2de puberteit?

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
6 berichten • Pagina 1 van 1

2de puberteit?

Berichtdoor BartV » 18 feb 2017 13:54
Hoi iedereen

Al een 5-tal weken heb ik het gevoel dat er iets "mis" is met mijn lijf. Ik ben 19 jaar, maar ik heb precies het gevoel dat ik terug 15 ben.
Ik heb een paar weken geleden groeipijn(zoals vroeger) gehad, het valt mensen ook op dat ik groei, ik heb meer natte dromen dan in mijn puberteit en ik heb terug meer last van acné...
Ook mentaal voel ik mij raar: ik zeg/doe soms dingen die echt kinderachtig/idioot zijn(waar ik zelf achter spijt van heb), ik moet vaak moeite doen om niet te wenen (zonder rede), ik heb veel moodswings, ik kan mij moeilijk concentreren en ik ben afgeleid als er ne knappe gast voorbij loopt..

Ik ben eigenlijk wel gelukkig, maar om een of andere rede voel ik mij vaak ni zo, maar gewoon 1 grote puinhoop van emoties...

Iemand die dit herkend of hier raad mee weet?

Groetjes
BiGuy
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 20
Geslacht: Man

Re: 2de puberteit?

Berichtdoor 12345 » 19 feb 2017 17:27
Misschien eens bij een dokter langs gaan?
12345

Berichtdoor -Matteo- » 19 feb 2017 17:57
Of winterblues?
-Matteo-

Berichtdoor The mistery man » 25 feb 2017 03:24
puberteit, miss geen idee. kan ook gewoon de hormonen zijn die nogmaals opspelen. heb sommige van de dingen die je hebt vermeld ook nog. wrs iedereen. ik zou mij niet direct zorgen maken ofzo hoor. komt allemaal wel goed :)
The mistery man
New user
New user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Thor » 06 maart 2017 18:39
BartV schreef:Hoi iedereen

Al een 5-tal weken heb ik het gevoel dat er iets "mis" is met mijn lijf. Ik ben 19 jaar, maar ik heb precies het gevoel dat ik terug 15 ben.
Ik heb een paar weken geleden groeipijn(zoals vroeger) gehad, het valt mensen ook op dat ik groei, ik heb meer natte dromen dan in mijn puberteit en ik heb terug meer last van acné...
Ook mentaal voel ik mij raar: ik zeg/doe soms dingen die echt kinderachtig/idioot zijn(waar ik zelf achter spijt van heb), ik moet vaak moeite doen om niet te wenen (zonder rede), ik heb veel moodswings, ik kan mij moeilijk concentreren en ik ben afgeleid als er ne knappe gast voorbij loopt..

Ik ben eigenlijk wel gelukkig, maar om een of andere rede voel ik mij vaak ni zo, maar gewoon 1 grote puinhoop van emoties...

Iemand die dit herkend of hier raad mee weet?

Groetjes
BiGuy

Best te rade gaan bij een (huis)arts die kan dat beter beoordelen... Maar ik weet wel een periode dat ik een enorme opstoot had van mijn mannelijkheid door het innemen van ginseng. Ik kreeg ook meer acne, meer en sterkere gevoelens voor jongens, enzovoort.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Mannie » 07 maart 2017 13:11
Sommige mensen hebben daar last van, technisch gezien zit je nog altijd in de puberteit
je bent als man immers volgroeid als je 24 jaar bent (bij sommigen is het vroeger, bij anderen later). Deze dingen die je nu meemaakt zoals in het begin van de puberteit, zijn dingen die sommigen in de eindperiode van hun volgroeiing meemaken. Blijkbaar zit jij daarbij.
Naar de dokter gaan is inderdaad geen slechte optie, zij kunnen jou natuurlijk een duidelijker antwoord geven en een hulpmiddel om er minder last van te hebben.
The best memories in your life are the memories you think about the most, because those you think about the most lay the closest to your heart, you would always remember them and they will never break you appart
Mannie
New user
New user

Leeftijd: 17

6 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Lichaam & seksualiteit