Holebi TV-tips

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
91 berichten • Pagina 1 van 51, 2, 3, 4, 5

Holebi TV-tips

Berichtdoor Galimatias » 04 jun 2011 21:28
Aangezien de vorige editie de maximale paginalimiet had bereikt, kun je vanaf nu in dit topic alle niet te missen films, documentaires, series enzovoort aankondigen.

Sofie schreef:Om de 'wildgroei' aan aankondigingen een beetje tegen te gaan, bij deze een exclusief forum voor de holebi TV-tips. Dit kan dus gaan van films tot docu's tot ...

Wil je iets aankondigen? Vermeld dan steeds duidelijk de datum, het TV-station en het uur. Een begeleidend tekstje is natuurlijk ook leuk :D Voor commentaar is er uiteraard ook plaats!
Timeo Danaos et dona ferentes.

Mwah schreef: Gelukkig kan je altijd rekenen op de alwetende Galimatias :adore:
Galimatias
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 29
Geslacht: Man

Re: Holebi TV-tips

Berichtdoor raskolnikow » 04 jun 2011 22:47
Vanavond om 0.10u dus, op Nederland 2: het Argentijnse Glue. Matige film, maar met homoseksuele ondertoon, een sexy twink in de hoofdrol en muziek van Violent Femmes. 8)
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Berichtdoor Bernard » 17 jun 2011 12:30
Morgenavond op Arte: Grey gardens, een veelbekroonde tvverfilming van de gelijknamige docu met Jessica Lange en Drew Barrymore. :o :D
Danku, Arte!! :merci:

Bernard
**BANNED**

Leeftijd: 43

Berichtdoor Stilicho » 27 jul 2011 21:59
Donderdag 4 augustus op Nederland 3:

C.R.A.Z.Y.

Afbeelding

Stimuleert de traanklieren, zet alvast een doos kleenex klaar.
Stilicho
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Bernard » 29 jul 2011 14:28
Zondagavond op BBC 1: Losing my religion, een tvfilm over een scholier die gepest wordt omdat hij homo zou zijn. En blijkbaar staat deze volledige productie zomaar op youtube! :D
http://www.imdb.com/title/tt1768074/

Bernard
**BANNED**

Berichtdoor Bernard » 02 aug 2011 14:56
Vanavond op Vitaya of all places :P : The talented mr. Ripley, een fascinerende thriller over een getalenteerde leegloper die de opdracht krijgt een rijkeluiszoontje uit Italie naar Amerika terug te halen. Daar aangekomen raakt hij gebiologeerd door deze flannerende playboy en zijn levensstijl. Deze homoerotische prachtfilm dwingt je mee te leven met een moreel betwistbaar individu en doet je nadenken over identiteit en klasse. De prent pakt uit met verleidelijke locaties, een ijzersterk script, prachtige muziek en uitstekende acteurs. De film betekende de doorbraak van Jude Law en bevestigde het talent van nieuwbakken (en toekomstige :wink: ) oscarwinnaars Matt Damon, Gwyneth Paltrow en Philip Seymour Hoffman.
Bovendien is het mijn persoonlijke favoriet van 1999. En dat wil wat zeggen als je weet dat in datzelfde jaar films als The sixth sense, Fight club, The matrix, American beauty, Magnolia, The Blair witch project, The insider en Boys don't cry uitkwamen! :o :D

Bernard
**BANNED**

Berichtdoor Bernard » 04 aug 2011 15:34
vanavond op nederland: FLIKKER OP!
een gesprek over homoseksualiteit in het huidige nederland.
http://flikkerop.tv/

Afbeelding
Bernard
**BANNED**

Berichtdoor Jan148 » 05 aug 2011 18:21
Bernard schreef:vanavond op nederland: FLIKKER OP!

Afbeelding

Ik ga nu kijken se, staat opgenomen :)
En vanavond is er ook op Nederland 3 een documentaire, 'the making of me': http://www.nederland3.nl/programma/996202343 :)
This life chose me, I'm not lost in sin. But proud I stand of who I am. I plan to go on living!
Jan148
Regular user
Regular user

Leeftijd: 28

Berichtdoor Secret2 » 06 aug 2011 01:29
Bernard schreef:vanavond op nederland: FLIKKER OP!

Afbeelding

Ik vond het deeltje over genen enzo best wel interessant!
Vanavond toont NTR de documentaire "Allemaal lesbisch":

NTR zendt op 6 augustus om 22.45 uur op Nederland 3 de documentaire film Allemaal Lesbisch uit. Mildred Roethof maakte de film in samenwerking met LetsBeOpen!, platform voor jonge lesbische vrouwen, en Aletta Instituut voor Vrouwengeschiedenis.
"Not all girls are raving, bloody lesbians, you know!"
- "That is a misfortune I'm perfectly well aware of."
(The Killing of Sister George)
Secret2
Experienced user
Experienced user

Geslacht: Vrouw

Berichtdoor PieceOfMyHeart » 29 sep 2011 15:47
Heeft iemand al 'The Playboy Club' gezien, een nieuwe serie in de VS. Er zijn nu nog maar 2 afleveringen van uitgezonden. Het speelt zich af in de jaren 60 in Chicago, en gaat om meer dan enkel een stel bunnies die over het scherm paraderen (niet dat er daar iets op tegen is :wink: )
Er is ook een verhaallijn over een bunny die 'getrouwd' is met een man, terwijl ze beide holebi zijn.
Het kan natuurlijk ook nog tegenslaan, maar ik vind het tot nog toe een goede serie :D
The greatest revenge is to accomplish what others say you cannot do.
So go out & do it.
PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor Secret2 » 05 okt 2011 11:48
PieceOfMyHeart schreef:Heeft iemand al 'The Playboy Club' gezien, een nieuwe serie in de VS. Er zijn nu nog maar 2 afleveringen van uitgezonden. Het speelt zich af in de jaren 60 in Chicago, en gaat om meer dan enkel een stel bunnies die over het scherm paraderen (niet dat er daar iets op tegen is :wink: )
Er is ook een verhaallijn over een bunny die 'getrouwd' is met een man, terwijl ze beide holebi zijn.
Het kan natuurlijk ook nog tegenslaan, maar ik vind het tot nog toe een goede serie :D

Ik wou net beginnen kijken, maar toen las ik dat de serie stopgezet wordt!
Secret2
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor PieceOfMyHeart » 08 okt 2011 13:48
Oei! Meen je dat? Ze zenden nochtans nog uit, misschien dat ze maar een paar afleveringen gemaakt hebben :(

Secret2 schreef:
PieceOfMyHeart schreef:Heeft iemand al 'The Playboy Club' gezien, een nieuwe serie in de VS. Er zijn nu nog maar 2 afleveringen van uitgezonden. Het speelt zich af in de jaren 60 in Chicago, en gaat om meer dan enkel een stel bunnies die over het scherm paraderen (niet dat er daar iets op tegen is :wink: )

The greatest revenge is to accomplish what others say you cannot do.
So go out & do it.
PieceOfMyHeart
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor Secret2 » 08 okt 2011 15:14
PieceOfMyHeart schreef:Oei! Meen je dat? Ze zenden nochtans nog uit, misschien dat ze maar een paar afleveringen gemaakt hebben :(

Secret2 schreef:

Ja, maar de tweetal afleveringen die nog gemaakt waren, zouden dan op het internet te zien zijn:
http://www.afterellen.com/TV/nbc-cancels-the-playboy-club
maar, de producten zijn blijkbaar wel nog op zoek naar een ander tv-station om het uit te zenden, dus mss gaat het toch nog door (en begin ik ook eens te kijken :) ):
http://www.afterellen.com/column/morning-brew/10-7-2011
Secret2
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Borzi » 29 okt 2011 22:00
Veel te laat, maar ik zie het ook pas net. Vanavond vanaf 23u op 'canvas': mysterious skin. Een verhaal over pedofilie weliswaar, maar de invloed op de seksuele persoonlijkheden van de misbruikte jongens is onmiskenbaar*. Een erg goede, maar tegelijkertijd erg 'disturbing' (vind geen goed Nederlands woord) movie. Dus wees er maar zeker van dat je op het eind van de film met een zeer wrang gevoel zal zitten.

Mysterious Skin, zaterdag 29 oktober, 23u00, Canvas. ( staat echter ook ergens op
Youtube, waar ik heb heb gezien)

*uitleg: KAN ZIJN DAT JE DIT NIET WIL LEZEN WEGENS HET WEGGEVEN VAN EEN DEEL VAN HET PLOT.

De ene jongen, de zogenaamde 'lieveling' van z'n coach en verwaarloosd door zijn moeder, wordt een gigolo reeds aan het begin van z'n puberteit, hij is echt niet vies van seks, maar weet zijn grenzen niet. Dit lijdt tot een van de meest schokkende scènes uit welke film dan ook: een brutale verkrachting op hem na het instappen bij een onbekende 'klant'. Door het open einde weten we ook niet echt, of hij fysiek in orde is (hiv etc), maar mentaal zeker NIET.

De andere jongen is volkomen aseksueel en Heeft de gebeurtenissen verdrongen. Hij meent ontvoerd te zijn door aliens die 'aan zijn lichaam hebben gezeten met hun lange, smalle vingers' die nacht. Langzaam, maar zeker komt zijn geheugen echter terug als hij op onderzoek gaat met een andere lotgenote

Zoals ik zei, zeker een aan te raden film, en ik ben normaal tegen die 16+ zaken en zo, maar als je onder die leeftijd bent, zou ik misschien met iemand anders kijken ofzo, tenzij je er natuurlijk goed tegen kan ;) allez, ik bedoel alleen maar, voor het zaterdag feel good-gevoel, zullen jullie gays maar naar vijftv moeten kijken :)
Borzi
New user
New user

Leeftijd: 22

Berichtdoor Lawstudent » 19 nov 2011 00:16
Secret2 schreef:

[/quote]
Ja, maar de tweetal afleveringen die nog gemaakt waren, zouden dan op het internet te zien zijn:
http://www.afterellen.com/TV/nbc-cancels-the-playboy-club
maar, de producten zijn blijkbaar wel nog op zoek naar een ander tv-station om het uit te zenden, dus mss gaat het toch nog door (en begin ik ook eens te kijken :) ):
http://www.afterellen.com/column/morning-brew/10-7-2011[/quote]

Ik was ook begonnen met het kijken en het was superinteressant maar die conservatieven en hun kleingeestigheid. Hopen dat het ergens anders komt.

In dezelfde genre maar iets minder seksueel. Pan am is een nieuwe serie met knappe stewardessen van de jaren '60 en een uberknappe piloot. Nog geen holebi's erin maar ik heb het gevoel dat het nog gaat komen.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-
Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25

Berichtdoor Eindeloos » 24 nov 2011 10:09
aanstaande zondag (27/11) op Canvas, de film "Eyes wide open"

http://film.canvas.be/category/zondag/
We accept the love we think we deserve. - S. Chbosky
Eindeloos
Senior user
Senior user

Leeftijd: 32

Berichtdoor Borzi » 27 nov 2011 12:32
Eindeloos schreef:aanstaande zondag (27/11) op Canvas, de film "Eyes wide open"

http://film.canvas.be/category/zondag/

Heb er juist een stukje over in de Humo gelezen, en ziet er inderdaad een erg goede film uit. Natuurlijk geen flitsende zaterdagavond-2be-film, maar een trage doch zeer rakende 'canvas-film'. Ook alomgelauwerd geweest, tot op het Festival van Cannes.

Kort: over 2 mannen uit Orthodox-Joodse families die verliefd worden op elkaar.
Borzi
New user
New user

Leeftijd: 22

Berichtdoor Eindeloos » 08 dec 2011 10:11
http://film.canvas.be/deze-week/film-xxy/

Korte inhoud: De vijftienjarige Alex is interseksueel: ze heeft mannelijke en vrouwelijke geslachtskenmerken. Als kind heeft ze nooit een geslachtsoperatie ondergaan, maar toch wordt ze opgevoed als meisje, en neemt ze medicijnen die haar mannelijke hormonen helpen onderdrukken.

Argentijns drama (2007), aanstaande zondag, 11/12 op Canvas.
Eindeloos
Senior user
Senior user

Berichtdoor sisken » 15 jan 2012 14:48
vanaf vandaag elke zondag op Vitaya: Uit de kast, een Nederlands programma dat jongeren helpt om hun coming out te doen bij vrienden en familie

Afbeelding

vandaag:
De 23-jarige Odin is een fervent honkballer en heeft een grote vriendengroep. Hij draait als dj op feesten en houdt van hardcore house. Maar naast muziek houdt Odin ook van jongens, iets waar zijn familie en vrienden nog niet van op de hoogte zijn. Odin wil iedereen nu graag inlichten over zijn geaardheid.
To avoid discovery... I stay on the run
To discover things for myself... I stay on the run
sisken
Senior user
Senior user

Leeftijd: 37

Berichtdoor Eindeloos » 18 mei 2012 10:58
Straks op Canvas: Milk

New York City, 1972. Gedreven door zijn belangstelling voor de tegencultuur van de jaren ’60 besluit de 42-jarige Harvey Milk te verhuizen naar San Francisco. Hij opent er een fotografiewinkel die al snel het epicentrum wordt van de groeiende homogemeenschap in de stad (Bron: www.canvas.be)
Eindeloos
Senior user
Senior user

91 berichten • Pagina 1 van 51, 2, 3, 4, 5

Keer terug naar Beeld & klank