Ken je dat gevoel... te dik zijn.

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Ken je dat gevoel... te dik zijn.

Bericht door Darkcrow » 15 mei 2015 15:11

Met 75kg heb ik eigenlijk niet te klagen als je het BMI moet geloven, maar ik heb de laatste tijd het gevoel dat ik te dik ben. Broeken die niet meer passen enzo... Zijn er nog holebi's die met dit probleem zitten? En wat doe je eraan?

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Re: Ken je dat gevoel... te dik zijn.

Bericht door AmillionFaces23 » 15 mei 2015 17:06

Wel, een BMI is zeker niet alles zaligmakend; het zegt 'iets' over een gezond gewicht maar twee mensen van 1m80 en 75kg kunnen er lichamelijk totaal verschillend uitzien (spieren, vet, ...)... Als je je niet meer goed in je vel voelt dan (een buikje, vette heupen,...) dan kan je altijd actie ondernemen: het voordeel van gewicht verliezen en wat meer spieren krijgen is dat het géén kernfysica is.... Gewoon op je voeding letten (wat in feite bijzonder eenvoudig is al je je gezond verstand gebruikt) én (wat) sporten... je zal merken dat dit een enorme inpakt heeft op je lichaam.
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

imnotperfect
New user
New user

Bericht door imnotperfect » 19 mei 2015 21:34

Ik ken het gevoel maar al te goed. Ik heb al jaren overgewicht en ik baal er enorm van.

Mensen zeggen dan doe er wat aan, maar daar ligt het probleem nu net. Ik vind de motivatie niet, de kennis niet en zeker de steun niet om dit allemaal in men eentje te doen. Ik heb enkele maanden geleden zo'n 20 kg verloren op 2/3 maand door shakes te drinken, en dat was fantastisch. Maar ik hield het niet meer uit, de smaak walgde ik van, en het geld dat daarbij kwam kijken.. Ik heb intussen elke kg die ik verloor er terug bij + 1kg zwaarder dan ik was voordat ik begon.

Ik heb al heel veel keer tegen mezelf zitten zeggen van, oke, nu ga ik het terug doen, vanaf nu ga ik terug water drinken, geen koekjes meer eten, en zo van die dingen, maar de dag daarna was ik het al "vergeten" en was ik terug naar men comfortzone die ik altijd al gehad heb.
Ik wil het enorm graag, en toch(!) lukt het mij niet om er weer mee te beginnen. Het zou zoveel dingen makkelijker maken.. Het is een vicieuze cirkel..

Dit was misschien wat persoonlijk maar toen ik de topic zag moest ik dit toch even kwijt.

Kiyo
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Kiyo » 02 jun 2015 00:20

Ik was als kind en tiener echt ontzettend dik. Ik woog als klein meisje van 12-13 75kg en ik was maar 1.50 ofzo. Werd er ook mee gepest. Dus ik snap het gevoel wel.

Rond mijn 15 heb ik besloten dat het genoeg was en ben ik beginnen diëten wat niet echt zo gemakkelijk was. Bij mij thuis houden we allemaal van lekker eten en zoetigheid...
Misschien wel vermelden dat ik toen 65kg woog ofzo. Nogaltijd serieus te veel dus voor mijn gestalte.

Voor mij was de truc (dus kan je ook proberen maybe) veel kleinere porties eten, maar vaker per dag. Ik denk dat ik 5 keer per dag eten ofzo. Ik eet tussen de lessen door ipv alles onder de middag. Ik eet dus hetzelfde, maar gespreid. Ook steek ik niets meer in mijn mond na 8 uur s avonds. Die calorieën ga ik toch niet verbranden. Dus dan vermijd ik ze liever
Ik haat sporten, maar ik heb toen een hond in huis gehaald wat mij verplichte om te wandelen. En als je elke dag 20-50m gaat wandelen dan val je niet kei veel af, maar je voelt je wel fitter. En wandelen is erg rustig, dus jah. Ik hou van wandelen.

Ik ben nu 19 en sinds deze week zit mijn gewicht weer onder de 50kg. Dus ik ben wel blij. Hoewel... ik zeg altijd "je kan misschien dun zijn, maar als je een gezicht als dat van een paard hebt...."
Wat ik wil zeggen is dus... dat het niet echt uitmaakt of je dik of dun,,groot of klein bent. Als je maar blij bent met jezelf. Want dat is het belangrijkste. Waarom zou je jezelf veranderen voor iemand anders?

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 04 jun 2015 15:40

Darkcrow schreef:En wat doe je eraan?
Goh, dat kan je al met eenvoudige ingrepen doen. Ik zeg maar: patronen bekijken drink je veel frisdrank: al wat meer water drinken. Meer trage suikers eten (volkorenbrood, ...) je hebt langer een "verzadigd" gevoel en 't is nog is goed voor uwen transit (vooropgesteld dat je genoeg water drinkt, anders vreet je jezelf een constipatie) plus niet verteerbare vezels treken vet aan in de darm, m.a.w. niet alle vettigheid wordt opgenomen. wat bewegen, maar vooral geen domme dingen doen.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Koen1989
Regular user
Regular user

Bericht door Koen1989 » 05 jun 2015 13:02

Ik ben onlangs begonnen met Weight Watchers... en dat werpt zijn vruchten wel af? Je valt er mee af en je leert bewuster omgaan met voedsel :)
If I'm honest, I have to tell you I still read fairy tales. And I like them best of all.
- Audrey Hepburn

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 13 jun 2015 22:08

Ik ben ook te dik geweest en eigenlijk: al die boeken genre Pascale Naessens waarbij dingen die altijd gezond waren ( brood, aardappelen, bruine pasta,...) veelal worden geschrapt, hebben me net dikker gemaakt. Ik begon er vol enthousiasme aan en na een paar dagen had ik iets van: mag er dan echt niets meer?
Door met mezelf compromissen te sluiten, ben ik uiteindelijk wel afgevallen en idd BMI zegt niets. Ik heb een buikomtrek van nog geen 90 cm, maar weeg wel 100 voor 1m90 en draag qua broeken een 32 34.
Mocht ik 90 wegen, zou ik al te scherp zijn, veel te scherp. En ik vind het beter op een gewicht te zitten dat ik kan behouden.
Heb ook wat spieren gekweekt want hoe meer spieren, hoe meer je verbrandt.

Succes.

Feeling_Alone
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Feeling_Alone » 07 okt 2015 16:49

Hey

Ik ben ook te dik (geweest)..
1,5 jaar woog ik ongeveer 70 kg en ik ben 1m69, in principe geen overgewicht volgens de BMI maar je kent het wel, vetbuikje, dikke billen, lovehandles, overal vet behalve aan mijn borsten.
Na ongeveer 6 maand te dieten met de weightwatchers, op het gemakje want niemand van mijn gezin deed mee ben ik naar 61-62 kg gegaan. Ondertussen heb ik nog steeds dit gewicht maar toch ben ik nog altijd niet blij... Je kent dat wel een dik buikje met vet...
Ik moet ook nog elke dag opletten wat ik eet om die 62 te behouden.. Vanaf de weegschaal naar 63 schiet is er paniek in het kot
maarja, wat kun je eraan doen?

Ik denk dat ik ermee zal moeten leren leven, er lopen nog steeds veel dikkere mensen op straat dan mij.. (niet dat die gedachte veel helpt)

SUCCES!

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 24 okt 2015 01:33

de methode van Pascale Naessens werkt bij mij heel erg goed.

CharlotFit
New user
New user

Bericht door CharlotFit » 07 jan 2016 17:17

Ten eerste zou ik zeggen: zorg ervoor dat het niet puur mentaal is! Soms vind je jezelf te dik, maar ligt dit aan een verkeerde spiegel, verkeerde belichting, enzovoort.

Is het daarentegen objectief niet erg om wat kilo's te verliezen, lees dan het volgende:
De meeste diëten werken enkel op korte termijn. Door pure wilskracht kan je enkele kilo's verliezen. Dit is NIET de way to go.

Verander daarentegen je hele voedingspatroon. Eet iets minder qua volume, en als je ongezond eet, eet dan meer gezonde dingen. Dit is zeer simpel uitgelegd hoe je niet enkel vermagert, maar je ook beter voelt in je vel. Misschien heb je momenteel vitaminetekorten waardoor je je slecht voelt zelfs! Als je meer tips wilt, bekijk dan eens deze site over afvallen, en deze[url="http://www.voedingscentrum.nl/nl.aspx]over voeding[/url].

Veel succes alvast, en stel gerust je vragen hieronder en dan antwoord ik asap!

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 10 jan 2016 18:18

Iemand hier vertrouwd met de weight watchers? Ben weer pakken bijgekomen sinds ik hier de laatste keer mijn gewicht uit de doeken deed.

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 10 jan 2016 18:37

Samotex schreef:Iemand hier vertrouwd met de weight watchers? Ben weer pakken bijgekomen sinds ik hier de laatste keer mijn gewicht uit de doeken deed.
Volgens een tante van mij (die echt al alles gedaan en geprobeerd heeft): "Dat werkt, zolang je zelfdiscipline hebt. Voor mij werkte dat zolang er elke week iemand samen met mij mij op de weegschaal zette. Alleen niet.".
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 10 jan 2016 19:01

Voordeel is wel: je vermagert, niet te traag, maar vooral niet te snel en je kan afspraken maken met jezelf. Er zijn meerdere methodes, naar zo'n meetings gaan, maar dat kost wel meer geld dan het online te doen. Uiteindelijk draait alles om discipline, levensstijl.
Heb al zo vaak een snel dieet gedaan genre het proteinedieet, maar je wordt er echt gek van na een tijdje en doet niet aan heropvoeding. Je verliest in het begin sneller gewicht, maar op den duur moet je zoveel fases doorlopen dat het op langere termijn gewoon veel duurder is en niets doet aan je eetgewoontes.
Probleem bij mij is: ik ben nogal een alles of nietstype. Ik kan niet naar een buffet gaan en zeggen: laat dit nu. Dan ga ik liever niet.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 10 jan 2016 19:29

Samotex schreef:Heb al zo vaak een snel dieet gedaan genre het proteïnedieet, maar je wordt er echt gek van na een tijdje en doet niet aan heropvoeding. Je verliest in het begin sneller gewicht, maar op den duur moet je zoveel fases doorlopen dat het op langere termijn gewoon veel duurder is en niets doet aan je eetgewoontes.
Mijn mama heeft dat gedaan, zo een proteïnedieet. Zij heeft wel een vereenvoudigde versie gedaan, met maar 4 fases. In de laatste fases is het echt wel belangrijk dat je op een andere manier leert eten zoals vroeger en dat je oplet met juist datgene waar je een zwak voor hebt. Ik weet niet hoe jij het hebt gedaan, maar bij haar werkte het perfect, dus misschien was het gewoon niets voor jou?
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 10 jan 2016 22:36

Het werkt zeker en ook sneller dan bv. weight watchers, tenzij je alle fases optelt. Feit is wel dat je lichaam ermee in spaarstand gaat wat betekent dat je nadien minder snel vet verbrandt dan wanneer je gewoon je voeding wat aanpast zoals bij WW. Uiteindelijk moet iedereen doen wat het beste bij hem past. Ik heb heel vaak tegen mezelf gezegd: het moet er zo snel mogelijk af, ik wil tegen die datum slank zijn. Nu zeg ik: tegen de zomer moet er al wat af zijn.

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 11 jan 2016 09:02

Ik denk dat het voedingsadvies van Pascal Naessens wel werkt in die zin dat je langzaam aan kilo's verliest en dat je minder de neiging hebt tot een jojo-effect nadien (als je voedingspatroon volhoudt). Dat is wel belangrijk dat je blijft voortdoen.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

fabio
Regular user
Regular user

Bericht door fabio » 11 jan 2016 09:36

Helaas ken ik dat gevoel veel te goed.
Ik worstel al heel mijn leven met mijn gewicht, en was vroeger het mikpunt van alle spot hierdoor. Later heb ik het eigenlijk meer aanvaard en had ik het gevoel dat ik me niet moest aanpassen aan de wereld rondom mij, zolang ik mezelf goed voel.
Niet zo lang geleden besefte ik dat ik me eigenlijk helemaal niet goed voel zo, en dus heb ik nu echt mijn zinnen gezet op een beter, gezonder en mooier figuur.
Eerst en vooral, als je gewicht een aanslepend probleem is, kan je best eens langs de dokter om je bloed te laten trekken. Ik heb dat gedaan, en bleek dat mijn lichaam bij de inname van suiker te veel insuline aanmaakt, en blijkt dat je daar dus sneller door verdikt.
Dan ben ik veel beginnen bewegen, gezonder beginnen eten en het resultaat volgde snel. Ben ondertussen 10 kilo kwijt. Er moet wel nog wat volgen, maar ik ben er zeker van dat ik vooruitgang zal bijven zien.
Het grootste probleem bij mij was (en is) dat ik naar eten grijp als ik het moeilijk heb of gestresst ben, dus dat is iets waar ik blijvend aan zal moeten werken.

Ik volg trouwens geen speciaal dieet (soepdieet of met shakes) omdat het vaak niet gezond is om te snel af te vallen, en je sneller een jojo effect krijgt. Het belangrijkste is om je gewoontes qua eten en bewegen veranderd, en zo kan je langduriger resultaat boeken, al gaat het niet zo snel... :)
A map of the world that does not include Utopia isn't even worth glancing at, for it leaves out the one country at wich humanity is always landing. And when humanity lands there, it looks out,and, seeing a better country, sets sail.
Progress is the realisation of Utopia.

Oscar Wilde

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 11 jan 2016 16:12

Ik was door mijn depressie 8 kilo verdikt, ik at 's morgens echt minstens 4 boterhammen met nutella en dan allemaal tussendoortjes. Ik had meer zin in iets zoet zoals chocolade ofzo. En nu begin ik stilaan te vermageren. Even een schets: ik was redelijk mager, maar er mag nog wat af ;)
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 13 jan 2016 15:14

Neen, ken dat gevoel niet:) Ben een sporter. Gewoon op je voeding letten, koolhydraten inperken en gaan sporten en als je een lief of avontuurtje hebt, enkele keren je goed hard laten pakken of hem pakken. :banana: :banana: :banana:

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 14 jan 2016 00:58

Ruim de helft van de mensen is te dik, een cijfer dat enkel toeneemt. Voor velen is het niet zo vanzelfsprekend om gezond te leven. Als alles goed draait in je leven kan je je makkelijker focussen op je levensstijl, maar we zitten met een toenemende druk, aantal depressies,....
Ik denk dat de meesten met overgewicht voldoende kennis hebben van hoe ze het beste en gezond afvallen. Het is een kwestie van het in je hoofd op orde te hebben.

Plaats reactie