"Be afraid, be very afraid..." ~ Horrorfilms!

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
26 berichten • Pagina 1 van 21, 2

"Be afraid, be very afraid..." ~ Horrorfilms!

Berichtdoor Dj Jonasty » 22 maart 2017 01:11
Zombies, vampieren, weerwolven, bloeddorstige psychopaten, paranormale verschijnselen, rondvliegende ingewanden... Horror intrigeert me mateloos. Een goed gemaakte horrorfilm kan echt onder je vel kruipen, terwijl een slechte horrorfilm (en daar zijn er wel meer van) dan weer vaak hilarisch is en dus perfect kan dienen als vertier voor een (film)avond met vrienden.
Ben jij zelf iemand die graag/regelmatig naar horror kijkt of is al dat rondspattend bloed niet aan jou besteed?
Welke film doet het bloed in jouw aders stollen? Heb je een favoriete horrorprent of heb je recent iets gezien dat het delen waard is, om welke reden dan ook?
Ben je eerder fan van een subtiele nagelbijter of ga je graag all the way met een expliciet bloedbad?
Alle horrorfilmgerelateerde comments zijn met andere woorden welkom, let me know :)

Ik geef even het goede voorbeeld. Sinds een jaar of 4 ben ik echt van het genre gaan houden. Ik kan naar alles kijken, maar ik ben vooral grote fan van de legendarische slasher-klassiekers (Texas Chainsaw Massacre, Halloween, Psycho, Scream...) en van de recente "arthouse" horror (A girl walks home alone at night, The Babadook, The Neon Demon, Grave...).
Mijn all-time favoriet?

Spoiler! :
Afbeelding
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27
Geslacht: Man

Re: "Be afraid, be very afraid..." ~ Horrorfilms!

Berichtdoor Pancake » 22 maart 2017 12:14
Scream en I Know what you did last summer hebben een speciaal plaatsje in mijn hart, want dat waren de eerste horrorfilms die ik had gezien. Nu moest ik met de titel direct weer denken aan The Fly, en dat is ook echt een fantastische film. Die make-up, die props. Geweldig gewoon.

Verder vind ik Jeepers Creepers, Nightmare on Elm Street, The Hills have Eyes, Ringu (de Japanse, niet de Amerikaanse bucht en zeeeeker niet de remake) en The Shining goed. Van de recentere ben ik fan van The Conjuring, Drag me to Hell en Devil.
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Leeftijd: 21

Berichtdoor Nora79 » 22 maart 2017 18:44
Fijn topic is dit! Ik kijk ook graag naar horrorfilms en sci-fi.
The Thing was 1 van de eerste films die ik zag, van John Carpenter (de originele met Kurt Russell) Ik vind de remake ook wel nice.
De Alien reeks is ook één van mijn favorieten met Sigourney Weaver.
The Company of Wolves uit 1984 heeft ook zo'n speciaal sfeertje. Weerwolven.....
Hellraiser van Clive Barker

Iets meer low budget:
The Basket Case

Zo veel ..... :love:
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Valova » 22 maart 2017 19:46
Leuk topic! Ik kijk zelf de laatste veel horror. De meeste daarvan waren jammer genoeg echt bagger. Films als The Mind's Eye, Pet , Lets Be Evil en The Disappointments Room : avoid at all costs. Waren best wel te pruimen: The Neighbor, Summer Camp en 13 Sins. De beste recente horrors voor mij waren Don't Breathe en The Witch.

The Neon Demon wil ik zeker nog zien!
Valova
Senior user
Senior user

Berichtdoor Coincidence » 22 maart 2017 22:59
Valova schreef:De beste recente horrors voor mij waren Don't Breathe en The Witch.

The Witch vond ik ook wel een goeie. Ook omdat veel van het verhaal nog open gelaten wordt eigenlijk.

Ik ben ook een echte horrorfan. Hoewel ik van de klassiekers nog niet zoveel gezien heb, vond ik The Shining, The Mist en The Sixth Sense wel heel goed. Tussen de nieuwere horrors zit veel rommel inderdaad, wat wel jammer is eigenlijk. Dewelke er voor mij uit springen zijn Insidious (alledrie de films, maar de eerste wel de beste), The Conjuring, Oculus, It Follows (aanrader!), The Visit, The Forest, The Ward, Dream House en Goodnight Mommy (arthouse). De laatste 3 zijn eerder psychologische horrors, welk genre ik wel weet te appreciëren.
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor -Matteo- » 22 maart 2017 23:05
Mama

ATM

Evil dead

Roommate

Asmodexia

The possession

Six graves

Laatst bijgewerkt door -Matteo- op 22 maart 2017 23:25, in totaal 3 keer bewerkt.
-Matteo-

Berichtdoor -Matteo- » 22 maart 2017 23:40
Zou het niet leuk zijn als WJNH een activiteit organiseert met als thema griezelen tijdens de herfst? Dagje pretpark Halloween Walibi of weekendje griezelfilms zien, samen koken, pompoensoep maken en wandeltocht in de nacht door een bos,.. Zou wel zalig zijn :groovy:
-Matteo-

Berichtdoor BartV » 23 maart 2017 00:26
-Matteo- schreef:Zou het niet leuk zijn als WJNH een activiteit organiseert met als thema griezelen tijdens de herfst? Dagje pretpark Halloween Walibi of weekendje griezelfilms zien, samen koken, pompoensoep maken en wandeltocht in de nacht door een bos,.. Zou wel zalig zijn :groovy:

Da's een tof idee! :)
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 20

Berichtdoor Dj Jonasty » 23 maart 2017 01:06
BartV schreef:
-Matteo- schreef:Zou het niet leuk zijn als WJNH een activiteit organiseert met als thema griezelen tijdens de herfst? Dagje pretpark Halloween Walibi of weekendje griezelfilms zien, samen koken, pompoensoep maken en wandeltocht in de nacht door een bos,.. Zou wel zalig zijn :groovy:

Da's een tof idee! :)

Als dat ervan komt, count me in!:)

OT: Ik heb hier ondertussen al veel (extreem) goede titels zien voorbij komen (Shining, Thing, Hills have eyes,...), geweldig! Ook veel films die nog in mijn "to watch list" staan, ik popel nog meer om ze te zien :)

Ik heb ondertussen nog wat dieper in mijn geheugen gegraven:
- Audition (1999) van Takashi Miike, een geweldige aanrader! Het kwam hierboven al terecht ter sprake, die Japanners weten hoe ze horror moeten maken en Miike is daarop geen uitzondering, wel integendeel. In mijn ogen zeker niet één van de "most disturbing movies", zoals sommigen wel eens durven te claimen, maar deze film kijk je niet uit zonder een spier te vertrekken ;)
- Uit een paar van de reacties blijkt ook duidelijk de terechte voorliefde voor practical effects (The Fly, The Thing): in dat rijtje mag gerust An American Werewolf in London en Videodrome bij!
- Nog twee goede recente films: The Descent (2005) en Eden Lake (2008).
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor geeninspiratie » 24 maart 2017 19:35
Cabin in the Woods :love:

Afbeelding
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 18

Berichtdoor Dj Jonasty » 01 apr 2017 22:38
Net 28 days later... (2002) gezien. Een originele invulling van het zombie subgenre. En ook een must voor iedereen die Cilian Murphy in zijne pure wil zien, lol (allez, toch als het geen stand-in was, dat heb ik niet opgezocht :D)
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor BiNDing » 02 apr 2017 12:37
Dj Jonasty schreef:Net 28 days later... (2002) gezien. Een originele invulling van het zombie subgenre. En ook een must voor iedereen die Cilian Murphy in zijne pure wil zien, lol (allez, toch als het geen stand-in was, dat heb ik niet opgezocht :D)

Ikke! *zoekt film op*
Sinds Peaky Blinders een grote fan van Murphy.

Voor de rest heb ik niets toe te voegen aan dit topic. Ik haat horror.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25

Re:

Berichtdoor Dj Jonasty » 02 apr 2017 13:07
BiNDing schreef:Ikke! *zoekt film op*
Sinds Peaky Blinders een grote fan van Murphy.

Voor de rest heb ik niets toe te voegen aan dit topic. Ik haat horror.

Haha, was het op het Starf*ck topic, ik weet het niet meer, maar ik meende ergens gelezen te hebben dat jij een fan was, dus ik verwachtte wel een reactie van je;)

En wat jouw haat voor horror betreft, jammer, want...

Afbeelding

;)
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Valova » 07 apr 2017 18:55
Misschien strik genomen niet horror, maar Coherence was een van de weinige films die mij achterliet met een grellig gevoel. Het concept is eigenlijk te fantastisch om geloofwaardig te zijn, maar toch plausibel (in de soepelste betekenis van het woord) genoeg om je wat ongemakkelijk te voelen. In hetzelfde genre ook Deus Ex Machina, maar welke filmfan heeft die nu nog niet gezien?
Valova
Senior user
Senior user

Berichtdoor Dj Jonasty » 08 apr 2017 22:35
Valova schreef:In hetzelfde genre ook Deus Ex Machina, maar welke filmfan heeft die nu nog niet gezien?

Oei, ik pleit schuldig :D Het doet zelfs geen belletje rinkelen, van welke regisseur is het, of van welk jaar?

OT: Net mijn eerste film van Lucio Fulci gezien, House by the cemetery (1981). Van een man die bekend stond als de "Godfather of Gore" moet je geen coherent script verwachten, maar de kills, de over the top soundtrack en de interessante camerabewegingen zijn ongelooflijk jaren '80... en maken van deze film een amusante ervaring ;)

Afbeelding
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Valova » 09 apr 2017 18:35
Dj Jonasty schreef:
Valova schreef:In hetzelfde genre ook Deus Ex Machina, maar welke filmfan heeft die nu nog niet gezien?

Oei, ik pleit schuldig :D Het doet zelfs geen belletje rinkelen, van welke regisseur is het, of van welk jaar?

Sorry, de film is Ex Machina. Mea culpa :ibi:
Valova
Senior user
Senior user

Berichtdoor Dj Jonasty » 09 apr 2017 18:40
Valova schreef: Sorry, de film is Ex Machina. Mea culpa :ibi:

Aaah, oké... niet gezien, nog altijd schuldig dus, maar ik ken de titel wel, verzachtende omstandigheden ;) Heb er wel idd veel goeie dingen over gehoord! #watchlist
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Hombie » 09 apr 2017 20:45
De eerste Silent Hill film, gebaseerd op de gelijknamige en fantastisch atmosferische (japanse) horror gamereeks is echt best nog goed, een van de betere gameverfilmingen die ik al gezien heb ook al volgt het volgt het niet direct het verhaal van een van de games maar probeert het meer in de sfeer en setting te passen en neemt het elementen ervan.

Bovendien bevat het ook een verassing voor Sean Bean fans!
Spoiler! :
Hij overleef. Hij komt voor in een fucking silent hill film, en overleeft!

Er is een vervolg op gemaakt maar die hebben ze naar mijn mening zo catastrofaal verkloot dat ik weiger dat onding als Silent Hill te erkennen xD

Trailer vd eerste:
"My lips and fingertips were stone, I wore my heart on my jeans
I sang the blues like the dogs, left too long in the street,
I still sing the blues with the dogs"
The Gaslight Anthem - Wherefore art thou, Elvis?
Hombie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Dj Jonasty » 16 apr 2017 09:52
Happy Easter!! :D

Afbeelding

Spoiler! :
Afbeelding
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Berichtdoor Valova » 17 apr 2017 21:51
Hombie schreef:De eerste Silent Hill film, gebaseerd op de gelijknamige en fantastisch atmosferische (japanse) horror gamereeks is echt best nog goed, een van de betere gameverfilmingen die ik al gezien heb ook al volgt het volgt het niet direct het verhaal van een van de games maar probeert het meer in de sfeer en setting te passen en neemt het elementen ervan.

Al een tijdje geleden dat ik deze zag, maar ik was niet onder de indruk. De eerste helft was sfeervol en belovend, maar daarna werd het allemaal wat te absurd voor mij. Let wel, vergeleken met andere video game verfilmingen wil ik best toegeven dat Silent Hill tot de crème de la crème van het genre behoort. Al die gedrochten zijn een eigen soort 'horror' op zich...
Valova
Senior user
Senior user

26 berichten • Pagina 1 van 21, 2

Keer terug naar Beeld & klank