Wat was je laatste concert? [2]

Verrijk het forum met je nieuwste ontdekkingen, oude klassiekers of ondergewaardeerde pareltjes van film en muziek.
Dowriaantje
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Re: Wat was je laatste concert? [2]

Bericht door Dowriaantje » 20 apr 2013 22:57

Gisteren naar Nekka-nacht geweest. En het was heerlijk, amai :-).

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 21 apr 2013 12:23

Gisteren dan toch wat andere dingen gezien op Record Store Day dan ik had gehoopt eerst, maar toch: Jan Swerts (mooi! Kende ik al via mijn huisgenoot), The Van Jets (ik kan die frontman écht niet af maar de muziek klopt wel), Douglas Firs en Ian Clement. En daarna duurde de pauze me een beetje te lang en ben ik naar huis gegaan (met nieuwe platen :love: ).

En 's avonds Parsifal in de Vlaamse opera :love: Ik was erg onder de indruk van het eerste bedrijf, daarna begon het stuk toch wat te leiden onder breedvoerigheid. Prachtige muziek wel. De enscenering was me net iets te abstract (vooral in het laatste bedrijf). Het bloed was wel fascinerend. En Kundry, wat een vreemd intrigerend personage, prachtig gezongen ook.

Heerlijk muzikaal dagje gisteren...
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -
Verlangen is het beest in mijn wijn.

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 02 mei 2013 11:18

Dat ze goed ging zijn, was al duidelijk. Maar miljaar, Ellie was één brok spektakel. FE-NO-ME-NAAL!

Hupla!
- The journey of a thousand miles begins with one step -

Ferrrrrre
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Bericht door Ferrrrrre » 02 mei 2013 19:58

Pink (en voorprogramma Churchill) was ZAAAALLIIGGG :D
We fairies that do run from the presence of the sun. We follow darkness like a dream. But be as thou wouldst want to be :)

Sarah2021
New user
New user

Bericht door Sarah2021 » 05 mei 2013 23:05

One Republic in Antwerpen even geleden-------genieeeten!!

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 06 mei 2013 09:54

Sarah2021 schreef:One Republic in Antwerpen even geleden-------genieeeten!!
Oh, waren die in België?! :o die wil ik ook nog eens live bezig zien!
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 06 mei 2013 10:03

The Knife, what a scam :-? (de meningen zijn écht verdeeld...)
Ik ben een van die robuuste lezers die lezen zoals ze snurken, eten en winden laten – een gildenbroeder van het eerlijke ezelsoor en niet van het pretentieuze leeslint.
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 06 mei 2013 11:36

Echo schreef:The Knife, what a scam :-? (de meningen zijn écht verdeeld...)
Duidelijk, want ik vond het écht geweldig. Twee van de drie vriendjes waar ik bij stond vonden het ook super, de derde vond er niks aan.

Ik trip hier nog een weekje rustig op verder denk ik. Wat een feest was me dat; echt heerlijk heerlijk heerlijk.

Heerlijke DJ-set nadien ook.

Ik begrijp de verdeelde meningen wel hoor, het is heel erg pro of heel erg anti, naar wat ik hoor, maar ik zit met grote overtuiging in het pro kamp :)
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Mr Face
New user
New user

Bericht door Mr Face » 06 mei 2013 12:00

Disco Trut schreef:
Echo schreef:The Knife, what a scam :-? (de meningen zijn écht verdeeld...)
Duidelijk, want ik vond het écht geweldig. Twee van de drie vriendjes waar ik bij stond vonden het ook super, de derde vond er niks aan.

Ik trip hier nog een weekje rustig op verder denk ik. Wat een feest was me dat; echt heerlijk heerlijk heerlijk.

Heerlijke DJ-set nadien ook.

Ik begrijp de verdeelde meningen wel hoor, het is heel erg pro of heel erg anti, naar wat ik hoor, maar ik zit met grote overtuiging in het pro kamp :)
Ik vond het ook echt super, dus reken mij ook maar in dat heel erg pro kamp! :) The Knife :love: Spijtig dat er zo weinig mensen meededen aan de warm-up. Ik heb in ieder geval goed meegedaan. Ach ja, België.
BLARGH BLARGH BLARGH?

Gasquet
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door Gasquet » 06 mei 2013 17:42

Ik heb er nog over zitten na denken. Ik weet nog steeds niet wat ik ervan vind. Het was alleszins geen traditioneel concert. Ik denk dat je het moet beoordelen voor wat het was en niet wat het had kunnen zijn: een soort van performance art iets ipv traditioneel concert. In dat licht vond ik het best ok, want ik vond de muziek goed (maar helaas niet live, dat vond'k er wel wat over) en de show was leuk om naar te kijken. Toch ben ik wat teleurgesteld, ik had liever een uitgepuurde show gezien waar de muziek (die zo heerlijk is!) centraal stond in plaats van het dansen op podium. Als'k een cijfer op zou moeten plakken: 5/10.

Nu tel ik vooraf naar Austra (het eerste nummer van het nieuwe album belooft zoveel goeds!)
Ik ben een vaste slaper. Volgens hem was het makkelijker om mij in bed te krijgen dan er terug uit.

Disco Dude
Regular user
Regular user

Bericht door Disco Dude » 06 mei 2013 18:30

Kleine trendbreuk maar vrijdag naar het concert van het USO [universitair symfonisch orkest] en het LUK [Leuvens universitair koor] geweest in Leuven :).
And it was awesome! Vooral dat koor was magnifiek. Echt niet te doen..
Vanaf de eerste noot tot de laatste kippenvel gehad.
Homo sapiens non urinat in vento.

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 06 mei 2013 21:02

Ik ging zaterdag naar Jackobond in de cultuurkapel te ardooie. Zo'n kleine zaal vond ik het. Het was wel gezellig, al had ik wel even nodig om erin te komen.
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 25 mei 2013 23:32

Ozark Henry in de AB.

Hij zingt nu met een zangeres er bij, Amaryllis Uitterlinden. Het is soms wel een beetje aanpassen en soms ambetant, want hij zingt zo geen enkel nummer meer alleen. Vond ik wel ergens jammer. Maar die liedjes blijven nog altijd super. :lovesigh:

En het voorprogramma 'Tout Va Bien' (ontdekt met de nieuwe lichting van StuBru) was ook dik oké. :whistle:
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 25 mei 2013 23:58

Flying Horseman & Soldier’s Heart in het KultuurKaffee.

Het drumstel was wel bijzonder blits bij Flying Horseman, felblauw met blinkertjes. Het paste niet zo goed bij het ietwat duistere van hun muziek.
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Wendyke
Regular user
Regular user

Bericht door Wendyke » 28 mei 2013 12:30

P!nk.

Ik ben nog steeds verbijsterd van haar acrobatisch talent. Wat. Een. Vrouw!

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 07 jun 2013 09:06

Scout Niblett gisteren in de Rotonde van de Botanique :love: :love: :love: :love: :love:

Ze heeft quasi heel haar nieuwe album gespeeld, en live zijn die nummers nog rauwer en harder. Zware gitaar, prachtige snaar en haar stem.
Psycho ex makes music, love it! :love:

Beste concert van het jaar tot nu toe!!!!
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Disco Trut
I have no life
I have no life

Bericht door Disco Trut » 12 jun 2013 12:13

Austra gisteren, in DOK in Gent.

In meer dan uiterst aangenaam gezelschap, en ze stonden allemaal vlak voor mijn neus. Wat een mooie mensen op dat podium. En in de zaal. Een grote LGBT-bijeenkomst ook wel een beetje. Geweldige muziek, dik feest, zalige sfeer.

Maar nergens zag ik Echo of Gasquet :(
Silly things do cease to be silly if they are done by sensible people in an impudent way.

Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity.

Echo
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Echo » 12 jun 2013 13:08

Disco Trut schreef:Austra gisteren, in DOK in Gent.

In meer dan uiterst aangenaam gezelschap, en ze stonden allemaal vlak voor mijn neus. Wat een mooie mensen op dat podium. En in de zaal. Een grote LGBT-bijeenkomst ook wel een beetje. Geweldige muziek, dik feest, zalige sfeer.

Ik heb jou in een flits uit de verte gezien, maar je stond aan de andere kant van het podium. Wij stonden helemaal rechts (allez, het groepje waar ik mee mee was, want Gasquet is een beetje ziekjes, de duts!)

En het was fijn. Heel erg leuke muziek! En mooie lesbo's, overal! (en wow, ik heb blijkbaar een lesbische muzieksmaak, want bij Scout Niblett was dat toch ook het geval).

En DOK is eigenlijk echt wel een fijne locatie (en nog fijner omdat het in Gent is, met de Eddy Merckx-benen op 10 minuten van DOK naar Mariakerke gefietst achteraf om het niet te laat nog te maken naast die ene vrouw (-fail)).
Patrick Demompere

Desire. Poetry. -

Wendyke
Regular user
Regular user

Bericht door Wendyke » 12 jun 2013 13:24

Echo schreef:
Disco Trut schreef:Austra gisteren, in DOK in Gent.

Ik heb jou in een flits uit de verte gezien, maar je stond aan de andere kant van het podium. Wij stonden helemaal rechts (allez, het groepje waar ik mee mee was, want Gasquet is een beetje ziekjes, de duts!)

En het was fijn. Heel erg leuke muziek! En mooie lesbo's, overal! (en wow, ik heb blijkbaar een lesbische muzieksmaak, want bij Scout Niblett was dat toch ook het geval).

En DOK is eigenlijk echt wel een fijne locatie (en nog fijner omdat het in Gent is, met de Eddy Merckx-benen op 10 minuten van DOK naar Mariakerke gefietst achteraf om het niet te laat nog te maken naast die ene vrouw (-fail)).
Austra dus! En ik kan me helemaal vinden in bovenvermelde reacties. Wat. Een. Feest! Meer van dat :-) Mooie mensen, leuke sfeer, aangenaam gezelschap. Ik voel me zó verwend!

Hoemmoes
Forum addict
Forum addict

Bericht door Hoemmoes » 12 jun 2013 16:20

DOK is idd een prachtige locatie voor een concert, was er nog nooit 's avonds geweest. Zeer blij dat ik nog last minute heb besloten om te komen :).
If a woman walked by they would smile and speculate on matters as far reaching as whether one would kick her out of bed in a hurry, to the relative merits of stockings or tights, and then on, inevitably, to the great debate: small breasts (that stand up) vs big breasts (that flop to the sides) (Zadie Smith - White Teeth)

Plaats reactie