Hoe reageert jouw lichaam wanneer jij je crush ziet?

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
97 berichten • Pagina 1 van 51, 2, 3, 4, 5

Berichtdoor Vanille » 12 okt 2012 19:47
Hoi wjnh-forummers!

Vandaag had mijn 'crush' (helaas) minder lang les dan ik, waardoor we niet achteraf nog in de fietsenstalling konden blijven leuteren en 's middags elkaar al een prettig weekend moesten wensen. Daarna viel er een stilte en keken we elkaar aan, waarbij het geknetter er wel leek af te springen! Er kwam zo'n hevig prikkelend gevoel bovenin mijn borstkas en hoe langer ik in haar ogen keek, hoe erger het werd. Hoe hard ik ook probeerde om mijn ogen niet neer te slaan, deed ik dat toch, omdat het leek alsof mijn borstkas elk moment kon ontploffen.
Ik heb gemerkt dat ik dat gevoel wel vaker heb en haar nooit erg lang kan aankijken, hoewel het wel een eeuwigheid lijkt te duren voor mij...
Soms hoor je mensen al eens praten over knikkende knieën en anderen vertellen dan weer dat ze denken flauw te vallen. Ik ben heel erg benieuwd naar wat voor 'bijwerkingen' verliefdheid op anderen heeft (: Dus... hoe zit dat bij jullie?

Groetjes,
Vanille

PS: Mijn excuses indien hier al een topic over geopend was, maar ik vond er geen terug en vind dit wel behoorlijk boeiend (:
You're never fully dressed without a smile.
Vanille
New user
New user

Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw

Re: Hoe reageert jouw lichaam wanneer jij je crush ziet?

Berichtdoor Daluicis » 13 okt 2012 00:20
Zoals de eerste seconden van dit:

http://www.youtube.com/watch?v=yqjMF0qjxsY#t=5s (tot seconde 7)

Maar even serieus:

Ik ben nog maar één keer serieus (tevergeefs) verliefd geweest. Hoe mijn lichaam reageerde? Het alom gekende buikgevoel. "Vlinders in de buik." Zou dat gevoel als het ware niet goed voelen, zou je wellicht vermoeden dat je ziek bent.
Naast dat gevoel krijg ik natuurlijk dat weggevend, miezerig lachje als ik hem bezig zie.

Als je dan spreekt over het lichamelijk gevoel wanneer alles misloopt, is dit hier herkenbaar aan het gevoel, dat wederom zich afspeelt in de buik. Het voelde als een scherpe steek met omhoog richting borstkas. Melancholie komt er ook bij.
Daluicis
Senior user
Senior user

Berichtdoor Springbal » 13 okt 2012 17:41
Zenuwachtig, een harstlag die pijlsnel de hoogte ingaat en een bloeddruk die net omlaag lijkt te gaan, slappe benen, droge mond. Een gezicht dat maar moeilijk in de plooi lijkt te houden en zaken die je vergeet (vb vorig jaar op school heeft een vriendin na een halve minuut mijn aan mijn hand moeten trekken omdat ik nog steeds naar de docent aan 't wijzen was toen ik met 'm aan 't praten was, weliswaar een professioneel gesprek, maar toch, hormonen) en vermoedelijk rood worden
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Berichtdoor Vanille » 14 okt 2012 16:04
Daluicis schreef: Zou dat gevoel als het ware niet goed voelen, zou je wellicht vermoeden dat je ziek bent.

Nagel op de kop!

Springbal schreef:droge mond.

²! Vooral in het begin van de verliefdheid bij mij (:
Vanille
New user
New user

Berichtdoor Springbal » 14 okt 2012 23:07
en je verstand dat zich in twee splitst. Een kant die puur rationeel wil doen (vb: ge hebt nog maar een minuut maar loop voor die trein), en de andere kant die je hart volgt (pak hem vast gatverdamme!)
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor Hoppipolla » 15 okt 2012 18:17
Het opeens heel warm krijgen en het gevoel krijgen dat je heel hard bloost (en maar hopen dat dat niet zo is, waar het dan juist nog erger van wordt)
Heel zenuwachtig en verlegen worden, je absoluut geen houding kunnen geven omdat je je zo moet inhouden :)
Haar zo graag willen aankijken en iets willen zeggen, maar toch ook een beetje bang zijn en hopen dat ze je niet ziet... En daarna nog superlang zo'n lekker zweverig gevoel :love:
Ik schrijf zoals ik leef. Ik plaats ook te vaak komma’s waar punten hadden moeten staan, en vraagtekens waar eerder uitroeptekens thuishoren.
Hoppipolla
Regular user
Regular user

Leeftijd: 20

Berichtdoor Justin » 15 okt 2012 19:22
System failure. Reboot required. :love:
Justin
New user
New user

Leeftijd: 26

Berichtdoor Vanille » 18 okt 2012 18:50
Beginnen beven en bibberen...! En niet van de kou (; Meestal heb ik het dan zelfs veel te warm (:
Dat heb ik al meerdere keren voorgehad, bijvoorbeeld toen ze haar gsm-nummer dicteerde of we aan het praten waren over 'de liefde'.
Vanille
New user
New user

Berichtdoor Peanut » 18 okt 2012 19:14
Vlinders in de boek, en een hart dat enorm snel slaat. :P
En dan natuurlijk ook enorm verlegen zijn en als er een feest was waar 50 mensen waren toch alleen maar naar die ene persoon kunnen kijken. :P
Peanut
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Kuikentje » 19 okt 2012 20:46
Verlegen worden en blozen ;)
The Belgian Pride rocks my world! See you all next year!
Ziekte van Hashimoto
Kuikentje
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 38

Berichtdoor Perdrix » 20 okt 2012 11:58
Het gevoel hebben dat je geen lucht meer krijgt en het eerste uur nadat je elkaar gezien hebt, je echt op niets kunnen concentreren. En blozen, ja, veel blozen.
Perdrix
Senior user
Senior user

Leeftijd: 23

Berichtdoor SingingInTheRain » 20 okt 2012 12:52
ik viel stil en kon mn ogen er niet vanaf houden, nu ik helemaal over hem ben, kan ik er met gemak tegen praten (in groep dan wel) :D
SingingInTheRain
Regular user
Regular user

Leeftijd: 19

Berichtdoor Springbal » 21 okt 2012 14:28
blijkbaar blijft bij mij mijn mond debiel half open staan omdat ik voor pampus stond (allez dat zeiden de dames gisteren toch tegen mij toen die garçon bij ons aan tafel kwam)

:roll:

Springbal
I have no life
I have no life

Berichtdoor Vanille » 22 okt 2012 19:06
Oh nog eentje! Misschien eerder hoe mijn geest reageert op haar aanwezigheid, maar toch;
Een zeer verward gevoel (misschien zelfs een beetje vergelijkbaar met manische depressiviteit!):
Het ene moment ontzettend gelukkig als je bij haar bent, als ze grapjes maakt, als het oogcontact langer duurt dan in principe noodzakelijk zou zijn, ... en het andere moment heel droevig, omdat je het gevoel hebt dat het waarschijnlijk toch nooit iets wordt, omdat je merkt dat zij wél oplet tijdens de les terwijl jij heel de tijd naar haar staart en ze geen enkel ogenblik naar jou opkijkt, omdat jíj altijd degene bent die het gesprek opstart en zij jou dus toch niet zó bijzonder vindt of omdat je dacht dat heel het gedoe net in een stroomversnelling zou komen en plots alles weer lijkt zoals het daarvoor was...
Vanille
New user
New user

Berichtdoor redwings » 22 okt 2012 19:36
Vanille schreef:Oh nog eentje! Misschien eerder hoe mijn geest reageert op haar aanwezigheid, maar toch;
Een zeer verward gevoel (misschien zelfs een beetje vergelijkbaar met manische depressiviteit!):
Het ene moment ontzettend gelukkig als je bij haar bent, als ze grapjes maakt, als het oogcontact langer duurt dan in principe noodzakelijk zou zijn, ... en het andere moment heel droevig, omdat je het gevoel hebt dat het waarschijnlijk toch nooit iets wordt, omdat je merkt dat zij wél oplet tijdens de les terwijl jij heel de tijd naar haar staart en ze geen enkel ogenblik naar jou opkijkt, omdat jíj altijd degene bent die het gesprek opstart en zij jou dus toch niet zó bijzonder vindt of omdat je dacht dat heel het gedoe net in een stroomversnelling zou komen en plots alles weer lijkt zoals het daarvoor was...

²! :-?
redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Berichtdoor Cloud » 22 okt 2012 22:33
Eerst vlinders in de buik... dan krijg ik de onweerstaanbare drang om zijn gezicht tegen de straat te schuren :mrgreen: Ik vind 'em tegenwoordig een klein klootzakje :D
I am too fond of reading books to care to write them.
Cloud
Regular user
Regular user

Berichtdoor xCaroline » 22 okt 2012 23:25
redwings schreef:
Vanille schreef:Oh nog eentje! Misschien eerder hoe mijn geest reageert op haar aanwezigheid, maar toch;

²! :-?

³! Volledig check.

Eerst ken ik een klein momentje van opperste vreugde, gevolgd door een knoop in mijn maag en mijn hart dat precies in m'n keel aan het kloppen is omdat ik zenuwachtig word.
Qua uiterlijke kenmerken blijk ik heel stuntelig te zijn op zo'n momenten. Ik ben dan vrij zwijgzaam, maar als ik toch mijn mond open doe, flap ik er echt de meest onnozele dingen uit. :roll:
En blozen, ja. :lol:
xCaroline
New user
New user

Leeftijd: 26

Berichtdoor JustMe_ » 23 okt 2012 00:32
Dat is meestal wel een heel lijstje, al een geluk kan ik het ondertussen (na twee jaar, dus het werd wel tijd ook) wat gemakkelijker van me afzetten.
- knikkende knieën (letterlijk), waardoor ik altijd even moet gaan zitten.
- buikpijn van de (deze keer figuurlijke) vlinders.
- rood aangelopen wangen.
- mijn hart dat ik overal in mijn lichaam voel kloppen, meestal tegen 200 slagen per minuut.
Let's meet somewhere with a pale blue sky and a warm summer breeze, a place where the leaves keep changing colour without falling down!
JustMe_
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Hoemmoes » 23 okt 2012 21:46
Een stomme glimlach op mijn gezicht
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)
Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 27

Berichtdoor Lawstudent » 23 okt 2012 22:53
ik word enorm geluk als ik over hem praat en ik word (niet mijn woorden) "nog schattiger". Dit is nu omdat ik met hem samen ben maar mijn vorige crushs zorgden voor dat ik enorm zenuwachtig ben omdat ik geen slechte indruk wil maken, ik kon/kan mijn ogen meestal niet van hem/haar houden en ik kan niet stoppen over hem/haar te praten bij mijn vrienden waardoor het heel duidelijk wordt voor hen.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-
Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25

97 berichten • Pagina 1 van 51, 2, 3, 4, 5

Keer terug naar Lichaam & seksualiteit