/

Rode oortjes? Gebeuren er rare zaken met je lichaam? Zet hier je blabla en verwacht heel wat boemboem terug.
Plaats reactie
Leen
New user
New user
Geslacht: Vrouw

/

Bericht door Leen » 10 mar 2019 18:55

/
Laatst gewijzigd door Leen op 10 mar 2019 18:55, 2 keer totaal gewijzigd.
Remind yourself that it's okay not to be perfect

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: Na 22 jaar nog steeds geen ervaring..

Bericht door Florre » 10 mar 2019 19:02

Hoi Leen,

tof dat je je vraag durft te stellen op het forum,
in relaties is het altijd zoeken en doen, maar wat ik vooral kan aanraden is om jezelf te zijn
en eenmaal je dat bent in een relatie verloopt altijd alles vanzelf, ervaring is dan soms mss wel gemakkelijk
anderzijds iedereen heeft wel een punt waar hij/zij nog geen ervaring mee heeft.
Om even een samenvatting te maken van mijn wirwar aan woorden: gewoon jezelf en eerlijk zijn, dat is de belangrijkste tip die ik kan geven dan komt alles wel op zijn pootjes terecht. En goh het is normaal dat je wel wat schrik hebt hé, de ander heeft dat ook aan het begin van een relatie :)

Groetjes
Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Giolovin
New user
New user

Re: Na 22 jaar nog steeds geen ervaring..

Bericht door Giolovin » 11 mar 2019 04:02

Leen schreef:Ik ben 22 jaar zit nog in de kast (homofobe vader etc.) en heb nog nooit een relatie gehad.. nu merk ik van mezelf dat hoe langer ik wacht hoe meer schrik krijg om een relatie aan te gaan.. zeker als die persoon wel al ervaring heeft. Zijn er mensen met een gelijk lopend verhaal? Of heeft er iemand tips?
Je hebt schrik voor een relatie of je hebt schrikt voor de reactie van je vader? Twee dingen die eigenlijk los van elkaar staan.

Als je alleen woont zijn er al een paar dingen die niet meer meespelen (financiële onafhankelijkheid). Mocht dat het geval zijn, gewoon doen waar jij zin in hebt, het is jouw leven! Die kostbare maanden/jaren krijg je nooit meer terug. Niet geld is het kostbaarste bezit, maar tijd.

Als je vader een issue is, zorg dan eerst zelf voor je zelfvertrouwen, zoek eens wat mensen op. Ontdek nieuwe dingen, het is nu niet de tijd om veel stil te staan wat anderen denken. Jouw 20'er jaren moeten vol met fantastische dingen/ervaringen/herinneringen zitten, niet met wat je vader wel zou denken mocht je dit of dat doen. Het is JOUW leven.

Wat jij verkiest en wil ontdekken wat betreft seksualiteit is toch niemand zijn zaken? Je bent wie je bent! En dat moeten mensen maar leren aanvaarden.

Ik was 16 toen ik zei tegen mijn moeder dat ik op jongens viel en ik voegde er aan toe dat zij of iemand anders daar ooit iets zal aan veranderen. Mijn moeder antwoordde: "Als je maar gelukkig bent, da's het enige dat telt voor mij" Van mijn vader had ik zijn goedkeuring niet nodig. Iedere vader is anders.

Ga voor je geluk. Je mist een heleboel dingen die je gelukkiger kunnen maken. Twijfels moet je leren naast je neerleggen, die brengen je niet vooruit.

Trouwens relaties, niet té zwaarwichtig doen. Gewoon iemand leren kennen is al een goede stap. Wat komt, komt dan wel.

Veel succes.

Giovanni

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Plaats reactie