Hoeveel weeg jij?

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.

Ik weeg...

minder dan 50 kg
2
3%
tussen de 50 en 55 kg
7
12%
tussen de 55 en 60 kg
9
15%
tussen de 60 en 65 kg
13
22%
tussen de 65 en 70 kg
7
12%
tussen de 70 en 75 kg
9
15%
tussen de 75 en 80 kg
4
7%
tussen de 80 en 85 kg
3
5%
tussen de 85 en 90 kg
2
3%
tussen de 90 en 95 kg
0
Geen stemmen
tussen de 95 en 100 kg
2
3%
tussen de 100 en 105 kg
1
2%
tussen de 105 en 110 kg
0
Geen stemmen
tussen de 110 en 120 kg
0
Geen stemmen
meer dan 120 kg
1
2%

Totaal aantal stemmen: 60

Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Hoeveel weeg jij?

Bericht door Darkcrow » 14 feb 2016 15:13

Ik las onlangs de forumpost "Beschrijf jezelf", en ik kwam tot de conclusie dan we hier met een merkwaardige holebi maatschappij zitten. Bijna iedereen is er een lichtgewicht, ik denk zelfs dat ik de zwaarste ben van iedereen.
Ik dacht dat dit niet kon en wilde daarom anoniem eens rondvragen hoeveel je weegt. Inderdaad de poll maakt geen onderscheid tussen spieren en vetmassa, ook met de lengte wordt geen rekening gehouden. Het is gewoon om te zien hoe het zit met het gewicht van het WJNH forum. (En dat ik me niet slecht hoef te voelen dat ik de zwaarste ben. :bounce: )

TD163
Experienced user
Experienced user

Re: Hoeveel weeg jij?

Bericht door TD163 » 14 feb 2016 21:08

Ik zal je uit jouw nachtmerrie helpen: je bent niet de zwaarste :wink:
Nothing sounds like a straight six TD.

wingin
Regular user
Regular user

Bericht door wingin » 14 feb 2016 21:53

55.3kg en 1m72 (om volledig te zijn toch de lengte erbij zetten :3 )

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 14 feb 2016 23:04

Gewicht zegt niet veel over iemand tenzij je het met zijn lengte vergelijkt. Wat bv 80 kg voor iemand dik is, is dat voor iemand anders juist goed gewicht als hij langer is dan 1m85. Gewicht moet je in verhouding van iemands lengte zien. Iemand die meerdere malen per week sport of aan competitie doet, zal gespierder zijn en spieren wegen zwaarder terwijl zijn lichaam mooi in verhouding is met brede schouders, gespierde billen om 'u' tegen te zeggen terwijl het bij iemand met dezelfde lichaamslengte en gewicht eerder onder categorie ' dicht tegen grens om dik te worden' zal vallen. En alles wat 'te' is, is niet gezond. Uiteindelijk bepaalt elk persoon voor zich of hij tevreden is over zijn gewicht.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 16 feb 2016 17:21

Een meterke 78 klein en op de weegschaal durf ik niet meer, uit schrik dat er weer wat af is. Ik hoop dat ik nog rond mijn 69 à 70 zit. De tijd van goed op mijn 71 kg is al lang verleden tijd precies.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 16 feb 2016 20:25

Springbal schreef:Een meterke 78 klein en op de weegschaal durf ik niet meer, uit schrik dat er weer wat af is. Ik hoop dat ik nog rond mijn 69 à 70 zit. De tijd van goed op mijn 71 kg is al lang verleden tijd precies.
1 à 2 kg gewichtsverschil en je durft niet meer op de weegschaal te gaan staan? :hmm:

Ik vind het altijd wat raar je blind te staren op een precies gewicht. Serieus. Een flink toiletbezoek en je bent een kg lichter, dus dat hoort toch gewoon bij de dagelijkse fluctuatie?
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 16 feb 2016 21:05

Allez ik ga het mijne ook maar delen

Rond de 70 kg en ongeveer 1m85 of iets groter
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 19 feb 2016 16:57

nemesis schreef:
Springbal schreef:Een meterke 78 klein en op de weegschaal durf ik niet meer, uit schrik dat er weer wat af is. Ik hoop dat ik nog rond mijn 69 à 70 zit. De tijd van goed op mijn 71 kg is al lang verleden tijd precies.
1 à 2 kg gewichtsverschil en je durft niet meer op de weegschaal te gaan staan? :hmm:

Ik vind het altijd wat raar je blind te staren op een precies gewicht. Serieus. Een flink toiletbezoek en je bent een kg lichter, dus dat hoort toch gewoon bij de dagelijkse fluctuatie?
iedereen die ik ben tegengekomen de afgelopen maanden, die ik enkele maanden niet gezien had had het over het feit dat ik ben vermagerd. Ik weet inmiddels ook wel wat teen toiletbezoek betekent voor een mens
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 24 feb 2016 09:04

Twee kilo eraf en de mensen zien meteen dat je bent vermagerd? :what:

Damn...ik moet je genen hebben. :groovy:
Fluctuat nec mergitur

Lumia
New user
New user

Bericht door Lumia » 28 feb 2016 06:41

Ik zit eigenlijk constant te zweven rond de 50kg ik geraak daar precies niet vanaf. Eet ik te weinig gaat er nix af ( voor de duidelijkheid dat wil ik ook niet. Ik ben 1m68 dus eigenlijk te mager) maar eet ik veel of heel vettig komt er ook niets bij.

Ondanks het feit dat ik dus te mager ben , ben ik wel tevreden erover (liever te mager dan te dik, sry als ik hiermee iemand zou beledigen. Het is niet zo bedoeld) maar ik ben het ook eens met iemand die zegt dat er met mij gerust 10kg bij mag. Wat ik ook weer niet erg zou vinden ^_^

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 06 mar 2016 13:36

JFK schreef:Twee kilo eraf en de mensen zien meteen dat je bent vermagerd? :what:

Damn...ik moet je genen hebben. :groovy:
neem er dan ook mijn vachtje en uitdunnende kruin bij :)
(balding has advantages, one day I'll never have a bad hairday again)

jongenvan21
New user
New user

Bericht door jongenvan21 » 09 mar 2016 23:12

Ik weeg 57 kg, maar voor mijn 1m82 is dat toch te weinig. Nochtans eet ik wel veel, toch willen de kilo's niet bijkomen.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 10 mar 2016 11:09

jongenvan21 schreef:Ik weeg 57 kg, maar voor mijn 1m82 is dat toch te weinig. Nochtans eet ik wel veel, toch willen de kilo's niet bijkomen.
Heb exact hetzelfde, maar ik zou me er niet teveel zorgen in maken, als je er geen gezondheidsnadelen van ondervind is een beetje onder aangeraden BMI (of erboven) zitten echt niet zo belangrijk.

Een ding dat ik heb gemerkt dat er toch een paar (maar ook niet al te veel) kilo's kan doen bijkomen is gewoon meer spiermassa kweken. (doet me denken, ik moet sowieso terug regelmatig beginnen zwemmen, ik zou best wat meer kracht kunnen gebruiken voor m'n vechtsport)
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 10 mar 2016 13:56

jongenvan21 schreef:Ik weeg 57 kg, maar voor mijn 1m82 is dat toch te weinig. Nochtans eet ik wel veel, toch willen de kilo's niet bijkomen.
Ik weeg ook 57 kg, maar dan met een lengte van 1m73

Dat zegt veel over de representativiteit van deze peiling ;)
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017

Bericht door TylerXD » 10 mar 2016 21:10

67 kg en +/- 1.80m ( al is het echt lang geleden dat ik me nog gemeten heb)

jongenvan21
New user
New user

Bericht door jongenvan21 » 11 mar 2016 23:15

Hombie schreef:
Een ding dat ik heb gemerkt dat er toch een paar (maar ook niet al te veel) kilo's kan doen bijkomen is gewoon meer spiermassa kweken. (doet me denken, ik moet sowieso terug regelmatig beginnen zwemmen, ik zou best wat meer kracht kunnen gebruiken voor m'n vechtsport)
Dat denk ik ook, spieren kweken kan ervoor zorgen dat ik toch iets zwaarder ga wegen. Alleen helpt joggen en fietsen niet echt, enkel mijn beenspieren zijn daarmee getraind. En op de weegschaal merk ik dan geen verschil. Toch is er geen andere sport die mij echt ligt, terwijl ik toch ook qua armlengte wil verbreden.

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 23 mar 2016 17:11

Ik weeg op het moment 79 Kg en voor iemand van 180 cm is dat toch iets teveel.
Ik begin me toch zorgen te maken.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 23 mar 2016 22:09

Hey, Darkcrow, dat is niet zo erg: het hangt ook af hoe breed je geschouderd ben en nog een aantal andere factoren. Ik weeg nu 75 kg en ben 1m83 (maar ik ben totaal niet dik).
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 03 apr 2016 13:27

Thor schreef:Hey, Darkcrow, dat is niet zo erg: het hangt ook af hoe breed je geschouderd ben en nog een aantal andere factoren. Ik weeg nu 75 kg en ben 1m83 (maar ik ben totaal niet dik).
Bedankt om me te steunen, maar ik vrees toch dat ik een keer op dieet moet. De weegschaal geeft nu zelfs 80 kg aan, en dit is toch teveel. Van die ziekenhuiskost kom je wel wat bij.

Galimatias
Forum addict
Forum addict

Bericht door Galimatias » 26 mei 2016 12:40

-Matteo- schreef: Gewicht zegt niet veel over iemand tenzij je het met zijn lengte vergelijkt. Wat bv 80 kg voor iemand dik is, is dat voor iemand anders juist goed gewicht als hij langer is dan 1m85. Gewicht moet je in verhouding van iemands lengte zien. Iemand die meerdere malen per week sport of aan competitie doet, zal gespierder zijn en spieren wegen zwaarder terwijl zijn lichaam mooi in verhouding is met brede schouders, gespierde billen om 'u' tegen te zeggen terwijl het bij iemand met dezelfde lichaamslengte en gewicht eerder onder categorie ' dicht tegen grens om dik te worden' zal vallen. En alles wat 'te' is, is niet gezond. Uiteindelijk bepaalt elk persoon voor zich of hij tevreden is over zijn gewicht.
² Naast de verhouding tussen je gewicht en je lengte (op basis waarvan je BMI berekend wordt, dat op zich dus niets zegt over de feitelijke samenstelling van je lichaam) is vooral de interne verhouding tussen vet, vocht en spieren van belang. Een kilogram vet weegt weliswaar evenveel als een kilogram spieren, maar vet neemt een pak meer plaats in beslag.

Ik woog vorig jaar in het begin van de zomervakantie 91,3 kilogram, wat met mijn 1m86 te veel was (aangezien het helaas te wijten was aan te veel vet, en niet door een erg gespierd lichaam :mrgreen: ). Door m'n voeding aan te passen ben 'k (blijvend, bye-bye jojo-effect) mijn overtollig gewicht kwijtgespeeld, en nu schommel ik tussen de 78 en de 80 kg. :smile:
Timeo Danaos et dona ferentes.
Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:

Gesloten