Friends with benefits

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
MeBeingMe
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Friends with benefits

Bericht door MeBeingMe » 25 nov 2012 14:04

waarom zou je seks willen hebben met een vriend?
dat zou ik echt nie kunnen ze, je kan wel op meerdere mensen verliefd zijn denk ik, maar een vreemde als fuckbuddy gaan gebruiken? neeeeh
Do what you feel in your heart to be true, for you'll be critizized anyway - Eleanor Roosevelt

sporty-
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Bericht door sporty- » 26 nov 2012 00:18

zolang t bij af en toe blijft, en met goeie afspraken blijft, kan dat best.liever met een goeie vriendin die je kan vertrouwen,dan met een total stranger.
maar ken je grenzen,als er bij een van de partijen gevoelens spelen,is t spel uit
embrace the colours in your life
-------------------------------------

http://www.myspace.com/sportysspace

aqwzsx
New user
New user

Bericht door aqwzsx » 21 mei 2013 02:00

Van fwb komt vroeg of laat toch miserie

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 26 mei 2013 23:52

Seks is liefde bedrijven, hé! Als je dat om een of andere reden met een vriend "zomaar" wil doen, klopt er iets niet, dan is er meer dan enkel vriendschap aan de hand.
Er komt inderdaad altijd zever van, toch zeker voor één van de twee.

So sir no, sir no, no benefits for me :p
The best dreams happen when you're awake.

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 27 mei 2013 11:14

LadyS schreef:Seks is liefde bedrijven, hé! Als je dat om een of andere reden met een vriend "zomaar" wil doen, klopt er iets niet, dan is er meer dan enkel vriendschap aan de hand.

Ik deel je mening. Dat wil dan toch zeggen dat je je aangetrokken voelt tot die persoon, anders zou je er niet mee naar bed willen, naar mijn mening.
Ofwel zit het vrouwelijke brein ingewikkelder ineen dan het mannelijke, kan ook :P
Maar ik ben ook een persoon die zich onmiddelijk gaat verbinden. Dus enkel seks en de andere mag dan doen wat die wil (dus ook met een ander naar bed gaan)... neen da zou nie slim komen bij mij vrees ik.

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 27 mei 2013 12:21

Disco Trut schreef:
LadyS schreef:Seks is liefde bedrijven, hé! Als je dat om een of andere reden met een vriend "zomaar" wil doen, klopt er iets niet, dan is er meer dan enkel vriendschap aan de hand.

Dat is iets dat je moeilijk kan veralgemenen denk ik. Seks is niet voor iedereen onlosmakelijk verbonden met liefde en gevoelens.

Ik spreek me niet over mezelf uit, want ik vind het ingewikkeld genoeg zo, maar ik zou nooit zeggen dat het niet kan of niet bestaat. Ik begrijp ook niet goed wat dat is met de mensheid en onze neiging om alles wat wij denken of voelen meteen te willen doortrekken naar de ganse bevolking.
Waardoor vallen de meeste vriendengroepen uit elkaar? Hoe komt het dat elke soap op tv er over gaat?

Ik geloof best dat het kan; friends with benefits. Maar het verknoeit iets aan de vriendschap, vind ik persoonlijk.

Daarom zei ik ook "no benefits for me"

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 27 mei 2013 12:29

Disco Trut schreef:

Dat is iets dat je moeilijk kan veralgemenen denk ik. Seks is niet voor iedereen onlosmakelijk verbonden met liefde en gevoelens.

Ik spreek me niet over mezelf uit, want ik vind het ingewikkeld genoeg zo, maar ik zou nooit zeggen dat het niet kan of niet bestaat. Ik begrijp ook niet goed wat dat is met de mensheid en onze neiging om alles wat wij denken of voelen meteen te willen doortrekken naar de ganse bevolking.
DT u are a wise woman.

OT: ik denk dat liefde en echte vriendschap heel dicht bij mekaar aanleunen...en zonder vriendschap kan je ook niet van liefde spreken... de twee kunnen niet zonder mekaar..je zou zelfs kunnen zeggen dat vriendschap een vorm van liefde is ..
wat mij betreft kan 'friends with benefits best'...iedereen beslist voor zichzelf vind ik. zolang je weet wat je eraan hebt, en vooral wat je aan mekaar hebt...why not.trouwens, over je gevoelens beslis je toch niet, en over die van de ander nog veel minder...dus of je t nu wel of niet doet, dat zal t niet tegenhouden

Laysiv
Forum addict
Forum addict

Bericht door Laysiv » 27 mei 2013 23:21

LadyS schreef:Waardoor vallen de meeste vriendengroepen uit elkaar? Hoe komt het dat elke soap op tv er over gaat?

Ik geloof best dat het kan; friends with benefits. Maar het verknoeit iets aan de vriendschap, vind ik persoonlijk.

Bij mij heeft het toch niets verknoeit.

Zoals het hier al vaker is gezegd, het verschilt van persoon tot persoon en hoe bloot je je wil en kan geven aan iemand.

Bij mij is er zoiets als lust en liefde en dat kan ik perfect gescheiden houden.
Aujourd'hui, j'ai décidé d'être heureuse.

LadyS
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door LadyS » 28 mei 2013 00:15

Laysiv schreef:
LadyS schreef:Waardoor vallen de meeste vriendengroepen uit elkaar? Hoe komt het dat elke soap op tv er over gaat?

Bij mij heeft het toch niets verknoeit.

Zoals het hier al vaker is gezegd, het verschilt van persoon tot persoon en hoe bloot je je wil en kan geven aan iemand.

Bij mij is er zoiets als lust en liefde en dat kan ik perfect gescheiden houden.
Hmm, voor jou misschien niet, maar voor de ander?
Natuurlijk zijn er altijd gevallen waarbij het wel lukt, ik veralgemeen niet, ik pen gewoon m'n mening neer.

Voor mij zijn lust en liefde onlosmakelijk met elkaar verbonden :love: romantische ziel overhere.

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 29 mei 2013 23:40

Ik vind dat het kan, meer nog, ik zou op dit moment meer hebben aan een friend with benefits dan aan een lief, omdat ik mij op dit moment niet wil/kan binden aan iemand, maar ja, een mens heeft ook z'n behoeftes.
Zo is er bijvoorbeeld één vriendin waar ik bijna altijd mee kus als we samen uitgaan. Welja, ik weet da's nog geen seks en dat zullen wij ook nooit hebben, dat weet ik ook wel, het gaat om het feit dat dat altijd gebeurt, en da's toch ook een beetje een friend with benefits dan, maar dan in een mindere vorm als met seks.
Dus, nu is een friend with benefits meer wat ik... zoek, bij gebrek aan een beter woord, dan een lief. seks met iemand waar je verliefd op bent is leuk, maar zonder gevoelens wil het niet zeggen dat de seks daarom per definitie slecht is. ik vind het zelfs niet altijd anders..
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

sporty-
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door sporty- » 29 mei 2013 23:57

ja aapje, ik kan me wel vinden in uw verhaal.
in t verleden had ik ook wel een vriendin met wie ik heel 'close' was, om't zo te noemen, en in feite, op dit punt in mijn denk ik dat een friend with benefits nog niet zo'n slecht idee zou zijn voor mij, al sta ik daar meestal zo niet bij stil, maar nu we het over hebben, is het zeker iets waar ik zou voor open staan. alleen denk ik dat je vriendschap daartegen moet bestand zijn en dat je dat niet zomaar met eender wie kan. ik denk dat je in de eerste plaats eerlijk met jezelf en mekaar moet zijn en een open communicatie hebben..

Paraskevi
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Paraskevi » 31 mei 2013 13:35

Ik persoonlijk geloof er niet in ... Voor mij werkt het niet, seks zonder liefde (of op z'n minst een heeeeeel sterke aantrekkingskracht). Het omgekeerde lijkt me dan ook weer geen doen :roll: . Zoals hiervoor al is aangehaald: het is voor iedereen anders. Je kan onmogelijk alle situaties vergelijken. Ik vind vrijen pas de moeite waard als er verliefdheid, liefde en vooral passie is :fire:. En die drie zaken beschouw ik als onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
"Aangeraakt door de liefde, wordt iedereen een dichter." - Plato

boekenwurmpje
Regular user
Regular user

Bericht door boekenwurmpje » 27 jul 2013 13:22

Ik vind dat mensen daar zelf moeten over beslissen,ervan uitgaand dat ze beide volwassen genoeg zijn om het onderscheid emotioneel te kunnen maken tussen liefde en lust. Ik vermoed dat het enkel een probleem vormt wanneer een van beiden gevoelens krijgt.

Ik heb alle begrip voor mensen die er niets voor voelen,alleen vind ik niet dat ze een moreel oordeel mogen vellen over zij die het wel doen.

Ik ben nog niet in de situatie geweest dus ik kan er nog geen oordeel over vellen of het iets voor mij zou zijn,maar ik sluit het zeker niet uit.

willetje
New user
New user

Bericht door willetje » 27 jul 2013 23:52

ik heb al een friend with benefits gehad en heb er ook zeer leuke momenten mee gehad maar op den duur een zware ruzie gehad in onze vriendschap en alles was kapot maar ik vind persoonlijk dat die benefits niets doen aan je vriendschap deze kunnen alleen wel veel persoonlijker gaan dan omdat ik als persoon dan weliswaar veel meer met praatten met mijn friend with benefits maar blijf er ook wel bij dat ieder zijn eigen mening er over heeft en het ook zelf moet beslissen of die dat wilt of niet
het moment dat alles veel ingewikkelder en moeilijker word :s

MissyWazzaa
New user
New user

Bericht door MissyWazzaa » 31 jul 2013 12:11

nomeis schreef:We gaan hier weer vlug in die discussie vervallen zeker. Ik denk dat dat kan werken ja. Maar niet voor iedereen en niet altijd. Et voilà!
Agreed ...

Doll
New user
New user

Bericht door Doll » 13 okt 2013 11:18

Ik heb het geprobeerd maar zij was feitlijk verliefd op mij (ik wist dit niet) en tja na een tijdje begon ik dan ook gevoelens te krijgen
Spoiler! :
Nosy little fucker aren't you

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 13 okt 2013 13:55

boekenwurmpje schreef:Ik vind dat mensen daar zelf moeten over beslissen,ervan uitgaand dat ze beide volwassen genoeg zijn om het onderscheid emotioneel te kunnen maken tussen liefde en lust. Ik vermoed dat het enkel een probleem vormt wanneer een van beiden gevoelens krijgt.

Ik heb alle begrip voor mensen die er niets voor voelen,alleen vind ik niet dat ze een moreel oordeel mogen vellen over zij die het wel doen.

Ik ben nog niet in de situatie geweest dus ik kan er nog geen oordeel over vellen of het iets voor mij zou zijn,maar ik sluit het zeker niet uit.
Paraskevi schreef:Ik persoonlijk geloof er niet in ... Voor mij werkt het niet, seks zonder liefde (of op z'n minst een heeeeeel sterke aantrekkingskracht). Het omgekeerde lijkt me dan ook weer geen doen :roll: . Zoals hiervoor al is aangehaald: het is voor iedereen anders. Je kan onmogelijk alle situaties vergelijken. Ik vind vrijen pas de moeite waard als er verliefdheid, liefde en vooral passie is :fire:. En die drie zaken beschouw ik als onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Ik ben het 100% eens met Paraskevi. Zaken zoals liefde, seks, aantrekkingskracht en gevoelens hangen voor mij helemaal samen. Hetgeen dat Boekenwurmpje dus typte, is zeker op mij van toepassing. Ik persoonlijk zal meteen een mening klaarhebben als iemand mij vertelt dat hij gebruik maakt van 'friends with benefits', of wat ik nog erger en negatiever vind, een open relatie.

Het is een persoonlijke keuze als je dus op avances van anderen ingaat, zonder dat er een emotionele band, gewoon om even van wat affectie te mogen genieten. Mijn excuses dat dit mijn mening is, maar ik vind het enorm laag als je hierop ingaat. Voor mij is dit een geval van al dan niet zelfrespect te hebben.

Dus, mijn excuses als ik mensen lijk aan te vallen, maar dit is mijn bescheiden mening. Als je je amuseert met seks zonder dat er gevoelens zijn, goed. Dat is jouw zaak, en ik ga me hier niet mee bemoeien of er iets aan proberen te wijzigen. Jij hebt jouw keuze gemaakt, ik heb mijn keuze.

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 14 okt 2013 13:10

Disco Trut schreef:
Kleerkastkast schreef:
boekenwurmpje schreef:Ik vind dat mensen daar zelf moeten over beslissen,ervan uitgaand dat ze beide volwassen genoeg zijn om het onderscheid emotioneel te kunnen maken tussen liefde en lust. Ik vermoed dat het enkel een probleem vormt wanneer een van beiden gevoelens krijgt.

Paraskevi schreef:Ik persoonlijk geloof er niet in ... Voor mij werkt het niet, seks zonder liefde (of op z'n minst een heeeeeel sterke aantrekkingskracht). Het omgekeerde lijkt me dan ook weer geen doen :roll: . Zoals hiervoor al is aangehaald: het is voor iedereen anders. Je kan onmogelijk alle situaties vergelijken. Ik vind vrijen pas de moeite waard als er verliefdheid, liefde en vooral passie is :fire:. En die drie zaken beschouw ik als onlosmakelijk aan elkaar verbonden.
Ik ben het 100% eens met Paraskevi. Zaken zoals liefde, seks, aantrekkingskracht en gevoelens hangen voor mij helemaal samen. Hetgeen dat Boekenwurmpje dus typte, is zeker op mij van toepassing. Ik persoonlijk zal meteen een mening klaarhebben als iemand mij vertelt dat hij gebruik maakt van 'friends with benefits', of wat ik nog erger en negatiever vind, een open relatie.

Het is een persoonlijke keuze als je dus op avances van anderen ingaat, zonder dat er een emotionele band, gewoon om even van wat affectie te mogen genieten. Mijn excuses dat dit mijn mening is, maar ik vind het enorm laag als je hierop ingaat. Voor mij is dit een geval van al dan niet zelfrespect te hebben.

Dus, mijn excuses als ik mensen lijk aan te vallen, maar dit is mijn bescheiden mening. Als je je amuseert met seks zonder dat er gevoelens zijn, goed. Dat is jouw zaak, en ik ga me hier niet mee bemoeien of er iets aan proberen te wijzigen. Jij hebt jouw keuze gemaakt, ik heb mijn keuze.

Ik vind het boeiend dat je schrijft dat hetgeen Boekenwurmpje typte zeker van toepassing is op jou. Ik vind het nog boeiender dat je de zin "Ik heb alle begrip voor mensen die er niets voor voelen,alleen vind ik niet dat ze een moreel oordeel mogen vellen over zij die het wel doen." in het vet zet.

Het meest fascinerende vind ik dat je vervolgens overgaat naar:
Kleerkastkast schreef:Ik persoonlijk zal meteen een mening klaarhebben als iemand mij vertelt dat hij gebruik maakt van 'friends with benefits', of wat ik nog erger en negatiever vind, een open relatie. [...] Mijn excuses dat dit mijn mening is, maar ik vind het enorm laag als je hierop ingaat. Voor mij is dit een geval van al dan niet zelfrespect te hebben.
Ik kan mij uiteraard geweldig vergissen, maar volgens mij breng jij hiermee de definitie van een moreel oordeel vellen tot leven.

Jij mag die mening hebben en je mag die ook uiten, maar je kan het mij (en ik denk Boekenwurmpje) niet kwalijk nemen dat wij ons vragen stellen bij jouw nood om die mening te vormen en de beweegredenen achter die mening.

Ik vraag mij altijd af waarom mensen zich zo goed geplaatst voelen om zich een mening te vormen over een relatie tussen twee mensen, ongeacht de vorm van die relatie, die hen in het geheel niet aanbelangt.
Om te beginnen, wil ik even wat zaken rechtzetten. De reden dat ik Boekenwormpje haar tekst in het vet heb gezet, is niet omdat ik het ermee eens ben. Dat heb ik nergens geschreven, ik heb enkel gezegd dat het op mij van toepassing is. Ik zet het in het vet omdat ik persoonlijk een moreel oordeel zal vellen over personen die hieraan meedoen, niet dat ik hen wil veranderen of ga ontwijken. Even goede vrienden als je met iedereen in bed kruipt...

Ten tweede, ik neem het niemand kwalijk om de mening te hebben dat er niets mis mee is, dat zeker niet. Iedereen heeft een mening, en hier heb ik dan ook respect voor. Ik besef ook wel dat niet iedereen dezelfde mening kan hebben, en daar heb ik geen probleem mee. Enkel ga ik mijn mening niet aanpassen naar iets waar ikzelf niet in geloof, omdat dat positiever over zou komen op een forum.

Als iemand zich goed voelt in een polygame relatie, wie ben ik dan om hier wat over te zeggen. Het enige waarbij ik mij kan moeien, is mijn mening vertellen in deze discussie, en dit is dan ook wat ik gedaan heb.

Ten vierde:
Disco Trut schreef:Ik vraag mij altijd af waarom mensen zich zo goed geplaatst voelen om zich een mening te vormen over een relatie tussen twee mensen, ongeacht de vorm van die relatie, die hen in het geheel niet aanbelangt.
Deze 'levensstijl' belangt me inderdaad niet toe, maar betekent dit dat ik er geen mening over mag hebben? Mag een individu dan enkel maar een mening geven als deze hierbij persoonlijk betrokken is? Dan mag je uiteindelijk nergens nog een oordeel over vellen...

Liro
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Liro » 14 okt 2013 15:26

Er is een groot verschil tussen 'mening hebben' waarbij je niet in dat concept gelooft en vindt dat dat niets voor jou is, maar je veroordeelt wanneer je zegt:
Kleerkastkast schreef:Ik persoonlijk zal meteen een mening klaarhebben als iemand mij vertelt dat hij gebruik maakt van 'friends with benefits', of wat ik nog erger en negatiever vind, een open relatie. [...] Mijn excuses dat dit mijn mening is, maar ik vind het enorm laag als je hierop ingaat. Voor mij is dit een geval van al dan niet zelfrespect te hebben.
Dat is veroordelen. Ik vraag me dan altijd af 'wie ben jij om te beslissen wat voor mij werkt'? Als twee mensen daarmee instemmen, heb jij daar toch geen last van?
Ik geloof in beide concepten, en ik doe aan het eerste. Ik heb enorm veel zelfrespect en een (misschien te) hoge eigendunk, dus dat laatste is al totale onzin.

Nu goed, ik ga dat aan je leeftijd wijten, maar het is geen goede eigenschap. Misschien eerst iemands beweegredenen/persoonlijkheid leren kennen vooraleer je 'meteen een mening klaarhebt'..
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 14 okt 2013 17:12

Liro schreef:Er is een groot verschil tussen 'mening hebben' waarbij je niet in dat concept gelooft en vindt dat dat niets voor jou is, maar je veroordeelt wanneer je zegt:
Dat is veroordelen. Ik vraag me dan altijd af 'wie ben jij om te beslissen wat voor mij werkt'? Als twee mensen daarmee instemmen, heb jij daar toch geen last van?
Ik geloof in beide concepten, en ik doe aan het eerste. Ik heb enorm veel zelfrespect en een (misschien te) hoge eigendunk, dus dat laatste is al totale onzin.

Nu goed, ik ga dat aan je leeftijd wijten, maar het is geen goede eigenschap. Misschien eerst iemands beweegredenen/persoonlijkheid leren kennen vooraleer je 'meteen een mening klaarhebt'..
Zoals ik al zei in een post hier:
Kleerkastkast schreef:...niet dat ik hen wil veranderen of ga ontwijken. Even goede vrienden als je met iedereen in bed kruipt
...
Ten tweede, ik neem het niemand kwalijk om de mening te hebben dat er niets mis mee is, dat zeker niet. Iedereen heeft een mening, en hier heb ik dan ook respect voor.
...
Als iemand zich goed voelt in een polygame relatie, wie ben ik dan om hier wat over te zeggen. Het enige waarbij ik mij kan moeien, is mijn mening vertellen in deze discussie, en dit is dan ook wat ik gedaan heb.
Dan vraag ik mij in hemelsnaam af waar jij ergens een verwijzing vindt, hoe klein dan ook, dat ik beslis of wil beslissen wat voor anderen werkt.

Eveneens vind ik dat iemands persoonlijkheid niets te maken heeft met het al dan niet toegeven aan seksuele drift. Ook dit heb ik al verscheidene keren gezegd: als iemand met iedereen het bed induikt, ga ik die persoon niet laten vallen en niet proberen te veranderen. Hij/zij heeft zijn keuze gemaakt, ik heb mijn keuze gemaakt. Punt. Jouw opmerking vind ik dus zeker niet terecht. Iedereen heeft recht op een eigen mening. Mijn excuses als dit "vooroordelen" zijn.

Samengevat: wil je gebruik maken van 'friends with benefits'? Mij niet gelaten, dat is het minste van mijn zorgen en het kan mij dus ook niets schelen. Desalniettemin vind ik het een negatief concept in mijn ogen. Nu beëindig ik de discussie langs mijn kant, vooraleer ik (nog meer) personen "aanval".

Gesloten