Welke film heb jij laatst gezien? [2]

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017
Geslacht: Man

Re: Welke film heb jij laatst gezien? [2]

Bericht door Reuel » 25 okt 2013 18:25

Hævnen (2010)

Goede film, maar een Oscar zou ik er niet aan gegeven hebben.
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Roosej
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door Roosej » 26 okt 2013 00:11

Short Term 12
Een independent Amerikaanse film met een onvoorspelbaar verhaal en mooi in beeld gebracht. De film wist me echt te bekoren..

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 28 okt 2013 22:55

Op filmfestival:
The retrieval. In slaap gevallen. Wel een goede film, maar te traag (voor mij, op dat moment).
Casse-tête chinois. En dan nog de film die de publieksprijs heeft gewonnen en iets wat eindigde op 12. Alledrie schitterend.

Erna:
La vie d'Adèle. Aanrader :).
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 31 okt 2013 01:53

Disco Trut schreef:
Hoemmoes schreef: La vie d'Adèle. Aanrader :).
Intussen ook gezien. Ik denk dat ik 'm 95% geweldig vond en 5% niet zo geweldig. Het is wel een beetje een mokerslag van een film en je zit zowat de hele tijd (letterlijk) bovenop de personages (wat niet altijd onaangenaam is, hallo Adèle!). En bij tijden van een naar-de-keel-grijpende herkenbaarheid waar ik toch efkes niet goed van was.
Ik ben die met mijn BFF gaan zien, die tijdens de seksscene zei: "nu ga ik u voor eeuwig zo in mijn hoofd zien", waarna ik enkel nog zo kon kijken: :o
Behalve dat was de film goed, maar zeker ook niet meer dan dat. Beetje pretentieus en lichtjes oppervlakkig tegelijk, ik vind dat precies nogal een rare combinatie. En serieus, die Emma haar schilderijen... Ugh.

Vandaag tekenfilmdag gehouden met Tekkonkinkreet, The Iron Giant en Grave of the Fireflies. Van die laatste had ik gezworen dat ik 'm nooit meer zou bekijken. Mijn hele dag verpest. :drama: :cry:
Tekkonkinkreet blijft wel echt een van de allerallerbeste (animatie)films ooit gemaakt. Jeetje. Zo mooi gemaakt dat ik constant wil pauzeren om alles goed te kunnen zien.
Spoiler! :
Afbeelding

:love:
I mind you how we lay in June, such a transparent summer morning,
You settled your head athwart my hips and gently turned over upon me,
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,
And reached till you felt my beard, and reached till you held my feet.

GinoS
Webmaster
Webmaster

Bericht door GinoS » 31 okt 2013 10:24

Ik moet binnenkort met toneel nen Italiaanse maffioso spelen en ik zei tegen een vriendin dat het niet echt lukte om me in te leven.

Dus hebben we naar de Godfather gezien :D
Ongelooflijke goeie film :o

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 31 okt 2013 13:59

er zijn er zelfs drie :p welke zag je?
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

Asiangel
Regular user
Regular user

Bericht door Asiangel » 03 nov 2013 12:06

gisteren ben ik begonnen met de film: What your number? en ik ben beëindigt met de film: Thor: the dark world. ^^

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 04 nov 2013 13:12

Disco Trut schreef:Ik wilde met knietjes naar de film en we wilden denk ik allebei wel iets cultureel of verstandelijk verantwoords zien, maar het enige dat overbleef op een uur dat voor ons allebei lukte was Insidious 2. We hebben allebei toch maar mooi zowat de hele film met onze benen opgetrokken gezeten, dus ik denk dat het wel okee was. In zijn genre. En gelukkig was het overdag, want buitenkomen in het donker zou ik wel eng gevonden hebben.
Ik voel mij nog altijd wat ongemakkelijk angstig eigenlijk.

OT: Ik moest 2 uur op mijn lief wachten. Ik had weinig zin om die twee uur door te brengen in het station, dus heb ik maar gebruik gemaakt van mijn filmabonnement en ben ik de enige film die ik nog niet gezien had gaan bekijken (het was half zes, dus veel speelde er niet. 't Is niet dat ik echt naar elke film die uitkomt ga). Geen idee wat het was gezien ik de ticketautomaat niet echt bestudeerde en ik te laat binnenkwam voor de intro waardoor ik de filmtitel miste, maar op mijn ticket staat "The Mortal" en het was een van de meest verschrikkelijke dingen die ik ooit gezien heb. In het begin vond ik het hilarisch, maar na een tijdje was de pret er toch wat af. Amai. Ik heb het allerslechtste stuk stiekem gefilmd, maar mag dat vast niet online zetten van het productiehuis dat dat gedrocht op de markt bracht. Wenen.
And parted the shirt from my bosom-bone, and plunged your tongue to my barestript heart,

mam
New user
New user

Bericht door mam » 07 nov 2013 12:27

Summer with Monika. Soms een beetje teveel gekrijs naar mijn zin, maar de film was wel entertaintend.
Het onderhouden van de verwachtschappen is belangrijker dan het najagen van elke verzuchting.

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 08 nov 2013 20:51

Harry Potter and the deathly hallow, pt 1
The three Musketeers

Heb er nog een hele hoop opgenomen op Belgacom tv die ik nog wil zien :D

Dan91
Experienced user
Experienced user

Bericht door Dan91 » 10 nov 2013 00:30

Mijn laatste 2 films maar even oplijsten

The Great Gatsby van Baz Luhrmann eindelijk gezien... Hij voldeed aan mijn verwachtingen, een grootse spektakel/dramafilm die je in de geheimzinnige wereld van Mr Gatsby weet te sleuren. Wat de muziek betreft is de instrumentale soundtrack echt om van te snoepen, en de moderne rap/pop met een toets jazz brengen een gepaste sfeer, iets dat ergens aan Moulin Rouge doet denken (al zingen de acteurs hier geen woord :p) en het acteren daar viel weinig op aan te merken... Leonardo DiCaprio brengt een geheimzinnige maar rechtschapen Mr Gatsby, die ondanks zijn fouten weet te ontroeren, Carey Mulligan brengt een zorgeloze en kwetsbare Daisy en Tobey Maguire brengt een getormenteerde Nick die enkel kan toekijken hoe dit drama zich ontvouwt.

Diana van Oliver Hirschbiegel, op vraag van de mama gaan kijken. De film werd nu niet echt goed onthaald, omdat hij aan de oppervlakte blijft... Wat ergens te begrijpen is omdat Diana nog steeds een controversieel figuur blijft. Naomi Watts brengt een goede vertolking - ze heeft Diana duidelijk goed bestudeerd, de manier van praten, glimlachen, het plaatje klopt -, met wat haar gegeven is, van een eenzame en toch opgejaagde vrouw, die een weg zoekt in haar leven én daarbij ook liefde wil. Had beter gekund, wie hier een drama van jewelste verwacht komt bedrogen uit, maar wie een intiem liefdesverhaal verwacht krijgt wat hij wil. De openingscene, die ook nog eens terugkomt en het einde zijn de sterkste momenten hier.
Don't you cry for the lost
Smile for the living

jolien2808
Regular user
Regular user

Bericht door jolien2808 » 04 dec 2013 10:36

Marina zondag, vond hem wel goed. Maar ik zie graag Vlaamse films dus ja xp
What makes a family gisteren en vandaag, vond het een goede film. Holebi-getint, maar wel een van de vind ik zwaardere emotionele, of wel ligt dat aan mij. Gaat over de voogdij van het kind.
*Love is a friendship on fire*

Paswoord
Experienced user
Experienced user

Bericht door Paswoord » 04 dec 2013 13:10

Ein Augenblick Freiheit dat je de vluchtelingenproblematiek beter doet begrijpen. Gebaseerd op waargebeurde verhalen trouwens, het gaat om mensen die Iran ontvluchtten naar Turkije om zo aan een visum te geraken. Er lopen enkele verhaallijnen door elkaar waardoor je verschillende (soorten) vluchtelingen volgt in hun zoektocht naar vrijheid. En sommigen vinden die ook, in one way or another. Heel aangrijpende film, best wel een aanrader.

Homba
Experienced user
Experienced user

Bericht door Homba » 04 dec 2013 13:26

Fucking Åmål, bij nader inzien ben ik een van de weinige forummers die die nooit in het middelbaar heeft gezien.

Ketnetkick
Experienced user
Experienced user

Bericht door Ketnetkick » 04 dec 2013 14:11

The Hunger Games: Catching Fire

De boeken heb ik nooit gelezen, en aanvankelijk begreep ik de hype niet omdat ik de eerste film wel oké vond, maar niet spectaculair. Maar deze film vond ik stukken beter dan de vorige. Ik was onder de indruk!
Varjudesse tee on mööda läind,
ma vaatan ja otsin ikka veel,
on vaikusel see võim - heliseda
sind ma ootan siin, just poolel teel,
sa kuula, hüüdmas on mu hääl

kinderknieën
Forum addict
Forum addict

Bericht door kinderknieën » 05 dec 2013 22:38

Disco Trut schreef:
Ketnetkick schreef:The Hunger Games: Catching Fire
Ook:
Spoiler! :
Katniss heeft meer chemistry met Johanna dan met Gale en Peeta samen.
Ik vond dat in de boeken ook, serieus. Still shippin'.

OT: The King of Kong, nog eens. Want mijn lief wilde die graag eens zien. We lagen in bed, buiten stormde het. De regen op het dakraam zorgde ervoor dat ik in slaap viel nadat Steve Wiebe voor de derde keer of zo begon te wenen.

Sylvan
Senior user
Senior user

Bericht door Sylvan » 05 dec 2013 23:14

Disco Trut schreef:
Spoiler! :
Katniss heeft meer chemistry met Johanna dan met Gale en Peeta samen.
lesbi-honest :p

OT: the smurfs 2
enkele typische amerikaanse cringe-worthy moments maar anders wel leuk. de film maakt me wel trots op ons belgenlandje dat er een hollywood film gemaakt word van een stripverhaal van een belg.
voorspelbaar verhaal maar zo hoort het ook bij een kinderfilm.

the mortal instruments
R-A-Z-Z-I-E, RAZZIEEEEEEE!!!
matig verhaal, redelijk voorspelbaar en slechte acteurs.
en de mannelijke hoofdrolspeler vind ik niet knap maar dat is mijn mening.
wel tof dat er twee gay characters zijn. naar ik hoor hebben de boeken wel redelijk succes maar ik ben redelijk teleurgesteld door de film. ze wouwden teveel verhaallijnen samenproppen en dat deed af aan het verhaal. zeker als je hier een filmreeks van wil maken hadden ze beter gesnoeid in sommige verhaallijnen. Je raakte niet genoeg vertrouwd met de verschillende personages.

The Wolverine
tja alle hollywoodverhalen zijn voorspelbaar zeker? hoewel er op het einde wel een plottwist was die ik niet zag aankomen maar ik eerlijk gezegd bij de haren gesleurd vond. de actiscenes waren gewoonweg fantastisch :p
what kind of man loves like this?

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 06 dec 2013 09:07

Zoals velen: The Hunger Games: Catching Fire.
Ik had er veel van verwacht, en terecht, zo bleek! Waauw! :groovy:
Moest ik tijd hebben, zou ik de boeken al eens durven lezen.
- The journey of a thousand miles begins with one step -

Elke_bxl
New user
New user
Contacteer:

Bericht door Elke_bxl » 06 dec 2013 09:56

adarr91 schreef:Moest ik tijd hebben, zou ik de boeken al eens durven lezen.
De moeite waard! :)

Mijn laatste film die ik heb gezien is Fast & Furious 6. Af en toe eens een stevige actiefilm kan ik wel smaken en de scène met de tank was heel goed gebracht :)
Transgender and proud of it. Coördinatrice van Basta Brussel

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 06 dec 2013 10:12

adarr91 schreef:Zoals velen: The Hunger Games: Catching Fire.
Ik had er veel van verwacht, en terecht, zo bleek! Waauw! :groovy:
Moest ik tijd hebben, zou ik de boeken al eens durven lezen.
Ik weiger de films te zien tot ze allemaal uit zijn omdat ik de boeken zo fantastisch vond en zo'n fantastisch beeld heb in mijn hoofd dat ik nog niet onmiddellijk wil opgeven. Dus de boeken zijn MEER da de moeite waard. En ze lezen vlot, heel vlot.

OT: Alladin. Niet mijn favoriete Disney-movie, maar het heeft wel wat.

Gesloten