Welk lichaamstype heb je het liefst?

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.

Welk lichaamstype heb je het liefst.

Heel mager
0
Geen stemmen
Mager
6
9%
Mager en lichtjes gespierd
21
32%
Gespierd
15
23%
Zeer gespierd
2
3%
Mollig
8
12%
Dik
0
Geen stemmen
Zeer dik
0
Geen stemmen
gespierd met een bierbuikje
4
6%
Mager met een klein bierbuikje
0
Geen stemmen
Mager met grote borsten
1
2%
Mager met kleine borsten
6
9%
Dik met grote borsten
0
Geen stemmen
Andere, verklaard in mijn bericht
3
5%

Totaal aantal stemmen: 66

Darkcrow
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Welk lichaamstype heb je het liefst?

Bericht door Darkcrow » 27 nov 2014 16:06

Ik dacht, het kan misschien eens interessant zijn om zo'n poll te houden. Waarom? Om de holebi's met zelf-complexen een hartje onder de riem te steken. Ik heb al verscheidene topics gezien over Holebi's die zich schamen voor hun uiterlijk, hier hoop ik mee aan te tonen dat het uiterlijk niet altijd een perfect beeld moet zijn.

Barry
Senior user
Senior user

Re: Welk lichaamstype heb je het liefst?

Bericht door Barry » 27 nov 2014 16:32

er ontbreken toch een paar opties hoor denk ik. ;)

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 27 nov 2014 16:36

Barry schreef:er ontbreken toch een paar opties hoor denk ik. ;)
Inderdaad, maar de limiet is 15 in dit forum.
Vermeld ze maar wat er mist.

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 27 nov 2014 17:15

Darkcrow schreef:
Barry schreef:er ontbreken toch een paar opties hoor denk ik. ;)
Inderdaad, maar de limiet is 15 in dit forum.
Vermeld ze maar wat er mist.
om maar een voorbeeld te geven: gezet, zoiets tussen mollig en slank, want echt een tussencategorie zie ik niet. ;)

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 27 nov 2014 17:25

Ik weet niet of dit wel de juiste manier is om mensen met zelf-complexen een hart onder de riem te steken, maar kom, 't is het gebaar dat telt, zegt men.

Om af te trappen:
Eigenlijk kan ik hier niet echt iets aankruisen, Ik heb niet echt een 'favoriet' lichaamstype, alles kan voor mij, behalve dan de extremen misschien,. Zolang het totaalplaatje klopt is het goed...
Spoiler! :
DENK IK. Want dat is natuurlijk allemaal gemakkelijk gezegd wanneer je lief :kwijl: is..
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 28 nov 2014 09:05

BiNDing schreef:Ik weet niet of dit wel de juiste manier is om mensen met zelf-complexen een hart onder de riem te steken, maar kom, 't is het gebaar dat telt, zegt men.
²
Ik denk dat het juist meer complexen aanpraat.
Maar goed...
Ik heb geen "type''. Ik heb ex'en gehad die lang en graatmager waren terwijl ik evengoed mannen graag zie die wat gezetter zijn. De persoon waarop je valt moet niet een checklist doorstaan. Ik val op mensen, niet op lichaamstypes.
Fluctuat nec mergitur

Chocopot
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Chocopot » 03 dec 2014 07:39

Zoals anderen hier, heb ik ook geen lichaamstype waar ik op val. Ik val op persoonlijkheid en als het toch komt op uiterlijk, dan kijk ik vooral naar het gezicht. Als haar ogen stralen en ze heeft een mooie lach (wat ook weer voor iedereen verschillend is), dan ben ik verkocht
Love all, trust a few, do wrong to none.
William Shakespeare

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 03 dec 2014 17:21

Inderdaad persoonlijkheid is belangrijker, maar je kunt dit niet altijd zien. Ik ben niet echt iemand die naar het gezicht kijkt, maar eerder naar het lichaam. Ik ben al tevreden als mijn man een normaal gezicht heeft. Ja, als hij zo lelijk is als de straat en hij heeft dan toch het perfecte karakter dan ben ik nog niet zeker dat ik hem als lief wil. Ik heb geen problemen om vrienden er mee te zijn, maar liefde....

Iedereen zegt dat het innerlijk belangrijker is dan het uiterlijk, hier ben ik helemaal akkoord mee. Maar als ze zeggen dat uiterlijk niet belangrijk is, dan liegen ze. Dit is het eerste waar je naar kijkt.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 05 dec 2014 03:37

Een mooi lichaam (wat ik dan mooi vind) is leuk als je lief dat heeft, maar zeker niet de bepalende factor. Uiteraard speelt het lichaam, en algemener het uiterlijk, ook een rol (zoals Binding het zegt: de uiterste extremen zullen mij wellicht ook niet aanspreken voor een liefdesrelatie - enige voorkeur is niet verkeerd), maar uiteindelijk is het absoluut de persoonlijkheid en vooral het totaalplaatje dat voor mij de grootste rol speelt.

Een persoonlijkheid kun je inderdaad niet zien; die leer je kennen. Die ontdek je.
Wat je op het eerste zicht ziet is het uiterlijk en dat zie ik meer als een - al dan niet mooie - verpakking van de persoon als mens zelf, dus zijn innerlijke. In het begin kan het uiterlijk wel de interesse naar de persoonlijkheid doen opborrelen, maar die interesse kan er evengoed op een andere manier komen. Daar is een knap lichaam geen vereiste voor.

Kortom: een knap uiterlijk is een leuk extraatje, het is mooi meegenomen, maar absoluut niet noodzakelijk. Ik heb veel liever iemand waar ik me goed bij voel.
Come quickly, I'm tasting stars!

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 05 dec 2014 17:37

Coincidence schreef:
Kortom: een knap uiterlijk is een leuk extraatje, het is mooi meegenomen, maar absoluut niet noodzakelijk. Ik heb veel liever iemand waar ik me goed bij voel.
Dat noem ik een goeie verwoording, hier ben ik het mee eens. Het is enkel moeilijk om je bij iemand goed te voelen, mijn probleem is dat ik te weinig over mezelf praat of beter gezegd ik val stil als ze me vragen stellen zoals; "Hoe was jouw dag?" of "Wat heb je daar allemaal besproken?"
Dit bemoeilijkt de situatie om mij beter te leren kennen.

Chico
Experienced user
Experienced user

Bericht door Chico » 24 dec 2014 09:59

Ik heb zelf ook geen type waar ik op val. En ik snap de obsessie voor een gespierd lichaam ook niet echt goed.

Zelf ben ik slank en kan dat behouden omdat sporten mijn uitlaatklep is, niet omdat dat er beter uitziet. Ik verwacht zoiets dus ook totaal niet van de jongen waarop je valt.

Het geeft natuurlijk wel een eerste indruk, daar niet van. Maar het mag geen 'eis' zijn om iemand te leren kennen vind ik.
For what is life worth without a little laughter.

Logic3S
New user
New user

Bericht door Logic3S » 10 jan 2015 12:21

Coincidence schreef:Een mooi lichaam (wat ik dan mooi vind) is leuk als je lief dat heeft, maar zeker niet de bepalende factor. Uiteraard speelt het lichaam, en algemener het uiterlijk, ook een rol (zoals Binding het zegt: de uiterste extremen zullen mij wellicht ook niet aanspreken voor een liefdesrelatie - enige voorkeur is niet verkeerd), maar uiteindelijk is het absoluut de persoonlijkheid en vooral het totaalplaatje dat voor mij de grootste rol speelt.

Een persoonlijkheid kun je inderdaad niet zien; die leer je kennen. Die ontdek je.
Wat je op het eerste zicht ziet is het uiterlijk en dat zie ik meer als een - al dan niet mooie - verpakking van de persoon als mens zelf, dus zijn innerlijke. In het begin kan het uiterlijk wel de interesse naar de persoonlijkheid doen opborrelen, maar die interesse kan er evengoed op een andere manier komen. Daar is een knap lichaam geen vereiste voor.

Heb zelf ook geen checklist, maar ik sluit me verder hierbij volledig bij aan.
Het is de persoonlijkheid die telt, en voor de rest moet gewoon het totaalplaatje kloppen.
En mocht je nu iemand gevonden hebben, en je bent gek op zijn/haar innerlijk dan moet ik ook wel toegeven dat het mooi meegenomen is dat hij/zij een mooi uiterlijk heeft :D
Ik moet iedereen teleurstellen: holebi-zijn is een doodnormale, saaie, biologische en chemische realiteit. Ik leef er elke dag mee, en ik kan niet zeggen dat ik er speciaal last van heb. - Tom De Cock (MNM)

disneylover**
Regular user
Regular user

Bericht door disneylover** » 19 jan 2015 19:02

Ik hou van een slank lichaam of een lichaam dat licht gespierd is. Te veel spieren zijn dan ook weer niet men ding :p

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 23 jan 2015 15:24

Ergens wel grappig dat erg gespierd niet zo goed scoort terwijl je toch wel redelijk wat van die types ziet die echt elke dag in de fitness hangen. Ik weet niet of het een meer gebruikte term is, maar met vrienden noemen we ze altijd 'pompies'. Zo'n beetje van die LaDemence-achtige types, brrr :P
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 23 jan 2015 15:29

La Demence heeft verschillende soorten types. 8)

Pompies is wel een goed woord. In mijn fitness lopen er ook genoeg van die soort rond :roll: (wel in heteroversie)
Misschien is dat hetzelfde 'schoonheidsideaal' voor mannen als extreem mager zijn bij vrouwen. Niemand vind het mooi, maar toch wil iedereen het om één of andere gekke reden.
Fluctuat nec mergitur

quantum
Experienced user
Experienced user

Bericht door quantum » 23 jan 2015 15:37

JFK schreef:La Demence heeft verschillende soorten types. 8)
Je komt er vaker? :P

Mja, ik krijg de indruk dat ze het zelf allemaal wel heel mooi vinden, maar het komt altijd een beetje leeg en treurig op me over.
Voor vorst, voor vrijheid en voor recht.

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 23 jan 2015 16:06

quantum schreef:
JFK schreef:La Demence heeft verschillende soorten types. 8)
Je komt er vaker? :P

Mja, ik krijg de indruk dat ze het zelf allemaal wel heel mooi vinden, maar het komt altijd een beetje leeg en treurig op me over.
doorgaans geldt: hoe groter de spiermassa hoe kleiner de hersenmassa. :P
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 23 jan 2015 16:14

AmillionFaces23 schreef: doorgaans geldt: hoe groter de spiermassa hoe kleiner de hersenmassa. :P
Dat is op zich ook wel iets dat mensen zeggen omdat ze zich kut voelen over hun eigen lichaam. Prima dat je te lui bent voor de sportschool (ben ik zelf ook), maar doe mensen die er wel naartoe gaan niet af als dom om je zelf beter te voelen. Een verband tussen lichaamsmassa en intelligentie zit hem eerder in een link tussen BMI en IQ, en dat ligt niet aan de spiermassa :awkward:
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 23 jan 2015 16:54

nemesis schreef:
AmillionFaces23 schreef: doorgaans geldt: hoe groter de spiermassa hoe kleiner de hersenmassa. :P
Dat is op zich ook wel iets dat mensen zeggen omdat ze zich kut voelen over hun eigen lichaam. Prima dat je te lui bent voor de sportschool (ben ik zelf ook), maar doe mensen die er wel naartoe gaan niet af als dom om je zelf beter te voelen. Een verband tussen lichaamsmassa en intelligentie zit hem eerder in een link tussen BMI en IQ, en dat ligt niet aan de spiermassa :awkward:
Nu moet ik mij er een beetje uitlullen... Het was natuurlijk niet met al te serieuze bedoelingen dat ik dit schreef... Natuurlijk zijn niet alle bodybuilders oliedom (trouwens, dan kan je ook weer beginnen discussiëren wat 'intelligentie' is...). Maar toch kan ik mij in de sportschool nooit van de indruk ontdoen dat velen van die bodybuilders een nogal oppervlakkig leven leiden van uren fitness, voedingsschema's, volgen,... (En dan kan je natuurlijk de discussie aangaan over wat 'oppervlakkig' is). Het is zeker geen verwijt, gewoon een persoonlijke vaststelling... :P
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 30 jan 2015 10:31

er moet al een serieuze vijs loszitten om op het idee te komen om bodybuilder te worden, dus het kan wel kloppen hoor! ;)

Gesloten