Get over here, you sexy thing! Uiterlijk en persoonlijkheid

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
Gesloten
Cloud
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Get over here, you sexy thing! Uiterlijk en persoonlijkheid

Bericht door Cloud » 15 jul 2014 11:46

Het is me opgevallen dat het aantal topics over uiterlijk stijgt. Nu vroeg ik mij af, hoe belangrijk zijn 'looks' voor jou? Val jij op de mythe van de lange, donkere, mysterieuze man, of ben je meer voor de blonde hengst met blauwe ogen? De Brad Pitt of Angelina Jolie? Of kies je eerder inhoud over verpakking? Moet het allebei op en top zijn, of (moeten)/nemen we genoeg met één van de twee? Legt de samenleving te veel nadruk op uiterlijk door persoonlijkheid terug te duwen in een hoekje?

Laat u gaan, zou ik zeggen.

Persoonlijk geloof ik in de stelling 'het oog wilt ook wat': de inhoud moet er zijn, maar ik denk niet dat ik ooit op een Quasimodo zou kunnen verliefd worden. Nu, dat gezegd hebbende, inhoud is voor mij wel belangrijker. Zo heb ik een paar keer afgesproken met een knappe jongen, maar het enigste waar we konden over praten, was een tv-serie. Dat werd ook wel saai na een tijdje (lees: een uur). Iemand een dergelijke ervaring?
I am too fond of reading books to care to write them.

Samotex
Senior user
Senior user

Re: Get over here, you sexy thing! Uiterlijk en persoonlijkh

Bericht door Samotex » 15 jul 2014 12:59

Ik hou zo van onperfecte schoonheden als Rafael Nadal. Kan je wel op zeggen: ja maar dat gezicht is niet perfect,...en dat vind ik super.
Was zo'n vlaams topmodel uit Gent dat een kookboek uitbracht en op het moment dat ik die hoorde praten, vond ik die niet meer zo knap. Veel te bazig.

musicboykeuuh
New user
New user

Bericht door musicboykeuuh » 16 jul 2014 15:53

Je kunt niet onder stoelen of banken steken dat uiterlijke schoonheid ALTIJD het eerste is wat opvalt aan een persoon. En waar we ook kennis mee maken. Daarna komt dan de ontmoeting van het 'karakter', al ken je dat natuurlijk op een uurtje tijd.

Alleszins, voor mij persoonlijk telt ook het innerlijke zeker voor 75% mee, maar toch moet ik toegeven dat ik ook graag heb dat mijn partner een proper voorkomen heeft. Da's voor mij wel belangrijk. Dus 't is allebei wel niet onbelangrijk, maar innerlijk krijgt toch ook van mij de bovenhand! :D

BattleSeraph
New user
New user

Bericht door BattleSeraph » 16 jul 2014 18:17

Voor mij is zowel het innerlijk als het uiterlijk belangrijk, maar het innerlijk toch iets belangrijker :) . Ik vind namelijk dat iemand aantrekkelijker kan worden voor mij als ik die persoon beter leer kennen en tof vind. Het uiterlijk is natuurlijk wel belangrijk om mensen aan te trekken, maar als je nergens met die persoon over kan praten dan is er ook niet veel aan natuurlijk.

Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Bericht door Darkcrow » 09 aug 2014 20:55

Voor mij is het innerlijk belangrijker dan het uiterlijk, dus het moet klikken tussen beiden. Maar je kan het innerlijk moeilijk zien.
Wat het uiterlijk betreft val ik op gespierd en/of groot (groter dan 187 cm). En gemiddelde looks zijn goed genoeg voor mij.

winteriscoming
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door winteriscoming » 10 aug 2014 10:29

Vermits ik meestal pas verliefd word op iemand die ik al iets beter ken, denk ik dat het innerlijk voor mij wel het meeste telt. Hoewel uiterlijk ook wel een beetje meetelt.

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 22 aug 2014 20:48

Zoals de meerderheid ben ik het eens met de vorige reacties. Innerlijk > uiterlijk. Het eerste wat natuurlijk opvalt aan een persoon, is het uiterlijk. De eerste indruk die je krijgt van een persoon, baseer je op uiterlijke kenmerken. Ik ben van mening dat, als je gevoelens krijgt voor een persoon, dat die persoon in jouw ogen perfect is, terwijl anderen een compleet andere gedachte hebben. Vooraleer je écht goed bevriend (en meer) wordt met iemand, betwijfel ik dat je die persoon ziet als een 'perfect iemand'. Je ziet zaken die misschien niet perfect zijn, maar als de tijd vordert en er gevoelens aan de pas komen, word je blind en zie je (zeker in het begin) niets negatiefs aan die persoon. Ik vind dus dat het uiterlijk van de persoon waar je gevoelens voor hebt, perfect is (of lijkt) als je een relatie begint of als er vele gevoelens in het spel zijn. 'Slechte dingen' zie je gewoon niet. Of toch zeer moeilijk. (Vergeet niet dat dit mijn mening is en deze verschillend kunnen zijn van anderen...).

Verder vind ik wel dat je wat voor je lichaam moet zorgen. Je moet zeker geen fotomodel zijn maar af en toe douchen, van kleren wisselen en af en toe je haar kammen, is geen overbodige luxe... Langs de andere kant: een enorm knap persoon met een slechte persoonlijkheid (te groot ego, constant moeien,...) vind ik eerder een grote afknapper. Het uiterlijk is mooi om naar te kijken, maar wat ben je er uiteindelijk mee als het innerlijk lelijk is? ... :roll:

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 24 aug 2014 08:53

Ik denk vooral dat de aantrekkelijkheidsfactor speelt. Dat is voor mij een combinatie van het ene en het andere. Ik vind mensen bvb aantrekkelijker nadat blijkt dat ze ergens goed in zijn of als blijkt dat ze een ontzettend lieve grote zus zijn of als ze ontzettend grappig blijken te zijn. Wat dat uiterlijk betreft: iemand die ik niet knap vind zal meer andere kwaliteiten moeten hebben om even aantrekkelijk te worden als iemand die ik ontzettend knap vind. Maar er zijn wel vrouwen die ik aantrekkelijker vind dan andere, hoewel ik ze minder knap vind dan die andere. Angie Harmon vind ik bvb ook aantrekkelijker als Rizzoli dan als (naakt)model omdat ze veel meer persoonlijkheid uitstraalt en er niet fake uitziet.

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 22 mei 2016 20:20

Voor mij is dat een combinatie van uiterlijk en innerlijk. Er moet magie hangen en veel kleine dingen spelen een rol.
Laatst gewijzigd door -Matteo- op 23 mei 2016 15:56, 3 keer totaal gewijzigd.

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 22 mei 2016 20:34

Het zijn verschillende zaken denk ik die het tot een totaalpakket maken. En de smaak die varieert, van bij wijze van spreken een Metal zanger ruig met baardje en lang haar tot een timide klassieke pianist of cellist, of wat dan ook. Het is ook dat eigenschappen die me soms kunnen doen gaan van "iew zo iets moet niet afkomen" bij bepaalde types toch "toelaatbaar zijn" vb, het mannendotje (waar ik doorgaans vierkant van over mijn nek ga en zin om een schaar te nemen en dat mottige balletje er af te knippen), of het typische nasale homostemmetje. Ja soms kan het, en soms doet het me met mijn ogen rollen. Geen idee hoe het komt. Maar iemand zonder inhoud neen daar kan ik ook niets mee beginnen.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

Hombie
Senior user
Senior user

Bericht door Hombie » 23 mei 2016 13:52

Zoals de rest zegt, min of meer, beide zijn wel belangrijk. Als iemand beweert dat uiterlijk voor hem/haar helemaal geen rol speelt ben ik meestal eerder wantrouwig xD Kuch I call bullshit kuch Maar mss is dat gewoon mezelf projecteren.

Maar ik denk dat er wat wisselwerking is tussen de twee. Uiterlijk, houding etc. maken sowieso al een eerste indruk en trekken het oog, maar aan de andere kant, iemand die zo dom als een doos stenen is bij wijze van spreken, vind ik meestal ook fysiek ineens een pak minder interessant. Van een schoon tafel kan je niet eten enzo. Aan de andere kant, als ik echt tot iemand aangetrokken ben dan is dat meestal vrij algemeen, en zelfs al is die persoon 'objectief' geen supermodel, voor mij is hij(/zij) knapper dan wat er voor de rest nog rondloopt.

En fysieke aantrekkelijkheid zit ook in meer dan alleen uiterlijk natuurlijk, houding, stem, manier van praten, geur, al dat soort dingen zijn ook belangrijk :p

En inderdaad, smaken verschillen, en best ook, en uiterlijk kan op die manier ook een soort indicatie geven van interesses en persoonlijkheid.
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 23 mei 2016 13:54

Voor mij is dat een combinatie van uiterlijk en innerlijk. Er moet fysieke aantrekkingskracht zijn en dat wil niet zeggen dat die persoon een fotomodel moet zijn. Want smaken verschillen...en maar goed ook. Ik vind het belangrijk dat iemand me weet te prikkelen door zijn persoonlijkheid en uiterlijk. Iemand bij wie je het gevoel hebt 'rrraaaauwwww, ik wil hem als een toetje ' en magie in de lucht hangt en gewoon ertegen wil gaan liggen, hem liefkozen, diep in zijn ogen verdrinken, met zijn haren spelen en bij wie alles gewoon 'klopt' qua uiterlijk en persoonlijkheid.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 23 mei 2016 15:31

-Matteo- schreef:Voor mij is dat een combinatie van uiterlijk en innerlijk. Er moet fysieke aantrekkingskracht zijn en dat wil niet zeggen dat die persoon een fotomodel moet zijn. Want smaken verschillen...en maar goed ook. Ik vind het belangrijk dat iemand me weet te prikkelen door zijn persoonlijkheid en uiterlijk. Iemand bij wie je het gevoel hebt 'rrraaaauwwww, ik wil hem als een toetje ' en magie in de lucht hangt en gewoon ertegen wil gaan liggen, hem liefkozen, diep in zijn ogen verdrinken, met zijn haren spelen en bij wie alles gewoon 'klopt' qua uiterlijk en persoonlijkheid.
En hoe nuttig was het nu om je eerdere post te copy-pasten naar een volgend bericht en je vorig bericht te veranderen naar "Veel dingen"?
Spoiler! :
Afbeelding
Ot: voor mij spelen uiterlijk en innerlijk allebei een rol, maar soms weegt het een zwaarder door dan het ander. Als iemand aantrekkelijk is, dan kan ik soms blind zijn voor diens persoonlijkheid. Ik ben zo een paar jaar geleden eens verliefd geweest op iemand die qua uiterlijk volledig mijn type was, maar innerlijk was hij niet veel soeps.

Anderzijds, tja als je die persoon zelf niet aantrekkelijk vindt, kan ik me niet inbeelden dat je er echt verliefd of zo op kunt worden. Je gaat toch niet zeggen van je lief: "Ja hij/zij is lelijk, maar het innerlijk is veel beter." Uiteindelijk denk ik dat anderen je lief misschien wel geen lekker stuk zullen vinden, maar jij toch wel? Niet? Dus ja, een gezond evenwicht lijkt me het beste :)
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 23 mei 2016 23:16

Een bord dat heel mooi gepresenteerd is maar qua structuur en smaak niet goed zit, daar kan ik moeilijk van genieten. Andersom mag het eten heel lekker zijn, maar als het er niet uitziet, zal het me ook niet smaken.
Come quickly, I'm tasting stars!

Samotex
Senior user
Senior user

Bericht door Samotex » 24 mei 2016 07:30

Wanneer ik iemand uitermate sexy vind, maar ik ontdek nog voor het een stapje verder gaat dingen van een persoonlijkheid die duiden op een gebrek aan empathie of dingen nogal "simpel" voorstellen, dan zou het niet juist aanvoelen om met die persoon een stap verder te gaan.

sprankeltje
New user
New user

Bericht door sprankeltje » 28 mei 2016 18:15

Iemand die zegt dat uiterlijk niet belangrijk is, geloof ik niet :P
Het uiterlijk is het eerste dat je ziet. Iemand met een uiterlijk dat je niet aanstaat, ga je minder snel zien als een 'toekomstige partner' om het zo maar even te zeggen. Iedereen gaat af op uiterlijk en dat is heel normaal.
Nu, als je een good looking person tegenkomt, ben je eerder geneigd er mee te gaan babbelen. Dan komt pas het karakter naar boven. Nu, ik zou niet kunnen samenleven met iemand die heel andere ideeën heeft over de maatschappij dan ik, maar iemand die een andere kledingstijl of kapsel heeft dan ik graag heb, is dan weer wel een optie. Dus ik denk dat als je de twee afweegt het innerlijk toch zou winnen.
Het moment dat je beseft dat een stel tieten prachtig is

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 28 mei 2016 21:02

Niemand is perfect, perfectie kun je wel nastreven. Maar natuurlijk is het wel tof als je partner knap is, maar hoe dan ook uiteindelijk is het de inhoud die telt voor mij. Iedereen heeft zijn waarden en normen.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 28 mei 2016 22:42

Uiterlijk speelt wel een rol bij mij, als ik eerlijk ben.
Niet altijd bewust, maar als ik niet meteen wild word van iemand's looks, dan zal ik niet snel iets voelen ook.
Al word ik over het algemeen maar heel weinig verliefd, maar bon :')
Niet dat ik nu wil zeggen dat ik alleen daarop selecteer, maar het is - welja- aantrekkingskracht.
En dit klinkt misschien best grof, maar ik heb het wel al een paar keer meegemaakt dat ik afkeer voelde vanwege iemand's uiterlijk, terwijl ze nu niet bepaald lelijk waren of zo.
Geen idee waarom, een vreemde werking in mijn hoofd waarschijnlijk :lol:

Een gezonde balans van uiterlijk en persoonlijkheid. Supermodellen zijn geen must, in tegendeel zelfs.
Ik ben ook geen catwalk-verschijning, maar ik moet toch iets voelen bij wat ik zie. Een mens is nu eenmaal een totaalpakket als het ware.
Er zijn ook al mensen waarvan ik op het eerste zicht geen wow-gevoel had. Maar na er mee om te gaan, begon ik hen op een andere manier te zien, waardoor ze een andere soort schoonheid kregen.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, want ik heb geen idee hoe ik mij hierover op een begrijpelijke manier kan uitdrukken :lol:

sprankeltje
New user
New user

Bericht door sprankeltje » 29 mei 2016 00:32

Voor mij is dat zeer duidelijke taal. Meer nog, ik volg je in je mening. Het is precies verwoordt hoe ik het dacht, maar ik kan het alleen niet zo mooi van me af schrijven als jij. :)
Het moment dat je beseft dat een stel tieten prachtig is

Gesloten