geen affectie

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
Gesloten
potvolkleuren
New user
New user
Geslacht: Vrouw

geen affectie

Bericht door potvolkleuren » 29 dec 2015 00:07

Ik heb er lang over nagedacht maar toch besloten om dit te schrijven. Misschien hebben jullie wel raad :)

Nu mijn vriendin en ik zijn ongeveer een half jaar samen. Nog lekker pril dus ;) Het klikt echt tussen ons.
We hebben dezelfde interesses, gaan vaak leuke dingen doen,... we hebben het heel leuk samen.
Alleen laat ze geen affectie zien.
Al van het begin liet ze niet zien dat ze me graag ziet. Via sms zegt ze wel dat ze me graag ziet en dat ze me wil knuffelen enzo maar als we elkaar dan zien doet ze dit niet.
We hebben daarover gesproken en ik merkte echt dat ze haar best deed eraan te werken. Ze kan moeilijk haar gevoelens laten zien enzo, maar het ging enkele weken beter.
Sinds een maand of 3 is de affectie weer ver zoek.
Ook seks hebben we echt zelden en als we dan eens seks hebben komt het initiatief van mijn kant. Dat ze geen hoog libido heeft kan zijn, maar ook zij vindt dat we te weinig vrijen dus daar wringt het schoentje niet lijkt me.

Seks is niet het belangrijkste in een relatie, maar ik heb daar wel nood aan. Evenzeer aan de knuffels, kusjes en een complimentje op z'n tijd.
Nu heb ik vaak het gevoel dat we meer als vrienden leven dan als koppel. Al zien we wel een toekomst samen.

Wat kan ik doen om de affectie groter te maken zonder zelf altijd initiatief te moeten nemen? Want eerlijk gezegd vind ik de relatie hoe ze nu zit niet goed. Of is het "onmogelijk" om dit te veranderen en kan ik er beter een punt achter zetten?

Ik hoop dat jullie raad hebben :)
*De ogen zeggen wat de mond niet kan*

Confusion
Senior user
Senior user

Re: geen affectie

Bericht door Confusion » 29 dec 2015 02:01

Hoi. :wuif:

Bij mijn eerste relatie had ik ongeveer hetzelfde voor, en ik weet als geen ander dat het niet gemakkelijk is om daarmee om te gaan. :comfort:
Tussen mijn toenmalig lief en mij is het uiteindelijk stukgelopen. Het had wel meer redenen dan dat alleen, maar toch woog het ook zwaar door. Dit betekend echter niet dat het tussen jullie tweeën ook zo zal lopen. Elke situatie is anders. Ik vind het al een heel belangrijke dat jij zelfs zegt dat het verder wel goed klikt.

Kijk, als je op dezelfde manier blijft doordoen als jij nu doet zal het waarschijnlijk ook fout lopen. Je kunt haar nog zo vaak vragen om meer affectie te tonen, wat ze in het begin zeker zal inwilligen, maar uitenidelijk zal het altijd weer wegebben. En dan bestaat het gevaar dat er na verloop van tijd wrok groeit tussen jullie twee. Bij jou omdat het voelt alsof je moet bedelen om nog maar het kleinste beetje affectie te krijgen, en bij haar omdat ze zich o.a bekneld zal gaan voelen in de relatie.

Ja, bij sommige mensen zit het gewoon niet in hun aard om schattig en knuffelig te zijn in hun relaties. Het hoeft niet perse resultaat te zijn van één of ander diepliggend psychologisch probleem.

Relaties draaien rond toegevingen en compromissen sluiten langs beiden kanten. Als zij het moelijk vind om affectie te tonen moet je dat respecteren. Maar aan de andere kant moet zij jouw behoeftes aan affectie ook zeker respecteren. Dus misschien is het geen slecht idee om er nog één keer met haar over te praten en vervolgens samen duidelijk omlijnde afspraken te maken rond het geven van affectie en het geven van ruimte. Ik weet dat het alles behalve romantisch is, maar soms kun je het niet anders oplossen. Plan de knuffelmomenten, en zelfs de sex. Zet het in jullie agenda's. Maar plan ook zeker momenten in waarin je haar wat ruimte geeft. Dan krijgen jullie beiden tenminste wat jullie nodig hebben.

Het kan misschien voelen alsof de affectie "niet echt" is wanneer je ze moet inplannen, wat zeer begrijpelijk is. Probeer dan wel te onthouden dat een toegeving doen om je partner gelukkig te maken ook een teken van groot respect en affectie is!

Als er bij haar wel een dieper probleem aan de oorzaak ligt, kan je haar aanraden om daar hulp voor te zoeken. Moest ze daar tenminste de middelen voor hebben. Kan ze of wil ze niet, dan moet je je daar bij neerleggen. Uiteindelijk kan je haar tot niks dwingen.

Ik hoop dat mijn uitleg jou een beetje geholpen heeft.

Veel geluk aan jullie beiden! :)

potvolkleuren
New user
New user

Re: geen affectie

Bericht door potvolkleuren » 04 jan 2016 19:03

Dank je voor je antwoord :)

Ze heeft een probleem met affectie te tonen, dat heeft ze me ook gezegd. Nu ben ik ook niet zo'n lichamelijk type, maar de lichamelijke momenten zijn zo goed als afwezig.
Ik begin meer en meer te twijfelen nu over onze toekomst samen ook omdat ze weet dat ik iemand ben die op zijn tijd wel een knuffel nodig heeft. Wanneer ik haar zelf vastneem dan knuffelt ze me wel terug, ze trekt zich niet weg enzo. En ze vindt het zalig om samen in bed nog wat te knuffelen (dat is toch wat ze me verteld). Maar mijn zelfvertrouwen gaat stilaan erg naar beneden door het feit dat ze nooit initiatief neemt.
Nu ik ga sowieso nog eens met haar praten en haar duidelijk maken dat ik me niet goed voel in de relatie hoe ze nu loopt. Ruimte om haar eigen ding te doen en zich in haar eigen comfort zone te bewegen heeft ze genoeg en dat wil ik haar ook niet afnemen. Ik verwacht niet dat ze altijd rond me hangt (daar ben ik zelf allergisch aan), maar hoe het nu loopt is het ook niet goed.

Ik ga het gesprek afwachten en echt doorvragen naar haar gevoelens en verlangens en dan zien we wel hoe het loopt.
*De ogen zeggen wat de mond niet kan*

Gesloten