Welke film heb jij laatst gezien? [2]

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Homba
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw

Re: Welke film heb jij laatst gezien? [2]

Bericht door Homba » 06 dec 2013 21:10

My Queen Karo en jeetje mijn maag keerde toen die egel in de diepvries ging.

Green Tea
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Green Tea » 06 dec 2013 22:24

Disco Trut schreef:
Elle s' appellait Sarah

Mooi, heel erg mooi. Kirsten Scott-Thomas is natuurlijk wel een driekwart garantie voor een prachtfilm, maar deze springt er toch weer uit. Ik had tot mijn eigen grote schaamte zelfs nog nooit gehoord van Le Rafle du Vel d'Hiv. Vies stukje geschiedenis dat ik nu wijzer ben. Behoorlijk prachtig hoe dat fragiele menselijke verhaal belicht wordt tegen die achtergrond.
Staat bovenaan mijn lijstje! Prachtig boek ook, moest je het nog niet gelezen hebben.

OT: Lore

Mooi verhaal, mooi gefilmd, mooie muziek. Stille perfectie, of toch bijna. Voor de geïnteresseerden: Klik.
An eye for an eye makes the whole world blind.

Mockingjay
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Mockingjay » 06 dec 2013 22:38

The Hunter games catching fire x2, fantastische film die fantastischer geweest was zonder pauze...

(Kinepolis kan geen pauzes timen, kan ook de reden zijn.)
Lalala!

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 07 dec 2013 18:57

Oliver & Co. Ik wist helemaal niet dat die gebaseerd was op Oliver Twist! Geen topfilm.

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 09 dec 2013 22:54

Ik had verwacht dat ik geen grote fan zou zijn omdat het een heel speciale film is en dat ik het na een kwartiertje beu zou zijn. Maar ik heb ongelooflijk genoten van 'La grande Bellezza'. Klasse.

Aap in een Potje
Forum addict
Forum addict

Bericht door Aap in een Potje » 10 dec 2013 15:45

Frozen! geweldige film!
Iedereen gunt je alles, zolang je het maar niet hebt

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 10 dec 2013 18:35

Aap in een Potje schreef:Frozen! geweldige film!
*JALOEEERS*!!

De trailers zien er zo goed uit!
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 12 dec 2013 21:56

La Cité des Enfants Perdus

Je moet waarschijnlijk wel wat open staan voor het genre, blijkbaar steampunk - science fantasy genaamd. En toch, zien.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Malaika
New user
New user

Bericht door Malaika » 13 dec 2013 12:01

Gravity

Geweldige film om in 3D op bioscoop-grootte te zien!
~ Yesterday is history, tomorrow's a mystery ~

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 13 dec 2013 12:22

The Hobbit: An unexpected journey en The Hobbit: The desolation of Smaug
In première :yeahimcool: . Heel erg goed, maar 6u film was net dat tikkeltje te veel op een avond/nacht :p
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Kat
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door Kat » 14 dec 2013 00:48

Daarnet Noordzee, Texas gezien.
Ik weet niet goed wat ik van de film moet vinden. Ik vind de acteurs heel gemaakt overkomen in hun praten, wat het inleven moeilijk maakte. In vergelijking met la vie d'adele, die ik ook onlangs zag, vind ik deze film minder aangrijpend en minder meeslepend.

Mirza
Regular user
Regular user

Bericht door Mirza » 14 dec 2013 21:44

Coraline

Iets herkenbaar, rariteiten, wat griezel en niet (te) voorspelbaar. Altijd goed.
"The most common way people give up their power is by thinking they don't have any" - Alice Walker

Walewein
Experienced user
Experienced user

Bericht door Walewein » 14 dec 2013 23:27

Kat schreef:Daarnet Noordzee, Texas gezien.
Ik weet niet goed wat ik van de film moet vinden. Ik vind de acteurs heel gemaakt overkomen in hun praten, wat het inleven moeilijk maakte.
Absoluut. Maar het ligt ook aan de dialogen, die volstrekt onrealistisch zijn. En ga er maar eens aan staan als kindacteur. Wyns en VDGucht vond ik dan weer behoorlijk acteren. Anderzijds vind ik die film ook iets verstilds hebben en dat vond ik mooi, en de retro-decors waren ook verzorgd.
blatantlie schreef:wijze walleeraad, daar is iedereen mee gebaat
raskolnikow schreef:Uiteraard is Walewein ne freak. En nog authentiek ook. Niet zo een van die fakers.
Hannes schreef:[Vr 17:39] Hannes.: ik vind uw euri geil walewein

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 15 dec 2013 00:10

Walewein schreef:Absoluut. Maar het ligt ook aan de dialogen, die volstrekt onrealistisch zijn. En ga er maar eens aan staan als kindacteur. Wyns en VDGucht vond ik dan weer behoorlijk acteren. Anderzijds vind ik die film ook iets verstilds hebben en dat vond ik mooi, en de retro-decors waren ook verzorgd.
Ik zag hem gisteren voor de tweede keer. Het gekunstelde taaltje stoorde me minder dan voorheen. Het grootste probleem van Noordzee, Texas blijft het gebrek aan dramatische spankracht. De subplot met Zoltan bijvoorbeeld wappert er maar wat aan, terwijl het personage van Gino onvoldoende is uitgewerkt: als kijker voel je zijn worsteling niet, hij gaat opeens met een meisje en verdwijnt dan voor een half uur of zo geheel uit de film. Wat meer Gino en wat minder Zoltan ware aardig geweest, ook in esthetisch opzicht. 8)

Dat gebrek aan spankracht lijkt me overigens vooral te wijten aan de omslag van kort- naar langspeelfilm: Defurne moet nog leren dat die omslag meer behelst dan een toename in kwantiteit.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 15 dec 2013 14:27

Ik ben in volle verwerking van La vie d'Adèle. Dat kan nog wel een dag of twee duren. Wat een dubbel gevoel. En een beetje zeeziek door de close-ups.

Ik vind het boeiend hoe je zo'n oninteressant verhaal zo interessant in beeld kan brengen. Ik bedoel maar: la vie de mientje zou qua inhoud minstens even interessant zijn. Maar toch vlogen de drie uren voorbij. Waar kwam die spanning vandaan? Ik vond het niet spannend, maar bleef geboeid omdat het spannend was.

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 15 dec 2013 16:54

Frozen

Het gebruikelijke cliché-verhaaltje en net iets te veel liedjes, maar prachtig gemaakt en vele hilarische en bij wijlen zelfs diepzinnig bedoelde oneliners. Toch het beste dat ik de afgelopen tijd van Disney gezien heb.
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

Perdrix
Senior user
Senior user

Bericht door Perdrix » 15 dec 2013 21:45

mientje schreef:Ik ben in volle verwerking van La vie d'Adèle. Dat kan nog wel een dag of twee duren. Wat een dubbel gevoel. En een beetje zeeziek door de close-ups.

Ik vind het boeiend hoe je zo'n oninteressant verhaal zo interessant in beeld kan brengen. Ik bedoel maar: la vie de mientje zou qua inhoud minstens even interessant zijn. Maar toch vlogen de drie uren voorbij. Waar kwam die spanning vandaan? Ik vond het niet spannend, maar bleef geboeid omdat het spannend was.
Ik vond dat ook! Het is nu al een hele tijd geleden dat ik hem gezien heb, en ik weet nog altijd niet echt wat ik ervan vind. Maar dat is misschien juist wat die film zo goed maakt? Blijven hangen doet hij wel!

Blablabla
New user
New user

Bericht door Blablabla » 17 dec 2013 14:25

Dit blijft een van m'n favoriete films:

Laatst gewijzigd door Blablabla op 26 dec 2013 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Og ég fæ blóðnasir
En ég stend alltaf upp

Indie
New user
New user

Bericht door Indie » 17 dec 2013 23:50

mientje schreef:Ik ben in volle verwerking van La vie d'Adèle. Dat kan nog wel een dag of twee duren. Wat een dubbel gevoel. En een beetje zeeziek door de close-ups.

Die heb ik ook net even gezien :)
Het verhaal op zich heeft niet zoveel inhoud. Maar de film vond ik wel boeiend om te zien. Misschien omwille van de interesse omtrent het onderwerp.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 21 dec 2013 12:53

Laten we eens niet origineel zijn, want ik heb zoals velen The Hunger Games: Catching Fire gezien.

Ik heb hem woensdag voor de tweede keer gezien (de eerste keer in avant-première zo'n 3 weken geleden), en vind hem nog steeds fantastisch.

De eerste film was verschrikkelijk. Geen personageontwikkeling, dronken cameramannen (die elke actiescène omtoverden in een wazig en schokkend beeld), en vooral totaal geen uitleg over het concept van de Hunger Games. Als fan van de boeken snapte ik natuurlijk wel waarom die Spelen er gekomen zijn, maar iemand die het boek niet gelezen heeft, snapt er dus niets van.

De tweede film daarentegen (met een budget twee maal zo groot als de eerste) was schitterend. Er werd voldoende ademruimte gegeven, waardoor de film rustig op gang kwam, de cameramannen zijn blijkbaar nuchter nu, een formidabele cast (Jennifer Lawrence, Jena Malone en Sam Claflin vooral), ongelooflijk goede world building, schitterende actiescènes en de kostuums... perfect.

Bovendien is het tweede deel veel meer true to the book, en dat is het eerste deel totaal niet.

Echt een goede film. Ik denk dat ik nog eens terugga :lol:
Mockingjay schreef:The Hunter games catching fire x2, fantastische film die fantastischer geweest was zonder pauze... Kinepolis kan geen pauzes timen, kan ook de reden zijn
Dit is zó accuraat. Op het moment dat de film nog beter wordt, en ten midden van een scène, BAM, beeld stil en kwartier pauze. Why, God, why?
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Gesloten