Welke film heb jij laatst gezien? [2]

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
just_me2102
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Man

Re: Welke film heb jij laatst gezien? [2]

Bericht door just_me2102 » 24 nov 2014 01:22

TheQuibbler schreef:
just_me2102 schreef::love: :love: :love: Mockingjay part 1 :love: :love: :love:

:love: :crazy: :love: Geweldige film! :crazy: :love: :crazy:
Hij was gewoon super! Bijna helemaal zoals ik het mij in m'n hoofd had voorgesteld :cheerleader2:
Ik kan gewoon niet geloven wat er allemaal gebeurd is ! :o (aangezien ik niet verder heb gelezen in de boeken)

Nu nog een jaar wachten op de laatste film :'( enorme kwelling

JFK
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door JFK » 24 nov 2014 12:47

Pride

Wat een fantastische film!

Ik had door de trailer en de meningen van anderen mijn verwachten naar beneden gehaald omdat ik dacht dat dit een komedie ging zijn. Uiteindelijk bleek het komische effect toch serieus goed meevallen en paste het heel goed in het verhaal.
Het was enorm interessant om het Gay Rights-activisme te zien in de jaren '80, de sluimerende dreiging van de AIDS-epidemie, het doorbreken van vooroordelen bij zowel de mijnwerkers als de holebi's en vooral het protest van een kleine bedreigde gemeenschap tegen de harde maatregelen van regering Thatcher is eigenlijk wel verrassend actueel.

Natuurlijk werden hier en daar wat aanpassingen gemaakt aan de waargebeurde LGSM-groepering om het verhaal wat aantrekkelijker te maken. Zo is het personage van Mark Ashton minder duidelijk communist dan hij in het echt was of werd het personage van de voorstedelijke coming-outer Joe erin geschreven om het herkenbaarder te maken.

Niet te min is dit een hele aantrekkelijke film: de sfeer en de jaren 80- soundtrack kloppen volledig, er kan gelachen worden, soms zit je eens met een wrang gevoel en raak je echt bewust van de harde strijd die ze leveren.

Eén van mijn lievelingsfilms van het jaar die zeker in mijn dvdkast gaat terechtkomen.
Fluctuat nec mergitur

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 27 nov 2014 03:25

TheQuibbler schreef:
just_me2102 schreef::love: :love: :love: Mockingjay part 1 :love: :love: :love:

:love: :crazy: :love: Geweldige film! :crazy: :love: :crazy:
Hij was gewoon super! Bijna helemaal zoals ik het mij in m'n hoofd had voorgesteld :cheerleader2:
Ik vond die dus echt tegenvallen. Heb de boeken niet gelezen en kan dus niet vergelijken, maar ik vond dat er twee uur lang amper iets gebeurde.

Voor het eerst Jumanji gezien met wijlen Robin Williams. Leuke film, al vergeleek ik de hele tijd met de tekenfilmreeks op Ketnet waar ik vroeger zo graag naar keek à la "Getekend zien die er zo anders uit".
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

Sygma94
New user
New user

Bericht door Sygma94 » 29 nov 2014 01:21

Interstellar :)

Ik dacht dat 'The Last Airbender' slecht was, maar deze film slaat echt alles.
De regisseur weet het 'interessant' te houden tot pakweg de helft van de film. Dan stort hij de kijker van de ene in de andere onwaarschijnlijkheid en magische voorvallen. Waar ik mij dan het meest aan erger is dat een film zoals deze een rating krijgt van 9 op wat een betrouwbare site op vlak van recensies zou moeten zijn. Veel comments proberen je dan te overtuigen dat de gebeurtenissen geback-upt zijn door wetenschap en de gebeurtenissen in het 'verhaal' realistisch zijn :p In mijn ogen moet ge geen genie zijn om door te hebben dat de meeste fenomenen en gebeurtenissen in de film zware stierenkaka zijn. De regisseur heeft volgens mij geprobeerd om een 'mindbending' verhaal te maken door beroep te doen op de domheid van de kijker. Op deze manier hoeven de gigantische gaten in het plot niet opgevuld te worden en is hij er bij sommige mensen blijkbaar in geslaagd ze intellectueel te stimuleren door ze het 'ik snap het' gevoel te geven waardoor mensen zich slim voelen, het een goede film gaan vinden, terwijl er eigenlijk echt niets te snappen valt.
Spoiler! :
Een boekenkast in een zwart gat blijft in mijn ogen dikke zever.
Op bepaalde momenten schoten we in de cinema echt in de lach. Half door de lachwekkende gebeurtenissen en rare wendingen in de film, half om de pijn van de verspilde 12 euro xD Ben je fan van astronauten die geen idee hebben van wat ze doen, van golven zo hoog als wolkenkrabbers die om een of andere reden kunnen bestaan op water dat 1 meter diep is, op een planeet met een zwaartekracht van 130% die van de aarde en van hopen melige dialoog op dezelfde monotone achtergrondmuziek? Ga 'm dan kijken :p Geen zin in een ontploffende kop door alle melige onzin die ze in de film in uw hersenpan proberen proppen? Kies dan voor de nieuwe Plopfilm. Ik kan u garanderen dat hij beter is.

Deze film is voor mij het bewijs dat noch een sterrencast, noch een goed geachte regisseur garantie biedt voor een goede film x)
Laatst gewijzigd door Sygma94 op 06 dec 2014 00:46, 1 keer totaal gewijzigd.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door kinderknieën » 29 nov 2014 12:50

Sygma94 schreef:Interstellar :)

De regisseur heeft volgens mij geprobeerd om een 'mindbending' verhaal te maken door beroep te doen op de domheid van de kijker
Dat heb ik altijd bij Nolan. Die scene waarin de ene NASA-wetenschapper aan de andere op de meest eenvoudige manier probeert uit te leggen hoe een wormgat werkt, was gênant en overduidelijk gauw in het script verwerkt om het publiek bij de les te houden. Anderzijds merkte ik dan weer verwijzingen op naar o.a. Arthur C. Clarke, Stanislaw Lem en Borges — dat stuk met de boekenkast bijvoorbeeld, was volgens mij een knipoog naar Borges' De bibliotheek van Babel. Dat verwart me. Ofwel is Nolan inderdaad een intelligente scriptschrijver die wel degelijk beter/dieper kan, maar gewoon wordt geremd door het commerciële aspect van de filmindustrie.
Of Nolan is gewoon een veredelde en minder misogyne Michael Bay, want ik heb ook veel moeite met het feit dat hij steeds zo ontzettend veel in zijn films probeert te stoppen — "oh ja, en dit zou ook nog cool zijn, en dit, omg en dit!", zegt hij dan tijdens het schrijven — dat er geen tijd meer is (in een film van bijna 3 uur!) om gewoon rustig een verhaal te vertellen, dingen op te bouwen en personages uit te diepen. Waardoor je uiteindelijk overblijft met een ontzettend holle film vol betekenisloze verwijzingen naar coole boeken. Spijtig.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Sygma94
New user
New user

Bericht door Sygma94 » 29 nov 2014 13:41

kinderknieën schreef:Dat heb ik altijd bij Nolan. Die scene waarin de ene NASA-wetenschapper aan de andere op de meest eenvoudige manier probeert uit te leggen hoe een wormgat werkt, was gênant en overduidelijk gauw in het script verwerkt om het publiek bij de les te houden.
Exact wat ik dacht :p Je zou er van uit gaan dat iemand die een ruimteschip kan besturen het principe van een wormgat wel kent en het niet snel-snel uitgelegd moet krijgen aan de hand van een stukje papier.
Want ik heb ook veel moeite met het feit dat hij steeds zo ontzettend veel in zijn films probeert te stoppen — "oh ja, en dit zou ook nog cool zijn, en dit, omg en dit!"
Verwijs je hiermee naar de manier waarop het hoofdpersonage zijn ruimteschip op een half verbrijzeld, tollend ruimtestation(?) weet te vast te zetten? Want dat was helemaal het gevoel dat ik had bij die scène :p Ook weer iets typisch Amerikaans naar mijn gevoel.''It's not impossible, it's necessary.'' Oh de drama.

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 29 nov 2014 17:20

Sygma94 schreef:
kinderknieën schreef:Want ik heb ook veel moeite met het feit dat hij steeds zo ontzettend veel in zijn films probeert te stoppen — "oh ja, en dit zou ook nog cool zijn, en dit, omg en dit!"
Verwijs je hiermee naar de manier waarop het hoofdpersonage zijn ruimteschip op een half verbrijzeld, tollend ruimtestation(?) weet te vast te zetten? Want dat was helemaal het gevoel dat ik had bij die scène :p Ook weer iets typisch Amerikaans naar mijn gevoel.''It's not impossible, it's necessary.'' Oh de drama.
Ik verwijs daarmee naar heel de film, eigenlijk. Belangrijke scènes voor het verhaal of de evolutie van de personages werden om een of andere reden verkort tot puur de essentie gewoon om nog wat meer hoge golven te tonen bijvoorbeeld. Of die indruk kreeg ik toch.

MAAR GOED. Interstellar was niet de laatste film die ik zag, dus gelukkig kan ik ook OT gaan. Ik zag Nightcrawler enkele dagen geleden. Het gespannen maar ingetogen tempo deed me denken aan Zodiac en de manier waarop Gyllenhaal het hoofdpersonage neerzette dan weer aan Robert De Niro in Taxi Driver of Christian Bale in American Psycho. En zelfs los van die vergelijkingen is het een sterke (doch cynische en vrij oncomfortabele) film. Aangenaam verrast.
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 03 dec 2014 22:04

Amour.

Aanrader voor personen die zoals ik verzot zijn op Franse drama's.
We accept the love we think we deserve. - S. Chbosky

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 05 dec 2014 04:05

Sygma94 schreef:Interstellar :)

Ik dacht dat 'The Last Airbender' slecht was, maar deze film slaat echt alles.
De regisseur weet het 'interessant' te houden tot pakweg de helft van de film.
Volledig mee eens!
Leuk om te zien tot de helft, en daarna snap je er niets meer van.. Ten minste als je probeert het allemaal te begrijpen en in één passend plaatje te gieten. Want dat gaat niet.
Come quickly, I'm tasting stars!

Nyati
New user
New user

Bericht door Nyati » 05 dec 2014 21:39

Predestination, ik was aangenaam verrast. Het soort film waar je makkelijk een uur over zit na te praten.
Life has a melody, a rhythm of notes that become your existence.

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 06 dec 2014 13:39

The Doom Generation - Gregg Araki

Zonder het
Spoiler! :
bloederige en plotseling erg serieuze
laatste kwartier was dit een aangename pulpfilm/film over pulp geweest.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 10 dec 2014 23:21

Wie heeft de nieuwe hobbit al gezien? :)

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 11 dec 2014 07:29

The Notebook!!!

Perfect! Onmiddellijk mijn favoriet :D
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Cornerstone
New user
New user

Bericht door Cornerstone » 14 dec 2014 15:16

iamagirl schreef:Wie heeft de nieuwe hobbit al gezien? :)
Na de eerste Hobbit-film was ik ontgoocheld wegens de lang uitgerekte scènes. Het kan ook moeilijk anders als ze 3 films maken van een relatief dun boek. Deel 2 en 3 ben ik dus niet meer gaan zien :wink:

OT: Gone Girl: goeie film (en grappig bij momenten)! Halverwege dacht ik dat de film al bijna gedaan was, maar dan ontspinnen de intriges zich nog verder :P

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 14 dec 2014 15:38

Cornerstone schreef:
Na de eerste Hobbit-film was ik ontgoocheld wegens de lang uitgerekte scènes. Het kan ook moeilijk anders als ze 3 films maken van een relatief dun boek. Deel 2 en 3 ben ik dus niet meer gaan zien :wink:

OT: Gone Girl: goeie film (en grappig bij momenten)! Halverwege dacht ik dat de film al bijna gedaan was, maar dan ontspinnen de intriges zich nog verder :P
Geloof mij den 2de film is veeel beter :p en deel 3 ook ^^

just_me2102
Experienced user
Experienced user

Bericht door just_me2102 » 14 dec 2014 20:02

iamagirl schreef:
Cornerstone schreef:

Sorry :-? Maar op een bepaald moment leek het gewoon of ze in een attractie zaten in walibi ofzo :-? (In film 2)
Ze hadden het toch wel anders kunnen aanpakken vind ik

Anna*
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Anna* » 14 dec 2014 20:41

Side effects, echt een goede film!
Life begins at the end of your comfort zone

iamagirl
Regular user
Regular user

Bericht door iamagirl » 15 dec 2014 00:50

just_me2102 schreef:
iamagirl schreef:
Cornerstone schreef:

Sorry :-? Maar op een bepaald moment leek het gewoon of ze in een attractie zaten in walibi ofzo :-? (In film 2)
Ze hadden het toch wel anders kunnen aanpakken vind ik
Ja persoonlijk vind ik lotr nog altijd veel beter

Eindeloos
Senior user
Senior user

Bericht door Eindeloos » 23 dec 2014 21:44

Jeune & Jolie.
We accept the love we think we deserve. - S. Chbosky

Vierkantje
New user