Relatie na verkrachting

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
Plaats reactie
EllyDW
New user
New user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Relatie na verkrachting

Bericht door EllyDW » 25 jan 2015 16:20

Hoi

Ik wou gewoon weten of het nog mogelijk was om een normale relatie te hebben, met intimiteit, na een verkrachting (ook al is het al een aantal jaren geleden gebeurd)?

En ook wou ik weten hoe je dan zo met intimiteit omgaat, omdat het altijd meteen verteld moet worden aan de partner dat er iets gebeurd is en dan ligt er meteen zo'n zware 'steen' op de relatie van in het begin.

Waar leer je vrouwen kennen buiten het internet en liefst ook niet in holebi-verenigingen? Vaak kom je ofwel vrouwen tegen die ook wat hebben meegemaakt en dan is een deftige relatie moeilijk omdat er altijd zo'n pijnlijke achtergrond aanwezig is. Ofwel kom ik vrouwen tegen die altijd willen uitgaan of op seks belust zijn.

Het is heel moeilijk om de juiste te vinden, maar echt op zoek gaan vind ik ook geen goed idee omdat je je dan op niks anders meer concentreert dan effectief iemand te vinden.

Ik ben zelf iemand met wat levenservaring, ben serieus, maar als ik iemand goed genoeg ken, kom ik losser en ben ik iemand met humor, ben ik lief, betrouwbaar, eerlijk, zorgzaam, .... Ik hou van fotografie, film, gezelligheid, sport, kinderen, tekenen, muziek, schrijven, lezen. Dus dit staat zo wat haaks op de vrouwen die ik leer kennen.

Hopelijk krijg ik hier wat advies.

Groetjes

E

Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Relatie na verkrachting

Bericht door Darkcrow » 25 jan 2015 16:36

Ben je verkracht geweest door een man of een vrouw? Dit is belangrijk om te weten, als je door een vrouw verkracht geweest bent dan geeft dit moeilijkheden voor een relatie omdat je dan ook schrik kunt hebben van andere vrouwen.
Heb je hier trouwens aangifte van gedaan bij de politie?

Ben je al langs een psycholoog geweest, hij of zij zou je zeker kunnen helpen om je slechte ervaring te kunnen verwerken.

EllyDW
New user
New user
Contacteer:

Bericht door EllyDW » 25 jan 2015 18:15

Hoi

Ja ik ben redelijk lang bij een psycholoog geweest, maar ik kan er nog steeds niet over praten.

Sinds een paar weken ga ik naar een andere, omdat die gebeurtenis mij heel onzeker heeft gemaakt en mij ook in de weg staat in het dagdagelijks leven.

Het is gebeurd door een man en er is aangifte gedaan maar ze hebben hem en zijn 'handlanger' niet gevonden.

789

Bericht door 789 » 25 jan 2015 20:37

Ik had ooit een relatie met iemand die seksueel misbruik was, hetzij dan wel op kinderleeftijd. Zoals hier al aangehaald, moet je het eerst een bepaalde plaats kunnen geven. Ik zeg niet dat je het hier op een, twee, drie moet verwerken, maar het is een geleidelijk proces waaraan je zult moeten werken.

Communicatie met je (toekomstige) partner zal belangrijk zijn. Je zult een soort van vertrouwensband moeten opbouwen met die persoon en maar verder gaan eens die hecht genoeg is. Oké, het is misschien iets wat zal wegen op de relatie, maar het is beter dan het te verzwijgen. Zo deed mijn toenmalige lief bijvoorbeeld direct na de seks alle kleren terug aan. Dat ging altijd heel onverwacht en bruusk, maar als je het weet, weet je waarom dat is.

Ik denk dat je je eigen gevoel zult moeten volgen en zeker niet aan zaken moet beginnen waar je je niet goed bij voelt.

EllyDW
New user
New user
Contacteer:

Bericht door EllyDW » 07 feb 2015 00:12

Hoi

Donderdag spreek ik af met een vrouw die ik al 5 jaar ken, de klik was er toen wel, maar gewoon als vrienden. En dan elkaar beter leren kennen en ja uiteindelijk als je elkaar beter leert kennen wil je verder dan vrienden. Nu gaan we dus weer afspreken en met een kus op zich is er niks verkeerd, het is als het verder gaat.

Ik vermoed niet dat het donderdag zal gebeuren, maar misschien wel op een later tijdstip. Ik wil het aan de ene kant wel, maar langs de andere kant is er iets in mij dat zegt: dit is verkeerd.

Hoe kan ik die knop omdraaien?

E

JustMe_
Experienced user
Experienced user

Bericht door JustMe_ » 08 feb 2015 21:12

EllyDW schreef:Hoe kan ik die knop omdraaien?
Het de tijd geven, en proberen te praten over hoe je je voelt. Als zij iemand is die respect voor je heeft, dan houdt ze rekening met je situatie. En dan ben jij de diegene die kan beslissen wanneer je een stap verder wilt gaan. Ik zou gewoon je gevoel volgen, en nog niet te ver vooruit kijken als dat je angstig maakt. Wacht af en kijk hoe het loopt met die vrouw. Het lijkt me niet slim jezelf te gaan forceren, dingen te doen die voor jou 'verkeerd' voelen. Wel is het goed om te communiceren over je ervaringen, maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan!
Darkcrow schreef:Ben je verkracht geweest door een man of een vrouw? Dit is belangrijk om te weten, als je door een vrouw verkracht geweest bent dan geeft dit moeilijkheden voor een relatie omdat je dan ook schrik kunt hebben van andere vrouwen.
Ik denk dat dit iets te kort door de bocht is. Het heeft ook niet altijd met angst te maken. Soms is het de confrontatie met die bepaalde gebeurtenis die het moeilijk maakt, en dan is de uitdaging om intimiteit hier niet langer mee te associëren. Het is trouwens ook een individuele beleving... ik ken een heleboel vrouwen die een verkrachting zeer snel verwerkt hadden, en totaal geen problemen hebben met intimiteit. Iedereen gaat er anders mee om, net daarom is het ook belangrijk dat je er over kan communiceren naar je omgeving toe.

In ieder geval, EllyDW, ik wens je heel veel sterkte. Ik hoop dat je nieuwe psycholoog je beter kan helpen, en dat je je binnenkort al wat minder onzeker en angstig voelt! Vaak vraagt het gewoon heel veel tijd om het een plaats te geven, en de openheid om er over te praten. Ik heb er alle vertrouwen in dat je er in kan slagen een 'normale' relatie aan te gaan, probeer er zelf ook in te geloven! :)
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!

the legionnaire
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door the legionnaire » 08 mar 2015 08:00

Ik herken het probleem.
Niet dat voor zover ik weet ik ooit verkracht ben, maar me op verschillende manieren wel misbruikt voel.
Ik ben altijd zwaar gepest geweest. En ondanks dat ondertussen verleden tijd is, heeft mij dat getekend voor de rest van mijn leven.
Waarvoor ik gepest ben kan ik gerust vertellen.
Ik ben nooit uitgescholden geweest voor homo, maar ik kan het goed begrijpen dat dat niet aangenaam is.
Ik werd uitgescholden voor 'kankerkop'. Ik ben zo ook door meerdere mensen wel eens genoemd, en ik weet nog heel goed wie.

'Homo' is geen scheldwoord, maar 'kankerkop' al helemaal niet. Er sterven dagelijks mensen aan kanker. Je sterft eigenlijk al als je dokter je die diagnose stelt.
En ok, de eerste keer dat ik zo genoemd werd was ik ongeveer 12 jaar, en de persoon die me uitschold ook.
Maar als je op je het op je twaalfde leuk vind om iemand hiermee uit te schelden, scheelt er iets met je opvoeding.

Pijnlijk en zeker niet te vergeten detail is dat ik 4,5 jaar oud was toen er kanker werd vastgesteld bij me, namelijk een kwaadaardige hersentumor.

De personen die me uitscholden wisten dat helaas ook goed genoeg denk ik.

En ik heb ontzettend veel geluk gehad, want mijn kans op overleven was praktisch 0.

Dus eigenlijk zouden ze mij gerust 'de jongen die bleef leven' mogen noemen.

Maar als je seksueel misbruikt bent ben je ook getekend voor het leven, dat moet je mij niet vertellen

Ik wil met mijn verhaal eigenlijk alleen maar zeggen dat ik weet wat het is om litteken te hebben dat je altijd zal meedragen.
Verander de wereld, begin bij jezelf

Plaats reactie