the lord of the rings

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Gesloten
iamagirl
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

the lord of the rings

Bericht door iamagirl » 24 jan 2015 21:20

Hey iedereen
Ik vroeg me af of er hier fans van lotr zijn? :D
Ik ben enorme fan van de films!
Het boek moet ik nog leze maar ga ik zeker doen!

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: the lord of the rings

Bericht door AmillionFaces23 » 27 jan 2015 11:47

The Lord of The Rings waren in mijn jongere jaren mijn favoriete films !! Ik vind ze nog steeds behoorlijk goed, voor een deel uit nostalgie.. :P de The Hobbit - films daarentegen vind ik vreselijk: te lang, te slapstick, te slechte cgi ,....
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 27 jan 2015 11:50

Onderwerp verplaatst naar beeld en klank.

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 27 jan 2015 16:50

AmillionFaces23 schreef:de The Hobbit - films daarentegen vind ik vreselijk: te lang, te slapstick, te slechte cgi ,....
Ik vond ze niet vreselijk (zeker het Smaug gedeelte in de 2de film was super) maar inderdaad op veel momenten zijn de effecten in alle drie de films echt verschrikkelijk. Waarschijnlijk het gevolg van de gejaagde productie. Nostalgie verplicht me denk ik om ze wel nog leuk te vinden :p (ook al scheelt er veel aan)
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 27 jan 2015 19:30

VindGeenNaam:p schreef:
AmillionFaces23 schreef:de The Hobbit - films daarentegen vind ik vreselijk: te lang, te slapstick, te slechte cgi ,....
Ik vond ze niet vreselijk (zeker het Smaug gedeelte in de 2de film was super) maar inderdaad op veel momenten zijn de effecten in alle drie de films echt verschrikkelijk. Waarschijnlijk het gevolg van de gejaagde productie. Nostalgie verplicht me denk ik om ze wel nog leuk te vinden :p (ook al scheelt er veel aan)
Het grote probleem is gewoon dat ze nog meer 'flitsende' actie wilden dan wat al aanwezig was in lotr én ze gewoon véél meer cgi gebruikt hebben. De dwergen zien er ook een beetje uit als aan alcohol verslaafde studio 100-figuren én hoeveel geluk kan je hebben als je honderden meters naar beneden stuikt zoals hieronder :P

Spoiler! :
off-topic: Ik vrees dat het voor de nieuwe Jurassic Park van hetzelfde gaat zijn na het bekijken van de trailer... :-?

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 27 jan 2015 22:44

Ik moet u jammer genoeg echt wel gelijk geve :p the hobbit films vond ik meer commercieel wat ik eeeeecht ni leuk vind :(

Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 28 jan 2015 07:47

AmillionFaces23 schreef:Het grote probleem is gewoon dat ze nog meer 'flitsende' actie wilden dan wat al aanwezig was in lotr én ze gewoon véél meer cgi gebruikt hebben. De dwergen zien er ook een beetje uit als aan alcohol verslaafde studio 100-figuren én hoeveel geluk kan je hebben als je honderden meters naar beneden stuikt zoals hieronder :P

off-topic: Ik vrees dat het voor de nieuwe Jurassic Park van hetzelfde gaat zijn na het bekijken van de trailer... :-?
Ja veel wat ze nu via cgi gedaan hebben, deden ze vroeger vaker met praktische effecten of echte mensen in kostuums. De copy-paste personages vielen echt té veel op :p En idd, de dwergen hangen iets te veel vol met rubber :p
Spoiler! :
Maar.. maar... Smaug was cewl :(
Nieuwe Jurassic Park ziet er ook overbeladen met cgi uit ja...

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 28 jan 2015 22:15

Oké, oké niet al kommer en kwel, Smaug was inderdaad knap gedaan!! :P

Afbeelding

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 28 jan 2015 22:31

AmillionFaces23 schreef:Oké, oké niet al kommer en kwel, Smaug was inderdaad knap gedaan!! :P

Afbeelding
Haha ja maar ik had meer verwacht :s
In de 1ste hobbit film leek hij mij er beter uitzien ( ookal kreeg ge maar glimpen) .
Het was wss gewoon niet wat ik verwachte :)

Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 29 jan 2015 06:56

Hij kon er anders ook nog uit zien als in de 1977 film :ibi:

Brogan314
New user
New user

Bericht door Brogan314 » 10 feb 2015 23:33

I myself ben een grote Lord of the Rings fan, voor de release van Battle of five armies hebben we eerst de drie Lord of the rings filmsbekeken en dan naar de Kinpolis gegaan voor The Hobbit Night. Langste dag ooit :D
"Not all those who wander are lost;"
~I Don't Fall In Love With A Gender, But With A Person~

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 25 feb 2015 11:53

Ik ben ook een grote lotr fan :)
In tegenstelling tot de meeste hier, vind ik de hobbitfilms ook wel leuk. Op een aantal kleine zaken na zoals wandelen over een brug die instort in de 3e film. Dat is fysisch gewoon niet mogelijk.
De lotr films zijn natuurlijk geweldig. Als je de hobbitfilms hiermee vergelijkt zijn ze minder goed. Als je ze echter als een apart geheel bekijkt zijn ze wel goed vind ik.
De boeken vond ik ook leuk om te lezen, hoewel het al even geleden is dat ik ze nog heb gelezen.

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 25 feb 2015 15:44

De reden waarom ik the Hobbit films niet zo goed vind heeft volgens mij ook met m'n leeftijd te maken... Aan the lord of the Rings kleeft voor mij ongelofelijk veel nostalgie -dé films van mijn kindertijd- en bekijk ik nu nog met ontzettend veel plezier. The Hobbit vind ik gewoon jeugdfilms die helemaal niet zo goed gemaakt zijn maar waarschijnlijk zou ik als jong jochie die films ook bezwerend vinden.... :)

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 27 feb 2015 00:17

Ik heb destijds alle boeken verslonden, zowel alle drie van de LOTR als de Hobbit.
Spoiler! :
Ik heb destijds zelfs mijn forumnaam er op geïnspireerd. ;)
Qua opzet is de LOTR-trilogie (zowel boek als film) voor een veel matuurder publiek bedoeld dan de Hobbit. Dat is een echt kinderverhaal/sprookje, dus niets abnormaal als mensen de Hobbit pakken minder vinden.
Bij de Hobbit heb ik mezelf ook wat vragen gesteld. Ik vind die ook pakken minder dan de LOTR zelf. Een absolute overkill aan teveel blitse effecten en teveel random personages die er bij werden gesleurd, die het oorspronkelijke verhaal om bepaalde ogenblikken echt stoorden. En ook zo uitgerekt! Het echte boek van de Hobbit lees je als vlotte lezer op een avond uit. Ik denk dat alle films bekijken meer tijd in beslag neemt dan het boek te lezen. Toch wel een prestatie van Jackson om eerlijk te zijn. :roll:
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Gesloten