar dwarsfluit gespeeld, beetje conservatorium gedaan maar vooral in een band die eerst Concertband heette en nu Heverband. we hadden de ronkende ondertitel 'het grootste showorkest van vlaanderen' maar ondertussen is dat 'groot showorkest' geworden :) wel een hoop optredens meegedaan maar ik ben nooit echt deel geweest van de 'kern' dus na een tijd was de lol er wel af (echt veel vrienden vond ik daar niet). toen ik er nog zat speelde ik meestal tweede stem, en sindsdien zing ik overal een tweede stem mee, of ze er nu in zit of niet :)
dus nu niks meer, qua dwarsfluit toch. het is een stom instrument om alleen te spelen vind ik. voor de rest zing ik als ik alleen ben en als ik teken. en soms neurie ik. piano kan ik een beetje, mijn zussen halen stukken in huis en dan concentreer ik mij een maand op een stuk tot ik het vanbuiten kan. als ik het niet onderhoud gaat het zo weer weg, maar soms blijft dat in mijn vingers zitten zonder dat mijn hoofd het nog weet (schitterend gevoel). doch: niet zo'n bijzonder muziektalent. het zit elders in de familie :)

zize
Regular user
Regular user

Bericht door zize » 06 apr 2005 19:25

Ik speel nu mijn 5de jaar saxofoon. Bij de fanfare, soms spelen we wel es de traditionele hoempapa, maar meestal toch ni. Ik speel ook in de jeugdfanfare , echt wel grappig soms, aangezien ik 17 ben en er veel mensen van het derde of vierde of vijfde leerjaar tussen zitten, maar ik amuseer mij wel.
ahja , en we zijn ook juist met een saxofoonkwartet begonnen. Ik wissel af tussen bariton-en altosax

McBeal

Bericht door McBeal » 06 apr 2005 19:34

Ik heb 9jaar klassieke piano gevolgd, en daarna nog een jaartje jazz & lichte muziek, ma da hebbek stilgelegd omdak te veel werk had voor tschool. Nu speel ik af en toe nog tijdens de weekends als ik thuis ben, soms tesamen met mijn zus die viool speelt, alhoewel onze piano tegenwoordig enorm vals staat, dus da lukt nie goe niemeer :wink:

Kheb nooit in een groepke gespeeld, alhoewel ik enorm graag samenspeel me ander mensen. De lessen samenspel waren altijd zalig. En ze hebben toen dak in men laatste jaar piano zat ne 4dubbele cd opgenomen ter ere van zoveel jaar muziekacademie, en daar staanek ergens op, ma kvond van mezelf dak toen tijdens die opname nie echt goe gespeeld had, ma soit, ksta er wel degelijk op 8)

ev
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door ev » 06 apr 2005 19:35

Ik heb twaalf jaar piano gespeeld. Afgestudeerd aan de muziekschool. Ik sta op een paar cd'tjes, ja, maar ik heb daar nog nooit naar durven luisteren.
Vroeger moest ik af en toe eens optreden, maar dat is een lang vervlogen tijd.
Enterrando Sombras en la profunda soledad,
el viento de la noche gira en el cielo y canta.
Y mi alma baila herida,
porque sigo el camino que se aleja de todo...

Godazia

Bericht door Godazia » 06 apr 2005 19:51

~*Oonagh*~ schreef:Tuurlijk telt da mee.
Goh, da zou ik anders ook graag leren. Ik heb vorig jaar zelfs eventjes met plannen in m'n hoofd gezeten om naar 't RITS te gaan, maar 'k ben op't laatste nippertje nog van gedacht veranderd.

Ik heb al wel een paar keer achter de draaitafels gestaan op van die zotte feestjes, maar voor de rest heb ik er absoluut geen verstand van.
Ik zou eerder een goeie trouwfeest-dj zijn vrees ik. :D

Btw: Geweldige avatar, Godazia!
:D Ja, het is wel zalig om achter die draaitafels te staan, een feestende menigte of gewoon zelf wat prutsen om een mix ofzo tegoei te krijgen. Zo muziekstukjes inoefenen voor een vittende muziekleraar is niks voor mij.

Ik moet je wel waarschuwen: eens je begint brengt het heel wat met zich mee. Mijn studio in Engeland staat tot het plafond gevuld met muziekrommel: boxen, platendraaiers, vervangstukken, kabels, koptelefoons, platen uiteraard...

Ik heb trouwens nooit RITS gedaan... Wat is dat eigenlijk? Een hogeschool voor muziek? Ik heb alles geleerd van een andere dj... Volgens mij is dat trouwens de beste manier. Dit is een muzieksoort die je al doende moet leren, hoor: als er wordt geroepen en gesprongen, dan zit je goed! :)

Wat betreft cd's enzo heb ik nog geen cd gemaakt (denk ook niet dat iemand het zou kopen), al mijn hersenspinsels staan op mp3 (en zelfs een paar wave-bestandjes), geweldige uitvinding toch!

:merci: Wat betreft de avatar: ben ook blij da 'k die gevonden heb... *zucht* ongs kattedroaaal e :wink:

malaika

Bericht door malaika » 06 apr 2005 22:36

Ik doe ook muziek :D heb 7 jaar piano gespeeld(tot H1 in muziekschool) ma nu zitk alleen in een (keifijn) jongerenkoor.. speel af en toe ook nog wellis... en we doen geregeld optredens enz.. momenteel bezig aan een stage aant conservatorium! (voor zang)

Jaguar
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Jaguar » 08 apr 2005 16:52

aja nog wat: amateur dj :)

@Godazia: respect! ;)
Knijp nu je ogen dicht, mijn luie luipaard, en strek je heupen naar je lust. Ach du... du.

Orchid

Bericht door Orchid » 08 apr 2005 20:10

Ik heb ongeveer 15 jaar klassieke piano gespeeld, jammer genoeg heb ik dat ding sinds ik op de universiteit zit niet meer veel aangeraakt. Momenteel probeer ik mijn eindexamenstukken weer op te pikken, maar ik speel gewoon niet genoeg. Het enige wat nu in mijn vaste repertoire zit is de filmmuziek van Amélie :)

Ik heb ook een tijdje in verschillende metalbands keyboard gespeeld, dat was een zalige tijd. Als ik daar nog de tijd voor zou hebben en ik zou een groepje vinden dat mij aanstaat, zou ik er direct weer mee beginnen. Samen muziek maken en spelen... het heerlijkste dat er is.

JellyBellyKelly
Regular user
Regular user

Bericht door JellyBellyKelly » 08 apr 2005 22:07

Over m'n gitaarspel valt niet veel te zeggen; het trekt op niet veel. Maar, ik zou héél graag een blaasinstrument leren bespelen en fatsoenlijk gitaar (ook klassiek). Misschien eens beginnen met het saaie deel; notenleer. Of vergis ik mij en is dat leuk?

Telkens wanneer ik naar een optreden ga, kijk ik naar die virtuose mensen en bedenk ik bij mezelf; shit, dat wil ik ook kunnen. Voorlopig nog geen concrete plannen, dromen à volonté!

Milec2
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Milec2 » 08 apr 2005 22:39

mja notenleer is saai, en wat basiskennis voor je begint is geen overbodige luxe. Misschien moet je eens piepen bij een orkest in de buurt? Op de site van Sint-Truiden kun je ze wel vinden onder vrije tijd. Bij orkesten kun je het wat minder rigide leren dan de muziekschool en vaak sneller met een instrument beginnen dan in de muziekschool waar je eerst een jaar AMV(Algemene Muziek Vorming). Kun je zelf eens bekijken welk instrument je wilt spelen en zo... Mja verwacht niet dat je binnen een paar jaar virtuoos bent. (tenzij da je iedere dag redelijk wat uurtjes oefent)

kate

Bericht door kate » 08 apr 2005 22:40

Ej,

Ik heb 11 jaar gitaarles achter de rug. Ik speel zowel klassieke als elektrische. Ik moet elke dag wat hebben gespeeld...ben eraan verslaafd! Ik maak ook eigen teksten en schrijf muziek. (alé probeer e :p en die muziek zijn vooral akkoorden en improvisaties)

Ik vind het zalig dat ik dit kan en kan t zelfs gebruiken in mijn bijna afgelopen opleiding ;) (leerkracht kleuteronderwijs) :D

Greetz

Gesloten