Eurovisiesongfestival

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
59 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Re: Eurovisiesongfestival

Berichtdoor JFK » 16 mei 2014 09:42
Disco Trut schreef:
JFK schreef:
Disco Trut schreef: Als Frankrijk terug Céline zou sturen zou ik er zeker op stemmen.

Céline Dion zong en won voor Zwitersland. :wink:

Ah, vandaar dat die Fransen tegenwoordig zo'n losers zijn :twisted: Céline kwijt aan de Zwitsers, ik zou ook treuren en mijn best niet meer doen.

Goh. Frankrijk heeft altijd een 'traditie' gehad om (eigen) goede zangeressen kwijt te spelen aan andere landen. :P Bv. France Gall aan Luxemburg met Poupée de cire, poupée de son (geschreven dan nog door de grote Gainsbourg) of Anne-Marie David met Tu te reconnaîtras., ook aan het Hertogdom.

Goed ja. In die tijd was Céline maar een onbekend Québécoise zangeresje. Niemand had kunnen vermoeden wat voor ster ze nu is. 8)

En Frankrijk moet, als deel van The Big Five, geen moeite doen om eeninzending te kiezen hé. Ze zijn er toch elk jaar bij. :yeahimcool:

Over het voorbije festival heb ik nog maar één ding te zeggen: Pilou. :love: PilouPilouPilou :love: (Beste naam ter wereld ook).

Oh ja! :love: Veel beter dan het saaie Philip :lovesigh:
:kwijl: Pilou :chickenrun:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Berichtdoor Auden » 16 mei 2014 09:45
Als er één iets is waarover je in verband met (deze) eurosong eensgezindheid kan bereiken is het Pilou :D :adore:
Tous les ennemis de la liberté parlent contre le despotisme d'opinion, parce qu'ils préfèrent le despotisme de la force.
Maximilien de Robespierre
Auden
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 29

Berichtdoor JFK » 16 mei 2014 10:06
Auden schreef:Als er één iets is waarover je in verband met (deze) eurosong eensgezindheid kan bereiken is het Pilou :D :adore:

F*ck ja! :D

Ik heb hem zelfs een tweet gezonden :oops: " #JoinMe' (naar analogie met de festivalslogan #JoinUs' )
Puberaal.. I know..
maar mijn hormonen waren dan ook serieus door het dak aan het gaan. :ahem: :tet:
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor adarr91 » 11 maart 2015 11:59

Allee vooruit.
- The journey of a thousand miles begins with one step -
adarr91
Senior user
Senior user

Leeftijd: 26
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor raskolnikow » 12 maart 2015 11:56
Ik zal de spits dan maar afbijten, zeker? Iemand moet het doen.

Voor mij is dit de beste Belgische entry in meer dan tien jaar: catchy, trendy, eigentijds, fris van de lever en naar ESF-normen zelfs een tikkeltje gedurfd. Een hele verademing na de slaapverwekkende vertoning van vorig jaar.

Ik vraag me wel af hoe dit live gaat klinken. Om een of andere reden zit er bij zo'n songfestival altijd iemand achter de geluidsknoppen die alle contrasten zoveel mogelijk uitvlakt en dit nummer moet het juist heel sterk hebben van de contrasten.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor JFK » 13 maart 2015 10:09
Het doet me gewoon keihard denken aan 'Royals' van Lorde.
En ik vrees ook dat in zo'n grote concerthal het geluid totaal niet zal overkomen. :-?

Goed ja. Waalse talentenjachtwinnaars zijn vaak al successen geweest op ESC, dus waarom deze keer niet?
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor Amigo » 03 apr 2015 20:40
Voor de geïnteresseerden, er is een special n.a.v. het 60-jarige bestaan van Eurosong. Te bekijken nu zaterdag op éen, en gepresenteerd door Graham Norton.
Amigo
Senior user
Senior user

Leeftijd: 23

Berichtdoor Beschuit » 06 apr 2015 20:05
raskolnikow schreef:Voor mij is dit de beste Belgische entry in meer dan tien jaar: catchy, trendy, eigentijds, fris van de lever en naar ESF-normen zelfs een tikkeltje gedurfd. Een hele verademing na de slaapverwekkende vertoning van vorig jaar.

Ik ga volledig akkoord! Voor mij is dit onze beste inzending sinds 2003 :P Het is inderdaad gedurfd, maar kijk, Nederland stuurde vorig jaar ook een onconventionele inzending en zij eindigde uiteindelijk op de tweede plaats. Daarenboven is hij een goede performer, dus ik heb er een goed oog in ;)

Ik heb alle andere inzendingen al eens beluisterd en moet zeggen dat dit jaar een heel goed jaar is :) Mijn persoonlijke favoriet is Albanië, gevolgd door Duitsland en Georgië, maar er zijn nog tientallen andere goeie liedjes dit jaar.

Voor de geïnteresseerden:
Beschuit
New user
New user

Berichtdoor nemesis » 06 apr 2015 20:50
Ik zit nu al te wenen om de prut die Nederland dit jaar gaat sturen:

Ik houd niet zo van Trijntje. (Sowieso die naam al. Girl, je bent groot genoeg voor "Trijn"). Sinds haar successen met Total Touch heeft ze de mensheid niets meer gebracht dan haar dikke gat in een stoel bij X-Factor en dit lied is ook weer om te gillen. JAJAJAJAJAJA. JAJAJAJAJAJA JAJAJAJA. WALK ALONE WALK ALONE JAJAJAJA. En met haar uiterlijk gaan we het ook niet winnen.

Na de break: hits uit een beter verleden :love:
Spoiler! :

Ik vind die Loïc wel een leuk joch, maar wat proberen ze er helemaal van te maken? wannabe avant-garde brun ténébreux, met een net te klein stemmetje voor zijn ambities? Ik snap het niet helemaal. Kies.
Maar goed, wel een miljard keer beter dan ons Trijn. Ugh. :supersad: Nouja dan ga ik maar lekker BE supporteren. Ik kijk het toch al jaren op de VRT :driekleur:
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.
nemesis
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 25

Berichtdoor raskolnikow » 17 maart 2017 17:15
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow

Berichtdoor JFK » 11 mei 2017 12:18
Omdat nemesis gelijk heeft...We kunnen ESC niet zomaar onopgemerkt laten voorbijgaan. :spank:

IT'S EUROVISION TIME !!!!!

Afbeelding

Spoiler! :
Roberto 'lof kiels' Bellarosa :adore: I still love you, gurl!

Over Blanche : ik ben echt zot van het liedje... Het is modern, fris en spreekt echt aan uit puurheid.... Alleen ben ik minder enthousiast over haar performance. Blij alvast dat ze die witte trouwjurk hebben laten vallen. Dat ding was verschrikkelijk. :goodbyecruelworld:
Goed ja.. Die zwarte jurk zit wel beter, maar aan haar kapsel mogen ze ook wat werken. Ze komt precies uit bed en ik zit meer te kijken in welke richting allemaal haar haren staan dan dat ik naar haar gezicht kijk. Heel afleidend. An sich vind ik die sober opstelling heel goed... past perfect bij de sfeer en het liedje..Maar ik vind het een beetje te simpel. Twee achtergronddansers ofzo zou wel welkom geweest zijn. Of haar zenuwen nu gespeeld zijn of niet...ik hoop het tweede, want het zou jammer zijn moest Blanche zaterdag minder presteren vanwege de druk.
Eigenlijk heb ik het omgekeerde als bij Loic Nottet twee jaar geleden. Geen fan van het liedje op het eerste zicht...maar wel door zijn performance...Nu is het omgekeerd.
Hoe dan ook..

GO BELGIUM !

:driekleur:

Voor de rest snap ik die hele hype rond Portugal ook niet zo goed. Ok ja;.Die jongen is ziek...Heel triest allemaal... Maar toch.. hij staat gelijk op het podium dat het hem allemaal niets kan schelen.. En het liedje vind ik ook zo niet goed.
Idem voor Italiê... Ik zie gewoon een creapy strandjanet met een dansende aap naast hem. En is dat liedje nu zo goed? Idem voor Zweden.. nog zo'n favoriet..ik vind het allemaal heel doorsnee.

Voor vanavond duim ik voor Nederland. dat ze doorgaan naar de finale zaterdag..Want eigenlijk vind ik dat echt wel goed.. En voor Estland, omdat ik een beetje 'verplicht' ben ertoe.

EN EEN OPROEP AAN DE ORGANISATOREN

IK WIL HETERE MANNELIJKE ACHTERGRONDDANSERS....

:evil:

Is dat nu zo moeilijk? Kunnen jullie alstublieft wat beter jullie best doen? Ik wil eyecandy op het podium!
Meer zoals de Israelische inzending in 2015 graag.

Afbeelding

Dank u .
Fluctuat nec mergitur
JFK
I have no life
I have no life

Berichtdoor idk » 11 mei 2017 15:48
Ik ben het eigenlijk zo goed als helemaal eens met JFK :o

Echt waar.. Italië pls... ik snap vanwaar de hype in combinatie met het eurosonggehalte, maar neen, er zijn betere liedjes! Zucht.

Ook Portugal kan me niet zo hard bekoren als dat het sommige anderen bekoort.

En ons Blanche.. meisje, mooi nummer, maar je bracht geen power en/of kippenvelmomentjes. Jammer, maar ik haakte af tijdens je performance. Zenuwen? Hopelijk gaat het zaterdag toch iets beter.

Algemeen over de eerste halve finale: damn, ik vond het niet zo goed. Ik dacht: oooh ja met Nederland etc. in de tweede, zal de tweede halve finale meer mijn ding zijn.
Dommage; volgens de pers zou de eerste de sterkste geweest zijn. Wat?! Zou ik nu nog wel durven kijken deze avond?
Spoiler! :
Als het schoolwerk etc. wat meezit, uiteraard, ik kan toch ook altijd goed lachen als ik naar de show kijk. Eurosong... een streling voor het oog, een iets mindere streling voor het oor op sommige momenten maar een perfecte work-out voor de buikspieren. Ook sfeer zit helemaal goed. Eurosong... I love it!
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Leeftijd: 22

Berichtdoor BartV » 11 mei 2017 17:18
Ik ben toch benieuw hoe ons Blanche gaat presteren... Ik hoop dat ze idd wat meer dynamiek brengt in haar optreden, want anders vrees ik dat we niet zo hoog zullen stranden...

En ik hoop dat we boven Portugal eindigen!! Ons Blanche is toch wel een pak beter dan die halvegare Portugees met zijn handjes...

Go go go, Blanche :) !
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 20

Berichtdoor TheQuibbler » 11 mei 2017 22:26
Ik vind het net mooi hoe breekbaar Blanche daar staat op het podium, veel meer hoef ik persoonlijk niet bij haar performance :)
Dat moment wanneer ze begon met zingen vond ik best wel powerful.

Voor de rest heb ik nog niet veel gezien wegens tijdsgebrek, maar ben wel van plan om de finale live te volgen! :D
TheQuibbler
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor idk » 12 mei 2017 00:41
Vandaag niet kunnen kijken, maar zaterdag ben ik hoogstwaarschijnlijk wel van de partij :D
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Berichtdoor raskolnikow » 12 mei 2017 23:18
Met een zege voor dat knaapje van Bulgarije zou ik ook wel kunnen leven. 8)

raskolnikow

Berichtdoor BartV » 13 mei 2017 00:01
raskolnikow schreef:Met een zege voor dat knaapje van Bulgarije zou ik ook wel kunnen leven.

Die van Ierland is ook gene misse, anders :D
"Alt er Love" -> Alles is liefde
BartV
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 20

Berichtdoor Pancake » 13 mei 2017 11:30
BartV schreef:
raskolnikow schreef:Met een zege voor dat knaapje van Bulgarije zou ik ook wel kunnen leven.

Ik vind zijn liedje wel barslecht :lol:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Leeftijd: 21

Berichtdoor Clover » 13 mei 2017 18:55
Pancake schreef:
BartV schreef:

Ik vind zijn liedje wel barslecht

Dat was inderdaad een heel bizar nummer.
Clover
Experienced user
Experienced user

59 berichten • Pagina 3 van 31, 2, 3

Keer terug naar Beeld & klank